Vrijheids dressuur met Yellow de Cremello

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Vrijheids dressuur met Yellow de Cremello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 20:13

Hallo!

Sinds 1,5 jaar nu bezig met vrijheids dressuur met Yellow! Dit wou ik altijd al heel graag doen, maar heb expres gewacht tot hij 3 jaar was en toen er pas mee begonnen. Dit zodat hij eerst gewoon lekker kon opgroeien en stoeien met vriendjes.

Uiteindelijk begonnen met wat simpele kunstjes als nee schudden en flehmen en zweepje vasthouden. Hij leert onwijs snel en makkelijk en wil ook heeel graag. Dus de jambette zat er ook al gauw op en vanuit daar naar de spaanse pas. ( die vindt hij moeilijk nog, hij wil te snel :') )

Ook op het blok staan vindt hij geweldig! Moet deze echt weghalen uit de bak als ik wat anders wil doen, want hij wil er steeds weer op staan haha :')
Vorig jaar zomer begonnen met het leren liggen op commando. Ook dit pakt hij super snel op!. Ben nu rustig bezig naar het langer blijven liggen en ook dit gaat langzaam beter!
Vanuit de jambette ging hij uit enthousiastme ook wel eens "steigeren" dus zo heb ik dit er ook al op kunnen zetten. Ookal is het nu nog meer een hupsje. Maar belangerijkste vindt ik ook dat hij beleefd en controleerbaar blijft wn vanuit daar gaan we wel uitbouwen.
De spagaat kent hij ook al goed en we zijn nu bezig met het compliment!

Ook heb ik al 1 lesje mogen hebben van Eva Roemaat was ook echt super leerzaam was en hele fijne tips heb gekregen! Ik werk ook vanuit haar boek ( samen met Jesse ) om alles zo goed mogelijk aan te leren. Ikzelf heb vroeger toen ik jong was ook veel fouten gemaakt namelijk en wil Yellow echt graag het goed aanleren.

Genoeg gekletst!
Hier wat leuke foto's van de afgelopen tijd!

Jambette
Afbeelding

Vindt dit ook zo gaaf dat hij dit nu kan!
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

1 van de eerste keren op het blok
Afbeelding

Hij vindt dit zooo leuk
Afbeelding

Als veulen bedacht hij al vaak gekke dingen om te doen, lekker hangen op zn moeder bijvoorbeeld haha
Afbeelding

Nu dus ook het steigeren/hupsje kunnen aanleren
Afbeelding


Afbeelding

En zelfs al een keer goed kunnen fotograferen! Hier heeft dus iemand anders hem vast en geeft het commando. Dus mega trots dat hij het toch zo goed doet!
Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Vrijheids dressuur met Yellow de Cremello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:11

Wauw wat een knappe pony! Leuk dat hij zo enthousiast mee doet.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Vrijheids dressuur met Yellow de Cremello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:00

Wat leuk dat jullie zulke mooie stappen maken! Zo te zien met veel plezier! Ben benieuwd hoe snel jullie weer nieuwe oefeningen bijleren!

Zus

Berichten: 602
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:31

Knappe brave Yellow en wat pakt hij het goed op <3

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 14:55

Ellen_ov schreef:
Wauw wat een knappe pony! Leuk dat hij zo enthousiast mee doet.


Dankjewel! Jaaa hij vindt het zooo leuk om te doen !


Rangeela schreef:
Wat leuk dat jullie zulke mooie stappen maken! Zo te zien met veel plezier! Ben benieuwd hoe snel jullie weer nieuwe oefeningen bijleren!


Dankjewel! Ja ben ook erg benieuwd waar we over een paar jaar staan!


Zus schreef:
Knappe brave Yellow en wat pakt hij het goed op <3


Dankjewel! Ja ben echt verrast met hoe snel hij leert. Zo leuk!!