Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ace (OO-Seven × Garanco) @ longeerwerk!

 
Profiel   

Ik zou eigenlijk pas over 'n maand een nieuw topic openen over Ace, maar gezien het feit dat ze het zo goed doet en ook al een heel stuk opgeknapt is hier dan toch een nieuw topic over Ace!
Het zadel heeft ze volledig geaccepteerd en na een keertje gek doen waren de flapperende beugels ook geen probleem meer!
Ze moet nog iets beter leren ontspannen en nageven, ze heeft nog echt zo'n onderhalsje, maar het gaat al steeds beter!

1. Ace 3 mei
[ img ]
En Ace vandaag!
2. Even los stappen
[ img ]
3.En een lekker drafje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQLSD7U4.jpg
4. Bijzetje eraan
[ img ]
5.
[ img ]
6.
[ img ]
7.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QG6DYKNN.jpg
8.
[ img ]
9.
[ img ]
10.
[ img ]
11.
[ img ]
12.
[ img ]
13.
[ img ]
14.
[ img ]
15. Trekkers zijn nog best spannend Ja (kwam langs gereden niet te zien op foto)
[ img ]
16.
[ img ]
17.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 19:27 



 
Profiel   

He Renske, ze ziet er een heel stuk beter uit hoor! Nu nog lekker spiertjes opbouwen en dan komt het helemaal goed met Ace!!

Trouwens... Ze loop wel braaf zo bijgezet he, knap hoor van d'r?!



Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-06-08 06:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop!


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 19:32 



 
Profiel   

zit tie niet wat strak? Bloos verder ziet het er netjes uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 19:36 



 
Profiel   

Ze ziet er veel beter uit Ja
Ik vind wel dat je bijzet te strak zit. Het is een jong paard, laat haar eerst op haar eigen benen lopen met een losse bijzet teugel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 19:38 



 
Profiel   

mooi paard hoor, maar zit je bijzet niet wat te strak? ik zie geen ontspanning erin

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 19:44 



 
Profiel   

Ze ziet er echt veel beter uit Renske! Wat een verschil met 3 mei he OK dan!! Ben benieuwd naar de foto's onder de man, wordt ze dan zonder hulpteugel gereden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 19:44 



 
Profiel   

Zoooooooooooooooooo wat een dikkerd Tong uitsteken Haha!
Ze is echt aan het opknappen van de arbeid Ja leuk om te zien. Snel foto's van onder de man/ vrouw *LOL*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 20:27 



 
Profiel   

Ze is inderdaad wat bijgetrokken.
Wil je nog steeds met haar naar de keuring deze zomer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 20:31 



 
Profiel   

knap paard hoor, op naar de volgende stap

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 20:39 



 
Profiel   

Bijzet zit idd vrij strak, maar als hij heel los zit heeft het geen nut, drukt ze haar hoofd omhoog en haar rug weg, en ontwikkeld ze nog meer onderhals.
Ik begin altijd vrij los en zet hem dan steeds wat strakker.
Bovendien heb ik haar ook niet iedere keer zo strak.
Ik word bij het longeren begeleid door iemand die al jaren zo paarden zadelmak maakt en dat ook op een (vind ik) juiste manier doet.
Ace moet leren wat rustiger te lopen, als ze een rustigere draf heeft loopt ze ook een stuk ontspannender, zoiezo vind ze het longeren langs de weg nog vrij spannend.
@ Tinne: Ace word zonder hulpteugels gereden, dat is iets wat ik zelf absoluut niet wil.
@ KarinvdM: We stellen het een jaar uit, ze haalt de 1.60 nog niet dus heeft het nog geen nut Lachen

Hier overigens nog een filmpje van het longeren, op het eind gemaakt, hier gaat ze nageven en loopt ze wat relaxter dan op de foto's.
http://nl.youtube.com/watch?v=mWXHQ6sa3DU



Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-06-08 06:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop!


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 21:08 



 
Profiel   

Zoo renske ziet er al stukken beter uit zeg!!
Die knapt goed op Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 22:28 



 
Profiel   

He Renske, hij is al wel op stuk opgeknapt. Zit veel beter in de vacht en glanst mooi. Wel oogt ze nog als een guppie maar "volwassener" worden gaat natuurlijk ook niet in een paar week tijd Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 22:30 



 
Profiel   

@ Dees: Dankje!
@ Maaike: Nee ze zal niet binnen 2 weken volwassen zijn.
Maar het belangrijkste is dat ze wat aan zou komen en wat meer spieren zou krijgen.
Nou aangekomen is ze zeker want haar ribben zijn niet meer zichtbaar! Het ging erg moeizaam in het begin om er wat vet op te krijgen, maar nu begin je het al echt te zien!
Als ik volgende week terug ben uit rotterdam zal ik kijken of ik wat stand foto's kan maken van d'r dan kun je het wat beter zien Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-08 22:32 



 
Profiel   

Ai, het ziet er erg vastgesnoerd uit.. Op t filmpje zit ook geen enkele beweging in het hoofd.. Vind ik jammer, straalt niet echt super ontspanning uit.. Ze is wel super opgeknapt zeg, ik begrijp dat je iets moet om haar te leren de onderhals te ontspannen.. VInd het wel een knap paard.!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-08 15:44 



 
Profiel   

Leuk paard hoor.
Maar toch vind ik ook de bijzet op het filmpje veel te strak zitten. Te los is natuurlijk niet goed, dan helpt het niet maar zo strak als op foto 17 vind ik gewoon nooit kunnen, ook niet maar eventjes.
Wat ik zou proberen is wat losser, zodat ze haar hoofd nog wel voor de loodlijn kan houden en haar langs kan lengen. Wanneer je het paard te strak bijzet zal het zich alleen maar meer spannen, waardoor er blokkades kunnen ontstaan.

Daarbij ben ik benieuwd waarom je met springschoenen en beenbeschermers longeert.

Goed te zien dat het dier zo is opgeknapt, erg leuk! Succes en veel plezier verder met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-08 18:12 



 
Profiel   

Als je de bijzet , zoals je hem nu op de foto gebruikt, zo strak zet, krijg je alleen maar spanning en zal ze haar rug wegdrukken. Het is een gedwongen houding en zal alleen maar voor problemen zorgen, zowel in de nek als de rug! Je ziet daar ook dat ze op de voorhand valt en haar achterbenen er niet goed onder zet. Vooral op de laatste foto's zie je dat ze haar rug bol maakt = spanning.
Je zou kunnen proberen om je bijzet lager vast te maken, onder het zweetblad. Zo voorkom je dat ze hoog gaat lopen en kun je de bijzet wat langer laten.
Heb je ervaring met dubbele longe? Dat zou dan ook een goede oplossing zijn.

@edit, heb net even in je profiel gekeken, hij is wel heel erg opgeknapt!! OK dan!

Daar staat ook een foto waar je een paard aan hel longeren bent. Zo wil ik dit paardje ook zien lopen! Daan longeer je met touwtjes, waarom hier met bijzet?



Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-06-08 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop!

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-08 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen