Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ex-race paard omtoveren naar dressuurpaard in de USA

 
Profiel   

Hoi bokkers! :wave:

Het is weer een paar maanden geleden dat ik een topic had geopend. Inmiddels is er weer van alles gebeurd dus ik post graag weer een update voor degene die het leuk vinden om mijn paarden-avontuur in Amerika (North Carolina) een beetje te volgen :)

Per 1 november 2021 hebben mijn man en ik de stal overgenomen van waaruit ik de afgelopen 2 jaar voornamelijk werkzaam ben geweest. Dit is echt een hele grote stap, die zomaar op ons pad kwam en waar we ontzettend blij mee zijn! Dat betekent wel dat ik naast het trainen van paarden en lesgeven, nu ook een stal run. Dat is best wel druk moet ik zeggen :Y) Het zijn lange dagen, van 6 uur ‘s ochtends opstaan en pas klaar zijn rond 9 uur ‘s avonds.

Nu over het paard op de foto’s: 2,5 maand geleden kreeg ik deze 5 jarige ruin op stal. Ongeveer een half jaar geleden is hij met pensioen gegaan van de race baan. Hij heeft toen een aantal maanden vrij gehad, is behandeld voor maag zweren en zijn eigenaar heeft voornamelijk grondwerk met hem gedaan. Toen belde hij mij op en vroeg of ik het rijden wilde oppakken.

Connla kwam dus ruim 2 maanden geleden bij mij op stal. Compleet in zichzelf gekeerd, bang voor letterlijk alles en hij leek zich nergens prettig te voelen. De eerste stap was hem naast mijn paard Action te zetten. Action is de rust zelve en ik hoopte dat Connla daar iets van kon overnemen. Ze staan samen dag en nacht buiten, hebben een grote schuil stal en eten samen van een enorme baal hooi. Na 3 dagen kwam Connla meer en meer uit zijn schulp. Inmiddels zijn Action en Connla dikke vriendjes geworden.

De training onder het zadel ging ook met sprongen vooruit. Al na een aantal keer rijden voelde ik dat de spanning in zijn lijf steeds meer afvloeide, hij was niet meer zo nerveus en minder geïntimideerd door alles wat er in en rondom de bak gebeurde.

Na 2 a 3 weken had ik een compleet ander paard. Vrolijk, hij komt naar me toe als ik hem roep, speelt met Action en loopt rond in de bak alsof hij al jaren in training is. Hij is echt een droom om mee te werken <3

Uiteraard kan er nog van alles verbeterd worden, zijn balans is nog niet optimaal, hij mist nog bespiering, hij gaat hier en daar wat te diep etc. Maar voor de korte periode die hij nu aan het werk is ben ik al heel trots op hoe hij rond loopt! Ik rijd hem momenteel nog met Actions zadel, er is een zadelmaker geweest om een zadel aan te passen en deze is besteld en komt hopelijk binnenkort binnen.

Het allerbelangrijkste in de trainingen vind ik dat de paarden plezier hebben, ik hoop dat dat te zien is :)

Mocht je mijn avontuur in Amerika op de voet willen volgen, ik probeer elke dag actief te zijn op instagram: @christinedv_

Bedankt voor het kijken/lezen! :j


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

:wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 04:57 



 
Profiel   

Wat een mooi dier!! Prachtige omgeving zeg waar je zit, hoe is het klimaat daar? Kunnen ze zo het jaar rond staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 07:59 



 

Leuk dier en wat ziet het rijden er goed uit! :D
Waar in NC woon je? Ik heb een vriendin die uit Greensboro komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 08:36 



 
Profiel   

Wat een prachtig vosje! Heel aansprekend dier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:05 



 
Profiel   

Wat een heerlijk topic!
Een prachtig dier bij een kundige ruiter en zie hier het resultaat.
Wat heb je hem al lekker aan het lopen en ik ben erg benieuwd naar de volgende update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:09 



 
Profiel   

Ziet er goed uit hoor! Ik volg graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:17 



 
Profiel   

Wat een lieve uitstraling heeft hij.
En hij loopt al erg netjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 09:21 



 
Profiel   

Wat een stap, de overname van de stal. Gefeliciteerd en succes!

Wat leuk om te zien hoe je met Connla bezig bent en wat ziet het er al fijn uit voor deze korte periode

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:10 



 
Profiel   

Wat een knap aansprekend paardje! Wonen jullie ook op het terrein van stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:45 



 

Dat ziet er al fijn uit, zeg. Wat fijn dat hij zo is opgebloeid en dat je hem zo rustig laat schakelen naar zijn nieuwe leven. En knap hoe je hem rijdt! Hoe gaat dat met zo'n voormalig racepaard, willen ze in het begin alleen maar vooruit of kon je wel gelijk al veilig en rustig rondsturen in een bak?

Je maakt wel lange dagen. En toch zien je foto's er altijd zo vriendelijk en ontspannen uit; knap werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:10 



 
Profiel   

knap dier. Ik ga je volgen op Insta onder de naam Draver Bhuda

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:00 



 
Profiel   

Ziet er goed uit zeg! Knap werk heb je al verricht en er zit nog veel meer in zo te zien! :D +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:03 



 
Profiel   

Wat een leukerd Christine! Ik volg jouw Insta account altijd op de voet en leuk om zo via Bokt wat extra info mee te krijgen haha :D En wat onwijs tof dat jullie de stal hebben kunnen overnemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:06 



 

Je ziet dat hij zich fijn voeld bij je <3 wat goed! En nu, ga je hem houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:45 



 
Profiel   

Wat een leuk dier en de stal een grote mooie uitdaging
Mocht je blijven updaten op Bokt, volg ik graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 00:33 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties! Dankjewel <3

Wij wonen vlakbij Jacksonville in NC. Het klimaat is vergelijkbaar met zuid Spanje. Lange en warme zomers, en dan een korte winter.

De paarden kunnen dus vrij makkelijk 24/7 buiten staan! Ze hebben ook allemaal een schuilstal dus als het regent kunnen ze nog steeds droog staan en hooi eten :) het enige wat spannend is, is het orkaan seizoen en zo nu en dan een heftige storm (met kans op tornado’s), dan doe ik letterlijk geen oog dicht :7

We wonen niet bij stal, we houden onze ogen open of er een huis te koop komt in de wijk aan het einde van de straat waar de stal is. Dat zou ideaal zijn!

Ik kon vrij makkelijk opstappen de eerste paar keer, hij heeft me nooit het gevoel gegeven dat ‘ie met me zou gaan rennen. Wel was hij súper nerveus, heel moeilijk om zijn aandacht bij me te houden en schrikkerig. Dat is er nu eigenlijk al helemaal uit. Ik heb het gewoon helemaal genegeerd, elke keer opnieuw gevraagd wat ik graag wil, en als hij het dan braaf deed belonen, en doorgaan naar iets anders om te trainen.

Ik rijd hem eigenlijk ook nooit langer dan 30 minuten, en gemiddeld 4 keer per week. Zo blijven ze naar mijn ervaring fris in het koppie :)

Ohhhh ik zou deze heel graag willen houden!! <3 Maar ik ven bang dat zijn eigenaar hem niet kwijt wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 04:30 



 
Profiel   

Jacksonville, is dat bij die grote marinebasis?
Het klinkt als fijn wonen daar met lange zomers en korte winters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:31 



 
Profiel   

Ziet er erg fijn uit, leuk dier ook.

Verder vind ik het leuk om te volgen, hoe het met jullie en de paarden gaat in Amerika. Huis in de buurt van stal zou wel fijn zijn, ja...

En ideaal klimaat dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:37 



 
Profiel   

Wat een leuk dier zeg! Fijn dat hij het allemaal zo goed oppakt. Ik ga je volgen op insta, ziet er heerlijk uit daar. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 10:21 



 
Profiel   

Wauw ontzettend leuk paard en super vriendelijk gereden! Weet je wat de plannen zijn van de eigenaar? Dressuur of misschien eventing? Schijnen volbloeden ook in uit te blinken dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 16:27 



 
Profiel   

Mooi dier inderdaad, het ziet er heel aansprekend uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 16:43 



 
Profiel   

@suzanne: ja vlakbij de legerbasis! Mooie plek, aan het bos, 5 minuten bij het strand vandaan en de dichtstbijzijnde grotere stad is op 45 min.

De eigenaar wil hem ook voor de dressuur gebruiken! Hij is niet heel ervaren met jonge paarden, dus ik denk dat Connla nog wel een aantal maanden bij mij blijft zodat de basis er echt goed in zit en hij makkelijk de teugels over kan nemen :) mijn andere paard Action is zelfs door mijn 9 jarige lesklantje makkelijk na te rijden, dat is voor Connla ook het doel!

En weer heel erg bedankt voor de leuke reacties! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen