Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:09

Ik vind iets geen vergissing of foutje als je bewust een half uur staat te knippen en hannessen terwijl je daar geen toestemming voor hebt := Als je niet weet of iets de bedoeling is dan vráág je dat toch gewoon? Voor hetzelfde geld wist die eigenaar een prima middeltje om de plak er zo uit te krijgen, ook dat heeft TS niet gevraagd, TS heeft gewoon direct de schaar er in gezet.

Niet de manen van andermans paard knippen zonder toestemming is zó vanzelfsprekend dat als iemand het wel doet die persoon duidelijk geen gevoel voor grenzen in de paardenwereld heeft. Of dat onwetendheid of opzet is maakt verder niet uit voor gevolgen die een eigenaar daarvan ondervindt. Leuk als je op wedstrijd of keuring moet en je paard ziet er uit alsof ie gevochten heeft met een grasmaaier. Om dan de eigenaar hysterisch te noemen omdat die dat niet accepteert vind ik niet fair en niet respectvol. Dat vind ik een prima reden om iemand niet meer terug te laten komen, het getuigt gewoon van zó weinig common sense...

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:11

De zijkant ziet er goed uit.Maar voor lijkt wel een toupetje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:12

Eva_de_Beer schreef:
Ik vind iets geen vergissing of foutje als je bewust een half uur staat te knippen en hannessen terwijl je daar geen toestemming voor hebt := Als je niet weet of iets de bedoeling is dan vráág je dat toch gewoon? Voor hetzelfde geld wist die eigenaar een prima middeltje om de plak er zo uit te krijgen, ook dat heeft TS niet gevraagd, TS heeft gewoon direct de schaar er in gezet.

Niet de manen van andermans paard knippen zonder toestemming is zó vanzelfsprekend dat als iemand het wel doet die persoon duidelijk geen gevoel voor grenzen in de paardenwereld heeft. Of dat onwetendheid of opzet is maakt verder niet uit voor gevolgen die een eigenaar daarvan ondervindt. Leuk als je op wedstrijd of keuring moet en je paard ziet er uit alsof ie gevochten heeft met een grasmaaier. Om dan de eigenaar hysterisch te noemen omdat die dat niet accepteert vind ik niet fair en niet respectvol. Dat vind ik een prima reden om iemand niet meer terug te laten komen, het getuigt gewoon van zó weinig common sense...
https://www.encyclo.nl/begrip/begrijpend_lezen

Allemaal aannames over de TS, en allemaal dingen die ik niet gezegd heb. :') Over oneerlijk en respectloos gesproken.

Winged

Berichten: 33036
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:16

De intenties waren goed :D

Maar... Ik ben wel heel nieuwsgierig naar een before foto.

Het groeit wel weer aan, en TS heeft haar lesje geleerd (manen = heilig)

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:18

Winged schreef:
De intenties waren goed :D

Maar... Ik ben wel heel nieuwsgierig naar een before foto.

Het groeit wel weer aan, en TS heeft haar lesje geleerd (manen = heilig)

vergeet lange sokken of staart ook niet in het rijtje :D

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:26

Mkango schreef:
Bedenk je maar gewoon dat als mensen zo heftig kunnen reageren op de manen van een paard, het erg goed met ze gaat. :')

Mkango schreef:
Tussen het accepteren en meteen hysterisch roepen dat iemand nooit meer terug hoeft te komen, zit nog een groot grijs gebied

Mkango schreef:
https://www.encyclo.nl/begrip/begrijpend_lezen

Allemaal aannames over de TS, en allemaal dingen die ik niet gezegd heb. :') Over oneerlijk en respectloos gesproken.


Jeetje ik weet niet waarom jij zo reageert -O- Ik weet niet of het je bedoeling is om heel anders over te komen maar op mij kom je in ieder geval echt heel stekelig over... :(

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:27

Mss zelf ooit eens afgedankt om deze reden en ‘t zit nog diep :')

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:28

Niet leuk natuurlijk en ts had het moeten vragen.Maar zo erg is het toch niet.Een wedstrijd is toch geen modeshow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:32

Eva_de_Beer schreef:
Mkango schreef:
Bedenk je maar gewoon dat als mensen zo heftig kunnen reageren op de manen van een paard, het erg goed met ze gaat. :')

Mkango schreef:
Tussen het accepteren en meteen hysterisch roepen dat iemand nooit meer terug hoeft te komen, zit nog een groot grijs gebied

Mkango schreef:
https://www.encyclo.nl/begrip/begrijpend_lezen

Allemaal aannames over de TS, en allemaal dingen die ik niet gezegd heb. :') Over oneerlijk en respectloos gesproken.


Jeetje ik weet niet waarom jij zo reageert -O- Ik weet niet of het je bedoeling is om heel anders over te komen maar op mij kom je in ieder geval echt heel stekelig over... :(
Kun je nog echt inhoudelijk reageren of zullen we het hier maar gewoon bij laten?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:36

@poekkie nee geen indruk gemaakt op de wedstrijd want het was helemaal schots en scheef. Dus moest er nog meer af om het goed te krijgen.

Winged

Berichten: 33036
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:46

DuoPenotti schreef:
Winged schreef:
De intenties waren goed :D

Maar... Ik ben wel heel nieuwsgierig naar een before foto.

Het groeit wel weer aan, en TS heeft haar lesje geleerd (manen = heilig)

vergeet lange sokken of staart ook niet in het rijtje :D

Hahah ja, en ook met het scheren toch even navragen of het oke is om te doen :))

Ach, t dier houdt er waarschijnlijk niks aan over _O-

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:54

Britta31 schreef:
De zijkant ziet er goed uit.Maar voor lijkt wel een toupetje :=



Ik vind zowel zijkant als voorkant echt niet erg mooi.

Als eigenaar zou ik pis- en pislink zijn...


Ik heb jaren serieus heel graag gewild dat mijn paard langere manen zou krijgen. Deed daar ook echt mijn best voor. Mijn verzorgers kregen ook altijd op voorhand te horen dat er veel kan in overleg, maar dat ze het niet in hun hoofd moesten halen om in de manen te gaan knippen of om überhaupt maar met een schaar binnen een meter van mijn paard te komen...


Overigens bleek mijn droom voor volle mooie dikke lange manen nogal een ijdele hoop te zijn. Nooit gelukt.
4 weken geleden was ik dat na 14 jaar zo zat dat ik er zelf de schaar ingezet heb. Wel op een iets andere manier, dat wel. Ik zal zo even een foto zoeken.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 18-05-21 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:54

Dit is of was het nieuwe corona kapsel??


Ts,heb je nog een foto van hoe het eerst was?

En hoe gaat het nu met de eigenaar en jou?

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:03

Gevonden. Dit heb ik er uiteindelijk van gemaakt. Dit is 2 weken geleden, 2 weken nadat ik er voor het eerst een schaar in zette.

Afbeelding




Maar zoals gezegd, mijn bijrijder die zelfstandig en zonder overleg zou knippen, die zou mij wel echt kwaad maken. Ik wil niet zeggen dat die er direct uit zou liggen, maar als er al meer niet lekker liep zou het wel de druppel kunnen zijn. En als alles verder perfect is, en dit de enige overtreding' zou er wel echt een heel serieus gesprek volgen...

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:10

Benthhh schreef:
Noblesse_ schreef:
Wat een reacties zeg, lijkt wel of TS de pony verminkt heeft of iemand vermoord heeft. :n . Tuurlijk is het niet netjes dit te doen zonder overleg.
Dit zou voor mij écht geen reden zijn om een goede verzorger weg te sturen. Er zijn ergere dingen in de wereld.


Eens. Ik zou er hartelijk om lachen, vragen om dit nooit meer te doen zonder overleg, en wachten tot het weer groeit. Zou er een goede verzorger zeker niet om laten gaan.

Jongens en meisjes, het zijn maar manen.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:14

Gaat er om dat er iets zonder overleg gebeurd. Net zoals opeens met stang en trens rijden zonder overleg. Ook al ben je ontzettend vriendelijk in de hand, het is niet jouw paard.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:17

Ik grinnik om de foto :')

Maar voor de volgende keer;
Grote kans dat je pony hars in de manen had zitten. Hars zit veelal in het hout van naaldbomen.
Er zijn verschillende manieren om dit eruit te krijgen. Je had het kunnen laten zitten, het word vanzelf droog door de warmte en zand etc, dan brokkelt het af en laat het los. Heb je haast om het eruit te krijgen, kan tandpasta werken. Dat gebruikte ik iig vaak als ik het aan mijn handen had.

Als het echt iets van teer was of waarmee het hek is gelakt, kan je wat vettigs proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:19

Eva_de_Beer schreef:
Mkango schreef:
Bedenk je maar gewoon dat als mensen zo heftig kunnen reageren op de manen van een paard, het erg goed met ze gaat. :')

Mkango schreef:
Tussen het accepteren en meteen hysterisch roepen dat iemand nooit meer terug hoeft te komen, zit nog een groot grijs gebied

Mkango schreef:
https://www.encyclo.nl/begrip/begrijpend_lezen

Allemaal aannames over de TS, en allemaal dingen die ik niet gezegd heb. :') Over oneerlijk en respectloos gesproken.


Jeetje ik weet niet waarom jij zo reageert -O- Ik weet niet of het je bedoeling is om heel anders over te komen maar op mij kom je in ieder geval echt heel stekelig over... :(


En je eigen post vind je wel vriendelijk overkomen? :')

Eva_de_Beer schreef:
Ik vind iets geen vergissing of foutje als je bewust een half uur staat te knippen en hannessen terwijl je daar geen toestemming voor hebt := Als je niet weet of iets de bedoeling is dan vráág je dat toch gewoon? Voor hetzelfde geld wist die eigenaar een prima middeltje om de plak er zo uit te krijgen, ook dat heeft TS niet gevraagd, TS heeft gewoon direct de schaar er in gezet.

Niet de manen van andermans paard knippen zonder toestemming is zó vanzelfsprekend dat als iemand het wel doet die persoon duidelijk geen gevoel voor grenzen in de paardenwereld heeft. Of dat onwetendheid of opzet is maakt verder niet uit voor gevolgen die een eigenaar daarvan ondervindt. Leuk als je op wedstrijd of keuring moet en je paard ziet er uit alsof ie gevochten heeft met een grasmaaier. Om dan de eigenaar hysterisch te noemen omdat die dat niet accepteert vind ik niet fair en niet respectvol. Dat vind ik een prima reden om iemand niet meer terug te laten komen, het getuigt gewoon van zó weinig common sense...

Mearas

Berichten: 11
Geregistreerd: 29-11-20
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 16:39

Benthhh schreef:
Noblesse_ schreef:
Wat een reacties zeg, lijkt wel of TS de pony verminkt heeft of iemand vermoord heeft. :n . Tuurlijk is het niet netjes dit te doen zonder overleg. Ik zou als eigenaar (met een konik met mooie manen en een andere met traag-groeiende manen) ook not amused zijn en zeer duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is. Maar TS haar bedoelingen waren goed, pony zelf heeft er heus geen last van en het groeit wel weer aan, vroeg of laat.
Dit zou voor mij écht geen reden zijn om een goede verzorger weg te sturen. Er zijn ergere dingen in de wereld.


Helemaal mee eens!


Thanx

Mearas

Berichten: 11
Geregistreerd: 29-11-20
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 16:43

Eretria schreef:
Ts: t is maar haar en dat groeit wel weer. We gaan de zomer in en dus het mooie weer tegemoet, dan groeit het al helemaal hard. Ik heb wel eens erger gezien hoor!
Pony zelf heeft hier echt geen last van. Ik ben wel benieuwd hoe zijn manen er normaal gesproken uitzien. Heb je daar misschien een plaatje van? :)


Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:44

Gelukkig van nature geen spectaculair mooie bos.

Beetje t zelfde als mijn paard had.


De merrie heeft een mooie hals.
Je kunt altijd nog voor stekeltjes gaan ;)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:45

Lieve TS,

Wat vervelend dat deze situatie er is! Ik kan me zeker voorstellen dat je er heel hard van baalt. Je dacht namelijk iets goeds te doen voor je verzorgpony. Achteraf had je het niet gedaan natuurlijk.
Ik kan me zeker voorstellen dat de eigenaresse niet zo heel blij is hiermee. Maar ze zal vast wel weten dat je het goed bedoelde! Verzorg je deze pony al lang?

Ik heb meerdere verzorgsters gehad en bij elke kennismaking heb ik strict verteld dat de manen niet geborsteld of geknipt mogen worden. Mijn reden hiervoor is dat mijn pony hele dunne manen heeft. Ze is ook al bijna 30 jaar dus ze groeien ook heel traag. En stiekem spaar ik ook de lengte op voor wanneer het ooit zover komt dat ze er niet meer is, dan heb ik een fatsoenlijke pluk om er iets mee te doen. Mocht mijn verzorgster er opeens een schaar inzetten, dan zou ik extreem overstuur zijn om die reden. Maar dat gezegd hebbende, ik zou mijn huidige verzorgster niet wegsturen om deze reden. Ze is veel te lief en doet altijd alles voor mijn pony. De vorige verzorgster had ik wel weggestuurd maar daar ging wel meer dingen niet goed.

Misschien kan je een leuk cadeautje geven aan de eigenaresse? Ik zag hier het idee van een oormutje voorbij komen. Dat vind ik een goed idee! (Mits de eigenaresse ook rijdt natuurlijk). :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:46

Ook als je wel overlegt kan het fout gaan. Wij hebben ooit de leasepony van onze dochter geknipt, in overleg. De voorpluk was ook te lang om een mooi knotje van te maken. Dus daar stukje af. Vond de eigenaresse niet leuk. Het stond ook echt suf. Maar ja, eenmaal eraf kun je het niet terug plakken helaas. Heb er wel van geleerd om nooit meer zomaar in de voorpluk te knippen.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:47

Eigenlijk vind ik ze er nu verzorgder uitzien :=

Ik zou wel mijn excuses aanbieden aan de eigenaar, de boos pralines is misschien geen slecht idee. Ik zou het ook niet tof vinden mocht iemand de manen van mijn paard afknippen (ook al zijn die nu vrij dun en is er ergens ene hele hap uit omdat haar vriendjes er stukken uit knabbelen tijdens het kroelen). Maar he, dat weet je nu voor de volgende keer! En volgende x idd gwn even vragen op voorhand.

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:48

@Relaxed ik zit niet in mijn vrije tijd op Bokt om onprettige dingen rond te strooien. Het is dus ook zeker nooit mijn intentie om onvriendelijk over te komen, sterker nog, ik heb juist gepoogd mijn posts enigszins onpersoonlijk te schrijven; niet ‘je bent onaardig’ maar ‘je komt zo en zo over op mij’. ;)

Dus nee, vriendelijk misschien niet per se, maar ik vind mijn post niet agressief oid over komen.

Ik zie het nut er niet van in om deze discussie hier verder te voeren aangezien Mkango er niet op in gegaan is of het de bedoeling was om zo over te komen of dat dat gewoon miscommunicatie was, maar juist met een opmerking komt die wederom erg onprettig op mij over komt, en omdat deze discussie ook niet bijdraagt aan dit topic. Ik laat het hier dus bij zodat dit topic gewoon op een fijne manier verder kan.