Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vallen, opstaan en weer doorgaan!

 
Profiel   

Ayasha, er is wel heel wat vooraf gegaan aan dit topic.


Ach, ik begrijp ook gewoon niet dat je dit maar blijft posten - wetende wat er komen gaat met jouw minderjarige dochtertje in de hoofdrol - en dan zo reageert op mensen. Het is allemaal te tenenkrommend voor woorden. Wat zegt men ook alweer? Domheid en trots groeien op hetzelfde hout.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:48 



 
Profiel   

BaileyMix schreef
Ayasha, er is wel heel wat vooraf gegaan aan dit topic.


Ach, ik begrijp ook gewoon niet dat je dit maar blijft posten - wetende wat er komen gaat met jouw minderjarige dochtertje in de hoofdrol - en dan zo reageert op mensen. Het is allemaal te tenenkrommend voor woorden. Wat zegt men ook alweer? Domheid en trots groeien op hetzelfde hout.

Ik ken GabberGil haar topics dus dat hoef je me niet te vertellen. Dat ik het niet eens ben met de meute betekent niet dat ik geen ide heb wat er speelt. :+


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-10-21 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:52 



 
Profiel   

@Ayasha
Dat jij een fantastische tijd hebt gehad wilt niet zeggen dat het gevaarlijk kan zijn.
Ikzelf heb het bij andere verkeerd zien gaan (en ook flink verkeerd), want ja kindje had zo'n lol.

Daarom mochten mijn kinderen absoluut niet alleen bij de paarden komen en niet los er omheen freubelen.
Heb gezien.. kindje liep rondom pony te keuvelen (borsteltje hier en aaitje daar), pony hoort iets, draait zich om, kegelt kindje om die tussen de achterbenen terecht komt, pony schrikt zich wezenloos, trappelt over het kind heen.. gevolg: meerdere botten in het gezicht gebroken.. maar wat een lol had ze.

Het is mijn taak mijn kind te beschermen voor iets wat zij niet kunnen overzien.
Dat jij vindt dat ik mijn angst daardoor projecteer op mijn kind.. dat is soms juist de bedoeling.

Ik heb echt geen kinderen met angst gekweekt hoor, ze doen het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:52 



 
Profiel   

Die verhalen kan je over elk aspect van het leven vertellen. Je kan alleen maar een balans proberen te vinden tussen leven en preventief dingen laten. Voor jou ligt die balans blijkbaar anders dan voor mij en GG. Dat is prima. Dat maakt GG en mij daarom nog geen onverantwoordelijke dwazen. :) Kind heeft altijd begeleiding en heeft leren vallen (hoeveel kinderen leren dat tegenwoordig nog?). Ja, het kan een keer mis gaan. Dat kan altijd. Ook als je haar in pakt in een BP en haar op een dooie knol zet. Na alles wat ik aan de hand gehad heb was de val met de meeste gevolgen uiteindelijk die met één van de meest brave, betrouwbare paarden die ik al ooit gereden heb. :+ Grappig genoeg hoor ik dat soort verhalen vrijwel altijd van mensen die wat minder standaard paarden rijden. Op één of andere manier gaat het bij die mensen altijd pas mis als ze een keer een brave onder hun kont hebben. :=

Je kan niet op alles voorzien zijn in het leven. Doe het anders als jij het anders wil doen. Maar geef een ander de ruimte en het recht om het leven op hun manier te leven zeker gezien haar beslissingen geen enkele invloed hebben op jouw leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:53 



 
Profiel   

helemaal mee eens Ayasha. Het leven is niet risicoloos. En de meeste ongelukken gebeuren nog steeds thuis. Wat de body protector betreft heb ik dezelfde ervaring. Na mijn eerste val heb ik er een tijdje een gedragen. Maar toen ik het vallen eenmaal beheerste zat dat ding vooral in de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:14 



 
Profiel   

Ik val inderdaad vooral om je tekst en omschrijving. Je lijkt het stoer te vinden dat de pony niet de braafste is en dat je kind valt. Tja natuurlijk krijg je bokt dan over je heen, het zou echt raar zijn als dat anders was.

Ik kan aan de hand van jouw topics niet achterhalen hoe vaak die pony er vandoor gaat. Maar op een manege was deze pony allang uit de lessen gehaald denk ik.

Paardrijden is een gevaarlijke sport. Risico op letsel hoort er spijtig genoeg bij. Daar kom je niet onderuit. Maar door jouw dochter te leren rijden op een pony die overduidelijk niet braaf is, maak je het risico op letsel mijns inziens nog een stuk groter. En daarom vind ik het erg onverstandig.

En misschien valt het heel erg mee hoor met de pony, maar door jouw topics lijkt het echt een etterbak te zijn. Dat moet je niet willen voor je kind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:24 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Je kan niet op alles voorzien zijn in het leven. Doe het anders als jij het anders wil doen. Maar geef een ander de ruimte en het recht om het leven op hun manier te leven zeker gezien haar beslissingen geen enkele invloed hebben op jouw leven.


Maar wellicht wel invloed op het leven van haar dochter, en laat het daar nou om gaan :+
En idd kun je niet alles voorzien in het leven, maar als TS topics blijft openen waarin ze om de haverklap vertelt over wat voor etterbak de pony is, dan blijkt dat gevaar opzoeken dus het tegenovergestelde is en hier blijkbaar gebeurd.
Dan lijkt het me logisch dat mensen daar op reageren.
En verder is het erg leuk om jouw ervaringen te lezen, maar dat is niet van toepassing op dit topic :) Wanneer je op die leeftijd een looping van je pony had gemaakt en daarbij je rug had gebroken, dan was jouw verhaal waarschijnlijk ook anders geweest. Jouw verhaal spreekt dan vooral geluk uit dat het niet fout is gegaan, maar dat maakt het geen succesverhaal, extra stoer of minder gevaarlijk :) Je hebt blijkbaar een engeltje op je schouder gehad en daar zou ik zuinig mee zijn en van leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:32 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ayasha schreef
Je kan niet op alles voorzien zijn in het leven. Doe het anders als jij het anders wil doen. Maar geef een ander de ruimte en het recht om het leven op hun manier te leven zeker gezien haar beslissingen geen enkele invloed hebben op jouw leven.


Maar wellicht wel invloed op het leven van haar dochter, en laat het daar nou om gaan :+
En idd kun je niet alles voorzien in het leven, maar als TS topics blijft openen waarin ze om de haverklap vertelt over wat voor etterbak de pony is, dan blijkt dat gevaar opzoeken dus het tegenovergestelde is en hier blijkbaar gebeurd.
Dan lijkt het me logisch dat mensen daar op reageren.
En verder is het erg leuk om jouw ervaringen te lezen, maar dat is niet van toepassing op dit topic :) Wanneer je op die leeftijd een looping van je pony had gemaakt en daarbij je rug had gebroken, dan was jouw verhaal waarschijnlijk ook anders geweest. Jouw verhaal spreekt dan vooral geluk uit dat het niet fout is gegaan, maar dat maakt het geen succesverhaal, stoer of minder gevaarlijk :)

En Brainless haar dochter kan morgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen ook onder de knol komen en haar rug breken. Ik vind mijn verhaal best een succesverhaal maar ieder zijn mening. :+ Ik kan me een tijd herinneren dat bokt ook bij elke beslissing die ik maakte op zijn kop stond en ja, ook jij. En nee. Dat is echt niet alleen maar geluk dat het goed gegaan is want ‘geluk hebben’ is nu één van de dingen die in mijn leven weinig voor komt. Dat was hoofdzakelijk door veel dingen die achter de schermen gebeurden kwa risico’s inschatten, maatregelen nemen enz. Maar als bepaalde bokkers eenmaal een doelwit hebben, dan mag je van goede huize komen om dat nog om te keren. Of je krijgt gewoon een CVA. Dat helpt ook blijkbaar. :+

Soms moet je gewoon accepteren dat je waarschijnlijk niet het hele plaatje hebt en gezien TS haar dochter nog steeds niet dood of zwaar gewond is na ‘dat hele verhaal’ waar ik zo taktvol op gewezen werd eerder in dit topic, gok ik dat die één van die situaties is.


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-10-21 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:38 



 
Profiel   

Dus daarom zijn die voorzorgsmaatregelen overbodig?
Laten we dan de cap voortaan ook afschaffen :D Is niet nodig toch?
Ik kan morgen ook aangereden worden bij het oversteken. Dat betekent niet dat ik daarom niet meer links en rechts kijk voor het oversteken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:40 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Dus daarom zijn die voorzorgsmaatregelen overbodig?
Laten we dan de cap voortaan ook afschaffen :D Is niet nodig toch?
Ik kan morgen ook aangereden worden bij het oversteken. Dat betekent niet dat ik daarom niet meer links en rechts kijk voor het oversteken.

Waar staat dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:43 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Cayenne schreef
Dus daarom zijn die voorzorgsmaatregelen overbodig?
Laten we dan de cap voortaan ook afschaffen :D Is niet nodig toch?
Ik kan morgen ook aangereden worden bij het oversteken. Dat betekent niet dat ik daarom niet meer links en rechts kijk voor het oversteken.

Waar staat dat?


Lees het topic anders nog even door. We hebben het continu over voorzorgsmaatregelen gehad namelijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:44 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Dus daarom zijn die voorzorgsmaatregelen overbodig?
Laten we dan de cap voortaan ook afschaffen :D Is niet nodig toch?
Ik kan morgen ook aangereden worden bij het oversteken. Dat betekent niet dat ik daarom niet meer links en rechts kijk voor het oversteken.


TS heeft haar voorzorgsmaatregelen genomen. Een cap en valtraining. het zijn alleen niet de maatregelen die jij en nog een aantal andere bokkers zouden nemen.


Laatst bijgewerkt door axel_1997 op 28-10-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:44 



 
Profiel   

Even een oprecht vraag waar geen fout antwoord op is van een bokker die nog nooit gereageerd of meegelezen heeft in de eerdere topics:

Waarom kies jij/ je dochter voor een barebackpad en niet voor een zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:52 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Even een oprecht vraag waar geen fout antwoord op is van een bokker die nog nooit gereageerd of meegelezen heeft in de eerdere topics:

Waarom kies jij/ je dochter voor een barebackpad en niet voor een zadel?

GabberGill schreef
poes schreef
Waarom kies je voor een bareback? Dit is echt een heel specifiek stuk tuig en biedt lang niet altijd voordelen. Hier zie ik het echt niet. Pony laat niets los en dochter zit te hupsen. Pony is er nog heel braaf onder.

Frits is een beetje aangekomen deze zomer. Dit resulteert in nog geen passend zadel gevonden.

We hebben nu een afspraak staan de norton pro te gaan passen omdat daar een verwisselbare boom in zit en we dus kunnen afwisselen wanneer hij dik of dun is.

We hadden een leren zadel, maar als ik die nu omdoen ligt hij in zijn nek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:17 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Even een oprecht vraag waar geen fout antwoord op is van een bokker die nog nooit gereageerd of meegelezen heeft in de eerdere topics:

Waarom kies jij/ je dochter voor een barebackpad en niet voor een zadel?


Als je even terug leest vindt je je antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:19 



 
Profiel   

Ik snap dat je trots bent op het doorzettingsvermogen van je dochtertje en ik vind het een leuke pony.

Van het onrustige beeld met bijzet en onrustig ruitertje op de pad word ik niet zo blij. Ik vind de pony dan ook erg braaf, want dit komt de ontspanning niet ten goede.

Ik denk dat je dochter een leuke pony aan hem kan hebben, maar wel onder de juiste condities.

