Aidan @ "work"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:41

Aidan is 20 juli 3 jaar geworden en na mijn afstuderen had ik er eindelijk voldoende tijd voor... Rustig aan beginnen met Aidan Hyper! ! Mijn kleine man is opeens een écht paard met z'n hoofdstelletje in en zo stoer als hij rondloopt.
Ben nu 2 à 3 keer in de week wat grondwerk met hem aan het doen en longeren zonder lijn. Hij pakt het allemaal heel braaf op en hij vindt het superleuk om aan "het werk" te zijn Lachen.

Ik begin altijd met grondwerk, dat hij zich weer goed focust op mij. En dat pakt hij echt super op, hij volgt me overal en loopt netjes mee. Vanaf het begin af aan is hij los, heb wel een leadrope bij de hand, maar dat is meer voor het longeren en mee terug naar stal nemen.
1. Volgen:
Afbeelding

2. Achterwaarts
Afbeelding

3. Je ziet het hier niet heel erg goed, maar pootje over (keertwending om de achterhand) heeft 'ie ook al door OK dan!
Afbeelding

4. In het begin vaak nog wat jolige sprongen met longeren Haha!
Afbeelding

5. Maar hij kan ook heel netjes z'n rondje draven
Afbeelding

6. Dan pakken we er iets nieuws bij... shabrak en dekensingeltje om!
Afbeelding

7. En hij bleef superbraaf staan OK dan!
Afbeelding

8. Dat staartje Nagelbijten / Gniffelen ... Hij vond het iig toch wel spannend Knipoog
Afbeelding

9. Even halthouden, belonen en singeltje nog wat beter doen
Afbeelding

10. En terwijl ik aan de singel zit te sjorren, een heel lief bekkie Lovers
Afbeelding

11. Toen hij moest galoperen kreeg hij toch wel even de kriebels, hij bleef maar stuiteren... en shabrak bleef natuurlijk gewoon liggen Clown
Afbeelding
12.
Afbeelding

13. Maar aan het eind ontspande hij zich en deed hij het weer super Party!!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. *trots baasje Hyper! *
Afbeelding

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:46

Het ziet er echt zo fijn uit! Echt super!

Volgens mij is hij behoorlijk stevig gebouwd of niet? Kom zulke dekjes wel vaker tegen, maar die lijken vaak wat groter als bij die van jou Clown

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:49

hij is inderdaad al behoorlijk stevig, voor zon jonkie en zijn trainingsniveau al helemaal!

wat een lekker ding zeg Vingers aflikken

edit: hij lijkt korte pootjes te hebben ofzo, kan ook aan het gras liggen Bloos hoe groot issie inmiddels?

Fnanne

Berichten: 14271
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:49

Aidan Lovers
Djeez Tinne, wat een beer is het zo!! Waar is het kleine mannetje gebleven hè?? Haha!
Hij is gaaf! Lovers
http://i183.photobucket.com/albums/x8/T ... G_0507.jpg <-- aangeknepen staartje, het is toch wel spannend Nagelbijten / Gniffelen
Aidan is in één woord: superstoer!!
Lekker bezig zo, ben benieuwd hoe hij het in de toekomst allemaal gaat doen Ja

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:52

super zeg!! Dit is precies hoe ik het met mijn 2 jarige ook aan wil gaan pakken!
Hij is inderdaad mooi breed en stevig zeg!! En dat voor een 3 jarige!
Die laatste foto is echt inlijstmateriaal, prachtig duo zijn jullie!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 14:00

Kaatje, hij is idd behoorlijk stevig gebouwd (en op het moment ook echt té dik Nagelbijten / Gniffelen ) daardoor lijkt het shabrak kleiner dan dat het is denk ik Haha!.

Silviabol, z'n korte pootjes heeft ie van zn mama geërfd Haha!. Hij is sowieso een kopie van z'n mams en dat heeft hij ook meegekregen. Schat hem nu zo rond de 1.60m, hij is bijna even groot als Ivanka, mijn merrie, zij is 1.63m Lachen .

Het is ook echt vreselijk leuk om met hem bezig te zijn, hij is gewoon mijn heerlijke mannetje Lovers .

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:17

Die van mij is op dit moment ook te dik, daardoor lijken alle dekjes ook ineens veel kleiner bij hem Clown

Komt wel goed als je lekker met hem bezig gaat Lachen
Hij is echt stoer Kwijl

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:27

Wat een grote kerel he Lovers

Ontzettend leuk om je samen met hem bezig te zien...en wat doet hij echt goed!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:36

Kleine mannetjes worden groot Haha!
En dat gehups past toch ook wel een beetje in het aidan als ik niet hoef doe ik lekker wat anders rijtje Haha!

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:34

zucht wat wordt hij toch groot Sanne! Hij doet het goed he? Hihihi even toch wat bokkesprongen.

Wranglerbutt

Berichten: 10387
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:34

Gave foto's!! OK dan! Wat leuk om Aidan ook bezig te zien!
Ik vind 'm reuze knap, trouwens Ja echt mijn smaak paard! Bloos

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31327
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:24

Super goed Sanne OK dan! Precies zoals ik met Mees ook begonnen ben eigenlijk, met dekje en elastische singel. Volgende stap is het zadel, bereid je voor, dan is het écht ineens een paard Lachen
Hij heeft gewoon een lekker bekkie en hij weet het Lovers

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:29

Ziet er erg goed uit, maar er mogen nogal wat kilotjes vanaf Tong uitsteken

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:43

Tinne schreef:
Kaatje, hij is idd behoorlijk stevig gebouwd (en op het moment ook echt té dik Nagelbijten / Gniffelen ) daardoor lijkt het shabrak kleiner dan dat het is denk ik Haha!.

Silviabol, z'n korte pootjes heeft ie van zn mama geërfd Haha!. Hij is sowieso een kopie van z'n mams en dat heeft hij ook meegekregen. Schat hem nu zo rond de 1.60m, hij is bijna even groot als Ivanka, mijn merrie, zij is 1.63m Lachen .

Het is ook echt vreselijk leuk om met hem bezig te zijn, hij is gewoon mijn heerlijke mannetje Lovers .


Haha! grapig. Op zich als ik naar de fotos kijk compenseert hij het door mooie ruime bewegingen. Het viel mij alleen op in stand en stap. 1,60 is een hele mooie maat!

Myrdal

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:06

Ziet er goed uit Tinne! Beeld ziet er mooi rustig en vol vertrouwen uit.

Haha, ja lijkt idd of hij nog kortere pootjes heeft door het gras wat er staat!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:09

Ik kan me nog je topics herinneren van Ivanka ....weken drachtig. En moet je hem nu zien, wat wordt hij al groot Haha! ! Hij is inderdaad aan de zware kant, maar dat komt misschien door het land?

Ik vind hem leuk, ben benieuwd hoe hij over een jaar eruit ziet, als hij onder het zadel is!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:05

Dank je wel voor alle leuke berichtjes *straalt achter de PC Haha!*

Elady, komt idd door het land en natuurlijk van het 3 jaar niks doen en nu hele lichte training. Voordat Ivanka Cushing had, was zij ook altijd te zwaar, dus het zit geloof ik ook een beetje in de genen Knipoog .
Gaat er wel af, die babyvetjes Lachen .

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:07

het is als gister dat je nog zat te wachten totdat hij eindelijk geboren zou worden, en nu ben je m al aan het beleren... waar blijft de tijd!
Hij ziet er geweldig uit!

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:24

Wat ziet hij er goed uit zeg. En wat is hij braaf!
Echt super!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:44

Jemig, Sanne, het is ineens gewoon een echte vent geworden! Hij lijkt echt ongelooflijk veel op Ivanka, maar da's zo te lezen niet alleen qua bouw, maar ook qua karakter. Wel mooi hoe hij daar weg loopt met dat vreemde ding op zijn rug en om zijn buik *LOL* . Hij leert het lekker spelenderwijs zo. Qua bokken in die galop valt het nog best mee, het zijn geen gemene bokken ofzo, hoewel het natuurlijk wel prettig is dat hij het nu doet zonder rjou op zijn rug Clown . Met een beetje geluk is hij er straks zo aangewend dat er vanalles aan zijn rug en buik vastzit enzo dat hij jou op zijn rug zondermeer accepteert, maar goed, da's natuurlijk ook waar je heel langzaam naartoe werkt.

Hoe is het intussen met Invanka? En heb je Bluebell ook nog steeds?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:48

Het gaat inderdaad heel spelenderwijs zo, volgend voorjaar beginnen we ook pas echt met inrijden. Dan helpt mijn instructrice die ik met Ivanka had ons ook, zadelmak maken en eerste keren erop wil ik wel zelf doen, maar daarna heb ik toch wat meer begeleiding nodig.
Maar het zijn echt geen gemene hupsjes idd, af en toe heeft hij wel eens bokken die iets hoger zijn, maar heb ze wel eens erger gezien Knipoog .

Met Ivanka gaat het goed eigenlijk, ze heeft nu ruim anderhalve maand complete rust gehad, heeft haar heel goed gedaan. Sinds een paar weken rijd ik haar een of twee keer per week nu, gewoon recreatief gaat goed.

Uiteraard heb ik BB'tje ook nog steeds, ben niet zo goed in verkopen Bloos . Die doet tegenwoordig ook dienst als kinderpony:
Afbeelding

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:55

Agosh, BB'tje ziet er uit alsof ze het helemaal geweldig vindt Lovers .

Ben blij te lezen dat het nu toch weer goed gaat met Vankie, gelukkig heeft ze het bijzonder goed getroffen met haar bazinnetje Ja .

Wel slim om het echte doorrijden van Aidan niet zonder begeleiding te doen. Het is een supertof paard en zou wel heel erg zonde zijn als het tijdens het echte inrijden mis zou gaan. Hij lijkt weliswaar best meegaand en makkelijk in de omgang te zijn, maar toch. Als je het goed aanpakt heb je er gewoon een paard voor het leven aan.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:08

Het pensioen doet mn dame goed, dus dat handhaven we maar Knipoog. Ze is ook weer wat aangekomen, dus ze ziet er ook niet meer zo schraal uit als de laatste tijd. Voelt een stuk beter zo Lachen .

Maar idd, het echte doorrijden kan ik ook niet zonder begeleiding. Ik weet ook niet of ik dat zonder begeleiding zou durven, ben veel te bang dat het fout gaat idd. Ook al is hij heel makkelijk, zou zonde zijn als ik het zou verknallen omdat ik het alleen denk te kunnen Lachen.
Dit is mn nieuwe gouden paard in opleiding, dat willen we niet verpesten Lachen . Besef nu steeds meer hoe ideaal het was om te beginnen met Ivanka als eigen paard, heb ik alles mee kunnen doen wat ik maar wilde.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:21

Jeetje wat gaat de tijd toch snel zeg!! Kan me de foto's nog wel herinneren dat Aidan net uit zijn mama gekropen was Knipoog Wat fijn dat hij het zo goed doet en alles goed oppikt! Succes met het verdere inrijden!!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Re: Aidan @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:33

Bloos heb nog niet gereageerd Vriendjes zijn?
Ik vind het super zo... Aidan pakt het leuk op.
Grijns die bok tijdens de galop. Ach dat mag toch wel. Hij ziet er goed uit.
Als ie aan het werk is gaat het babyvet er zo af.
Deskundige begeleiding is altijd erg fijn, en er zelf als eerste opzitten is een ervaring die je nooit vergeet, kan ik je vertellen uit ervaring. Geniet ervan joh!!