Grondwerk met shetlander Haley

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Grondwerk met shetlander Haley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 12:05

Hallo allemaal!

Al jaren riep ik dat ik graag een shetlander zou willen. Maar ik had altijd andere paarden en het was nooit het juiste moment. Na het overlijden van mijn eerste paard realiseerde ik me al wel dat ik niet zo'n ruiter ben, maar kwam er alsnog een rijpony op mijn pad. Na een jaar proberen, oefenen en heel veel grondwerk realiseerde ik me dat wij niet de match waren die ik hoopte te zijn. En in diezelfde week vond ik een shetlander-veulen op Facebook. Ik zou eigenlijk niet gaan kijken en had allerlei strenge eisen voor mezelf opgesteld. Zo wilde ik dat het veulen op een paddock paradise zou staan en dat ik vaak langs mocht komen. Daarnaast moet het een expressieve shetlander zijn. Toen ik uiteindelijk tóch een berichtje stuurde bleek ze op een paddock paradise aan huis te staan en mocht ik gelijk langskomen. Lang verhaal kort: ze staan nu al 8 maanden bij mij op stal :+

Van de week is er een vriendin langsgekomen die hele leuke sfeerfoto's heeft gemaakt van onze grondwerk-sessie. We doen nog geen ingewikkelde dingen, maar Haley is dol op dingen doen en de basis is nooit verkeerd om vroeg mee te starten. :D Dat is ook nodig want hoe lief ze ook is: er zit een behoorlijk eigenwijs koppie op. :')


1. Afbeelding
We beginnen met kroelen - uiteraard

2. Afbeelding
Nog meer kroelen

3.
Afbeelding
Achteruit stappen. Dit doen we nagenoeg zonder druk. Mijn hand is helemaal open. Ze is heel percepief op lichaamstaal dus mijn intentie is vaak al voldoende.

4.
Afbeelding
Dat zie je hier ook. Ik ben ontzettend verbaasd en blij dat ze naast mij achteruit stapt op mijn intentie/handgebaar. Dit was de eerste keer, dus ontzettend leuk dat het is vastgelegd.

En toen waren we alweer klaar en kwamen er nóg meer knuffels :')

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Dit vind ik echt een prachtige foto. Zo veel rust en ontspanning maar ze blijft wel opletten. <3

7.
Afbeelding
En haar side eye :') Ik heb ontzettend veel foto's waarop ze zo kijkt. Sterker nog: de eerste foto die ik zag toen ze twee weken was - was ook met deze blik. Vaak betekend het 'Kijk dan hoe knap ik ben' of 'Geef mij aandacht' _O-

8. Verder doen we nog niet zo veel. Af en toe een wandeling en laatst zijn we voor het eerst naar een bos in de buurt geweest. Dan stapt ze uit, haalt haar schouders op en gaat mee op pad. Heerlijke pony. En vooral super braaf

Afbeelding

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:52

Volgens mij worden jullie een super team samen. Ik zie veel vertrouwen en rust. Jullie komen er wel. :j

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Grondwerk met shetlander Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:45

Ontzettend leuke foto's!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Grondwerk met shetlander Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:19

Ahh yess!!! Jullie zijn echt zó leuk samen <3 <3

Op naar nog veel meer avonturen *\o/*