Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nero @ dubbelle longe in Anky Sand!

 
Profiel   

Zoals de meeste van jullie wel weten mogen Nero en ik aan weer aan de slag.
We doen lekker rustig aan Lachen

Mee en dan even lekker weekje longeren, zodat ie daarna weer fris aan de start kan!
Ben sinds kort wat bezig met de dubbele longe, hiervoor gebruikte ik meeste de pessoa.
Maar Nero wil nog wel eens de verkeerde stelling aannemen, en met alleen pessoa valt dit niet op te lossen.
Dus die maar in de kast gelegd en de dubbele longe eraan gehangen Lachen

En heb wat filmpjes gemaakt, let niet op mijn stem Huilen van het lachen
Nero is nogal een luilak, en als ie het in zijn kop heeft is ie af en toe niet vooruit te branden Huilen van het lachen

1. Warmstappen
[ img ]

2. Andere hand warmstappen
[ img ]

3. Nog een onwennig drafje, moet je ontspanning nog ff opzoeken
[ img ]

4. Gaat al beter, mag actiever
[ img ]

5. Weer een drafje
[ img ]

6. Galop, wat is dat Huilen van het lachen?
[ img ]

7. Al iets beter, alleen meneer in galop houden en filmen is lastig Huilen van het lachen
[ img ]

8. Mooi stapje Lachen
[ img ]

9. Braaf beest Lachen
[ img ]

10. En weer afgezadelt en bij de stal *LOL*
[ img ]

Filmpjes staan op volgorde, heb ook nog wat foto's gemaakt
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Op en aanmerkingen graag, brand maar los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 15:01 



 
Profiel   

Leuke pony zeg!
Vind alleen dat hij van achteren veeeel actiever mag.
Kan je de passoa niet samen met dubbel longe gebruiken? (ik gebruik passoa nooit dus dat weet ik niet)
Anders moet je misschien de buitenlonge achter zijn kont gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 15:06 



 
Profiel   

Gewoon longe achter de kont langs doen en veel schakelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 15:09 



 
Profiel   

waaarom heb je de longe niet achter zijn kont om gehangen ? Vingers aflikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 15:11 



 
Profiel   

Zijn mijn longeerlijnen te kort voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 15:13 



 
Profiel   

Nerooo! Lovers
Setje staat mooi Vingers aflikken Ziet er goed uit, was dit de eerste keer?
Hij mag inderdaad iets actiever, maar dat is al gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 15:20 



 
Profiel   

Nero Lovers
Heb niet zo veel verstand van de dubelle longeerlijn dus kan er niet veel overzeggen.
Wel vind ik het er al ontspannen uitzien.
Veel succes nog dani.
xxxxxx

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 15:20 



 
Profiel   

Pony ontspant idd al mooi! Toch heb ik even een vraagje: Waarom heb je de dubbele longe als slof vastgemaakt? Normaal rijd je toch ook niet op je slof? Ik wil er wel even bijzetten dat ik het er op deze foto's goed uit vind zien, niet teveel druk erop, en de pony lekker relaxed.

Zou je met de pessoa echt geen stelling kunnen vragen? Als een kant iets inkorten niet mogelijk is, kun je misschien gewone bijzetteugels eroverheen gebruiken? Waarschijnlijk is het met pessoa namelijk makkelijker om zijn achterhand erbij (actief) te houden. Wel zou ik, als je de longe toch op deze manier vastmaakt, hem op het laatst wel direct aan het bit klikken, zodat hij zijn nek makkelijker helemaal kan streken (bijv. tijdens het uitstappen). Succes verder!

PS: ook als je longes niet te kort zijn, kun je ze beter niet achter de kont om laten gaan, eigenlijk heb je daar lijnen met katrolletjes voor nodig. Die zorgen dat de druk van achter zijn kont niet zo sterk overkomt op de buitenteugel (en je zijn buitenstelling alleen maar verergerd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 17:02 



 
Profiel   

Ik heb ook al eens gelongeerd met de longe op het bit geklikt, maar als ik de longe zo vast maak kan ik hem net wat lekkerder doorvragen, en dat was anders niet zo

En zoals je al zag, hangt de longe lekker los, Nero kan pakken wat ie wil Ja
En op het moment dat ie net dat beetje extra nodig heeft kan ik hem even doorvragen Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-08 17:52 



 
Profiel   

ziet er leuk uit, maar zitten er nou allemaal gaten in dat weiland waar je bezig bent? of groeit daar gewoon geen gras xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-08 14:40 



 
Profiel   

Groeit geen gras Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-08 14:49 



 
Profiel   

Neroo schreef
Ik heb ook al eens gelongeerd met de longe op het bit geklikt, maar als ik de longe zo vast maak kan ik hem net wat lekkerder doorvragen, en dat was anders niet zo

En zoals je al zag, hangt de longe lekker los, Nero kan pakken wat ie wil Ja
En op het moment dat ie net dat beetje extra nodig heeft kan ik hem even doorvragen Lachen

Maar wat heeft het voor zin om zijn koppie naar beneden te trekken (want dat is in feite wat je doet) als de achterhand ergens in verweggistan loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-08 09:42 



 

@ Wendy moest wel lachen om je opmerking als zijn kont in verweggistan loopt *hoe kom je erop*

Neroo ziet er veel bter uit, lijkt wel of hij idere keer wat actiever begint te lopen. Ik las iets over pesso en dan nog bijzet. Denk dat ik dat ook maar ga [proberen ivm de stelling idd. Niet eens over nagedacht dat je dat ook kunt combineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-08 09:47 



 
Profiel   

Leuk paardje.
En het setje past goed by je paard Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-08 16:00 



 
Profiel   

Wendy schreef
Neroo schreef
Ik heb ook al eens gelongeerd met de longe op het bit geklikt, maar als ik de longe zo vast maak kan ik hem net wat lekkerder doorvragen, en dat was anders niet zo

En zoals je al zag, hangt de longe lekker los, Nero kan pakken wat ie wil Ja
En op het moment dat ie net dat beetje extra nodig heeft kan ik hem even doorvragen Lachen

Maar wat heeft het voor zin om zijn koppie naar beneden te trekken (want dat is in feite wat je doet) als de achterhand ergens in verweggistan loopt?

Lieve schat, als je naar de filmpjes kijkt kun je zien dat de teugels gewoon loshangen, niks getrek.
En waarom de achterhand nog wat sloom is?

Nero en ik zijn weer aan het opbouwen nadat ie 5 maanden heeft stilgestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-08 17:54 



 
Profiel   

Ik heb de filmpjes even bekeken, maar ben het eigenlijk wel een beetje met Wendy eens.

Ik zie een pony die kort loopt, zijn rug vast houdt en geen enkele souplesse toont. Ik heb drie filmpjes bekeken en daarop zie ik enkel zijn benen korte stapjes nemen. Niet lekker over de rug of wat dan ook. Ook duikelt hij op de voorhand en treedt zijn achterhand niet onder.

Eigenlijk vind ik foto 2 nog het beste beeld geven.

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om de dubbele longe niet als slof te bevestigen. Je zegt dat je op die manier lekker door kunt vragen, maar zo'n katrolwerking is ook best wel heftig hoor! Eigenlijk "dwing" je een paard door deze druk in een houding, en dat is niet waar nageeflijkheid om draait.

Misschien kun je je meer focussen op het trainen van de achterhand. Een pessoa zou hierbij een goede ondersteuning kunnen zijn. Ik snap dat je de beste bedoelingen hebt met je pony, maar denk er eens over na. Misschien is het leuk om eens wat meer over academische rijkunst te lezen. Op http://www.paardenbegrijpen.nl staat één en ander heel duidelijk uitgelegd. Moet je even klikken op Wat, waarom & hoe?

Veel succes samen! Vind het trouwens een superleuke pony.

Heb trouwen de rij-foto's in je profiel bekeken en vind die er echt véél beter uitzien.
Misschien is hij ook nog wat stijf omdat hij 5 maanden niks gedaan heeft. Maar juist om die reden zou ik hem dan van voren wat losser laten.

Dat hij soms verkeerde stelling aanneemt bij gebruik van pessoa komt niet door pessoa, maar is een kwestie van rechtrichten. Staat ook van alles over op die website die ik net noemde.



Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-06-08 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop!

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-08 23:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen