Dressuren op het land met Winston

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Dressuren op het land met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 11:41

Hallo allemaal!

Vorige week heeft mijn vriendin mooie foto's gemaakt van Winston en mij, rijdend op het land.
We hadden af en toe een mooi avondzonnetje wat wel mooie plaatjes opleverde die ik graag met jullie wil delen.

Winston is een 6 jarige zangersheide ruin en is nu bijna 2 jaar in mijn bezit. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en doorgereden.

Het is natuurlijk nog niet perfect, maar we werken er hard aan en hebben regelmatig les :)

De punten waar we mee aan het werk zijn:
- erop letten dat hij niet achter de loodlijn kruipt
- meer activiteit vanuit het achterbeen
- ik moet mijn handen meer naar voren en dragend houden
- op mijn billen gaan zitten/rechtop (vooral in de galop)

Tips , mits opbouwend, zijn natuurlijk van harte welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:48

Aansprekend dier! Probeer je handen te dragen en een knik in je ellebogen te houden. Wat is de afstamming?

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 11:50

Anoniemk2 schreef:
Aansprekend dier! Probeer je handen te dragen en een knik in je ellebogen te houden. Wat is de afstamming?


Bedankt, ik moet mijn handen idd meer dragen! Het is een Winston (van Heartbreaker). Moederskant is niet echt een bekende lijn. Zit Selle Françoise in.
Hij is springgefokt

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Dressuren op het land met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 09:51

Iemand anders nog :)?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Dressuren op het land met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:40

Knappe Winnie <3 Jullie doen het leuk samen!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Dressuren op het land met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:46

Leuk hoor mooi actief beeld zo.
Wat mij opvalt is dat je schouders van nature wat meer naar voren staan daardoor zet je jezelf (onbewust) vast. En raak je ook sneller uit balans waardoor je naar voren gaat met je bovenlichaam. Soms lijkt het alsof je tenen wat uitsteken probeer ze naar binnen te draaien en snel te zijn met je benen. Verder vind ik het een mooi vriendelijk beeld. Ga lekker zo door!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 20:21

_Lobke_ schreef:
Leuk hoor mooi actief beeld zo.
Wat mij opvalt is dat je schouders van nature wat meer naar voren staan daardoor zet je jezelf (onbewust) vast. En raak je ook sneller uit balans waardoor je naar voren gaat met je bovenlichaam. Soms lijkt het alsof je tenen wat uitsteken probeer ze naar binnen te draaien en snel te zijn met je benen. Verder vind ik het een mooi vriendelijk beeld. Ga lekker zo door!


Bedankt voor de tips! Opvallend dat jij de schouders noemt. Heb zelf altijd gedacht dat het vanuit mijn onderrug kwam , die ik dan vastzet en dan naar voren leun om het te ontlasten.
Moet eigenlijk echt eens naar de chiropractor, maar ben hiervoor helaas niet verzekerd

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Dressuren op het land met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:54

Geen tips, maar vind het wel een heel tof paard!

Pien63
Berichten: 172
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:21

En nog wat oortjes naar voren ? Dat valt mij op.

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 22:03

Pien63 schreef:
En nog wat oortjes naar voren ? Dat valt mij op.


Wat bedoel je precies?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Dressuren op het land met Winston

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:06

Leuk! Ik heb ook een springgefokte heartbreaker, een merrie en ook zelf ingereden maar ondertussen wel al 11. Heeft hij veel van heartbreaker weg volgens jou? Qua manier van doen bedoel ik dan.

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:54

Wat een mooi aansprekend dier, lekker stevig gebouwd, ik houd er van! En ook een afstamming van Heartbreaker, mijn vorige springer ook, fijn dier en simpel en geduldig in de omgang, is dat met hem ook? En wat is zijn grootte? Hij oogt behoorlijk!
Kleine tipjes: let op je ellebogen, wanneer je je handen iets meer rechtop zal zetten, zal er denk ik ook iets meer een knik in je ellebogen komen en meer een lijn met de teugels tot zijn mond en voor het mooie ook je hak iets meer uitdrukken, die komt op de foto's iets omhoog. Verder ziet er keurig uit en je geeft zelf al puntjes aan waaraan je wil werken waarvan je bewust bent en met de juiste les komt dat zeker goed, veel plezier samen! :)

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 10:01

xMvGV schreef:
Wat een mooi aansprekend dier, lekker stevig gebouwd, ik houd er van! En ook een afstamming van Heartbreaker, mijn vorige springer ook, fijn dier en simpel en geduldig in de omgang, is dat met hem ook? En wat is zijn grootte? Hij oogt behoorlijk!
Kleine tipjes: let op je ellebogen, wanneer je je handen iets meer rechtop zal zetten, zal er denk ik ook iets meer een knik in je ellebogen komen en meer een lijn met de teugels tot zijn mond en voor het mooie ook je hak iets meer uitdrukken, die komt op de foto's iets omhoog. Verder ziet er keurig uit en je geeft zelf al puntjes aan waaraan je wil werken waarvan je bewust bent en met de juiste les komt dat zeker goed, veel plezier samen! :)


Bedankt! Hij is in de omgang idd rustig en makkelijk. Onder het zadel heeft ie wel karakter. Als hij iets echt niet wil dan laat hij dit ook wel merken.
Hij is 1.67m niet mega groot dus hoor haha.

Hij was niet zo stevig toen ik hem kocht hoor :=

Afbeelding

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:51

jesss_amigo schreef:
Pien63 schreef:
En nog wat oortjes naar voren ? Dat valt mij op.


Wat bedoel je precies?


Denk dat ze bedoeld dat het paard op (bijna) elke foto niet happy kijkt. Sommigen noemen het een geconcentreerd hoofd.