Laat de pony afvallen, ga zelf en met dochterlief ook eens lekker aan de slag met grondwerk (ja, ook dan kan je buikspieren trainen en je krijgt er nog een brave pony van ook).
En zorg voor een fijn passend zadel. Verwisselbare boom hebben inmiddels tig merken, dus lijkt me geen onmogelijke opgave.

En hou het voor zowel dochter als pony leuk, simpel en beheersbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:26 



 
Profiel   

Ayasha schreef
En Brainless haar dochter kan morgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen ook onder de knol komen en haar rug breken.

Nee hoor, tenzij mijn paard het huis in rent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:35 



 
Profiel   

Ik vind het ook een beetje een apart topic met tegenstrijdigheden...
Ik lees een pony die haar naar Jupiter wil krijgen en waar ze fikse klapper van maakt, dus ik verwacht een of andere bokkende pony en ik zie een pony die de teugels uit de hand trekt? Ja, daar krijgt een pony menig kindje inderdaad mee van zijn rug af, maar vind ik nou niet echt etter gedrag en leert een kind alleen maar van zitten.
En als ik dan ook filmpjes zie van een meisje dat achterstevoren van zijn kont af glijdt en springfoto's van een meisje dat gelukkig niet in zijn mond trekt, maar volgens mij ook niet fijn mee kan hebben gezeten op de sprong, dan zie ik ook alleen maar een hele lieve pony.

Maar waar komen dan die tranen vandaan? Misschien dat een pony die aan de teugels trekt nog net wat veel is voor zo'n jong meisje met zo weinig ervaring, maar komen de tranen alleen van het vallen?

Ik denk dat jullie best een leuke pony hebben (zoals hij nu is in ieder geval, verleden is het verleden, die ken ik niet en die doet er nu in principe ook niet toe), maar dat jij het erg overdrijft en daardoor krijg je dus ook van dit soort reacties. Vanuit de tekst had ik je ook voor gek verklaard, maar als ik dan naar de filmpjes kijkt, valt dat best mee (al zo ik ook wat meer vaart zetten achter de zoektocht naar een zadel als je dochter verdrietig wordt van het vallen, want in een zadel zit ze waarschijnlijk toch steviger)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:53 



 
Profiel   

Mijn dochter was wat ouder toen ze meer op mijn pony ging rijden.
Mijn pony, ze was altijd zo braaf.
Maar een veulen gehad en nadat deze was afgespeend en mijn dochter 1x per week ging lessen kreeg ze iedere week wel vliegles.
Pony was niet gemeen, daar steek ik 100% mijn handen voor in het vuur.
Pony zat alleen iets te goed in haar vel en was soms gewoon jolig blij.en vergat wel eens dat ze op haar rug zat.
Met aan galopperen een een vreugde bokje en hop daar ging dochter lief weer. Gelukkig een vlokkenbak dus viel niet enorm hard.
Maar na een paar weken was ze er wel klaar mee, en had regelmatig waterlanders.
Maar pony lief was wel iedere keer ontdaan als het gebeurde. Als mijn dochter er dan weer opklom was ze oh zo voorzichtig.

Ondertussen zijn we 5.5 jaar verder en ze rijdt nog steeds mijn pony. En ja ondertussen fanatieker dan moeders haha. Dressuur, springen, cross you name it. Maar ook nog steeds lol met je knol.

Maar was het echt draken gedrag geweest (lees een rotbok, dan had ik haar er nooit mee door laten gaan).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:45 



 
Profiel   

Inmiddels is er al heel wat over gezegd! Waar ik aan dacht, wat doet Fritsje als hij niet bijgezet wordt en je lekker, met je dochtertje erop, buiten wandelt, of jij op de fiets en dochter erop en dan naar buiten? Misschien dat er toch wat ongemak hier of daar zit. Verder zou ik idd een goed passend zadel aanschaffen en dan pas je dochtertje er weer oplaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:03 



 
Profiel   

Ik ga in dit bericht op heel veel tegelijk antwoord geven.

Jet verhaal is geschreven vanuit het oogpunt hoe we al 2 jaar bezig zijn en dit ging niet makkelijk laten we het daarop houden. Ik vind niks stoer! Laten we dat vooropstellen. Ik ben vooral trots omdat ik deze pony 10 jaar geleden nooit zo onder haar gezien zou hebben.

De spanning van hem was die dag meer dan anders. Hij was al heel de tijd klaar om een galopje te doen en het probleem dan is dat hij zich aanspant en heel krabbelig gaat lopen.

We doen juist veel grondwerk met hem. Hij krijgt nog geen 100 gram equimagic per dag en onbeperkt hooi met zo min mogelijk erin.

Waar hij dik van is is me tot op de dag van vandaag een groot vraagteken.

Jullie zien een brave pony en dat begrijp ik hij is inderdaad geweldig voor haar. Alleen ken ik zijn andere kant en heeft hij haar in het verleden wel aardig wat keren willen lanceren.

De laatste tijd gaat het juist heel goed en ik ben ervan overtuigd dat ik de fb post niet had moeten overnemen. Als je ze namelijk volgt van jaar na jaar zie je wel degelijk dat ze samen groeien en ook hij in zijn gedrag.

Ik werk veel met hem aan de lijn om hem te laten ontspannen en het is een heel klein gestresst wit bolletje. Hiervoor hebben we ook al mensen gehaald die aparte getalletjes voor schriktrainingen zoeken.

We doen een heleboel veelzijdige dingen. Zo haal ik ze ook vaak zat van school of gaan we gewoon heerlijk stappen of neem ik Haar mee naast de fiets

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:52 



 

Ik ben ook even naar het filmpje gaan kijken en het is echt een leuke pony die volgens mij al veel baat zou hebben bij een iets meer ontspannen teugelcontact.
Dat is natuurlijk moeilijk voor zo'n klein meisje.

Maar verder rijdt jouw dochter erg goed, echt knap hoor op die leeftijd.

Wat het vallen betreft, tja, mijn keuze zou het niet zijn. Wekelijks vlieglessen met zo'n jonge leeftijd, het is gewoon niet goed voor je lijf. Ik spreek uit eigen ervaring.

Ben als kind zó vaak gevallen en het leek allemaal wel overkomelijk, maar met ouder worden voel je dat er toch blijvende schade is.

Nekwervels, rugwervels, stuitje, pols,.. alles waar ik met regelmaat op viel is nu artrosegevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:06 



 
Profiel   

Wow, heftige reacties. Ik moet om de post en foto's juist wel lachen, lol met haar knol. Neem aan dat mama echt wel weet wanneer het echt gevaarlijk wordt voor het meisje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:43 



 
Profiel   

Romy0405 schreef
Wow, heftige reacties. Ik moet om de post en foto's juist wel lachen, lol met haar knol. Neem aan dat mama echt wel weet wanneer het echt gevaarlijk wordt voor het meisje.


Ik plaats het ook nog merendeel voor de mensen die ieder topic vragen of ik haar wil blijven posten omdat ze haar verbeteringen leuk vinden. Ze zien haar groeien.

Daarom ook der eigen insta. Miss kan ik het dan beperken tot mensen die het verhaal kennen en er van genieten ipv denken dat ik mijn kind de dood in jaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:53 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Cayenne schreef
Dus daarom zijn die voorzorgsmaatregelen overbodig?
Laten we dan de cap voortaan ook afschaffen :D Is niet nodig toch?
Ik kan morgen ook aangereden worden bij het oversteken. Dat betekent niet dat ik daarom niet meer links en rechts kijk voor het oversteken.


TS heeft haar voorzorgsmaatregelen genomen. Een cap en valtraining. het zijn alleen niet de maatregelen die jij en nog een aantal andere bokkers zouden nemen.

Dit dus. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen