Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Junior aan de LL @ bokt-debuut in bokt-kleur!

 

jaja, helemaal in het blauw Haha!
Even achtergrondinformatie. Ten eerste, ik werk idd zonder bit. Dan loopt hij veel fijner, en hij is 2,5 en wil er nog mee wachten tot hij gewisselt is (tanden dus). Ten tweede is er niet *LOL*
Ik was wel zo dom om op 2-jarige leeftijd aan de LL te beginnen. Gelukkig was dat enkel stappen en draven Lachen Nu kan hij wat meer, SB, travers, wijken, strekken, verzamelen Lachen Naja. Dat was mijn hele levensverhaal *LOL* Hier de foto's!!!
Degene waar ik een blauwe polo aan heb zijn van zondag, de andere van een weekje geleden o.i.d. Lachen Dus veel verschil is er niet.

[ img ]
1. Daar zijn we *LOL*

[ img ]
2. Vind ik een hele fijne foto! Is ook mijn favoriet Ja Lekker actief achterbeen, loopt niet als een giraffe *LOL*

[ img ]
3. Verkeerd wijk-moment. Gelukkig valt hij niet meer zo over de buitenschouder weg Lachen

[ img ]
4. Fijne foto! Alleen valt hij een beetje op de voorhand.

[ img ]
5. Geen goede SB teveel stelling.

[ img ]
6. Zo ging het wijken eerst.

Commentaar mag. Maar hou het wel vriendelijk ,daar luister ik het liefste naar Knipoog

Groetjes ik en [***].
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:12 



 
Profiel   

vind het er grappig uitzien! maar ja hij is nog erg jong! dus belast zijn groei niet te veel,

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:33 



 
Profiel   

Erg jong hoor en ik geloof ook dat de beschermers te groot zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:35 



 
Profiel   

Inderdaad nog erg jong. De beschermers zien er zeker te groot uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:37 



 
Profiel   

hij pakt het mooi op, maar zou er toch nog een halfjaartje mee wachten en een gewoon stal/weide halster verdeelt de druk niet goed.
dus een goed bitloos hoofdstel zou wel fijn zijn Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:38 



 
Profiel   

Die peesjes zijn echt veel te groot!
Ook vind ik het wat te vroeg om dit soort oefeningen te doen..

Probeer hem niet teveel om te trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:40 



 

Zal ze niet meer omdoen Knipoog Ik doe die oefeningen niet vaak Knipoog meestal stap ik wat rond en draven. Verder niet Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:44 



 
Profiel   

als je beseft dat hij te jong was toen je begon, waarom ga je dan door? geef hem gewoon even lekker de tijd om "volwassen"te worden.
geestelijk is het nog een kleuter!

dit is geen lange-lijnen, maar puur sjor en trek werk.

en indd, de peesjes zijn veels te groot en voorla er nutteloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:46 



 
Profiel   

Zijn idd veel te groot.

Waarom laat je hem niet nog een tijdje lekker jong zijn? Hij is pas 2,5 Bloos! en dan al SB, wijken?
Lees dat het niet vaak doet maar toch!

Je weet dat hij te jong is maar toch doe je het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:46 



 

Op 2,5 jaar mag je er toch mee beginnen Verward Ik was er mee gestopt na een paar keer, en heb het nu weer opgepakt nu hij ouder is. En xElienx, ik bedoel het niet aanvallend maar half bokt draagt peesbeschermers en hier opeens nutteloos? En idd, ze zijn te groot. Ik heb al gezegd dat ik ze niet meer om doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:48 



 
Profiel   

2,5 is nog veeel te jong!
Laat hem lekker nog een jaartje staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:49 



 
Profiel   

Je zegt dat hij SB, travers, wijken, verzamelen, strekken.. Dat leert hij niet in een paar keer hoor.. Jammer, dat hij zo vroeg al volwassen moet zijn... not done, sorry. Wel een leuke pony Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:51 



 
Profiel   

op 1 jarige leeftijd mag je ook beginnen. of het verstandig is, is een tweede

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:52 



 
Profiel   

bizzybijtje schreef
Op 2,5 jaar mag je er toch mee beginnen Verward Ik was er mee gestopt na een paar keer, en heb het nu weer opgepakt nu hij ouder is. En xElienx, ik bedoel het niet aanvallend maar half bokt draagt peesbeschermers en hier opeens nutteloos? En idd, ze zijn te groot. Ik heb al gezegd dat ik ze niet meer om doe.



Wie heeft dat besloten? Simpele dingetjes ja.. af en toe een rondje er achter lopen, sb en travers horen daar niet bij dacht ik zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:52 



 

Michelle_x schreef
Je zegt dat hij SB, travers, wijken, verzamelen, strekken.. Dat leert hij niet in een paar keer hoor.. Jammer, dat hij zo vroeg al volwassen moet zijn... not done, sorry. Wel een leuke pony Knipoog



Dan geloof je het niet Knipoog Maar het is wel zo. Hij leert sowieso ontzettend snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:52 



 

Jemig, wat voor reacties verwacht je op zo'n topic? Een te jonge pony aan een halster dat in zijn oog prikt door een ongelijke prutwei sleuren met te grote peesbeschermers, en dan denken dat je positieve reacties krijgt? Gelukkig niet zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:53 



 
Profiel   

travers, wijken, verzamelen en strekken.. Dat leert hij heus niet in 5 keer, althans dat is wat ik versta onder "een paar keer"

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:53 



 
Profiel   

ik ga met de rest mee.
en om mij aan de regels te houden...
peesbeschermers zijn totaal nutteloos en ook nog te groot, die gaan gelukkig niet meer om..
het halster schuift alle kanten op dus ook niet handig.

ik zou hem laten staan voorlopig, maar af en toe aan een halstertje wat rondjes sturen oke, maar dit soort oefeningen?


dit gaat ben ik bang een lang topic worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:54 



 
Profiel   

bizzybijtje schreef
Michelle_x schreef
Je zegt dat hij SB, travers, wijken, verzamelen, strekken.. Dat leert hij niet in een paar keer hoor.. Jammer, dat hij zo vroeg al volwassen moet zijn... not done, sorry. Wel een leuke pony Knipoog



Dan geloof je het niet Knipoog Maar het is wel zo. Hij leert sowieso ontzettend snel.



jeetje, je zou instructrice moeten worden! heel nederland in een mun van tijd aan de top Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:56 



 

Michelle_x schreef
travers, wijken, verzamelen en strekken.. Dat leert hij heus niet in 5 keer, althans dat is wat ik versta onder "een paar keer"



Dan geloof je het niet Verward Blijf je er dan over doorgaan??

En ja, ik ga al stoppen. En idd, dit word wss een lang topic. Want blijkbaar is het nodig alles 20x te herhalen.
Ik weet nu nl. dat:
-Hij te jong is
-Dat de peesjes te groot zijn
-Dat het halster schuift.

Blijkbaar is het leuk om dat te blijven herhalen Knipoog
Ik bedoel het niet aanvallend, en ik snap ook wel dat ik ermee moet stoppen na 20 dezelfde reactie's.
Ik hou het dus alleen afentoe nog maar met buiten stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:57 



 

xElienx schreef
bizzybijtje schreef


Dan geloof je het niet Knipoog Maar het is wel zo. Hij leert sowieso ontzettend snel.



jeetje, je zou instructrice moeten worden! heel nederland in een mun van tijd aan de top Haha!


Waar slaat die reactie nou weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:57 



 
Profiel   

Omdat dat namelijk nooit (correct) kán in 5 keer, dan konden namelijk alle shetlanders mee doen aan LL wedstrijden, en alles winnen. Knipoog En ja, ik ga er over door, je snapt toch zelf dat je een rel topic kan verwachtten met een twee jarige aan een stalhalster, veelste grote peesjes en dan loopt te verkondigen dat hij binnen 5 keer kan verzamelen, wijken, strekken, sb en travers.. Verward

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 20:59 



 
Profiel   

xElienx schreef
jeetje, je zou instructrice moeten worden! heel nederland in een mun van tijd aan de top Haha!


Die pony kan bést snel leren ( of ie ook daadwerkelijk SB etc geleerd heeft is een 2e), dat is voor iedere pony anders en dat heeft verder niks met de TS te maken. Hoe goed zij wel of niet is.

Dat de pony gewoon te jong is voor dit soort oefeningen is héél wat anders. Maarja, wat verstaat de TS onder wijken, SB, travers etc.. Want echt duidelijk kun je dat niet opmaken uit te foto's. Het maakt op mij iig meer de indruk van de een pony die in een bepaalde houding wordt getrokken.

TS, het is aan jezelf maar ik denk je jezelf en je pony een hoop gedoe kunt besparen door nog even te wachten of "minder intensief" bezig te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:01 



 

Wie zegt er dan dat hij het perfect doet?? Verward
Wie zegt er dat ik dat iedere keer doe?? Ik niet
Bovendien is het een regel van HAW dat iets niet 20x herhaald moet. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:02 



 

roxiie schreef
xElienx schreef
jeetje, je zou instructrice moeten worden! heel nederland in een mun van tijd aan de top Haha!


Die pony kan bést snel leren ( of ie ook daadwerkelijk SB etc geleerd heeft is een 2e), dat is voor iedere pony anders en dat heeft verder niks met de TS te maken. Hoe goed zij wel of niet is.

Dat de pony gewoon te jong is voor dit soort oefeningen is héél wat anders. Maarja, wat verstaat de TS onder wijken, SB, travers etc.. Want echt duidelijk kun je dat niet opmaken uit te foto's. Het maakt op mij iig meer de indruk van de een pony die in een bepaalde houding wordt getrokken.

TS, het is aan jezelf maar ik denk je jezelf en je pony een hoop gedoe kunt besparen door nog even te wachten of "minder intensief" bezig te gaan.



Kan met kleine teugeldruk al... dus dat trekken is echt niet zo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen