Stardust @ Longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:24

HOi.
Vandaag weer eens naar mijn paardje dusti geweest. Meneer wou goed luisteren, was heel braaf,
En toevallig had ik een vriendin bij me die met de camera overweg kon. Lachen
Ik doe aan grondwerk met een hoofdstel, echt grondwerk is het nog niet, maar het wordt meer freestyle.
Met Dit ben ik nu een weekje bezig, en ben zeer tevreden over het resultaat en zijn enthausiasme.
Vorige week mijn hoofdstelletje gekocht. Eindelijk een goeie, omdat ik vondt dat hij eraantoe was.
Hij liep eerst met een half verrot hoofdstel rond om te wennen, dat als hij zou gaan hangen of wat dan ook,
dat ding kapot ging en er dus eigenlijk niks zou gebeuren, want ben erg voorzichtig met mijn mannetje, omdat
ik nu na een lange tijd zijn vertrouwen heb, en dat graag wil behouden.

Wat info over dusti;

Naam: Stardust
Stamboeknaam: Xander
Ras: Falabella
Leeftijd: 6 jaar
stokmaat: ong, 78 cm. Hij is te groot voor een flafla, dus kan geen shows met hem lopen.

De peesjes lijken te groot, maar dat zijn ze niet.

Grondwerk:

Afbeelding

in mijn vingers knippen voor aandacht. Bandage om zijn staart ivm op zijn staart gaan staan.
zijn staart is niet te lang, maar hij stopt in de sliding stop stand. Waardoor hij op zijn staart gaat
staan en daardoor helemaal freakt.
Afbeelding

Drafje, zijn mooie aftekeningen zijn hier te zien. Hier loop ik gewoon, maar hij moet op mijn tempo draven.


Longeren:

Afbeelding

Longe in de klit. Dust had last van de vliegen, en ik was met zijn achterhand bezig, want die zwengelt
er altijd maar achteraan. Daar ben ik nu veel mee bezig, en meneer was ook nog eens sloom.

Afbeelding

Meneer in protest Clown Yiihaaahh! -adore-

Afbeelding

Stopje. hier zie je goed dat hij zijn achterhand er mooi onderzet.

Afbeelding
Draven is saai volgens mij, want hij heeft niet in galop gezeten vandaag. Misschien 1 keer, maar dat was
omdat hij schrok van een kikker. -zzz-

Afbeelding

Stopje, zie nu dat het halster wat scheef zit. Foutje.

Afbeelding

Mooi laag. was met uitstappen volgens mij. Mijn hoofd ziet er weer eens niet uit.

Afbeelding

ze kregen eten, maar dust was aan het werk. Rock stond in de stal dusja.. Pech Clown

Nou dat was het weer.. Graag reacties, en tips.
Ik weet dat het een verschrikkelijke troep in het weiland is, maar aanstaande donderdag
gaat dust naar een andere stalling met een bak heel luxe:P Eindelijk weg daar Haha!

xxx Kimm En Dust.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:28

Euhm, ik ben bang dat de peesjes wel te groot zijn en het hoofdstel ook. Zie dat de sperriem halverwege ook van zijn snoet is afgeschoven. Leuke pony is het, dat wel, mooi getekend.

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:32

Flew schreef:
Euhm, ik ben bang dat de peesjes wel te groot zijn en het hoofdstel ook. Zie dat de sperriem halverwege ook van zijn snoet is afgeschoven. Leuke pony is het, dat wel, mooi getekend.

sperriem moet ik nog gaatjes bij maken, dan is ie goed. Krijg morgen een gaatjesmaker te leen. Peesjes zijn goed, maar waren hier nee beneden geschoven. Niet op gelet, kwam er nu ook pas achter.

LauraLala

Berichten: 949
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Winterswijk

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:33

Wat een schattig ding!
De peesbeschermers zijn inderdaad te groot want je ziet bij de laatste foto dat de peesbeschermer op de grond zit. en miss kun je in de sperriem een paar gaatjes extra maken en dan het overige uiteinde eraf knippen, anders gaat dat uitsteken enzo Knipoog

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:33

Maar volgens mij kunnen de peesjes niet hoger, dan zitten ze bij de knie. Ik vind ze nu namelijk al vrij hoog zitten en volgens mij sluiten ze ook niet netjes aan om de kogel. Misschien kun je een kleiner maatje proberen? Lachen

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:34

Flew schreef:
Maar volgens mij kunnen de peesjes niet hoger, dan zitten ze bij de knie. Ik vind ze nu namelijk al vrij hoog zitten en volgens mij sluiten ze ook niet netjes aan om de kogel. Misschien kun je een kleiner maatje proberen? Lachen

ik zal morgen eens foto's maken als ze goed zitten.. Ik heb alleens een kleiner maatje geprobeert maar die zijn weer net te klein..

Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:34

heey wat een leuke pony zeg
maar peesjes zijn echt te groot zie je ook aan de voetjes, en als ze ook nog naar beneden zijn geschoven zaten ze wel heeeel hoog.

Verder mooie pony Haha!

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:36

Waarom halster en hoofdstel? Aangezien je hoofdstel (nog) te groot is zou ik kiezen voor alleen het halster..het halster komt halve wege ook in zijn oog! Niet fijn voor je pony dit! Wel een leuk beestje

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:36

Stardust0 schreef:
ik zal morgen eens foto's maken als ze goed zitten.. Ik heb alleens een kleiner maatje geprobeert maar die zijn weer net te klein..


Welke maat hebben deze peesbeschermers dan? Ervan uitgaande dat mijn E-pony de maat 'pony' om kan denk dat dat jouw pony wel heel kleine peesjes om zou moeten. Kan het mis hebben hoor.

LauraLala

Berichten: 949
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Winterswijk

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:39

Het is idd moeilijk om passende dingen te vinden voor z'n kleintje. maar dat hoofdstel is idd een beetje te groot..
miss kun je ipv peesjes eens bandages proberen Knipoog

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:42

dat het hoofdstel wat te groot is lijkt me geen probleem, daar gaat ze al gaatjes bijmaken en het bitje lijkt me wel te passen. die peesjes zijn wel echt te groot, ze bestaan ook echt in maat shet/ mini. dit is niet fijn vooor je pony en begin alsjeblieft niet met bandages....

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:43

waarom eigenlijk peesbeschermers voor dit werk?
het maakt mij niet uit en ben totaal niet anti peesbeschermers, maar hier zie ik het nut niet zo van in.
zeker niet als ze dan ook nog eens niet passen.

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:45

LauraLala schreef:
Het is idd moeilijk om passende dingen te vinden voor z'n kleintje. maar dat hoofdstel is idd een beetje te groot..
miss kun je ipv peesjes eens bandages proberen Knipoog


ben net gestopt met bandages, en heb peesjes aangeschaft ivm de artikelen over bandages etc.

Hoofdstel is niet te groot, hij loopt hier een weekje mee en moet nog naar zijn hooft voormen.

mini heb ik al geprobeerd, daar krijgt hij hele lelijke wondjes van. Dit is shet, en daar krijgt hij geen wondjes van, en hij loopt er al dik elke maand elke dag mee. Nergens problemen mee, geen wondjes niks. Bandages ben ik mee gekapt ivm de temperaturen. Het ging bij mij namelijk wel behoorlijk zweten eronder, ondanks de koeling.

Hij tikt heel erg aan en trapt zijn eigen benen open.

Nickeltje

Berichten: 28257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:47

Je hebt een erg mooi getekent paardje! En zo te zien ben je lekker met hem bezig, allemaal niks op aan te merken.
Ben het wel een beetje eens met dat je beenbeschermers er te groot uit zien. Zijn ze echt nodig? Waarom niet gewoon lekker met blote benen laten lopen?

En je hoofdstel, wel speciaal zo'n roze hoofdstel, heb ik als klein meisje altijd van gedroomd...
Op foto 2 is goed te zien dat je neusriem verkeerd onder de bakstukken vandaan komt, zoals hij daar zit, gaat de riem van je neusriem over de bakstukken heen terwijl hij er onder door hoort te gaan omdat hij nu de beweging van de bakstukken verhinderd (in het geval dat er teugels aan het bit zouden zitten waar dan weer handjes van een ruitertje aan zitten).

Ik hoop dat je wat kunt met alle tips en gewoon lekker bezig blijft met je mooie paardje!!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:49

Leuke mini hoor! Leuk zo dat roze! Waarom is zijn staart ingebandageerd of heb ik dat ergens gemist? Blond
gewoon paar gaatjes in het hoofdstel maken, dan zit ie super hoor Knipoog
Maar het lijkt wel wel zo handig altijd beenbescherming om te doen met longeren ivm het aantikken van de kogels

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:52

Peesjes nooit meer omdoen!! Krijgt hij last van ze zijn veelste groot! En dat hoofdstel ook..
daarbij mogen falabella's geloof ik tot de 99 cm meeten maar dat weet ik niet precies.

Verder een leuk beestje

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:53

Nickeltje schreef:
Je hebt een erg mooi getekent paardje! En zo te zien ben je lekker met hem bezig, allemaal niks op aan te merken.
Ben het wel een beetje eens met dat je beenbeschermers er te groot uit zien. Zijn ze echt nodig? Waarom niet gewoon lekker met blote benen laten lopen?

En je hoofdstel, wel speciaal zo'n roze hoofdstel, heb ik als klein meisje altijd van gedroomd...
Op foto 2 is goed te zien dat je neusriem verkeerd onder de bakstukken vandaan komt, zoals hij daar zit, gaat de riem van je neusriem over de bakstukken heen terwijl hij er onder door hoort te gaan omdat hij nu de beweging van de bakstukken verhinderd (in het geval dat er teugels aan het bit zouden zitten waar dan weer handjes van een ruitertje aan zitten).

Ik hoop dat je wat kunt met alle tips en gewoon lekker bezig blijft met je mooie paardje!!


Met blote benen strapt hij de binnenkant van zijn beentjes helemaal open..

Ik heb zijn hoofdstel helemaal niet aangedaan, maar een vriendin van mij, en zie ook dat ie verkeerd is nu. Zal er morgen op letten!

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:56

pluklief schreef:
Peesjes nooit meer omdoen!! Krijgt hij last van ze zijn veelste groot! En dat hoofdstel ook..
daarbij mogen falabella's geloof ik tot de 99 cm meeten maar dat weet ik niet precies.

Verder een leuk beestje


hij loopt al dik een maand met die peesjes, daarvoor met kleinere peesjes gelopen waar hij allemaal wondjes van kreeg, dit is 1 maatje groter, en dan is het weer niet goed. Wordt er scheit ziek van!

Ik wou shows met hem gaan lopen, maar het kon niet omdat hij te groot was.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:00

[img]De falabella is een zeldzaam paardenras. Falabella's zijn heel klein. Het ras is genoemd naar de familie Falabella die in het midden van de 19e eeuw deze paardjes begon te fokken. Ze komen oorspronkelijk uit Argentiniƫ. De schofthoogte van de mini falabella is maximaal 87 cm. Alle kleuren komen voor, vos, valk en bonte pony's[/img]

dagmarS
Berichten: 907
Geregistreerd: 20-05-07

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:03

Stardust0 schreef:
Flew schreef:
Euhm, ik ben bang dat de peesjes wel te groot zijn en het hoofdstel ook. Zie dat de sperriem halverwege ook van zijn snoet is afgeschoven. Leuke pony is het, dat wel, mooi getekend.

sperriem moet ik nog gaatjes bij maken, dan is ie goed. Krijg morgen een gaatjesmaker te leen. Peesjes zijn goed, maar waren hier nee beneden geschoven. Niet op gelet, kwam er nu ook pas achter.


ik denk ook dat de peesjes echt te groot zijn als je ze hoger doet zitten ze bijna tot zn knietjes

_Stephanie

Berichten: 659
Geregistreerd: 12-07-07

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:05

leuke pony heb je!
maar je peesbeschermers zijn echt veel te groot! ze horen om het beentje, en niet tot de grond!
en je strijklappen zitten volgens mij ook verkeerd om (als ik het goed zie op de foto)
verder leuke pony, en succes er mee

LauraLala

Berichten: 949
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Winterswijk

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:07

de peesjes zijn gewoon te groot, dat moet je maar gewoon accepteren..
je moet gewoon iets anders verzinnen

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:09

De peesjes zijn zo enorm dat ze je pony hinderen. Het hoofdstel is ook veeeel te groot, bit hangt te laag. Enne waarom had hij ook alweer beenbescherming nodig? Mijn mini's hebben 2 paar 3in1 beschermers en 2 paar peesjes maar ik gebruik...niks.
Verder zou ik de cirkel waar je op longeert wat groter maken

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 23:12

LauraLala schreef:
de peesjes zijn gewoon te groot, dat moet je maar gewoon accepteren..
je moet gewoon iets anders verzinnen

verzin eens wat ik dan moet verzinnen? Ik weet het niet meer hoor, het 1 is te klein, het ander is weer te groot volgens jullie.

Bandages ga ik niet meer aan beginnen. Dat kan je echt vergeten, en meneer trapt zijn benen open als hij zonder loopt.

@ stefanie, dan heb ik het dus verkeerd geleerd.

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 23:13

Sappos schreef:
De peesjes zijn zo enorm dat ze je pony hinderen. Het hoofdstel is ook veeeel te groot, bit hangt te laag. Enne waarom had hij ook alweer beenbescherming nodig? Mijn mini's hebben 2 paar 3in1 beschermers en 2 paar peesjes maar ik gebruik...niks.
Verder zou ik de cirkel waar je op longeert wat groter maken


lees terug, hij trapt zijn benen open zonder.

Hoofdstel lijkt te groot, maar zit precies goed. 3in1 dingen vindt ik ondingen.
Cirkel is groot genoeg.