Les met Tosti

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 00:29

996981 schreef:
[ [url=m/41qpYJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zie hier overigens wel degelijk ribben. Maar nogmaals, ik zal wel gek zijn


Wellicht handig om een lesje anatomie te volgen? Waar je de cirkel hebt getekend zullen nooit ribben zichtbaar zijn omdat ze daar niet zitten :')

Anoniem

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:40

Vind het knap, die oefeningen aan de hand. Zou daar zelf ook weleens les in willen krijgen. O en dat paars staat echt gaaf! <3

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 10:30

Wat een opmerkingen:
1. Je kan de conditie van een paard totaal niet beoordelen als er een zadel op ligt
2. Je kan de conditie van een paard niet met zekerheid beoordelen als je niet kan voelen
3. Het is niet de bedoeling dat je moeite moet doen om de ribben te voelen van je paard
4. Meer dan de helft van de paarden in Nederland hebben overgewicht. De meesten zijn er zo aan gewend dat alles wat normaal en gezond is-> te dun vinden
5. Meestal is het gunstiger als je paard eerder te dun is dan te dik (al vinden wij dat zelf meestal van niet)

Tot slot: Dit persoon deelt gewoon heel graag de leuke foto's van haar les. De eerste reactie was al wat negatiever tegen haar, je hoeft niet altijd een schepje er boven op te doen.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:02

FleurSandro schreef:
996981 schreef:
[ [url=m/41qpYJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zie hier overigens wel degelijk ribben. Maar nogmaals, ik zal wel gek zijn


Wellicht handig om een lesje anatomie te volgen? Waar je de cirkel hebt getekend zullen nooit ribben zichtbaar zijn omdat ze daar niet zitten :')

Nee?


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:05

996981, houd eens op met topics naar je toe te trekken; het gaat om TS die leuke plaatjes deelt met haar paard.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:18

Het slaat gewoon nergens op hoe sommige bokkers een topic weer verpesten.
Een van de redenen waarom ik geen topic durf te plaatsen.

Ts. Het ziet er heel leuk uit, er zijn altijd wel wat puntjes om aan te werken maar daar heb je ook les voor.

Het paars staat trouwens heel mooi.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:19

Adelaide71 schreef:
996981, houd eens op met topics naar je toe te trekken; het gaat om TS die leuke plaatjes deelt met haar paard.

Ik was allang weer weg hoor. Ik ga me alleen niet laten vertellen dat ik geen verstand heb van anatomie. Blijkbaar weet ik niet wat een goede conditie is bij een paard, maar ik weet zeker wel waar wel of geen ribben zitten.

Mensen blijven op mij reageren. Dan mag je toch zeker terug reageren?

Nogmaals; blijkbaar zie ik het verkeerd dat dit paard in slechte conditie is, ziet het paard er goed uit. Prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:21

996981 schreef:
Adelaide71 schreef:
996981, houd eens op met topics naar je toe te trekken; het gaat om TS die leuke plaatjes deelt met haar paard.

Ik was allang weer weg hoor. Ik ga me alleen niet laten vertellen dat ik geen verstand heb van anatomie. Blijkbaar weet ik niet wat een goede conditie is bij een paard, maar ik weet zeker wel waar wel of geen ribben zitten.

Mensen blijven op mij reageren. Dan mag je toch zeker terug reageren?

Nogmaals; blijkbaar zie ik het verkeerd dat dit paard in slechte conditie is, ziet het paard er goed uit. Prima


Ah daar is de vrolijke Friezin weer. Wat maakt het jou uit? Laat het lekker gaan, je had na je eerste bericht je punt wel gemaakt, terecht of niet terecht.

Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:25

Bokt mentaliteit hier weer.. allemaal mensen die het beter (denken) te weten op basis van een paar foto's. De reden waarom ik mijn foto's maar lekker deel met vrienden en familie en niet hier.
En daarnaast de discussie hier weer.. kan dat niet naar een ander topic?

Ts, ik vind het leuke foto's, mooi setje ook! :D

AvHdG
Berichten: 259
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:44

Ik heb inmiddels al 2x op de rode uitroepteken gedrukt.. hopenlijk dat er snel iemand naar dit topic gaat kijken.

Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:08

AvHdG schreef:
Ik heb inmiddels al 2x op de rode uitroepteken gedrukt.. hopenlijk dat er snel iemand naar dit topic gaat kijken.


Ik heb ook getemd.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:59

Ik zou het ook fijn vinden als dit topic gewoon van de topic starter kan blijven, zonde van die fijne foto's die ze heeft gepost.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:01

Ik vind het fijne foto's om te zien hoor, leuk dat je zo afwisselend met haar bezig bent! En die naam! <3

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:08

Heerlijke foto's TS! Wat een lief hoofdje heeft jouw paard en hij doet zichtbaar zijn best! Je rijdt hem vriendelijk en probeert het volgens mij ook echt samen met hem te doen, daar kunnen anderen nog een voorbeeld aan nemen. Geniet lekker verder en puzzel verder met je lesgeefster op de verbeterpunten *\o/*

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:24

996981 schreef:
Adelaide71 schreef:
996981, houd eens op met topics naar je toe te trekken; het gaat om TS die leuke plaatjes deelt met haar paard.

Ik was allang weer weg hoor. Ik ga me alleen niet laten vertellen dat ik geen verstand heb van anatomie. Blijkbaar weet ik niet wat een goede conditie is bij een paard, maar ik weet zeker wel waar wel of geen ribben zitten.

Mensen blijven op mij reageren. Dan mag je toch zeker terug reageren?

Nogmaals; blijkbaar zie ik het verkeerd dat dit paard in slechte conditie is, ziet het paard er goed uit. Prima


In aanvang plaatste 996981 gewoon een observatie.... en dat kan en mag wanneer iemand een topic plaatst, dat is ook normaal.
Er valt echter gelijk iemand heel pittig overheen, en vervolgens de volgende en de volgende. Daarmee dwing je iemand zichzelf te verduidelijken, wat 996981 gewoon doet.... en dat is volstrekt logisch. Ze drukt zich verder ook netjes uit, dus ik vind dat iedereen wat overtrokken reageert.

Wanneer men op haar had gereageerd door te zeggen: "okay, jij ziet dat dus zo.... ik zie het anders, maar goed dat je het deelt"... dan is het klaar he?!

En ik begrijp ook wel wat 9969871 bedoelt... mogelijk trekt dat al heel vlot bij als er straks wat gras staat.
Paard is zeker niet te mager en ook niet onbespierd, maar gewoon een beetje minder 'shiny'. Maar februari is vaak wel een zware maand voor paarden, en dat zie je vaak terug.

Ik denk dat de paarden die er 365 rond en glanzend erbij staan vaak een groter probleem hebben. Door alle voer en verpakt hooi verzamelen dat soort paarden teveel onderhuids vet en vocht.
Veel van die paarden vinden we dan gespierd, maar eigenlijk zijn het een soort met vocht en vet gevulde tomaten. Een correcte bespiering is dus droger dan wat we nu veelal zien.
Wat dat betreft denk ik dat Tosti langer leeft dan veel rondere types.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:27

Het hoeft ook niet perfect te zijn TS, knoop dat goed tussen je oren alsjeblieft. We hebben allemaal een doel waar we naartoe werken maar de weg erheen moet minstens even leuk zijn als je uiteindelijke doel!
Laat je niet weerhouden je vorderingen in de toekomst nog te delen met ons. :j

Daarnaast is dit geen HAW topic. :)

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:09

Moderatoropmerking:
Is het mogelijk om het topic weer ontopic te houden nav de foto’s die TS plaatst in plaats van persoonlijk te worden?
Alvast bedankt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:47

Wat zijn jullie leuk bezig! Superknap ook om grondwerk in galop te doen, ik vind het in draf vaak al moeilijk genoeg :))

Je rijdt ook vriendelijk, fijn om te zien! Gaat helemaal goed komen met jullie <3

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 07:42

Oh ik zie dat het aardig druk is geworden hier over het weekend, genoeg om terug te lezen :o

Bedankt voor alle positieve berichtjes :) Toch fijn om te lezen dat sommige het een fijn beeld vinden om te zien (met inderdaad nog genoeg om aan te werken haha). Ondertussen zijn we al 4 jaar bezig met op de grond werken. En het merendeel van onze wekelijkse lessen besteden we ook hier aan. Dus dit schudden we ook niet even zomaar uit onze mouw hoor.

En ja hij mag wat meer bespiering en misschien ook nog wel een klein beetje spekjes erbij, maar die spekjes komen van het voorjaar wel weer. En hopelijk dan ook de spieren weer extra. We staan sinds 1.5 jaar in een hit-actief en dat vraag toch meer van hem dan van z'n stal-leven hiervoor :') Maar strakjes weer lekker de wei op om een voorraadje voor de aankomende winter aan te leggen.

Deze les was in begin februari dus z'n wintervacht was daar inderdaad sterk aanwezig. De ijstijd had ie ook overleefd met deze vacht :j Gelukkig is de verharing al goed opgang :D

Avalanche

Berichten: 15961
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:05

Vooral lekker doorgaan :) werken aan de hand is een onwijs fijne aanvulling, en ik denk dat als je de neusriem wat lager zet, dat hij al een stuk mooier valt.
Bespiering komt met meer werken en vooral correct werken :j en het is echt wel een heel vriendelijk beeld. En ik zou je aanraden je zadel meer te gebruiken :)

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:08

xRoossie95 schreef:
Oh ik zie dat het aardig druk is geworden hier over het weekend, genoeg om terug te lezen :o

Bedankt voor alle positieve berichtjes :) Toch fijn om te lezen dat sommige het een fijn beeld vinden om te zien (met inderdaad nog genoeg om aan te werken haha). Ondertussen zijn we al 4 jaar bezig met op de grond werken. En het merendeel van onze wekelijkse lessen besteden we ook hier aan. Dus dit schudden we ook niet even zomaar uit onze mouw hoor.

En ja hij mag wat meer bespiering en misschien ook nog wel een klein beetje spekjes erbij, maar die spekjes komen van het voorjaar wel weer. En hopelijk dan ook de spieren weer extra. We staan sinds 1.5 jaar in een hit-actief en dat vraag toch meer van hem dan van z'n stal-leven hiervoor :') Maar strakjes weer lekker de wei op om een voorraadje voor de aankomende winter aan te leggen.

Deze les was in begin februari dus z'n wintervacht was daar inderdaad sterk aanwezig. De ijstijd had ie ook overleefd met deze vacht :j Gelukkig is de verharing al goed opgang :D

Fijn om te horen! :) verandering van stal kan inderdaad zorgen voor een tijdelijk dipje. Als je de oorzaak weet, zou ik me er inderdaad niet te druk om maken. De wei in combinatie met weer thuis gaan voelen in het huidige management gaat hem vast goed doen!

Ik vind het onwijs knap wat je kan aan de hand en vindt het beeld met boomzadel ook erg vriendelijk. Zou die net als mijn voorganger zegt, zeker vaker gebruiken! :D

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:28

xRoossie95 schreef:
Oh ik zie dat het aardig druk is geworden hier over het weekend, genoeg om terug te lezen :o

Bedankt voor alle positieve berichtjes :) Toch fijn om te lezen dat sommige het een fijn beeld vinden om te zien (met inderdaad nog genoeg om aan te werken haha). Ondertussen zijn we al 4 jaar bezig met op de grond werken. En het merendeel van onze wekelijkse lessen besteden we ook hier aan. Dus dit schudden we ook niet even zomaar uit onze mouw hoor.

En ja hij mag wat meer bespiering en misschien ook nog wel een klein beetje spekjes erbij, maar die spekjes komen van het voorjaar wel weer. En hopelijk dan ook de spieren weer extra. We staan sinds 1.5 jaar in een hit-actief en dat vraag toch meer van hem dan van z'n stal-leven hiervoor :') Maar strakjes weer lekker de wei op om een voorraadje voor de aankomende winter aan te leggen.

Deze les was in begin februari dus z'n wintervacht was daar inderdaad sterk aanwezig. De ijstijd had ie ook overleefd met deze vacht :j Gelukkig is de verharing al goed opgang :D


Precies, je zegt het zelf al. Veel paarden vallen wat af in de winterperiode, voor sommige juist fijn en voor anderen weer minder. Onze kwpn-er viel te veel af in de winter en onze fries juist amper. De lange wintervacht zorgt ook voor een ander beeld dan als ze in hun mooie korte glanzende zomerharen zitten.

Denk dat we altijd bezig blijven met verbeteren en leren als ze met onze paarden bezig zijn, dat maakt het ook tot een leuke uitdaging. Zeker als er dan ook vooruitgang inzit!

hannelot
Berichten: 963
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:40

Niekj_Jente schreef:
Het slaat gewoon nergens op hoe sommige bokkers een topic weer verpesten.
Een van de redenen waarom ik geen topic durf te plaatsen.

Ts. Het ziet er heel leuk uit, er zijn altijd wel wat puntjes om aan te werken maar daar heb je ook les voor.

Het paars staat trouwens heel mooi.

Dat snap ik. Er zijn er altijd een paar die heel je topic verpesten! De foto's zien er leuk uit!

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Re: Les met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:55

Ik vind Tosti de leukste naam ooit voor een paard. En wat een knapperd! Ziet re goed uit hoor TO.