6 jarige Gribaldi aan de longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: 6 jarige Gribaldi aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 07:53

Bedankt voor al de adviezen.
Ik ga dinsdag weer longeren, aangezien ze vandaag een vrije dag heeft. Ik ga proberen om haar dan langer te laten en zal kijken of ik dan foto's maak.

Foxy1980

Berichten: 701
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Almere

Re: 6 jarige Gribaldi aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:04

Wat heb je toch een heerlijke merrie Trudy, vind haar echt heel aansprekend.
Ik ga in mijn advies met Ymke mee. Ik doe het zelf alleen gewoon met touwtjes. Maar ik zou Veraine graag ook eens zien met de touwtjes/Pessoa tussen haar benen door. Wel met voldoende lucht en ruimte om te bewegen, maar wel voldoende bijgezet om haar naar lang en laag te begeleiden!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: 6 jarige Gribaldi aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:28

ni3ki3 schreef:
Even op Ymke ingaand.

verdiep je even in het effect van tussen de benen door vast maken. Dan stap je daar snel vanaf.
Zo heel goed is dat niet en je blokkeerd je paard dan alleen maar meer dan dat je het hem makkelijk maakt.
In zo'n zware bak zou ik er helemaaal niet voor kiezen, als ik er sowieso al voor zou kiezen.


Ik heb me er heus wel in verdiept, ik longeer al weet ik veel hoe lang paarden op deze manier en tot nu toe zijn alle paarden er alleen maar beter van geworden. Je moet haar ook niet helemaal op de kop gaan trekken, ik weet dat veel mensen dat doen met de pessoa, maar ik zorg er altijd voor dat paarden hun hals laten vallen vanuit de schoft, en je ziet ze helemaal stretchen over de bovenlijn. Je kan mij niet wijsmaken dat er iets geblokkeerd word.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: 6 jarige Gribaldi aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 10:31


Foxy1980

Berichten: 701
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Almere

Re: 6 jarige Gribaldi aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:03

@Ymke, ben het compleet met je eens!

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: 6 jarige Gribaldi aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:57

Veraine loopt hier weer lekker te sjouwen! Het is inderdaad zo dat we met zijn allen graag meer het neusje er uit willen zien. Ik zie haar wel lekker ruim draven en haar rug goed gebruiken (bol maken). Ik probeer tussentijds wat te wisselen met instellingen tegenwoordig en moet haar soms vrij lang laten en kan haar een andere keer weer wat hoger instellen. Beetje zoeken naar de vorm van de dag zeg maar. Lekker bezig blijven met d'r hoor. Ze ziet er super uit!