Suus @ work met pessoa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Suus @ work met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 14:38

Na een jaar van heel veel tegenslagen (kreupel paard, zelf weinig tijd en daardoor bijrijder wat niet klikte) heb ik al mijn moed en tijd verzameld om haar weer op de goede weg te krijgen.
Tot ong. februari dit jaar kon ze nog erg goed bokken onder het zadel. Maar nu na een nieuwe instructrice gaat dit ook allemaal weer wat beter.
Ik werk nu sinds twee maanden met een pessoa bij haar. En ik merk nu dat er steeds meer momenten van ontspanning zijn.


Hier nog geen teken van ontspanning maar wel goed achterbeengebruik.
Afbeelding

Hier al iets beter.
Afbeelding

En hier, voor nu, erg goed.
Afbeelding

Stapfoto.
Afbeelding

Tips zijn natuurlijk welkom. Het is een bewuste keuze van mij om de pessoa bij haar niet in de laagste stand te zetten. Dit omdat de verbinding dan erg rommelig wordt.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Suus @ work met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:43

Hee! hij hangt bij haar benen de los, en de touwtjes verder vind ik ook erg los. Zo heb je er geen hulp aan Knipoog

Verder leuke haf!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Suus @ work met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 22:46

MissDonna schreef:
Hee! hij hangt bij haar benen de los, en de touwtjes verder vind ik ook erg los. Zo heb je er geen hulp aan Knipoog

Verder leuke haf!


Wanneer ze zoals bij de eerste twee foto's achter de teugel duikt, hangen de touwtjes inderdaad los. Maar wanneer ze gaat ontspannen en meer gaat nageven niet meer. Vandaar dat ik de pessoa niet strakker heb gedaan. Doe ik het te strak dan gaat ze niet meer nageven en loopt ze enkel en alleen met een valse knik.

Sopper_

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Zaanstad

Re: Suus @ work met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:02

Leuk beest
ziet er goed uit..
vooral die een na laatste foto Knipoog

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Suus @ work met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:20

als je hem bij de achterhand te los hebt, zo als nu en dat staat even los van de korden naar haar mond, heeft deze geen bij werking.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Suus @ work met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:45

MissDonna schreef:
als je hem bij de achterhand te los hebt, zo als nu en dat staat even los van de korden naar haar mond, heeft deze geen bij werking.


De pessoa is 1 geheel, wanneer ik hem achter strakker doe wordt de werking gelijk voor ook sterker. Wanneer ze achter de teugel duikt, zakt alles naar onder, ook het bontje, wanneer ze echter loopt zoals ze zou moeten lopen en sinds kort steeds vaker loopt, ligt het bontje precies op de juiste plek.
Ik begrijp wel dat je de pessoa te los vindt. Maar ik vindt dat dit een hulpteugel is, geen dwangmiddel. Ik nodig haar met deze teugel uit om haar rug te gebruiken en haar achterhand meer onder te brengen.