Stardust @ Longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:43

Ik vind het een leuke pony maar zijn huidige 'klederdracht' is voor hem alles behalve comfortabel moet ik helaas zeggen. De peesjes zijn te groot, tilt je pony zijn been op drukt de bovenkant van het het peesje in zijn knieholte, en de onderkant in de kootholte, bij het neerzetten raakt de onderkant zelfs de grond. En dan nog zeggen dat ze 'goed zijn', ik bedoel bekijk je foto's eens objectief en je zult ook wel zien dat er 'iets' fout zit met die peesjes.

Ook prikt halverwege de foto's die ongeordende massa tuig om zijn hoofd hem in het oog. Wil je longeren met biede optomingen dan gaat het halster altijd onder het hoofdstel. Ook heb je vast en zeker tijdens het optomen gezien dat het hoofdstel ongeveer 5 gaten te groot is aan ieder bakstuk en minstens evenveel aan de sperriem. Ook dit veroorzaakt ongemak bij je pony.

Als je zijn staart perse wil inpakken doe dit dan beter met een transportbeschermer voor de staart of iets dergelijks. Of vlecht hem 3 vingers vanaf het einde van de staartwortel in, vouw deze vlecht dubbel en doe er dan desnoods een bandage om, maar een losse staart inbandageren lukt niet zo goed zoals je ziet op het onderste stuk van de bandage.

Probeer tijdens het longeren te zorgen dat hij geen contrastelling aan neemt zoals op de foto's, anders is de pony straks scheef. Stelling vragen tijdens het longeren kun je doen door de longeerlijn netjes op contact te houden. (zeker niet te trekken) En je zweep richting de buik te richten, hierdoor zal hij leren zich er omheen te buigen en goede stelling aan te nemen. Werken aan lange lijnen zou ook kunnen helpen.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 01:02

Moderatoropmerking:
Het commentaar over de gebruikte materialen is denk ik vaak genoeg genoemd. Daarbij het verzoek om op een respectvolle wijze met elkaar om te blijven gaan. Vanaf hier weer verder ontopic met nieuwe adviezen over het grondwerk en longeren! Lachen

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:44

Lara_Silver schreef:
Ik vind het een leuke pony maar zijn huidige 'klederdracht' is voor hem alles behalve comfortabel moet ik helaas zeggen. De peesjes zijn te groot, tilt je pony zijn been op drukt de bovenkant van het het peesje in zijn knieholte, en de onderkant in de kootholte, bij het neerzetten raakt de onderkant zelfs de grond. En dan nog zeggen dat ze 'goed zijn', ik bedoel bekijk je foto's eens objectief en je zult ook wel zien dat er 'iets' fout zit met die peesjes.
ik ga morgen kijken voor andere peesjes, maar helaas was deze week de ruitersportzaak hier op vakantie.
Ook prikt halverwege de foto's die ongeordende massa tuig om zijn hoofd hem in het oog. Wil je longeren met biede optomingen dan gaat het halster altijd onder het hoofdstel. Ook heb je vast en zeker tijdens het optomen gezien dat het hoofdstel ongeveer 5 gaten te groot is aan ieder bakstuk en minstens evenveel aan de sperriem. Ook dit veroorzaakt ongemak bij je pony.
als je leest, dan zul je zien dat er vandaag gaatjes bijgemaakt zullen worden.
Als je zijn staart perse wil inpakken doe dit dan beter met een transportbeschermer voor de staart of iets dergelijks. Of vlecht hem 3 vingers vanaf het einde van de staartwortel in, vouw deze vlecht dubbel en doe er dan desnoods een bandage om, maar een losse staart inbandageren lukt niet zo goed zoals je ziet op het onderste stuk van de bandage.
dit doe ik al zo, maar op de foto is dit niet te zien.

Probeer tijdens het longeren te zorgen dat hij geen contrastelling aan neemt zoals op de foto's, anders is de pony straks scheef. Stelling vragen tijdens het longeren kun je doen door de longeerlijn netjes op contact te houden. (zeker niet te trekken) En je zweep richting de buik te richten, hierdoor zal hij leren zich er omheen te buigen en goede stelling aan te nemen. Werken aan lange lijnen zou ook kunnen helpen.

met de stelling op de rechterkant heeft hij heel veel moeite, ik werk hieraan op de manier zoals jij het zegt..

iig. Bedankt voor de leuke pony.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 05:40

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties die tóch weer over het gebruikte materiaal gingen verwijderd.
Ik geloof dat mijn collega duidelijk genoeg was, er is genoeg gemeld over het materiaal wat gebruikt is, herhalingen zijn niet toegestaan. Mensen die de moderatoropmerking toch negeerde en weer negeren zullen hier nog meer van horen. Bij deze dus nogmaals het verzoek om niet in herhaling te vallen en alleen nog ontopic te reageren, over het longeren dus.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:53

Moderatoropmerking:
Wegens het negeren van 2 (!) moderatoropmerkingen zijn er weer berichten verwijderd. Bij deze het vriendelijke, doch dringende verzoek alleen nog reageren met opbouwend commentaar over het longeren.

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:01

Heel goed hoe je aan het werk bent. Lukt het ook goed met de overgangen op jouw stem? Je kan ook proberen of hij een middendrafje kan doen en dan weer een wat langzamere draf. Halthouden en weer wegdraven is ook leuk om te oefenen. Heb je misschien ook een plek waar je hem veilig kan los laten rennen? Dan kan je wat meer free-stylen. Veel succes samen:)

Stardust0
Berichten: 196
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Stardust @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 23:02

Joceline schreef:
Heel goed hoe je aan het werk bent. Lukt het ook goed met de overgangen op jouw stem? Je kan ook proberen of hij een middendrafje kan doen en dan weer een wat langzamere draf. Halthouden en weer wegdraven is ook leuk om te oefenen. Heb je misschien ook een plek waar je hem veilig kan los laten rennen? Dan kan je wat meer free-stylen. Veel succes samen:)

Hij kan via mijn stem en aanwijzingen met mijn handen, stappen, draven en galloperen, en het belangrijkste, er zit ergens een rem op Vingers aflikken Hij kan heel erg goed verzamelen in draf, bijna dravend blijven stilstaan, ik weet niet hoe het heet want ben niet echt in de dressuurwereld thuis.. Ik ben verhuist van stalling, heb nu een lekkere bak en vanochtend heeft hij even lekker gespeelt als ik het zo mag noemen.. Oftewel, trainen op stem, lekker los, en aan het einde heeft hij nog even mogen springen, dit vindt hij geweldig. Je zet een sprongetje neer, gaat zelf op het hek zitten, en hij blijft er overheen springen tot hij het genoeg vindt Tong uitsteken Lekker ding dat ie is Vork