Showtime!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 15:07

Vorige week hebben we (Amber, mijn bijrijdster en ik )een boel Vrijheidsdressuur foto's gemaakt van de paarden. Ik ben druk bezig met de voorbereidingen van onze open dag en kwam er achter dat ik eigenlijk maar weinig echt recente vrijheidsdressuur foto's heb. Dat komt natuurlijk ook doordat beide paarden afgelopen 2 jaar met kreupelheid gekampt hebben (meer daarover lees je hier :) [VN] De paarden van Amable: Jauke en Llevado ) dus ik vond het weer eens tijd voor nieuwe foto's! Het zijn er zoveel geworden dat ik ze over meerdere topics ga verdelen, maar ik start met deze toffe duo foto's <3 Ik ben heel benieuwd of jij er net zo enthousiast van wordt als ik :D

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:14

Laat ik voorop stellen dat het echt prachtige foto's zijn! Echt heel mooi!

Maar als iemand die zich uitdraagt het beste met haar paarden voor te hebben en welzijn hoog in het vaandel te hebben staan, vindt je het nog verantwoord om op je paard te gaan zitten?
Het spijt me heel erg, maar ik vind het niet meer gaan.

zazaza
Berichten: 738
Geregistreerd: 03-05-06

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:26

Wat een bizarre reactie. Ik zie geen paard met pijn, kan jij dit beter thuis inschatten op basis van een foto dan dat de eigenaar dit kan die er in real life mee werkt en haar paard heel goed kent.

Mooie foto’s, leuke paarden!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:40

Wauw ik vind foto 14 echt prachtig met die gefocuste gelijke pas :j

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:47

fleurtjeuh schreef:
Laat ik voorop stellen dat het echt prachtige foto's zijn! Echt heel mooi!

Maar als iemand die zich uitdraagt het beste met haar paarden voor te hebben en welzijn hoog in het vaandel te hebben staan, vindt je het nog verantwoord om op je paard te gaan zitten?
Het spijt me heel erg, maar ik vind het niet meer gaan.


Nou, hier ben ik het helaas wel mee eens (en ik ben het geloof ik niet vaak eens met Fleurtjeuh), zeker zonder zadel.
Jauke ziet er wel prachtig uit voor zijn leeftijd!

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 17:59

Ik vind het er super uitzien :D

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:39

Earth schreef:
fleurtjeuh schreef:
Laat ik voorop stellen dat het echt prachtige foto's zijn! Echt heel mooi!

Maar als iemand die zich uitdraagt het beste met haar paarden voor te hebben en welzijn hoog in het vaandel te hebben staan, vindt je het nog verantwoord om op je paard te gaan zitten?
Het spijt me heel erg, maar ik vind het niet meer gaan.


Nou, hier ben ik het helaas wel mee eens (en ik ben het geloof ik niet vaak eens met Fleurtjeuh), zeker zonder zadel.
Jauke ziet er wel prachtig uit voor zijn leeftijd!


Wat en flauwe, zure reacties!

Hoewel ik zelf meer van de dressuur & jumping ben, vind ik je foto’s prachtig.
Je paarden zien er kerngezond en geconcentreerd uit. De vertrouwensband tussen mens en paard straalt ervan af.
Ik heb groot respect & bewondering voor iedereen die zo een band met zijn paard kan opbouwen!

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:12

Mooi zeg ik zou ze allemaal aan de muur willen als ik jou was moeilijk kiezen ze zijn allemaal even leuk.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:23

Nee, niet flauw en zuur. Mensen lopen altijd maar te 'oehh-en' en te 'ahhhh-en', maar zo werkt het niet. Ik heb Amable eens op een show gezien, en ik schrok van de brutaliteit van de paarden naar elkaar en naar haar om eten te krijgen. De paarden liepen gewoon tegen elkaar op, ze hadden totaal geen oog voor elkaar.
Misschien heb ik daarom geen oeh of ahh voor haar over. Ik heb ook geen hekel aan haar, maar misschien kijken sommige mensen voorbij de kunstjes. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:05

Earth schreef:
Nee, niet flauw en zuur. Mensen lopen altijd maar te 'oehh-en' en te 'ahhhh-en', maar zo werkt het niet. Ik heb Amable eens op een show gezien, en ik schrok van de brutaliteit van de paarden naar elkaar en naar haar om eten te krijgen. De paarden liepen gewoon tegen elkaar op, ze hadden totaal geen oog voor elkaar.
Misschien heb ik daarom geen oeh of ahh voor haar over. Ik heb ook geen hekel aan haar, maar misschien kijken sommige mensen voorbij de kunstjes. ;)


Dus als je haar show meer had gewaardeerd had je nu geen opmerking over haar gewicht gepost of lees ik dit dan verkeerd?

De paarden staan in mijn achtertuin toevallig en vado is vooral heel speels met een brutaal randje, echt een heerlijk dier. Ik vind het juist mooi dat zijn karakter zo behouden blijft in alles wat ze samen doen. Ja, soms is het irritant voor degene die een show weg wil zetten maar heel eerlijk, hetzelfde heb ik met mijn eigen paarden. Hetgeen ze het meest hunzelf maakt en waar ik zo van houd, is ook hetgeen wat ik soms bloedirritant vind :+

Petpa

Berichten: 1694
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:11

ik geniet van de foto's waarop ik overduidelijk de band tussen mens en dier zie!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 21:22

Dank voor alle leuke, lieve reacties! <3

Jullie hebben zeker een punt mbt gewicht. Ik twijfel zelf ook wel eens, heb het er ook heel eerlijk met mijn instructrice over gehad. Echter, ik kan wel heel goed in balans zitten en Jauke wordt oprecht veel gelukkiger wanneer ik hem wel rij, dan wanneer ik dat niet doe. Ik heb hem het afgelopen jaar echt nauwelijks gereden ivm zijn hoefbreuk, nu we weer mogen rijden zit hij direct een heel erg stuk beter in zijn vel, glimt erover en zijn bovenlijn is weer terug. Daarnaast is hij altijd happy wanneer we aan de gang gaan, hij staat in een prachtig paddock paradise en nog laat hij me niet met rust tot we samen wat gedaan hebben. Dat maakt dat ik er dus inderdaad wel voor kies om toch nog steeds op te stijgen. Llevado rij ik bewust veel minder. Af en toe een keer. Maar daar heb ik een hele fijne bijrijdster voor.
Mensen die mij beter kennen weten ook dat dit absoluut een struggle is.

En dat optreden, volgens mij hebben we het daar al eerder eens in een topic over gehad. Dat was op horse event in 2014. Dat is alweer 8 jaar geleden... Bijzonder dat je dat nu dan weer naar boven haalt. Jammer dat ik je blijkbaar zo tegen gevallen ben.

SeaSide

Berichten: 2330
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:27

Prachtige foto's en op het gebied van Vrijheidsdressuur altijd al een voorbeeld geweest!

Als kind Jauke voorbij zien komen bij Hollands got talent en daardoor begonnen aan Vrijheidsdressuur.

Wat een ontzettende heftige reacties komen hier voorbij, jammer dat het tegenwoordig zo gaat op bokt. :n

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:30

Amable schreef:
Dank voor alle leuke, lieve reacties! <3

Jullie hebben zeker een punt mbt gewicht. Ik twijfel zelf ook wel eens, heb het er ook heel eerlijk met mijn instructrice over gehad. Echter, ik kan wel heel goed in balans zitten en Jauke wordt oprecht veel gelukkiger wanneer ik hem wel rij, dan wanneer ik dat niet doe. Ik heb hem het afgelopen jaar echt nauwelijks gereden ivm zijn hoefbreuk, nu we weer mogen rijden zit hij direct een heel erg stuk beter in zijn vel, glimt erover en zijn bovenlijn is weer terug. Daarnaast is hij altijd happy wanneer we aan de gang gaan, hij staat in een prachtig paddock paradise en nog laat hij me niet met rust tot we samen wat gedaan hebben. Dat maakt dat ik er dus inderdaad wel voor kies om toch nog steeds op te stijgen. Llevado rij ik bewust veel minder. Af en toe een keer. Maar daar heb ik een hele fijne bijrijdster voor.
Mensen die mij beter kennen weten ook dat dit absoluut een struggle is.

En dat optreden, volgens mij hebben we het daar al eerder eens in een topic over gehad. Dat was op horse event in 2014. Dat is alweer 8 jaar geleden... Bijzonder dat je dat nu dan weer naar boven haalt. Jammer dat ik je blijkbaar zo tegen gevallen ben.

Ik ben blij om te horen dat het in ieder geval iets is waar je over na hebt gedacht en zelfs met andere mensen over hebt gehad, hoe zuur andere mensen mij dan ook mogen vinden.
Het blijft uiteraard je eigen keuze en ben blij te horen dat je niet gewoon maar klakkeloos op blijft stappen maar hier wel degelijk even bij stil hebt gestaan.

Dus nogmaals, de foto's zijn echt prachtig en leggen echt een band vast!

@seaside, heftige reacties?
Naar mijn weten zijn er welgeteld 2 mensen geweest die een kanttekening hebben geplaatst en ik ben daar 1 van.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 21:54

Ik had het wel aardiger gevonden om daar bijvoorbeeld een pb over te krijgen in plaats van zo in het topic, maar goed, daar sta ik anders in dan anderen blijkbaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:55

Ik denk dat het korset je ook zwaarder doet lijken als dat je daadwerkelijk bent?
Om eerlijk te zijn snap ik die kledingkeus niet zo goed :P Je bent een prachtige meid, maar het korset flatteert je imo niet en misschien krijg je daarom ook eerder dit soort reacties?

Superleuke foto's! De paarden zien er goed uit :j

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:19

Ik heb les van Amable, met een paard met een verleden. Een paard wat absoluut geen idee had hoe met mensen om te gaan, en niet zozeer geen respect, als wel slechte ervaringen. Een paard wat in de stress schoot en bijna panikeerde als je ook maar het minste vroeg.

Dit paard is nu vrolijk, relaxed, heeft respect voor persoonlijke ruimte, en weet dat voedselbeloning absoluut een ding is, maar ook weet wanneer die komt en er dus zeker niet om staat te drammen of brutaal wordt in die dingen.

Ik was er niet bij op Horse Event 2014 en kan daar dus ook niet over oordelen. Maar ik herken het beeld wat hier geschetst wordt absoluut niet.

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:40

Wauw prachtige foto's <3

Niet iedereen heeft maatje 38 en je hebt het beste met je paarden voor zie ik, dus niks van aantrekken :j

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:52

Wat een leuke foto’s :j je hebt echt een mooi duo aan je zijde.
Fijn dat het zo goed met ze gaat +:)+

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:05

Gaaf zeg! Vind het knap wat je allemaal kan met je paarden. Fijn dat ze weer rad zijn!

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:38

Echt knap dat je dit met je paarden kan! Vooral twee tegelijk lijkt me best moeilijk.

Cayenne schreef:
Ik denk dat het korset je ook zwaarder doet lijken als dat je daadwerkelijk bent?
Om eerlijk te zijn snap ik die kledingkeus niet zo goed :P Je bent een prachtige meid, maar het korset flatteert je imo niet en misschien krijg je daarom ook eerder dit soort reacties?

Superleuke foto's! De paarden zien er goed uit :j

Hier sluit ik me bij aan. Ik vind je op YouTube er minder zwaar uitzien dan hier en daar vind ik je prima passen. Ik denk dat de kleding wat vertekent.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:05

Picopico schreef:
Echt knap dat je dit met je paarden kan! Vooral twee tegelijk lijkt me best moeilijk.

Cayenne schreef:
Ik denk dat het korset je ook zwaarder doet lijken als dat je daadwerkelijk bent?
Om eerlijk te zijn snap ik die kledingkeus niet zo goed :P Je bent een prachtige meid, maar het korset flatteert je imo niet en misschien krijg je daarom ook eerder dit soort reacties?

Superleuke foto's! De paarden zien er goed uit :j

Hier sluit ik me bij aan. Ik vind je op YouTube er minder zwaar uitzien dan hier en daar vind ik je prima passen. Ik denk dat de kleding wat vertekent.



Of het nou goed bedoeld advies is of niet, ik zie TS nergens vragen om kledingadvies. Daarbij, TS geeft duidelijk aan dat ze dit soort reacties liever als pb'tje zou ontvangen ;)

Dat gezegd hebbende, ik vind het mooie fotos!

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:07

Wauw wat een prachtige foto,s het plezier spat er vanaf.
De paarden doen het graag en de band tussen jouw en de paarden is goed te zien.
Foto 14 vindt ik echt helemaal tof.

Mr_Mx
Berichten: 98
Geregistreerd: 11-01-19

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:25

Haha, we staan allebei in uitgelicht! Terwijl ik tig filmpjes van jullie bekeken om de kunst(jes) af te kijken... ( en veel van geleerd).
Ik zal deze foto's ook even aan Sjoko laten zien. "Kijk mannetje, er kan nog veel meer."

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Showtime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:41

Sjoko vindt zo'n dingen denk ik wel heel leuk :j