Stanley @ work aan de longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:51

Vandaag heb ik foto's gemaak van het longeren. Dit keer zonder longeertouw. aangezien het moeilijk is om foto's te maken als je een longeertouw moet vasthouden en een zweep en dan nog een camera.

Helaas op de rechterhand duikt stanley met zijn hoofd naar de buitenkant. Dit doet hij ook als ik de longeertouw om heb. Tips daarvoor zijn alltijd handig. Aan 1 kant strakker zetten heeft geen nut.

eerst lekker stappen.nog niet helemaal ontspannen.

Afbeelding

hier loopt hij al wat beter
Afbeelding

na een aantal rondjes stappen. Gaan we over in de Draf.
Afbeelding

Na een aantal rondjes en overgangen naar stap op de rechterhand gaan we over op de linkerhand. hiervan heb ik meer foto's

De linkerhand
Afbeelding

Afbeelding

Na wat op de recherhand wat gedraaf te hebben en gestapt. Mochten de pessoa af en mocht hij lekker uit draven en wat galoperen.

Afbeelding

Afbeelding

de andere kant
Afbeelding

Afbeelding

En zo zag stanley er in september uit toen ik net op me nieuwe stal stond.
Afbeelding

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:00

Hey,

Helaas heb ik verder geen tips bij mij werkte het altijd door 1 kant iets strakker te doen, maar bij jou dus niet dus zou het eerlijk gezegt niet weten.
Je ziet al echt verschil met September en nu! Knipoog Succes verder!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:50

Stanley blijft mooi !
Ziet er lekker relax uit Lachen

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:06

Woo die ziet er echt een stuk beter uit!
Z'n maantjes zijn ook lekker gegroeit zo te zien Lachen.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:23

Stanley ziet er goed uit zeg! Loopt ook mooi!
Is al een stuk verbeterd als je naar de foto van September kijkt. Lachen

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:29

Wat ziet Stanley er goed uit, Willeke! Die eerste foto is echt om te kwijlen Haha! Zo te zien werkt de pessoa wel goed bij Stanley Ja

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:32

Hij ziet er goed uit Ja . Ik heb helaas geen tip voor je zodat hij op de rechter hand naar binnen stelt. Behalve dat je van te voren zijn nek spieren los kan maken door middel van een snoepje hem oefeningen uit te laten voeren.

lausan
Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:02

Hoe bevestig je normaal je longeerlijn? Je kunt die namelijk door de binnenste bitring doen en dan aan de singel vastmaken. Dan kun je op die manier wat stelling naar binnen vragen.
Ziet er verder netjes uit, leuke haf Ja

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:08

_Cynthia_ schreef:
Hey,

Helaas heb ik verder geen tips bij mij werkte het altijd door 1 kant iets strakker te doen, maar bij jou dus niet dus zou het eerlijk gezegt niet weten.
Je ziet al echt verschil met September en nu! Knipoog Succes verder!


Met een pessoa heeft dat geen enkel nut, die bestaat namelijk uit 1 deel en is juist bedoeld om evenveel druk aan iedere bitring te geven. Als jij de binnenkant dus strakker zet verschuift dus je hele pessoa.
Zoals hierboven gezegd kun je wel je longeerlijn door de bitring naar de singel doen en daar vastklikken zodat je op die manier stelling kunt vragen.
Verder moet ik zeggen dat ik je paard lekkerder vind lopen als de pessoa tussen zn benen door is vastgezet dan in die hogere stand. Maar hij zou van mij nog wel wat meer ruimte mogen krijgen. Misschien dat je dan zelfs naar het beeld toe kan wat je ziet bij het uitdraven, daar loopt hij gewoon lekker met zn neus naar de grond en ontspannen. Super goed voor zn rug!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:13

bedantk voor de tip met de longeerlijn, zou ik onthouden. En natuurlijk voor de andere tips van de andere medebokkers. dat van warmlopen op de rechterhand en dan op de linkerhand beginenn met draven zou ik onthouden kijken of het werkt.

Dat meer ruimte geven wat bedoel je daar presies mee? de pessoa losser zetten? Als meneer wilt kan hij gewoon zijn hoofd in de lucht steken. en met tussen zijn benen loopt hij idd beter. Maar ik wil niet gelijk in het begin in die stand zetten. Vanwege dat zijn spieren nog opgewarmt moeten worden. Ook in die stand kan hij zijn hoofd naar voren steken alleen doet hij het niet.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:18

Ik bedoel inderdaad de pessoa wat losser. Als hij nog iets meer ruimte krijgt kan hij zijn neus nog verder naar beneden doen en zijn rug nog meer ontspannen dan dat ie nu al doet. Al moet hij dan natuurlijk niet te veel zn neus in de lucht gaan steken, want dan heeft het helemaal geen nut meer.
Ik weet niet of je een beetje weet hoe een pessoa werkt? Hoe hoger je de klipjes vastzet hoe intensiever de training wordt voor je paard. Zet je hem tussen de voorbenen door vast dan is dat dus de minst intensieve manier van werken voor je paard. Je paar krijgt dan namelijk de kans om met zn neus naar de grond te gaan en zijn rugspieren te ontspannen.
Elk standje hoger vraagt meer oprichting en verzameling van je paard, dus als je rustig wilt beginnen kun je het best eerst zonder de pessoa vast warmlopen of met de pessoa tussen de voorbenen door. Je kunt daar ook echt gerust mee beginnen omdat het juist zorgt voor ontspanning.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:29

ow oke ik had alltijd begrepen hoe lager hoe intersiever.Dus dan kan ik beter laag beginenn en eventueel later hoger. Zo weer wat geleerd. Bedankt voor je uitleg.

window

Berichten: 2451
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Maarssen

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:30

wil 1 ding echt kwijt
wat ziet pluut er goed uit zeg !
super OK dan!

en idd hoe lausan uitlegt om de longeerlijn te bevestigen kan je wat stelling vragen
zo maak ik hem ook altijd bij win vast

Wietske15

Berichten: 71
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:10

yeaah (H) Stanleyy !!
hij loopt echt mooi hoor !

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:37

Hee Willeke!
Wat leuk dat je ook zo bezig bent met longeren. Hij doet het wel super zeg! OK dan! Hij loopt echt al lekker ontspannen zn rondjes! Haha! Ik kom écht nog een keertje foto's maken bij jullie! Knipoog

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:46

met aan een kant strakker doen trek je het paard in een houding, misschien kan je beter kijken of je paardje lichamelijk in oorde is van gebit tot staart. Als dat oke is zou ik met de longeerlijn stelling vragen en het beste net voor of op het moment dat het binnen achterbeen wordt opgetilt, vergeet dan niet ook voorwaarts te houden en weer ruimte te geven. 4x op een volte is voldoende. Het liefst 4 vaste punten

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:50

Ziet er netjes uit.. ik zou de pessoa iets losser doen om zo iets meer ruimte te creëren dan kan hij nog iets meer over de rug komen.

Mips

Berichten: 119
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:31

Hoi,

Ik vind dat je een hele leuke pony hebt. Maar ik heb een vraagje. Waarom gebruik je een passoa als hij zo goed loopt zonder. Zeker die twee dragfoto's ziet er super uit. Hij gebruikt zn achterbenen echt veel beter dan.
succes ermee.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 09:24

ik gebreuk een pessoa om hem mooi rond te krijgen op een goede manier. Mijn hafje wilt onder het rijden nog niet echt mooi rond lopen (dit ligt aan mijn rijstijl, ik stuur nog te veel met me teugels en ik houmezelf erg vast.) Zo leert hij meer zijn rug te gebruiken.En leert hij dat het ook zo kan.

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:36

Citaat:
Helaas op de rechterhand duikt stanley met zijn hoofd naar de buitenkant. Dit doet hij ook als ik de longeertouw om heb. Tips daarvoor zijn alltijd handig. Aan 1 kant strakker zetten heeft geen nut.


heb je wel eens met een dubbele longe gelongeerd? op die manier heb je net iets meer te zeggen dan met een pasoa waardoor je dan ook wat meer stelling kan gaan vragen.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik hem zonder pasoa echt heerlijk vind lopen.. kan het misschien zijn dat hij door de druk van de pasoa juist weg gaat draaien? of doet hij het ook als je hem zonder pasosa longeerd? en doe hij het alleen met longeren of ook met rijden... dit kan dan namelijk misschien rijtechnisch opgelost worden.

verder mooi paardje! Het ziet er vriendelijk uit!

melodyB

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-09-07
Woonplaats: Leusden

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:15

Wooooo wat een gave haflinger! Loopt lekker ontspannen!!!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 23:43

Martine_m schreef:
Citaat:
Helaas op de rechterhand duikt stanley met zijn hoofd naar de buitenkant. Dit doet hij ook als ik de longeertouw om heb. Tips daarvoor zijn alltijd handig. Aan 1 kant strakker zetten heeft geen nut.


heb je wel eens met een dubbele longe gelongeerd? op die manier heb je net iets meer te zeggen dan met een pasoa waardoor je dan ook wat meer stelling kan gaan vragen.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik hem zonder pasoa echt heerlijk vind lopen.. kan het misschien zijn dat hij door de druk van de pasoa juist weg gaat draaien? of doet hij het ook als je hem zonder pasosa longeerd? en doe hij het alleen met longeren of ook met rijden... dit kan dan namelijk misschien rijtechnisch opgelost worden.

verder mooi paardje! Het ziet er vriendelijk uit!



Hij doet het ook zonder de pessoa. tijdens het rijden heeft hij wel meer moeite met die stelling maar loopt uitendelijk wel de stelling. Ik heb een keer met dubbele lijnen gelongeerd. Maar dan doet hij het ook.

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Stanley @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:44

ja mooilijk te beoordelen vanaf de comp... waarschijnlijk ben jij als je er op zit beter in staat om hem te corrigeren in zijn houding dan wanneer je er naast staat. ik zou als ik jou was dit eens met een goede instructeur bekijken want het is niet goed als je paard een verkeerde houding gaat aannemen..

Wat wel altijd goed is veel achtjes, bochtjes, slangevoltes en voltes rijden.. veel stelling vragen zodat ie lekker soepel wordt. als je een beetje handig bent met de longe kan dat zelfs dan.