Gabry op de hobbel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JENNx

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Groningen

Gabry op de hobbel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 12:07

Van de week ben ik heerlijk met Gabry, mijn verzorgpony, aan de slag geweest. Naast de bak staat al een hele tijd hindernismateriaal, dat zo goed als nooit gebruikt wordt. Ik heb dan ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een hindernisje opgebouwd zonder enige verwachting.

Ik ben een paar keer met Gabry bezig geweest om zonder longeerlijn haar te 'longeren' wat ze dus vertikte. Vandaag echter ging het géwéldíg! Ik had de paaltjes aan de kant van de bak gezet, zodat de volte ertussendoor ging. Tussen die paaltjes had ik een paar drafbalkjes gelegd, om te kijken hoe ze erop reageerde. Ze deed het echt superbraaf, en ze bleef maar rondjeslopen, in een volte om mij heen. ZONDER longeerlijn. Ik had geen beloning bij me, omdat ik in de eerste instantie alleen zou rijden, maar heb toen toch maar snel een bakje voer uit de stal gehaald en haar beloond.

Toen ik de kans kreeg om het hindernisje te bouwen (lees: Gabry vond die drafbalkjes saai) heb ik er een laag kruisje van gemaakt. Ik heb Gabry op de volte gezet, en huppa daar ging mevrouw weer. Ze was niet te stoppen, nadat ze er 4 keer overheen was gegaan, kwam ze op mij af lopen en heeft me naar de hindernis gedrukt met het gebaar 'gaat dat ding nog hoger?' .. Ik heb het kruisje een paar gaatjes hoger gemaakt, en Gabry het teken gegeven dat ze weer mocht. Echter ging ze voor de hindernis stilstaan, schopte ze het balkje eraf en keek me aan, of ze zeggen wilde dat ze niet tevreden was met de hoogte. Ik heb er maar een stijltje van gemaakt, die niet hoger was dan 30 cm. Hier is ze wederom een paar keer overheen gesprongen totdat ze weer bij mij kwam.

Ik heb hem weer iets hoger gedaan, en ondertussen heeft zij even een poeppauze gehouden.. Erg leuke foto geworden .. Tong uitsteken Gabry was super enthousiast, en dit is zeker voor een herhaling waard en ik klim er zekerweten zelf een keertje op om met haar te gaan springen.


En .. hoe oud schatten jullie haar ??

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Gabry op de hobbel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:09

whaha die poepfoto!!!!

kijk es in mijn profiel, ik heb er precies zo eentje instaan en ook nog een pony die dezelfde kleur heeft Haha!
ik heb geen flauw idee hoe oud ze is, ze ziet er jong uit in elk geval.

leuke foto's!!

JENNx

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Gabry op de hobbel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 12:16

Haha, bijna in spiegelbeeld inderdaad!
Ik heb de foto toch echt zelf gemaakt .. *LOL*

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Gabry op de hobbel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:18

ja grappig he, ik zag de foto en moest meteen lachen, allebei ook dezelfde gezichtsuitdrukking er bij Tong uitsteken

EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Gabry op de hobbel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:26

Leuk man Haha!
Geen idee hou oud ze is, ben ik zoo slecht in Nagelbijten / Gniffelen

JENNx

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Gabry op de hobbel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 22:12

Dankje! Lachen

Voor de nieuwsgierigen:
Spoiler:
Gabry is van 1988, en dus 20 jaartjes jong!