Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schriktraining met een 3 jarige reus :D

 
Profiel   

Ik gok maar dat het hier hoort Clown
Vandaag mijn 3 jarige voor de 2e maal aan wat spannende spulletjes (dachten wij Rolleyes ) blootgesteld. Alex is een 3 jarige united x adios en van de prachtige combi koel x gespannen. Als wij denken nu zal die wel uit zijn stekkertje gaan doet hij niks en verwachten we een uiterst koele Alex dan gaat hij uit zijn dakkie Clown

Meestal begin ik gewoon met wat simpele oefeningetjes aan de hand, zoals gewoon braaf meelopen, halthouden, achterwaarts en zoals ik het noem kontje zwiepen Haha! Voetjes optillen, overal aanraken horen daar ook bij Ja

Maar we beginnen met iets wat hij al eerder gezien heeft... het stukje folie van de baal kuil. Heb inmiddels al een lief stalgenootje die een prachtig mooi groot oranje zeil wil meenemen Lovers
Lex wacht geduldig af tot het vrouwtje is uitgefröbeld Koe
[ img ]

Bijna zo ver Nagelbijten / Gniffelen we zijn begonnen met een stukje lopen met het zeil om daarna stil te staan en de aaibaarheidsfactor van het stuk plastic te testen Haha!
[ img ] [ img ]

Zeil gewoon meeslepen en aaien was hem al bekend dus een stappie verder en het zeil flink laten touwtje springen over de leadrope heen en ook als een lasso boven mijn hoofd (zal nu wel definitief voor gek verklaard zijn ROFL )
[ img ]

Nog even er op staan OK dan! en het vrouwtje er ook nog even op springen en gek doen Gestoord
[ img ] [ img ]

Daarna verder met de hindernissen bekleed met dekens. Gestart met een grote ruimte er tussen in (ruimer dan hier). En achterwaarts inparkeren Haha!
[ img ] [ img ]

Stukje ondersteunen met het achterwaarts gaan Lachen en nog een keer er doorheen sjouwen
[ img ][ img ]

Tijd voor de plu Haha! Veel open en dicht geklapt. Plu boven de vrouw, naast de vrouw, voor de vrouw en boven het paardenbeest.
[ img ] [ img ]

En tot slot alles gecombineerd. Op het zeil, tussen de hindernissen met dekens en een plu voor je neus Haha!
[ img ]

Braaaaaaaaaaaaaaf peerd
[ img ]

eind conclusie van vandaag... obstakels zijn niet eng .... paarden die langs komen lopen wel Ja
(er is overigens bewust gekozen voor een hoofdstel, de eerste keer dat we dit deden hebben we alleen een halster omgehad)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 14:54 



 
Profiel   

Nou, super braaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 14:56 



 
Profiel   

Wat een super braaf paard zeg!
Hij heeft trouwens ook echt een super lieve uitstraling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:01 



 
Profiel   

Inderdaad, een rustige, lieve uitstraling Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:03 



 
Profiel   

Zo....wanneer kom je met je opleiding-tot-braaf-paard bij die van mij Haha! Clown

Het orenspel van Alex is echt geweldig om te zien, bijna ongeinteresseerd!
Euuhh....moet ik dit eng vinden baas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:06 



 
Profiel   

haha dit heb ik gisteren ook nog met mijn haf gedaan Haha! zij was wel bang van de plu, maar na 5 min al niet meer Lachen
je hebt echt een prachtpaard! rustig, braaf en vol vertrouwen voor zn vrouwtje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:08 



 
Profiel   

Leuk dat hij zo rustig is! Hij doet het allemaal errg braaf. Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:15 



 
Profiel   

Gave foto's. Ja
Ik heb het laatst ook geprobeerd met een pony, maar die was toch een stuk meer gespannen dan jouw prachtige reus.
Veel succes nog met hem! Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:16 



 
Profiel   

Ik heb ook echt helemaal blauw gelegen van het lachen om zijn reactie Haha!
De mening van lex was echt--> Koe

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:19 



 
Profiel   

wat een mooi paard hebje zeg! hij straalt echt rust en vriendelijkheid uit ! hoe groot is hij als ik vragen mag? Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:21 



 
Profiel   

Alex hebben we het laatst gemeten op 1.72 Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:21 



 
Profiel   

Zo hee, kun je niets van zeggen! Echt braaf Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:24 



 
Profiel   

hij ziet er relaxt uit zo terwijl je toch best enge dingen laat zien aan hem...
fijn dat hij zo braaf blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:30 



 
Profiel   

Leuke plaatjes hoor, leuk dat je dit zo met hem doet! Geinig ook om hem in het echt gezien te hebben, dan zeggen foto's me gelijk veel meer! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 15:44 



 
Profiel   

Leuk dat hij er zo op reageert, stoere Lex Cool ! Die met die paraplu, het interesseert hem echt hélemaal niks.
Is wel handig als je over een aantal jaar met de OS meedoet, het regent en iedereen in het publiek zit onder de plu Tong uitsteken ROFL ... Is 'ie daar iig niet bang voor Knipoog.

Wat is hij toch groot he, zou grappig zijn om Lex en Aidan naast elkaar te zetten. Twee héle verschillende type paarden Haha!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 16:08 



 
Profiel   

Wauw wat doet hij dat geod zeg!
Je hebt echt een super paard Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 17:21 



 
Profiel   

Gewelidige foto's! Ziet er heel ontspannen uit *LOL*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 17:25 



 
Profiel   

Zo die ziet er rustig uit! Echt een grote goedzak. Wel raad ik het je aan om de volgende keer een halster te gebruiken en geen hoofdstel. Als hij schrikt krijgt hij een ruk aan het bit, wat best hard kan aankomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 17:28 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's en wat is hij braaf! Ik had trouwens gedacht dat jouw reus ouder was, of verwar ik hem nu met een van je andere paarden?

Zijn mooie foto's in ieder geval, wat een goedzak(je)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 17:47 



 
Profiel   

Wow Sjakie, dat is gaaf en knap.

Ik zit hier volop inspiratie op te doen en ga dit soort dingen ook eens doen! Echt super leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 20:54 



 
Profiel   

Wat leuk dat je dit al op 3 jarige leeftijd doet Sjakie. Ook leuk om dat middels je foto's te zien.
Hij lijkt erg braaf.
Doe je dit nu wekelijks en heb je bewust hiervoor gekozen om dit met hem te doen? (is ie normaliter "spooky" ? )

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 20:58 



 
Profiel   

@yinka: ik heb bij hem heel bewust voor een hoofdstel gekozen Ja
Ik weet inmiddels hoe zijn schrikreactie is en het bit doet daar weinig in. Sterker nog. Het hoofdstel maakt dat hij veel meer bij de les is. Een halster is voor hem een vrijblijvend iets.

@downhill: Ik doe dit niet wekelijks met hem, maar pak het zo eens in de zoveel tijd mee ter afwisseling Ja
Echt spooky is hij niet, maar ben wel voorstander er van om ze veel 'gekke' dingen te laten zien Ja

Wat voor modell malene Haha! om de rillerigheid er een beetje af te krijgen? Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-08 23:25 



 
Profiel   

sjakie schreef
@yinka: ik heb bij hem heel bewust voor een hoofdstel gekozen Ja
Ik weet inmiddels hoe zijn schrikreactie is en het bit doet daar weinig in. Sterker nog. Het hoofdstel maakt dat hij veel meer bij de les is. Een halster is voor hem een vrijblijvend iets.

@downhill: Ik doe dit niet wekelijks met hem, maar pak het zo eens in de zoveel tijd mee ter afwisseling Ja
Echt spooky is hij niet, maar ben wel voorstander er van om ze veel 'gekke' dingen te laten zien Ja

Wat voor modell malene Haha! om de rillerigheid er een beetje af te krijgen? Haha!


Huilen van het lachen
Modell zou het ook wel kunnen gebruiken maar gedraagt zich al een stuk beter. Modell heeft afgelopen week een fotoreportage bijgewoond als "model" en toen was ze al een stuk braver.
Hoewel ze af en toe van ongeduld met haar voorbeen aan het maaien was, maar dat deed Modell omdat ze liever ZELF de foto's wilde maken met de camera van de fotograaf. Haha!

Ik ben af en toe ook wat vreemde dingetjes aan de 2-jarige hengsten aan het laten zien. (laatst nog een KRUIWAGEN en dat ging wel goed)
Maar een week daarvoor ben ik met een paraplu het land in geweest maar ben uit veiligheidsoverwegingen voor de 2 hengsten maar even met de paraplu gaan zitten in het land. Ook daar werden ze niet rustig van. Toen maar de paraplu ingevouwen.
Als het aan hun lag mocht ik ze ophalen in Frankrijk want daar waren ze, van angst, het liefst naar toe gevlucht. (ze waren serieus aan het twijfelen om het draad door te gaan)

Heb je tips voor me Sjakie?
Mijn 2 jarige hengst heeft 40% anglo arabisch bloed, zou het daar aan liggen? Normaliter is ie best koel in de kop en superbraaf in de omgang....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-08 08:31 



 
Profiel   

In het land vinden ze het bij ons ook allemaal vreselijk eng Clown
Gewoon in de bak kijken ze nergens naar Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-08 11:06 



 
Profiel   

Leuke foto's!
Wat is die Alex toch een koele kikker!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-08 15:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen