Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Les met Tosti

 
Profiel   

In februari waren er weer eens foto's gemaakt in de les. We hadden ons paarse setje aan <3
[ img ]

We beginnen vaak met het opwarmen aan de hand. We pakken dan alvast alle gangen mee en proberen ook wat zijgangen mee te nemen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Als ie lekker los is, is het tijd om te gaan rijden;

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Er zijn natuurlijk nog genoeg verbeterpunten. Het doel is dat hij zichzelf meer gaat dragen en ook niet zo op de voorhand / in mijn handen duikt. Het ene moment gaat dat beter dan het andere moment. Maar hij gaat de laatste tijd wel weer erg lekker en doet goed z'n best :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:24 



 
Profiel   

Mja, ik ben niet positief. Je kaptoom is veel te klein, frontriem te strak, je neusriem zit te hoog, en je denkt heel vriendelijk te zijn met hem zo los mogelijk te doen, maar daardoor schuift hij alle kanten op.

Qua rijden, weer heel vriendelijk, maar niet voorwaarts en je zit heeft echt heel veel werk nodig. Rechtop, buik in, niet in elkaar gezakt. Benen recht onder je lijf, en ongetwijfeld komt dat van je zadel, maar de pasvorm van dit zadel is niet goed voor jou.
Als jij voorover hangt, gooi je je gewicht namelijk ook voorover en kán je paard niet anders dan op de voorhand vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:46 



 
Profiel   

Het kaptoom ben ik ook niet heel tevreden mee, heb een nieuwe in bestelling maar die duurt erg lang. Deze is op maat gemaakt, sluit netjes aan op de neus, maar met grondwerken schuift ie nog steeds enorm. Baal er zelf ook van, maar voor nu is er even niks anders wat ik kan pakken.

Ik rij hier ook niet met zadel maar met barebackpad. Goed om aan mijn eigen houding te werken, maar benadrukt zeker de verbeter punten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:53 



 
Profiel   

Heb je ook foto’s met je gewone zadel? Een barebackpad is niet zo goed voor je houding als vaak word gedacht. Als je geen goede steun krijgt wat je wel in zadel dat bij je past krijgt, dan ga je compenseren wat weer doorwerkt op je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:01 



 
Profiel   

Misschien was de insteek van m'n topic niet helemaal duidelijk :') Ik probeer helemaal niet te beweren dat het een perfect plaatje is, verre van nog zelfs. Ik was zelf alleen blij met deze foto's om het weer eens te zien en vond het setje leuk om te showen :+

En ik heb wel een paar foto's van mn laatste les waarbij ik het zadel had, maar ik gebruik m'n zadel denk ik gemiddeld 3x per jaar :') Rijden is sowieso iets wat niet wekelijks gebeurd. Dus ik snap het commentaar, en met zadel is hetzelfde commentaar nog steeds van toepassing. Alleen ik neem aan dat ik niet de enige ben die paardrijden gewoon een lastige sport vind B-) Maar daarom hebben we ook les


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:34 



 
Profiel   

Aan de hand vind ik de plaatjes erg fijn om te zien hoor! Onder het zadel wat minder, maar dat komt denk ik door de bbp. Hij zou wat actiever mogen, maar dan is het voor jou een stuk lastiger zitten dus meestal pakt de ruiter dan in activiteit niet door, wat je ook op de laatste bbp foto ziet. Dus ik zou het zadel erop gooien zodat je lekker kunt lichtrijden en kunt werken aan activiteit. Als hij dan actiever wordt, wordt hij ook losser in zijn lijf en soepeler en dan kun je weer terug aar de bbp. Want dan kan hij je in die activiteit beter laten zitten en dan zit je elkaar niet meer in de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:53 



 
Profiel   

Ik vind tosti echt een plaatje om te zien, hij doet zo te zien ook enorm zijn best :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:01 



 
Profiel   

Ik vind je houding in het zadel véél beter, vooral stoelzit is weg. Je mag nog steeds meer rechtop zitten, maar wat een enorm verschil qua beenhouding. Echt, vooral bij het zadel houden, voor jouw eigen lijf ook echt beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:02 



 
Profiel   

Lekker bezig hoor, niet perfect maarja wie wel, je doet je best!
Het ziet er in ieder geval heel vriendelijk uit en dat is ook heel wat waard. :j
En jullie zien er mooi uit zo in het paars!
Het grappige is, je zit heel tegengesteld.
Als je lichaam naar voren is zijn je benen ook naar voren, hoe krijg je het voor elkaar, dat zit echt heel lastig en niet relaxt!
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je met les oefent om dat te verbeteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:29 



 
Profiel   

Met zadel zit je echt al veel beter, geen stoelzit. Het paarse setje staat overigens heel goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:53 



 
Profiel   

Super knap dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen met de fotos.
Zeker ook de rijfotos, omdat ik weet hoe vreselijk je dat vind :+

Ziet er niet slecht uit en mooi om te zien hoe tosti jou laat groeien!
Maar ook hoe vooruit hij zelf al is gegaan.

Ik vind t echt knap die zijgangen aan de hand. Ik vind dat ohz al een kunst :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:02 



 
Profiel   

Saaams schreef
Super knap dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen met de fotos.
Zeker ook de rijfotos, omdat ik weet hoe vreselijk je dat vind :+

Ziet er niet slecht uit en mooi om te zien hoe tosti jou laat groeien!
Maar ook hoe vooruit hij zelf al is gegaan.

Ik vind t echt knap die zijgangent aan de hand. Ik vind dat ohz al een kunst :+

Heel knap dat je dit durft! Bokt kan soms heel hard zijn. Ze bedoelen het dan niet verkeerd maar soms komt het over of je een misdaad hebt begaan :+
Leuk setje met dat paars!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:30 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik vind tosti echt een plaatje om te zien, hij doet zo te zien ook enorm zijn best :j


Dat vind ik ook. Gelijk toen ik Tosti zag, dacht ik aaah wat een leuk paard "in the picture". Ik hou daar van.
Jullie zijn een leuk set je en paars staat hem goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:01 



 
Profiel   

Met zadel vind ik je houding ook veel beter dan op de bbp. Paars staat jullie beide goed! Met ons vorige paard heb ik ook veel aan de hand gewerkt, zo leuk om te doen en vooral als je ze ziet groeien in het werk en nog meer als ze er ook plezier in hebben. Aan de hand werken is zo'n mooie ondersteuning voor het rijden erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:24 



 
Profiel   

Wat een leuke naam heeft je paard! Super grappig :D mooi paars setje, staat jullie goed vooral omdat hij zo donker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:04 



 
Profiel   

Jullie zijn een leuke combinatie :j Mooi ook om te zien dat je veel tijd en aandacht aan grondwerk besteed.
1 klein puntje wat nog niet gezegd is: Probeer je binnenhand niet naar buiten te zetten, zoals je op foto 7 ziet gebeuren. Je blokkeert hiermee zijn binnenachterbeen, waardoor de kans dat je paard over de buitenschouder wegloopt, erg groot is. Drijf met je binnenbeen naar je buitenteugel toe, zodat je een correcte buiging krijgt. Ook denk ik dat het voor nu verstandiger is om met het zadel te rijden, want daar heb je echt een super nette houding in en zit je Tosti niet in de weg :)

Maar nogmaals, jullie zijn een erg leuke combinatie en blijf vooral lekker genieten van elkaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:20 



 
Profiel   

‘Mja’, ik zie vooral iemand bezig met haar paard wat anderen juist meer zouden kunnen betrekken in hun training. Positief TS +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:01 



 
Profiel   

Dit nog altijd liever dan wat ik nog 90% van de tijd (online) zie. Lekker met je paard puzzelen en lessen, hartstikke leuk ts! Perfect word het nooit, het blijven dieren en wij blijven mensen maar met die vriendelijke hand van jou en jouw instelling is het al ontzettend knap. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:57 



 
Profiel   

Wat een leuke combi zijn jullie en wat pakken jullie het goed aan door te starten met grondwerk. Super knap hoe jullie de oefeningen uitvoeren, wil dit ook graag goed kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:58 



 
Profiel   

Ik was wel een beetje opgelucht dit te zien.... Het werken aan de hand ziet er goed uit en onder het zadel ben je duidelijk aan het bouwen maar is er wel rust en ontspanning.
Goed zitten is zowel het belangrijkste als het moeilijkste. Ik heb wel veel gehad aan wat joker sessies met Tessa Roos.

Heel fijn om een paard op lengte te zien, en met een ontspannen gelaat.... in veel topics zie ik toch nog vaak veel spanning bij paarden.
Vanuit die ontspanning kun je lekker verder bouwen.

En dat paars staat inderdaad erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:21 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Mja, ik ben niet positief. Je kaptoom is veel te klein, frontriem te strak, je neusriem zit te hoog, en je denkt heel vriendelijk te zijn met hem zo los mogelijk te doen, maar daardoor schuift hij alle kanten op.

Qua rijden, weer heel vriendelijk, maar niet voorwaarts en je zit heeft echt heel veel werk nodig. Rechtop, buik in, niet in elkaar gezakt. Benen recht onder je lijf, en ongetwijfeld komt dat van je zadel, maar de pasvorm van dit zadel is niet goed voor jou.
Als jij voorover hangt, gooi je je gewicht namelijk ook voorover en kán je paard niet anders dan op de voorhand vallen.


TS geeft zelf al aan dat er verbeterpunten zijn.

Deze beelden zien er altijd nog 10 x beter uit dan wat bokt liever ziet; 2 bitten erin en sporen van hier tot de maan.

TS, je bent goed op weg, je hebt een prachtig paard en hij ziet er ontspannen uit. :) Kunnen genoeg bokkers nog wat leren hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:09 



 
Profiel   

En dit is een reactie op mij omdat?

Wat 'bokt' graag ziet, heb ik niets mee te maken. Ik geef les en ik geef aan wat ik uit ervaring weet, dat TS niet kan verwachten dat haar paard minder op de voorhand valt als zij zo blijft zitten. Dat is namelijk iets wat ze zelf veroorzaakt.

Verder interesseert het me geen bal of iemand bitloos, met bit of zelfs met stang en trens rijdt, wat me wel interesseert is de manier van rijden zelf. Er is niets mis met sporen, er kan wel iets mis zijn met de manier waarop ze gebruikt worden, en ik roep vaak genoeg tegen mijn leerlingen om ze eraf te halen, omdat eerst aan de beenhouding gewerkt moet worden. Pas als dat been stil is en de ruiter heeft de beweging onder controle hebben sporen nut. Eerder niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:35 



 
Profiel   

Staat goed dat paars!

Wel vind ik de algehele conditie van je paard zorgelijk… wat mij betreft is hij te schraal en de kwaliteit van de vacht echt een teken dat hij letterlijk en figuurlijk niet zo lekker in zijn vel zit. Geen glans, “varkensharen” en nog een dikke vacht voor de tijd van het jaar.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:45 



 
Profiel   

Foto's zijn van februari he :) toen zaten er een heel aantal nog in wintervacht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:57 



 
Profiel   

996981 schreef
Staat goed dat paars!

Wel vind ik de algehele conditie van je paard zorgelijk… wat mij betreft is hij te schraal en de kwaliteit van de vacht echt een teken dat hij letterlijk en figuurlijk niet zo lekker in zijn vel zit. Geen glans, “varkensharen” en nog een dikke vacht voor de tijd van het jaar.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.


Zo ziet een paard er tenminste gezond uit, niet te dik niet te dun.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen