Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Net een hond, Joy doet VD!

 
Profiel   

Hallo vrijheidsdeessurende Bokkers! :wave:

Een maandje geleden zijn Joy en ik begonnen met VD. Ik was wat sceptisch over het belonen uit de hand, maar inmiddels ben ik helemaal om. We vinden het erg leuk, en Joy kan zich helemaal uitleven. Een goede afwisseling en een leuk "extraatje" om te doen naast het andere grondwerk.

Joy is een quartermerrie van bijna 3 en dus nog niet onder het zadel. Ze is erg extravert en houdt enorm van aandacht en showen.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

We zijn nog maar net begonnen, dus volop bezig met de basis, maar Joy leert erg snel. Onderstaande filmpje was de eerste keer VD, na 10 minuten oefenen:



Ik leer haar nu:

Stay: (blijven, ik tel dan hardop, we komen tot 8 tellen). Parkeren dus.

Targetten: ik knip in mijn vingers en als ze dan mijn platte hand aanraakt krijgt ze een click. Soms hou ik mijn hand op, die mag ze niet aanraken zonder dat ik in mijn vingers geknipt heb.

Pak: voorwerp vastpakken als voorbereiding op apport

Zoek:


Ik gebruik als beloning stukjes wortel. Hiervoor geldt ook: ze mag alleen de beloning pakken als ik heb geclickt.

We gaan lekker verder en wie weet wat we nog allemaal kunnen over een tijdje! *\o/*

(Spaanse pas en steigeren is voor mij een no go. Ze is erg van het schrapen en steigeren wil ik haar niet aanleren zo lang ze nog niet onder het zadel is. Maar de rest wordt een leuke uitdaging!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 14:23 



 
Profiel   

Haha super leuk die Joy :D
Ik vind jullie al lekker vooruit gaan!

Steigeren begin ik ook niet aan, die van mij zijn zo lomp als dat ze groot zijn dus hij kan het alsnog goed bedoelen, hem kennende komt er 1 been over mijn schouder en het andere been op mijn teen ofzo.

edit: spagaat is ook eentje die relatief makkelijk aan te leren is trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 14:25 



 
Profiel   

Dankje! Ja! En op het blok staan ook! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 19:42 



 
Profiel   

Heel leuk om te doen, vooral als ze met der extroverte gedrag zo graag wil! Idd er zijn een hele hoop oefeningen die om te oefenen, maar dat komt vanzelf :) mooie dame is het!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 17:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen