Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beauty longeren

 
Profiel   

Sinds we met Beauty aan het trainen zijn rijd ik alleen nog maar tijdens mijn les. Ik krijg 1 keer in de week prive-les bij Beauty thuis.
Ze is niet mijn eigen paard, maar zo voelt het wel. Omdat de spullen/voer etc door mij worden gekocht, en eigenaresse er niet naar om kijkt.
Ik ben van plan om Beauty over een aantal maanden echt te kopen.

Ik longeer de dagen dat ik geen les heb. Soms een dagje vrij tussendoor. Gemiddeld longeer ik Beauty 3/4 keer per week 20 tot 30 minuten.
Ik longeer met bijzet op aanraden van mijn instructrice. Beauty moet leren haar rug te gebruiken, want dit deed ze namelijk nooit. Tijdens het rijden zijn we daar ook erg mee bezig.

Commentaar mag!
Ik weet dat Beauty af en toe op de voorhand kukkelt! Zodra ik dit merk probeer ik haar actiever te maken zodat de achterhand meegaat en ze niet meer op de voorhand loopt.

Op de sommige foto's is ze wat gespannen, dat komt omdat ze bang is voor de wind, en het waaide nogal hard deze dag! Daarbij was mijn zusje boompje aan het klimmen om een appel te pakken Haha!

Kijk & geniet van mijn knapperd!

[ img ]

[ img ]

[ img ]
*Spannend* "Maar ik kan heus wel strekken hoor baasje! Vork "

[ img ]

[ img ]
Erg gespannen door mijn zusje die in de boom hangt!

[ img ]
Ernstig op de voorhand Bloos

Als laatste haar mooie koppie:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 15:29 



 
Profiel   

Het is een mooi paardje.
Verder heb ik niet echt veel commentaar. Ik hoop voor je dat je het paard kan kopen en dat je er veel plezier mee zult hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 16:19 



 
Profiel   

ik heb ook niet echt commetaar!
vind het er netjes uitzien!!
maar waarom rij je haar alleen tijdens de les?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 16:24 



 
Profiel   

Hee, ziet der leuk uit zeg! Lachen

Mooi paardje ook, nog veel plezier der mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 16:29 



 
Profiel   

kimberliie4 schreef
ik heb ook niet echt commetaar!
vind het er netjes uitzien!!
maar waarom rij je haar alleen tijdens de les?


Ik rijd haar alleen tijdens de les omdat ik dan begeleiding heb, en ik dan niks fout kan doen of kan verpesten omdat ik goed word begeleid.
Ze is ruim 7 jaar verkeerd gereden. Ik vind het tijdens de les al ontzettend moeilijk, en dan heb ik begeleiding. Ik durf het dus nog niet aan om het zelf allemaal te proberen Vork

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 16:35 



 
Profiel   

Ik zou dat bitstukje (als je dit gebruikt, kan het niet echt goed zien op de foto's) eraf halen. Hiermee trek je het hoofd nl. naar buiten toe. Je werkt met touwtjes (?), zoja, dan het binnen touwtje iets strakker zetten dan de buitenste, zodat je paardje stelling naar binnen aan gaat nemen. Daarbij het bovenste touwtje aan de onderste ring vast maken, zodat je haar uitnodigt om nog meer te zakken in de hals en ze zo losser wordt in de rug. Heel leuk paardje overigens Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 21:14 



 
Profiel   

geen commentaar vind leuke pony.
even off topic: wat grappig mijn pony heet zelf ook beauty

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 22:16 



 
Profiel   

Vind het een prachtige pony!
Goed dat je die begeleiding zo belangrijk vind Lachen alhoewel ik denk dat je best op haar kan stappen zonder begeleiding, ookal is het alleen maar om uit te stappen na het longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 22:19 



 
Profiel   

Ik longeer Mitch nu ook, en die kan hier wel wat van leren, maar Mitch steekt zijn hoofd helemaal omlaag, alsof hij de grond wil kussen..
soms ben ik wel bang dat hij dan word geraakt door zijn voorbenen, heb jij hier ook last van ??
Mooi beestje Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 22:23 



 
Profiel   

Jeetje Nel! Echt respect voor het werk dat je verricht hebt! Afgod
Ze is zo enorm opgeknapt en vooruit gegaan! echt een énorme vooruitgang !
Ze zou nog wat meer mogen ontspannen opzich, maar dat zijn maar op 2 foto's ofzo. Dus ga zo door zou ik zeggen ! (tsjah verplichte regel toch commentaar leveren ? Nagelbijten / Gniffelen )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-08 22:39 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! Haha!

