Max @ De lange teugel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 21:45

Vandaag Max weer even aan de lange teugel gehad, gister ging het stúkken beter, vandaar ook het eerste stuk even de teugel door de ringen gehaald, later zoals te zien los. achterbeen gebruik is
hier ook niet optimaal, en kan véél actiever. Hopelijk weten jullie nog een paar tips & trics voor het wijken/schouderbuiten/binnenwaarts, want geweldig gaat het nog niet.. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
poging tot wijken..

Afbeelding
poging tot sb

Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:55

Dat ziet er goed uit Michelle, ik heb verder niet echt tips, ik vind foto's namelijk altijd moeilijk te beoordelen. Hooguit de vraag of je bij Sb nu ondersteunende zweephulpen geeft, zo niet dan is dat denk ik wel goed om hem mooi sb te laten lopen.

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 21:57

Als het goed is deed ik dat wel, maar op dat moment lijkt het inderdaad van niet, zonder zweepondersteuning snapt hij ook niet wat ik van hem vraag zeg maar, en gaat hij zwiebelen.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:20

OOooh hijs best stevig zeg maar wel weer knap nu hij geschoren is. Verder ziet het er leuk uit, de zijgangen zijn nog niet perfect maar dan heb je iets om aan te werken. Wat voor lijn gebruik je?

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 22:22

Ken je zo'n stoffen uit rol lijn van de hond? breek die uit elkaar, haal het rolletje lijn er uit, monteer er nog een klipje aan, et voila!

Zie je wel, hij's diiiiiik. Nagelbijten / Gniffelen hij durfde niet op bokt, maar ik heb hem gedwongen..

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:23

Maar die lijnen zijn toch super dun en snijden gigantisch?

Haha Nels is ook dik maar Max wint Ja

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 22:25

Hij is idd supper dun, maar snijd eigenlijk totaal niet, ligt heerlijk fijn in de hand, is super ligt.. en ik vind hem ook vrij zacht voor zo'n hondenriem, niet een plastic idee zegmaar.

Edit: Mocht Max aan de haal gaan zal hij ongetwijfeld schuren, maar mits hij braaf is het super fijn om mee te werken. zeeer kleine lichtje sluitinkjes er aan, (heeeel goed vastgenaaid door mij met té dik draad Nagelbijten / Gniffelen ) dus het kan zelfs nog wel iets hebben ook *LOL*

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:30

Dat vroeg ik me ook nog af, welke lijn je gebruikte. Hmm mijn poedel trekt die dingen over, laat staan Jimmy in een humeurige bui.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:32

Haha ja ik heb ook van iemand van stal vorig jaar voor mn verjaardag een lijn gekregen maar dies voor lekker LL-en nét te lang. Gebruik die voor mennen ook, heel mooi zacht met hele kleine gespen. Met mijn idioot kleine handen heb je al gauw het probleem dat normale leren leidsels flinke flappen leer zijn. Maar ben dus nog op zoek naar een echt fijne goede Lange teugel lijn

Ingmar_

Berichten: 6248
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:14

Ziet er leuk uit zeg!! Tsjaa.. beoordelen kani k zelf ook niet zo.. ben zelf te veel beginneling daarvoor en verder doe ik zelf eigenlijk alleen maar buitenritten lopen zo. Het ziet er wel heel leuk uit en Max is mooi!

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:07

dat ziet er super uit hoor michelle! fijn dat het zo goed gaat allemaal!

die lijn vind ik helemaal niet zo'n gek idee, het is inderdaad licht van gewicht en heel dun, dus je gevoel is optimaal denk ik zo. dat ie kan snijden, tja dat vind ik zelf juist altijd wel een goeie, dan wordt een te strenge hand gelijk afgestraft met flinke blaren, haha!

lekker zo doorgaan!

Black_White

Berichten: 1612
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:09

Wat een knapperd. Ik vind het er ook heel netjes uit zien
voor inhoudelijke tips kan ik je niet helpen.

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 13:46

Dankjewel iedereen hihi, wat renée al zegt over een te strenge hand, is idd handig ja.. Dan doe ik het tot nu toe nog heel goed Nagelbijten / Gniffelen

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Max @ De lange teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 13:47

sonjim schreef:
Dat vroeg ik me ook nog af, welke lijn je gebruikte. Hmm mijn poedel trekt die dingen over, laat staan Jimmy in een humeurige bui.


Ik haal alleen de lijn eruit hé? die kan zelfs een stijgerende/wegrennende shetter van een meter aan Nagelbijten / Gniffelen (al even getest Nagelbijten / Gniffelen )