Werk vanaf de grond met Shan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Werk vanaf de grond met Shan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 17:26

Na een periode dat ik niet goed in mijn vel zat, gaat het nu gelukkig weer beter, wat er meteen voor zorgt dat ik meer gemotiveerd ben om aan het werk te gaan met Shan.

Om te beginnen had ik laatst weer een les in vrijheidsdressuur van Daniƫlle Meyboom van Amable, waarin we onder andere gewerkt hebben aan de knuffel.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook had ik zijn manen vanwege de warmte en kans op dreadlocks gevlochten. Ik vind het resultaat toch nog niet tegenvallen!

Afbeelding

Daarnaast had Daniƫlle tijdens onze les haar hond meegenomen. Ik vond het zo bijzonder om de communicatie tussen hond en paard te zien daarbij.

Afbeelding

Mijn nichtje was bovendien meegegaan en heeft met hem gewerkt aan wat voorbereiding op vrijheidsdressuur.

Afbeelding

Afbeelding

Ten slotte heb ik ook weer een les gehad in het lange teugelwerk, wat ikzelf ontzettend leuk vind, maar ook echt ontzettend moeilijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Reacties en tips zijn altijd welkom!

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 00:24

Wat een leuk topic en leuk om te zien hoe je op zoveel verschillende manieren met je paard bezig bent! :) hoop dat deze mooie momenten ook weer extra energie/motivatie geven om lekker samen door te gaan met samenwerken! Veel plezier!

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Werk vanaf de grond met Shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:47

Lekker veelzijdig inderdaad, leuke foto's! *\o/*

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:59

wat leuk , lekker bezig zo!
en die knuffel wat gaaf om te leren!
hoe leer je dat aan,kun je dat uitleggen.
dat wil ik ook! :D

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 09:27

Dankjewel allemaal!

Ellepel, ik zal het proberen uit te leggen :)
We waren begonnen met dat ik met mijn buik tegen zijn been moest staan, mijn linkerhand om zijn borst en mijn rechterhand op zijn schoft. Met mijn rechterhand vroeg ik de handtarget achter mijn rug en in het begin lokte ik hem daar met mijn linkerhand naartoe. En dat bouw je natuurlijk op door eerst te belonen bij hals een beetje buigen, en dan steeds verder door laten buigen. Op een gegeven moment kun je dan je linkerhand bij zijn borst houden en voer in je rechterhand houden. Dan weer langzaamaan werken naar handtarget. Daarna leg je je hand op zijn schoft, doe je hem even achter je rug en leg je daarna weer terug op zijn schoft. Ook dan weer als hij buigt belonen. Je kunt het stemcommando knuffel gebruiken. Uiteindelijk kun jij gewoon je beginhouding aannemen en weet hij dat hij een knuffel moet geven. Hopelijk was dit een beetje helpend!

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:51

ja hartstikke duidelijk,dank je wel.
ik wil dat proberen, ik zie dat vaker en lijkt zo lief!

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Werk vanaf de grond met Shan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 13:30

Ik ben benieuwd of het je lukt! Wil je me een foto sturen als je het hebt aangeleerd?

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:37

ja ga ik doen!