@ Aslo: Ik gebruik idd een bitstukje! Deze dus beter weghalen? Bedankt voor de tip. Want dit wist ik niet! Haar minpuntje is idd echt dat ze haar hoofd naar buiten houd!
Alleen kunnen de touwtjes niet strakker, dus dat is geen optie Bloos

@ Mitchall: Beauty kom op een gegeven moment ook zo laag dat ze de grond bijna kust! Ik vind dit altijd erg eng! Want ze trapt dan namelijk tegen het bitstukje aan! Ik zie de ongelukken dan al voor me! Bloos Ik klak dan altijd met mijn tong, want dan komt ze met haar hoofd weer iets hoger

@ deniece: Ik zou er misschien best op kunnen stappen, maar toch neem ik liever het zekere voor het onzekere haha!

@ Ulaney: Dankje Haha! Hele verandering he? Clown Heb op cava pas nog een van toen tot nu topic gemaakt Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 07:36 



 
Profiel   

Je zou de sluiting van de longeerlijn ook door de binnenste bitring kunnen halen, dan nog 1x en dan de sluiting aan de buitenste bitring bevestigen. Ook kun je de sluiting door de binnenste bitring en dan onder de neusriem door halen, dan de sluiting bevestigen aan de longeerlijn zelf. Op beide manieren werk je amper in op het bit, houdt je wel contact en kun je haar hoofd iets naar 'binnenhalen'. Als ze nou lekker gaat zakken, kan ze idd ook niet in het bitstukje 'stappen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 08:14 



 
Profiel   

Het is idd een hele verandering Nell! Het zag er woensdag ook goed uit. Ik hoop dat ik dit ooit ook nog met Ynske ga bereiken..
Nou tot zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 09:09 



 
Profiel   

Wat super fijn werkt is aan de buitenkant de bijzet doen...niet al te strak en dan de longeerlijn door de binnenste bitring naar de singel toe halen. Je kan dan het hoofd meer naar binnen halen door de lijn en, net alsof je er op zit, in stelling brengen.
Het is wel een heel leuk dier en ik vind jou ook erg verstandig dat je zo'n moeilijk dier met hulp aan het rijden bent! Compliment hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 09:25 



 
Profiel   

-> GLV-ITP

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 12:21 



 
Profiel   

leuke foto's nel!
mare dat van z'n voorhand
dan moet je een pessoa proberen die zijn echt perfect
dan gaat ie zeker te weten meer op z'n achterhand lopen!
xx

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 15:02 



 
Profiel   

leuk paardje!! ik denk alleen dat het juist wel goed is om je paard met zijn hoofd over de grond laat lopen. ik ben zelf niet zo van de bijzet met het longeren. Ik heb nu sinds kort ook een vzpaardje, en bij die mensen is het van belang éérst te longeren en dan net zo lang tot hij echt compleet ontspannen met zijn neusje over de grond loopt, en pas dan stappen we erop. Dan is ie mooi helemaal los (vooral over de rug, die deint dan helemaal op en neer) en hij geeft zich als het ware helemaal over aan jou (Bij wijze van spreken)

Je kunt overigens wel zo'n bitstukje gebruiken, maar dan kun je je longe het beste aan dat stukje metaal doen waar de klip aan zit. (* gaat ff een foto zoeken*)
[ img ]
daar dus Knipoog

en als je dan de longe gespannen houd, en flink aan het kneden gaat wil je pony misschien ook nog wel aan het knabbelen gaan en wat stelling aannemen Knipoog helemaal als je pony opgefokt wordt door de wind of je zusje is het belangrijk ontspanning op te zoeken... en een pony die met zijn neus over de grond loopt ís ontspannen;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 15:08 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ik ga er mee aan de slag hoor!

@ robin: Een pessoa is niet mogelijk. omdat Beauty niks achter haar kont kan verdragen. Ze heeft namelijk ooit een ongeluk gehad met de kar, waardoor ze bang is voor iets achter haar billen.
We proberen het aan de dubbele longe wel stapje bij stapje te verhelpen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-08 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen