Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Blondie Krisje B (v. Everdale) is ruitermak!

 
Profiel   

Pattypaard schreef
Avalanche81; Ik heb zelf wel de neiging om paarden regelmatig even wat dieper in te stellen. Ik merk dat ze hun lijf dan vaak beter gaan gebruiken dan als ik ze op of voor de loodlijn rij. Als je ze van achteruit goed bij rijd uiteraard.
Bij Krisje probeerde ik veel af te wisselen in wat dieper te zetten, daarin wat meer contact te maken en vanuit daar de hand te laten volgen. En dat dan minimaal om dat kleine stukje steeds uit te kunnen gaan bouwen ipv (helemaal) weg te gooien en te hopen dat ze er achteraan komt. Liever eerst daar dat contact en de aanspanning in het lijf vanuit de achterkant naar voren krijgen, wat kracht ontwikkelen en dan in balans uitschuiven.
Klopt, ik heb alleen een springzadel hihi. Ik reed pas weer een paar maandjes na jaren niet regelmatig gereden te hebben door ziekte, en ik had eerder een dressuurzadel. Dus ik moest erg wennen.

Dank voor je uitgebreide antwoord :)

Ik vind het een heel logische benadering, ik schreef al eerder dat ik niet zo geobsedeerd ben met die loodlijn, en jouw antwoord onderstreept dat. Ik zie ook een paard dat heel fijn naar de hand toe komt, en ik denk dat een stuk afwisseling in houding goed is, maar ik hou ook niet erg van een statisch beeld. Ik zie liever een stuk dynamiek, en toegegeven, daarin gaat niet alles geweldig, en soms gaat er weleens wat mis, maar je bent wel echt aan het rijden, in plaats van je paard in een houdinkje te rijden.

Ik zou je wel aanraden toch weer een dressuurzadel erop te leggen, ook met een jong paard, omdat dit me niet heel goed lijkt voor je eigen houding, en dat is zonde voor het beeld, maar belangrijker: ik ben bang dat het jullie in je ontwikkeling later wat beperkt. En ik zie een heel leuke combinatie, met een ruiter die durft te rijden, en ik denk dat jullie heel leuk kunnen gaan ontwikkelen. Ik blijf volgen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 21:50 



 
Profiel   

Oeeeh als ik deze everdale zie dan gaat het al helemaal kriebelen om met mijn eigen everdale aan de gang te gaan. Ik zie veel gelijkenissen, die van mij is nu ruim 1,5 en een enorme slungel. Maar als ik het verschil zie tussen jou foto's dan krijg ik weer hoop <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 22:01 



 
Profiel   

gaaf paard!

Ik ben persoonlijk echt anti-slof, maar als ik zie hoe los die hangt dan kan ik niet anders zeggen als super!

En dat te diepe? Dat komt wel goed met de tijd. Precies wat je zegt, beter eerst goed lichaamsgebruik en daarna naar de perfecte houding als te veel bezig zijn met die LL (In die fase zit ik nu :p)

prachtige foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 09:00 



 
Profiel   

Ik ben verliefd <3
Wauw TS! Mooie opleiding van je paard <3

En..
Ach bokt... hou toch lekker op over die slof %)

Als er iemand een voorbeeld geeft hoe een slof gebruikt moet worden dan is dat TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 09:04 



 
Profiel   

Cheminee schreef
Ik ben verliefd <3

En..
Ach bokt... hou toch lekker op over die slof %)

Als er iemand een voorbeeld geeft hoe een slof gebruikt moet worden dan is dat TS.

Er is maar 1 persoon die iets ''zegt''over de slof en het is niet eens echte kritiek ?! -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 09:22 



 
Profiel   

Wat een plaatje van een merrie, beeldschoon dier.. Ik zou er ook met hart en ziel voor gekozen hebben hoor, want de eerste foto daar had ik ook zo doorheen geprikt.
Soms vinden mensen dat erg lastig, maar het heeft je wel een plaatje van een paard opgeleverd.
Je paard loopt er super bij en ik vind je een erg vriendelijke amazone, ik snap je slof helemaal en daarnaast wordt er zo te zien prima mee omgegaan.
Ik denk wel dat je houding enorm verbetert met een dressuurzadel, want je zit echt als in een heerlijke stoel... Ben benieuwd hoe jullie je gaan ontwikkelen en heb zo'n idee dat we nog veel van jullie gaan horen en zien... Succes samen :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 09:34 



 
Profiel   

Wat een leuk dier, en leuk dat je er al zo gemakkelijk mee weg rijdt op een vrij open veldje..! super.. veel suc6 en plezier met het verder opleiden van deze blonde schone.. Wat heeft ze qua bloed in haar moederlijn er achter zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 19:22 



 
Profiel   

Wat een heerlijk dier!! & wat leuk dat je weer lekker aan het rijden bent! Jij reed eerder pony nike toch ? Haha volgde je toen al ;)

Dit gaat nog een heel fijn paard worden succes ermee echt leuke combi

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 23:33 



 
Profiel   

Gaaf beest! Ben benieuwd hoe ze uitgroeit!

En slof, snap waarom je hem er aan hangt en zou het zelf ook doen. Maar toch een maar... ik zou hem nooit zo los om durven hangen. Ken iemand waarbij het paard er in is gekomen met t voorbeen en ze over de kop zijn geslagen. Ze heeft nooit meer op een paard kunnen zitten :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 09:28 



 
Profiel   

Wauw wat een leuk paard!
Voor alle mensen die de afstamming willen weten, het staat in haar profiel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 12:32 



 
Profiel   

maria1990 schreef
Wat een leuk dier. Ik zie op de foto's dat hij in een valse knik afbuigt en achter de loodlijn kruipt. Durft hij wel je hand op te zoeken? Ik zou als ik jou was de slof aan de zijkant bevestigen dat is een stuk vriendelijker dan tussen de voorbenen.


horsiegek schreef
Als je de slof langs de zijkanten hangt heb je continu een links-rechts beweging door de schouderpartij. Zoals hij nu hangt is er echt geen vuiltje aan de lucht, hij werkt alleen in als het echt nodig is.


Mooi vosje :D
Slofgebruik snap ik. Wij rijden ook in met slof, gewoon uit een stukje veiligheid. Wel met de slof aan de zijkant bevestigd. De slof aan de onderkant bevestigd vind ik gevaarlijk omdat je ze op de kop kan trekken of ze in de slof kunnen springen als ze echt gek gaan doen.
Dus zoals jij hem nu hebt TS zou ik het niet doen.
Verder ziet het er goed uit hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:09 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk een thiedeman teugel een betere/veiligere optie dan een slof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:06 



 
Profiel   

Dankjullie! Fijn te lezen ook dat jullie vinden dat ik vriendelijk rij, dat vind ik zelf namelijk ook haha.

Dan denken wij hetzelfde Avalanche81 :) Dat is voor mij waar paardrijden om draait!
Denk dat een dressuurzadel inderdaad veel voor ons beide kan doen. Zodra ik dan ook echt met haar aan de slag kan ga ik ook een dressuurzadel aanschaffen. Maar omdat ze nog zo erg moest veranderen leek me dat tot nog toe niet verstandig. Maar dat dressuurzadel gaat er zeker komen!

Haha hoop doet leven Lisadliam! Heb je een foto van jou 1,5 jarige? Ben wel heel benieuwd!

Flevolander, we reden in een stuk in de wei maar die is wel aardig groot :P. Iets van 80 x 70 m.
Afstamming: Everdale x Wizzard WV x Wolfgang

Haha wat leuk R_emkee! Ik reed Nike eerder inderdaad.

De slof wordt inmiddels trouwens niet meer gebruikt, zijn later gewisseld naar een martingaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:26 



 
Profiel   

Vreselijke teugel een thiedeman en slecht voor de africhting. Kan een vals gevoel van nageven geven. Is beperkt afstelbaar en beperkt in de zijwaartse teugelvoering

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:32 



 
Profiel   

Pattypaard schreef
Haha hoop doet leven Lisadliam! Heb je een foto van jou 1,5 jarige? Ben wel heel benieuwd!



[ img ]

Hier was hij 1


[ img ]
En dit is hij nu samen met mijn andere paard.

Maar van de zijkant in de verte met een filter erover is hij al best mooi :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:49 



 
Profiel   

Babootje schreef
Vreselijke teugel een thiedeman en slecht voor de africhting. Kan een vals gevoel van nageven geven. Is beperkt afstelbaar en beperkt in de zijwaartse teugelvoering

Niet als je het niet te kort maakt(lees:juist gebruikt).Het gaat erom dat je paard zijn hoofd niet helemáál in de lucht kan gooien en is ook niet bedoeld om een paard na te laten geven ,evenals een slofteugel.
Persoonlijk vind ik een slof een onding en een gevaarlijk middel als het niet door kundige handen wordt gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:26 



 
Profiel   

Waarom de discussie over de thiedeman????? ze reed met slof en nu met martingaal......

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 17:10 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Babootje schreef
Vreselijke teugel een thiedeman en slecht voor de africhting. Kan een vals gevoel van nageven geven. Is beperkt afstelbaar en beperkt in de zijwaartse teugelvoering

Niet als je het niet te kort maakt(lees:juist gebruikt).Het gaat erom dat je paard zijn hoofd niet helemáál in de lucht kan gooien en is ook niet bedoeld om een paard na te laten geven ,evenals een slofteugel.


TS (sorry voor off topic maar deze wilde ik even beantwoorden):
Nogmaals, een thiedemann geeft een vals gevoel van nageven. Een thiedemann werkt namelijk altijd in als je de teugels aanneemt. Je ziet vaak paarden die op een thiedemann worden gereden als deze eraf gaat meteen hun hoofd weer omhoog doen.
Een slof niet want die kun je er bij pakken als het nodig is. Verder beperkt een thiedemann de zijwaartse teugelvoering die je soms nodig hebt bij een jong paard om te sturen. Vind ik trouwens ook van een martingaal. Thiedemann's zijn echt ondingen en mogen van mij allemaal gecremeerd :D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 17:49 



 
Profiel   

Dan verschillen we duidelijk van mening.Een slof mag van mij verboden worden omdat het 9 van de 10 keer gewoon misbruikt wordt.(bij ts niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 17:58 



 
Profiel   

Pattypaard schreef
Haha hoop doet leven Lisadliam! Heb je een foto van jou 1,5 jarige? Ben wel heel benieuwd!


Hier was hij 1
[ img ]


[ img ]
En dit is hij nu als 1,5jarige samen met mijn andere paard.

Van de zijkant in de verte met overeind gewaaide manen en een filter erover is hij al best knap :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 19:08 



 
Profiel   

Ziet er uit als een heel fijn paard dat ook heel netjes gereden wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 04:08 



 
Profiel   

Wat word ik hier ontzettend verdrietig van... :(

Niet alleen van TS die denkt dat haar mooie paard zijn hoofd omhoog doet "omdat hij stout is", maar ook van alle mensen die hier oké zijn met die ellendige slof. Het martelwerktuig. Ook al hangt hij hier los. Voor een jong paard loopt hij véél 'te diep'. Dit dier is ernstig op zoek naar zijn balans en evenwicht, geeft dat aan, en dat wordt bestraft.

Nee, ik vind dit helemaal niet mooi. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 11:04 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik die eerste foto van Krisje al eens vaker voorbij zien komen, maar ik had hem echt niet gelijk herkend toen hij in uitgelicht stond. Wat een plaatje is het geworden!! Ziet er zeer goed uit, ik ben benieuwd hoe ze uit gaat groeien !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 11:50 



 
Profiel   

Agossie schreef
Wat word ik hier ontzettend verdrietig van... :(

Niet alleen van TS die denkt dat haar mooie paard zijn hoofd omhoog doet "omdat hij stout is", maar ook van alle mensen die hier oké zijn met die ellendige slof. Het martelwerktuig. Ook al hangt hij hier los. Voor een jong paard loopt hij véél 'te diep'. Dit dier is ernstig op zoek naar zijn balans en evenwicht, geeft dat aan, en dat wordt bestraft.

Nee, ik vind dit helemaal niet mooi. :n


Ik vind dit wel zo’n negatieve post... ik snap ook niet wanneer je iemand zo bekritiseert dat je dan niet met oplossingen komt of hoe jij wil zien dat het opgelost kan worden. Überhaupt wel is een jong een paard ingereden? Lekker schreeuwen vanaf de zijkant maar niet met tips komen om TS te helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 12:18 



 
Profiel   

yeentll schreef
Agossie schreef
Wat word ik hier ontzettend verdrietig van... :(

Niet alleen van TS die denkt dat haar mooie paard zijn hoofd omhoog doet "omdat hij stout is", maar ook van alle mensen die hier oké zijn met die ellendige slof. Het martelwerktuig. Ook al hangt hij hier los. Voor een jong paard loopt hij véél 'te diep'. Dit dier is ernstig op zoek naar zijn balans en evenwicht, geeft dat aan, en dat wordt bestraft.

Nee, ik vind dit helemaal niet mooi. :n


Ik vind dit wel zo’n negatieve post... ik snap ook niet wanneer je iemand zo bekritiseert dat je dan niet met oplossingen komt of hoe jij wil zien dat het opgelost kan worden. Überhaupt wel is een jong een paard ingereden? Lekker schreeuwen vanaf de zijkant maar niet met tips komen om TS te helpen?


Klopt helemaal dat het een negatieve post is. Ik vind het ook een gewoon geen mooi plaatje en dan ga ik niet roepen 'ooooh, wat mooi!'. Je hebt zeker gelijk dat ik inderdaad met oplossingen en onderbouwingen moet komen of wat ik graag zou zien en dat zal ik dus ook gaan doen. Omdat ik dat goed wil verwoorden, ga ik even de tijd nemen om daar een mooie tekst voor te maken.

En of ik 'wel is' een jong paard heb ingereden.... Jazeker, heb ik wel eens een jong paard ingereden, mijn eigen paard en ook helemaal verkeerd gedaan. En daar hebben we enorm last van gehad. We zijn al een tijd lekker bezig met de revalidatie en gaan nu fantastisch vooruit.

Daarnaast ben ik gediplomeerd revalidatietrainer en krijg ik onder andere te maken met paarden die, zoals dit paard, hun hoofd omhoog gooien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 14:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen