Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

 
Profiel   

Jeetje idd, wat een pech!

Ik ken er helaas alles van en ben ongeveer zo ver dat ik na mijn pony allicht geen paard meer durf te kopen.

Maar Fendor heeft nou pech, geneest voortreffelijk en gaat dan geen gekke dingen meer aanvangen. Daar gaan we voor!

Zowel Fabian als Fendor zijn wel plaatjes hoor!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 16:30 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Evamarie schreef
Fendor, wat een leuke naam en wat een dotje. 1 voordeel van dit soort gebeurtenissen wordt zo'n kleintje al snel mak in de hand. Op naar een beter jaar!

Geen garanties. Mijn veulen had ook een wond toen ze 6 maanden was. Dagelijks spoelen, elke 3 dagen verband wisselen, hechtingen zijn nog een keer los geraakt. Bij de 3e keer verband wisselen was ze zo heftig dat de dierenarts zich er niet meer aan durfde te wagen en ik het zelf maar moest doen.
Nu 2 jaar verder geeft ze eindelijk haar voetjes normaal met krabben, zonder hysterisch te doen als je maar naar dat been wijst. Een dierenarts is ze helemaal niet meer van gediend. Binnenkort weer enten, ik houd mijn hart vast :+
Overigens is ze verder een broodnuchter, braaf en opgevoed dier. Dit gedrag was ook een complete verrassing.

Maar goed, ontopic: jeetje wat een enorme pech. Sterkte met het verlies en gemis van je Fabian.
En beterschap voor de kleine man. Hopelijk knapt hij snel op.
Laat 2023 jullie jaar worden!


Dat belooft wat, merk dat t m mentaal ook echt wel wat doet, dat mensen steeds aan hem zitten. Issie echt wel klaar mee, maargoed we hebben te tijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 17:31 



 
Profiel   

Dank jullie wel allemaal. Wat een lieve woorden, jullie woorden doen me goed <3
En uitgelicht, wat een eer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 17:33 



 
Profiel   

Ha Annette, wat een knap veulen heb je gevonden! Beterschap voor je knappe draakje. Gelukkig lees ik hierboven hoopvolle berichten.
En het is en blijft bizar wat er (vooral op t laatst) met knappe Stippel is gebeurt. Ik heb 'm met liefde af en toe vast gehouden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 18:28 



 
Profiel   

Dank je wel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 19:07 



 
Profiel   

Wat een jaar :(:) Op naar een beter 2023 met knappe Fendor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:14 



 
Profiel   

AnnetteFlame schreef
Dat belooft wat, merk dat t m mentaal ook echt wel wat doet, dat mensen steeds aan hem zitten. Issie echt wel klaar mee, maargoed we hebben te tijd :)

Ja herkenbaar. Is met veel geduld, snoepjes en spelenderwijs oefenen echt wel goed gekomen hoor. Alleen de dierenarts vindt ze niet zo leuk meer :+
Ik laat haar regelmatig door anderen aanraken, poetsen of mee wandelen. Juist om daar vanaf te komen. Daar vindt ze wel wat van :+

Maar voetjes geven gaat weer heel goed. Dit is het achterbeen waar de wond zat.
Zelfs met onze jonge verzorgster <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 22:20 



 
Profiel   

Jaaaaaaa precies. Fijn dat t nu zo goed gaat :D

Gister weer verbandwissel gehad en we hebben afgesproken dat ik m de 19e mag ophalen *\o/* .

Dat moet ie nog wel op boxrust etc
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 09:50 



 
Profiel   

Ben super benieuwd hoe het nu met deze knapperd gaat!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 11:44 



 
Profiel   

Supergoed! Ik wil t niet jinxen, maar hij staat nu weer een week in de groep! Begin dit jaar is het verband eraf gegaan :D.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 12:35 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 13:28 



 
Profiel   

Ah wat leuk! Het waren uiteindelijk drie weken op de kliniek en drie weken (individuele) boxrust op stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 13:41 



 
Profiel   

Dat klinkt goed zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-23 12:37 



 
Profiel   

Ik zou willen zeggen eind goed al goed. Maar bij mij is dat nooit zo haha

Fendor kreeg een wondje op de oude plek van de operatie wond, terwijl het er juist zo goed uitzag.

Blijkt toch een los botfragmentje te zitten wat weer geopereerd moet.

Helaas kan dit niet gelijk want hij zit onder de wormen, dus maandag heeft ie de eerste kuur gehad tegen de spoelwormen, daarna moet ie nog een kuur tegen de bloedwormen en daarna mag ie pas weer onder het mes 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 18:33 



 
Profiel   

Nou, lekker zeg, zo ben je er alsnog niet vanaf. Gelukkig is hij nog jong, ik kan me voorstellen dat het herstel dan misschien sneller gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 02:27 



 
Profiel   

Wat een toeval, ik herkende meteen het koppie en daarna de foto's van stal.
Wereldje is klein. Succes met de operatie! Heb je al een idee wanneer dat gaat plaatsvinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:52 



 
Profiel   

Haha ach wat toevallig! 24 april is de dag, het duurt even want de chirurg gaat 2 weken op vakantie. Maar hij is ondertussen weer thuis, maandag 2e wormenkuur en dan issie klaar voor de ok

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:32 



 
Profiel   

AnnetteFlame schreef
Haha ach wat toevallig! 24 april is de dag, het duurt even want de chirurg gaat 2 weken op vakantie. Maar hij is ondertussen weer thuis, maandag 2e wormenkuur en dan issie klaar voor de ok


Spannend!! Heel veel succes !
Het is 24 April voor je er erg in hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:29 



 
Profiel   

Daihyo schreef
AnnetteFlame schreef
Dat belooft wat, merk dat t m mentaal ook echt wel wat doet, dat mensen steeds aan hem zitten. Issie echt wel klaar mee, maargoed we hebben te tijd :)

Ja herkenbaar. Is met veel geduld, snoepjes en spelenderwijs oefenen echt wel goed gekomen hoor. Alleen de dierenarts vindt ze niet zo leuk meer :+
Ik laat haar regelmatig door anderen aanraken, poetsen of mee wandelen. Juist om daar vanaf te komen. Daar vindt ze wel wat van :+

Maar voetjes geven gaat weer heel goed. Dit is het achterbeen waar de wond zat.
Zelfs met onze jonge verzorgster <3
[ [url=m/NXGiGg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij is trouwens wel echt heel chill (geworden) met alles. Heb in de weken/maanden dat hij thuis was en het verband af heel veel met m gedaan (in de stal, niet wandelen ofzo) met aanraken, benen optillen en alles, en veeeeel belonen met voer. En toen hij dus weer de nieuwe wond had, liet ie echt subtiel merken dat ie pijn had zonder echt heisa te maken. En ik weet nu bijv ook dat zijn been naar achter optillen (zoals de doet met hoeven uitkrabben) dat doet hem zeer, maar zn voet naar voren halen is geen probleem.

Dus we waren twee weken terug weer op de kliniek en we konden gewoon röntgenfoto's maken zonder sedatie en ze waren echt onder de indruk van zn braafheid (al zit ik nu te denken dat de wormbesmetting wellicht ook kon meehelpen in zn temperament)
En ze wilden dus vast die wond schoonmaken en toen wilden ze zn voet naar achter optillen, dus ik gaf ze aan dat het beter werkte om het been naar voren vast te houden (en dan stond je dus heel chill) kreeg ik ook complimenten dat ik n zo goed kende <3

Het enige wat hij wel echt haat is/zijn injecties en braunules in zn hals, dat moesten ze vorige verblijf elke dag opnieuw doen, dus dat grapje kent hij te doen. Maar met de rest issie zo super chill <3

Tis zo'n leuke pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:17 



 
Profiel   

Vandaag de pramox gegeven, dus ik hoop dat het snotteren gaat afnemen.

Zo ziet hij er nu uit
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 17:48 



 
Profiel   

Nog ruim een week tot de operatie.
Hij is er nog niet helemaal, maar hij knapt goed op. Hij is echt super makkelijk, kan hem tussen twee touwen vastzetten, zelf zn been wassen, water is geen probleem en met hulp kan ik ook zo weer een nieuw verbandje aanleggen. Hij verhaart wel ontzettend.

Vandaag voor het poetsen:
[ img ]

En na het poetsen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 15:22 



 
Profiel   

Zo die is zeker goed aangekomen!

Heel veel succes alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 06:59 



 
Profiel   

Fendor zou eigenlijk gisteren geopereerd worden, maar het was te vol gepland en er kwam een spoedoperatie bij. Dus doorgeschoven naar vandaag, maar werd maar niet gebeld.

Uiteindelijk belde de chirurg tegen de avond, dat hij twijfelde om te opereren omdat het er rustig uitzag op de fotos. Hij wist echter niet dat ik daar heen ging vanwege een wond die niet dicht ging. Beetje frustrerend. Kijk in een 5,5 week na het laatste kliniek bezoek, kan er een hoop gebeuren met een botfragment en aan een operatie zitten natuurlijk ook risico's.

Maargoed nu afgesproken dat ik vrijdag een afspraak heb met de chirurg (Fendor is daar nog) en er dan samen naar kijken.

Merk dat ik een beetje gefrustreerd raakt omdat Fendor niet echt prioriteit lijkt en er ook niet echt naar me geluisterd wordt en dat ik het gevoel heb dat vrijdag een sooet van mezelf moet bewijzen dat er wel echt iets is. Ergens alleen maar mooi als hij niet geopereerd hoeft, maar dan had ie ook geen 6 weken boxrust gehoeven.

Ik ga nog even vragen aan een mod of het topic naar een andere afdeling kan zodat ik reacties kan blijven plaatsen

Ik plaats ook nog even fotos van de voortgang van het wondje (niet schokkend)

8 jan. Alles ziet hier top uit na het laatste verband

[ img ]

26 feb, eerste x dat ik het wondje zag

[ img ]

12 maart,week gezalfd met calendula (tegen beter weten in)

[ img ]

5 april na kliniek bezoek
[ img ]

7 april

[ img ]

En sindsdien heb ik geen fotos meer, maar ik ben echt niet gek en daar gaat echt iets niet goed.
Maargoed misschien kan er in 20 dagen een wonder gebeuren.

We gaan t bespreken overmorgen. enerzijds hoop ik in het belang van Fendor dat in ongelijk heb. En hij niet geopereerd hoeft. Anderzijds wil ik geen ongelijk hebben en baal ik dat ie dan nu weer onnodig een week op de kliniek staat omdat er niet naar me geluisterd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 18:53 



 
Profiel   

RIJ-ITP --> PP

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 19:38 



 
Profiel   

Bedankt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 19:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen