Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

NK neckrope Equiday met Fjord Ravel

 
Profiel   

Mooi om te zien.
Ik heb in een ver verleden ook met neckrope gereden.
Voelt heerlijk.

Ik ben benieuwd waarom je meteen na de proef het hoofdstel weer omdoet,als het met neckrope zoveel meer ontspannen is?

En rij je buiten ook met neckrope?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 15:13 



 
Profiel   

Super! Ik vond het er ook heel fijn uit zien tijdens de proef, Echt heel goed gedaan. Fijn om te zien dat je ook blij bent met de foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 15:34 



 
Profiel   

Dankjulliewel allemaal!


its_laraa schreef
Super gaaf! Wat is Ravel leuk en jij hebt echt een gaaf jasje. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? :)

Het is een jasje van Kingsland!

guppekop schreef
Ik mocht jullie in het echt zien vanaf mijn stand en ik was echt heel trots op jullie! Heel erg netjes gereden in die toch vreemde, drukke rijhal!


Heel leuk! Ik zag later pas op de foto's dat jouw stand daar stond

Tinkerloos schreef
Mooi om te zien.
Ik heb in een ver verleden ook met neckrope gereden.
Voelt heerlijk.

Ik ben benieuwd waarom je meteen na de proef het hoofdstel weer omdoet,als het met neckrope zoveel meer ontspannen is?

En rij je buiten ook met neckrope?


Van tevoren had Equiday aangegeven dat het hoofdstel alleen tijdens het proefje af mocht! Inrijden moest ook verplicht op hoofdstel. Buiten rij ik niet op Neckrope, omdat Ravel ontzettend bang is voor ezels en voor zwijnen, en op een of andere manier komen we die altijd tegen _O- Dan heb ik liever een hoofdstel om, omdat ik er dan ook altijd af ga om hem weer gerust te stellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 16:16 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik vond het ook knap gedaan. :j Als je paard besluit geen zin te hebben om te luisteren kan hij gewoon een andere kant opgaan en dan heb je niets te zeggen. :=

Daarvoor heeft ze een zweepje in haar handen waarmee ze tegen hoofd/ nek een tik geeft met de zweep wanneer paard besluit de verkeerde kant op te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 16:35 



 
Profiel   

Blussem schreef
Bellatrix schreef
Ik vond het ook knap gedaan. :j Als je paard besluit geen zin te hebben om te luisteren kan hij gewoon een andere kant opgaan en dan heb je niets te zeggen. :=

Daarvoor heeft ze een zweepje in haar handen waarmee ze tegen hoofd/ nek een tik geeft met de zweep wanneer paard besluit de verkeerde kant op te gaan.


Ik gebruik het zweepje alleen op zijn billen, als extra hulp voor korte draaien of als extra hulp bij weinig reactie op mijn been. Dus zéker nooit op zijn hoofd. Als ik helemaal tuigloos rij (dus ook zonder Neckrope) dan stuur ik met het zweepje middels lichte aanraking op zijn hals, géén tik. Maar dit doe ik nooit in combinatie met de Neckrope, zoals je suggereert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 16:50 



 
Profiel   

Wat gaaf om te zien zeg! Hoelang heb je hiervoor moeten trainen? :) En doen ze dit elk jaar? Want dan wil ik ook een keer gaan kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:12 



 
Profiel   

Erg leuk om te zien er gaat niks boven een brave Fjord!

Ben zelf ook erg gek op het ras vanwege hun betrouwbaarheid en nuchterheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:25 



 

Wat gaaf !!!!
Ik vind het altijd zo knap als mensen op necropsie kunnen rijden _/-\o_
En wat fijn dat je met je vriendje samen ondanks zijn leeftijd nog deze leuke dingen kan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 20:07 



 
Profiel   

mingming schreef
Wat gaaf om te zien zeg! Hoelang heb je hiervoor moeten trainen? :) En doen ze dit elk jaar? Want dan wil ik ook een keer gaan kijken!


Ehmm, eerlijk gezegd ging de overstap naar Neckrope echt ontzettend makkelijk, Ravel kwam al heel goed terug in tempo op mijn stem en het sturen op Neckrope begreep hij ook gelijk. Ik ben er toendertijd mee begonnen omdat hij schuurplekken op zijn hoofd had, en daar wou ik een aantal maanden geen tuig op hebben. Toen ben ik van de ene op de andere dag met Neckrope gaan rijden, wat veel leuker bleek dan ik had verwacht! Ik rij nu denk ik sinds zo'n 3 jaar regelmatig (een aantal keer in de maand) op Neckrope. Ik weet niet of ze het NK elk jaar gaan doen, hopelijk wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 22:32 



 
Profiel   

Superknap en leuk om te zien! Ziet er heel ontspannen uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 06:43 



 
Profiel   

Wat een geweldig plaatje maken jullie samen, als echte best friends <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 10:47 



 
Profiel   

Ontzettend mooi om te zien, wat een fijne samenwerking en vertrouwen. Petje af/diepe buiging _/-\o_ .





Sophie1012 schreef
Wat gaaf !!!!
Ik vind het altijd zo knap als mensen op necropsie kunnen rijden

Nou gaaf... eerder luguber := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 10:57 



 
Profiel   

Dankjulliewel allemaal!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen