Indy op neckrope en wat VD

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:52

Wat een geweldig paard heb je zeg Bloos! En vind jullie een top combinatie heel fijn om nar te kijken geweldig.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:55

Bojangles schreef:
Stemcommando is voor omhoog gaan het zelfde, ik geef alleen een andere hoogte aan met de stick of zweep.
Verder bij levade of pessade ga ik iets meer zitten en geef heel licht een hulp aan teugel, neckrope of desnoods manen zodat ze weet dat ze vanuit de achterhand moet springen en niet vooruit.

Dan zou je alleen nog iets meer rechtop moeten zitten zodat ze meer op de achterhand komt. De levade heb ik het nu over.
Als je paardje inmiddels weet wat de bedoeling is hoef je niet bang te zijn dat je achterover gaat.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 15:00

Nee daar ben ik ook niet bang voor want ik heb het gewoon onder controle hoe hoog ze moet, ik kan er niks aan doen maar ik zit er gewoon een beetje kneuzerig op als ze steigert. Of ik zit raar, of ik kijk raar Clown Pony doet het inderdaad prima, nu ik nog.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:04

Gewoon niet bang zijn en lekker relaxt achterover gaan zitten, dan blijf je meestal ook beter zitten omdat je je gewicht op je achterste hebt. Ga je voorover hangen dan komt je gewicht naar voren waardoor je veel sneller naar beneden schuift.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 15:13

Gelukkig ben ik niet bang aangelegd, dus dat is het probleem niet Haha!
Met steigeren valt dat naar beneden glijden wel mee hoor, zelfs met losse handen blijf je wel netjes zitten, eigenlijk stelt steigeren niks voor.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:17

Bojangles schreef:
Gelukkig ben ik niet bang aangelegd, dus dat is het probleem niet Haha!
Met steigeren valt dat naar beneden glijden wel mee hoor, zelfs met losse handen blijf je wel netjes zitten, eigenlijk stelt steigeren niks voor.


Dan moet ik toch eens iets minder glansmiddel gebruiken denk ik...
Als Taac een beetje hoog gaat en ik hou me niet vast sta ik zo op de grond (wat overigens ook best leuk te combineren is met hem daarna een rondje te laten draaien Clown )

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:30

Hahahahaha, mijne doet het allemaal ook best rustig en beheerst dus nog geen last gehad van eraf glijden.
Kan er ook wel afglijden en dan leren een capriool te doen dan wordt je gelanceerd *LOL*

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Indy op neckrope en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:35

Bojangles schreef:
Hahahahaha, mijne doet het allemaal ook best rustig en beheerst dus nog geen last gehad van eraf glijden.
Kan er ook wel afglijden en dan leren een capriool te doen dan wordt je gelanceerd *LOL*


Als je dan de manen vasthoudt vlieg je gewoon weer terug naar de plaats Clown
Taco komt inderdaad altijd wel met veel overgave omhoog maar dat dat hij eigenlijk met alles.