Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn trauma pony....

 
Profiel   

Goededag,

Al eventjes heb ik mijn lieve merrie Sky.

Januari 2021 heb ik haar gekocht, op marktplaats stond haar advertentie en wilde kijken.
Eenmaal aangekomen bleek ze enorm dun en loom.
Toch was er iets wat mij triggerde, op de gok toch gekocht.
Verkoper bracht haar naar onze huidige stal, eenmaal op stal was de braaf.
Volgende dag was het helaas 180 graden gedraait, ze trapte je letterlijk de stal uit!
Aanvliegen, gericht slaan.
Enige optie was zijwanden los en staldeur open en met 3 personen vangen, halster om en die is maanden omgebleven, elke dag weer proberen om haar te kunnen vastpakken.
Huilend bij de stal zitten en denken waarom hen ik haar gekocht?
Met rijden was Ze zo groen als gras (verkoper zei dat ze super braaf was met rijden en alles kon), nee heb geen proefrit gemaakt op een pony die niet goed in vel zit.
Ja dom achteraf maar soms moet je een gok wagen als je hart zegt dat er een klik is.
Maanden lang alleen grondwerk gedaan, wandelen, poetsen en vertrouwen krijgen.
Nu zijn we 2 jaar verder en kan ik eindelijk zeggen dat we een team zijn, samen op vakantie geweest in Ommen en wat was ze braaf!! Mannen vindt ze nog steeds niet heel leuk maar ze staat nu in een box precies tegenover de poetsplaats dus met veel doorloop en wat doet het haar goed, mensen zijn niet meer eng maar leuk!
Rijden gaat ook goed, zelfs een klein sprongetje begint.
Ze wordt steeds witter.....
Wat kun je verliefd zijn op je pony!!!
We zijn er nog niet maar zijn hard op weg!

Hier even kort info over sky:

Sky
Pre
Merrie
1,57
12 jaar


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 07:57 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Wat goed dat je zo hebt doorgezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:12 



 
Profiel   

Wat een geweldig leuk paard om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:27 



 
Profiel   

Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Dat een dier afwijkend gedrag vertoont hoeft niet meteen te betekenen dat ze getraumatiseerd zijn he? Ik lees het wel meer op Bokt hier. Als een paard maar even zielig is of gericht slaat dan heeft het vast een trauma. Het is een dier, geen mens. Maar goed, super dat je er zoveel geduld en tijd in hebt gestopt en dat je er nu fijn mee kan rijden!
Ik zie wel dat ze achter erg koehakkig staat en weke koten heeft. Dit zou wat problemen kunnen gaan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:01 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Dat een dier afwijkend gedrag vertoont hoeft niet meteen te betekenen dat ze getraumatiseerd zijn he? Ik lees het wel meer op Bokt hier. Als een paard maar even zielig is of gericht slaat dan heeft het vast een trauma. Het is een dier, geen mens. Maar goed, super dat je er zoveel geduld en tijd in hebt gestopt en dat je er nu fijn mee kan rijden!
Ik zie wel dat ze achter erg koehakkig staat en weke koten heeft. Dit zou wat problemen kunnen gaan geven.

Als je dr zag op stal etc dan kun je wel nagaan..... ze is nagekeken door arts en die zei dat hoefsmid haar anders moet bekappen.
Ze tikt zich niet aan en loopt goed nu.
Maar bedankt voor je feedback, altijd fijn om even een ander oog erop te hebben voor wat je zo met deze foto kan zien natuurlijk, even op scherp☺️.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:09 



 
Profiel   

Misschien had ze gewoon nog nooit een box gezien of weinig zelfverzekerd?
Het gebeurd wel eens vaker dat bijv. opfok paarden na de stalwissel eerst een tijdje levenslink uit de bocht komen (angst agressie).

Hoe dan ook fijn dat jullie doorgezet hebben want het is een leuk diertje om te zien. Niet iedereen heeft dat geduld +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:59 



 
Profiel   

Complimenten voor je doorzettingsvermogen maar vooral voor je geduld! Blijkbaar was dit precies de goede manier hoe jij het hebt aangepakt.
Ik wens jullie nog heel veel mooie jaren samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:30 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Misschien had ze gewoon nog nooit een box gezien of weinig zelfverzekerd?
Het gebeurd wel eens vaker dat bijv. opfok paarden na de stalwissel eerst een tijdje levenslink uit de bocht komen (angst agressie).

Hoe dan ook fijn dat jullie doorgezet hebben want het is een leuk diertje om te zien. Niet iedereen heeft dat geduld +:)+
dankje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:39 



 
Profiel   

Duran123 schreef
Complimenten voor je doorzettingsvermogen maar vooral voor je geduld! Blijkbaar was dit precies de goede manier hoe jij het hebt aangepakt.
Ik wens jullie nog heel veel mooie jaren samen!

Dankje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:39 



 
Profiel   

Annemiekev schreef
Suzanne F. schreef
Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Dat een dier afwijkend gedrag vertoont hoeft niet meteen te betekenen dat ze getraumatiseerd zijn he? Ik lees het wel meer op Bokt hier. Als een paard maar even zielig is of gericht slaat dan heeft het vast een trauma. Het is een dier, geen mens. Maar goed, super dat je er zoveel geduld en tijd in hebt gestopt en dat je er nu fijn mee kan rijden!
Ik zie wel dat ze achter erg koehakkig staat en weke koten heeft. Dit zou wat problemen kunnen gaan geven.

Als je dr zag op stal etc dan kun je wel nagaan..... ze is nagekeken door arts en die zei dat hoefsmid haar anders moet bekappen.
Ze tikt zich niet aan en loopt goed nu.
Maar bedankt voor je feedback, altijd fijn om even een ander oog erop te hebben voor wat je zo met deze foto kan zien natuurlijk, even op scherp☺️.

Onder voorbehoud dat foto's kunnen vertekenen ben ik het wel met Suzanne eens.

Maar de andere kant is wel dat de resultaten duidelijk zichtbaar zijn. Je bent er inderdaad nog niet, maar dat doet niks af aan de behaalde resultaten.

En nee, zo raar is het niet dat je "op de gok" een paard koopt. Soms kruipen ze ergens onder je huid....

Hier eentje die ik wel gereden heb, zelfs een maand over mocht doen om te besluiten; heb d'r ook gekocht om er vervolgens thuis meer dan een half jaar niks mee te kunnen. Zoveel tijd had ze nodig om te landen...

Dus nee, je doet het helemaal niet zo slecht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:48 



 
Profiel   

Wat knap dat je hebt doorgezet. Ik hoop dat jullie leuke dingen mee zullen maken in de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 16:03 



 
Profiel   

Wat knap dat je hebt doorgezet inderdaad.
Wel even een kleine kanttekening, op de laatste foto zie ik dat ze achter heel erg doorhangt op haar koten. Kan best zijn dat ze daar een afwijking aan heeft waar ze in de toekomst last van gaat krijgen. DSLD heet deze aandoening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:07 



 
Profiel   

Het beeld op de laatste foto, daar staat ze wel wat apart ja. Ben benieuwd hoe dat is bij een normale standfoto. Spanjaarden kunnen sowieso wel wat steil gekoot zijn en hypermobiel, het is altijd goed om daar scherp op te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:21 



 
Profiel   

Hoi ts, goed dat je hebt doorgezet! En ik denk dat de kans op trauma wel groot is als dit paard uit Spanje komt. Ik heb er een aantal van dichtbij meegemaakt en je ziet geregeld dit soort problematiek. Maar het is te overwinnen, en je bent op de goede weg!
Ken je dit topic al? [BKR] Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:59 



 
Profiel   

Wat is die opgeknapt zeg! Echt knap werk TS. Veel plezier nog met je mooie paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:00 



 
Profiel   

Een na laatste foto toont idd niet zo'n goede been stand vanachter.
Heb je een andere standfoto van langs opzij topicstarter?


Wel fijn dat je hebt door gezet. Sommigen moeten idd erg lang wennen aan een nieuwe omgeving of situatie.
Veel plezier met je paard (want een pony is een PRE niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:55 



 

Wat een lieverd! Ze heef een onwijs ondeugend koppie wat ook iets in mij triggert :D (als in, leuk leuk! Snap dat die onder je huid is gekropen.) .

Knap dat je doorgezet hebt :j Hopelijk hebben jullie het juiste pad gevonden.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:58 



 
Profiel   

Prachtig super en wat een knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:29 



 
Profiel   

Kan zo snel even geen andere vinden.....[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:47 



 
Profiel   

Hm echt heel erg doorgezakt lijkt het niet op die laatste foto.

Dit is mijn paard met vermoedelijk dsld
[ img ]

Dan wens ik je nog heel veel plezier toe met he knappe Spaanse

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:56 



 
Profiel   

[ img ]

Zojuist gemaakt met bijrijdster erop.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:07 



 
Profiel   

Niks aan de hand, ken meer PRE's die zo staan, dan lijkt het al snel ongunstiger dan het is als ze net iets raar op de foto staan.

Mooi ouderwets type is het om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:54 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Niks aan de hand, ken meer PRE's die zo staan, dan lijkt het al snel ongunstiger dan het is als ze net iets raar op de foto staan.

Mooi ouderwets type is het om te zien.

Dankje wel, ja ze stond wel naar binnen gekanteld met dr achterhoeven maar de hoefsmid heeft dit begin van ons avontuur al geholpen door haar naar binnen te bekappen, dat heeft geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:49 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Niks aan de hand, ken meer PRE's die zo staan, dan lijkt het al snel ongunstiger dan het is als ze net iets raar op de foto staan.

Mooi ouderwets type is het om te zien.

Moah op die laatste foto vind ik haar wel erg week, maar lijkt me (nog) geen DSLD. Gewoon even in de gaten houden TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:17 



 

Wat leuk, veel geluk samen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen