Kletstopic veulens 2022!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:15

Gefeliciteerd Gitana! Gaat echt zo snel… alweer een jaar oud!

Kabayo met Valegro gaat het goed, hij mist z’n vriendje wel maar vind gelukkig wel aansluiting bij de rest van de kudde :)

Wat is Minthe al groot, en braaf zo met wassen! Dat doordenderen doet mijn 2 jarige ook… word nu wel weer iets minder maar fijn is het niet.

Valegro word volgende maand een jaar pud, maar is nu wel een echte naarling vind ik! Beeetje overbouwd :')
Zal morgen proberen wat foto’s te plaatsen want upload doet het nu niet…

Mijn dochter vind het erg leuk om met hem bezig te zijn en neemt ‘m mee het terrein over om te grazen, wandelen in de nieuwe longeer cirkel, poetsen, etc. Hij is echt zo braaf <3

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:43

Mijn dochter met Valegro <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij is maar ietsjes overbouwd :=

Afbeelding

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 05:33

Stil hier…
Dan doe ik gewoon nog een ego post :D

Sadie wilde Valegro heel graag mee op wedstrijd nemen volgende maand, maar ze vroeg of hij dan ook een dekentje mocht hebben en een mooier halster net zoals mijn paarden…. Dus tja, gelijk gaan shoppen en tadaaa
Nieuw dekentje (zweetdeken want hij heeft buiten nooit een deken om)

Afbeelding
Halster
Afbeelding

Afbeelding

En hij is ook alvast zadelmak :')

Afbeelding

Lekker grazen :) (hij staat gewoon hele dag in de wei hoor, maar gras buiten de wei is natuurlijk veel lekkerder :P )

Afbeelding

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:05

Oh jammer dat dit topic een beetje stil valt!

Dankjewel Libera!
Wat heb jij daar een mooi plekje zeg, en wat doet je dochter dat leuk!
Ideaal dat hij al zadelmak is :') wel knap!! dat moet ik bij die van mij niet proberen _O- hij lijkt het echt heel netjes te doen.
Wij zijn wel bezig met spelenderwijs wennen aan dingen, maar verder dan snuffelen aan een dekje zijn we nog niet gekomen hahaha

Dankje Kabayo! Ze is (gelukkig) wel echt heel anders dan Mila. Ze lijkt veel op haar moeder :D rent nooit weg, laat zich lekker poetsen, geen onverwachte zijdelingse bewegingen tegen je benen aan enzo _/-\o_ al heeft ze soms haar dagen, maar ja daar zijn ze jaarlingen voor

Fijn voor Minty dat ze lekker met leeftijdsgenoten in de groep staat :D hadden de andere kinders van Zilver dat ook, dat ze in een trein veranderden als ze schrokken? Hoe gaat het nu daar met Minthe op de nieuwe plek?

Hier staan ze heerlijk in de groep elke dag. Ze genieten er zo van.
Het is echt mooi om te zien hoe Roos een gelijkwaardig lid van de kleine kudde is, terwijl ze nog maar 1 is :) de andere paarden die er staan zijn 2 jaar oud, 4 jaar, 6 jaar en 21 jaar oud.

Afbeelding

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:13

Ik wil hier ook graag meekletsen, wij (althans mijn vriend eigenlijk) hebben een Shire gekocht van 2022.
Hij blijft tm augustus nog bij de fokker staan en komt daarna naar huis toe.



Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 13:51

Charaz welkom! Wat een mooie zeg!

Gitana ja beetje stil, maar Minthe geniet ook lekker van de weide dus weinig te melden :P Fijn dat ze wel anders is dan Mila :') Klinkt als een fijn stabiel karakter. Nee ik herken het niet van Zilver haar nakomelingen. Maar hier zit 2x Willem van Nassau in, die schijnt moeilijke karakters te geven := Had ook het idee dat Minthe teveel energie had en daarom zo reageerde. Heerlijk groepje zo. Fijn dat het zo goed gaat! Ze lijkt al groot!

Libera bij jullie hebben ze van die halter wedstrijden toch? Ideaal voor de jaarlingen. Zou hier ook wel leuk zijn, maar helaas. Mooi halster en deken zeg! Handig al zadelmak :+ Opstappen en gaan ~~}> Hij is lekker overbouwd. Wordt hij groot denk je? Wat leuk om te zien hoe je dochter er mee bezig is
Mist hij zijn maatje nog? Hoor je nog iets van hem?

Minthe gaat goed in de weide. Ze zijn met zijn drietjes. Een jaarling en een tweejarige merrie. Gaat erg goed. Ik kwam woensdag aan en ze lag languit te slapen. Het was toen helaas wel nat. Gelukkig lijkt het weer nu beter. Ze was wel erg hengstig zag ik :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:10

Stilte hier. Hoe is het met iedereen?

Hoe gaat het met de voorbereidingen voor Valegro zijn eerste wedstrijd? Is dat in hand trail? Gaaf dekentje!

Gitana, fijn dat Roos er echt bij hoort! Heerlijk gevoel, heel herkenbaar; Megan loopt met 2 driejarigen en een 10-jarige en doet ook echt niet onder.

Welkom Charaz! Spannend avontuur! Wie is de fokker van de knapperd?

Heerlijk voor Minthe zo! En inmiddels vast niet meer nat.

Megan gaat ook fijn! Ben zo onwijs blij met haar, ondanks dat ze een merrietje is (wilde heel graag een hengstje van haar ouders :o , heb nu afstand moeten doen van haar vader ivm gebrek aan gezelschap). We wandelen een paar keer per maand een klein rondje, en voor de rest vermaakt ze zich prima op ons paradijsje. Ze is enorm zachtaardig en lief in de omgang, maar kan ook een enorme diva zijn. Precies goed voor mij :D

Afbeelding

Ik reageer hier eigenlijk omdat ik een vraag heb, natuurlijk op zaterdag, als ik de dierenarts niet kan bellen.

Hoe doen jullie het met enten? Zijn die van jullie al ge-ent? Ik hoorde dat er een nieuwe basis enting is? Dat er nu 3 keer geprikt moet worden ipv 2?

Ik ent nooit aan begin van de winter. Veulens lopen redelijk lang bij de moeder, die ik wel netjes einde dracht laat enten. Vanwege 24/7 buiten en dikke tinkervacht, durf ik het niet meer aan nadat er herhaaldelijk luizen kwamen na 2e enting.

Dus Megan heeft gewoon eind maart haar enting gehad, samen met de andere 3. Niet meer aan gedacht daarna, oeps. Nu zegt iemand mij, had na 6 weken alweer gemoeten. Is dat zo? Ik overweeg het er eerst maar bij te laten dan. Tetanus heeft ze nu, en voorlopig gaan we toch nergens heen. Influenza werkt sowieso eigenlijk geen jaar, dus waarom entstof in m’n paardje en geld uit de portemonnee := Ben ook wel benieuwd naar de reden van aanpassen basis enting, als dat inderdaad zo is…

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:09

Voorbereiding gaat goed :j
Gisteren even geoefend en ging best aardig voor de eerste keer, hij moet alleen nog wat vlotter meelopen, dus toen heel even een zweepje bijgepakt een tikje bijgegeven en toen was het goed. Fijn zo’n slim paardje :D
Het is geen trail, het heet “six feet on the ground”, en proefje is echt super makkelijk: 10 meter rechtuit stappen, halthouden, 4 stappen achterwaarts, halthouden, wending om de voorhand (oftewel, achterhand omzetten), dan een cirkeltje lopen en weer halthouden. Daarna moet je aan de rechterkant gaan staan en het hele riedeltje herhalen maar dan van rechts geleid.
Maar is dus allemaal wat ‘ie al kent van dagelijkse omgang op stal.

Vandaag eerste keer wat om de beentjes gedaan, ook echt super braaf weer! Even een moment van “ wat doe je nou?!”, en toen dacht ie “ Naja, zal wel goed zijn” :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(En ja hij is echt heel erg lelijk eendje nu :Y) )

Caily, ik doe de eerste enting net voor het afspenen dus die van mij zijn al klaar met hun entingen…

Kabayo, nee hij word niet zo heel groot denk ik, afgaand op de maten van de ouders zo’n 15.2hh… denk zo’n 156cm? Hij miste Scorpio eerst wel maar lijkt nu wel mee te vallen. Scorpio is omgedoopt tot Bambi bij nieuwr eigenaren :')

Lekker voor Minthe zo op de weide! Heb je tzt ook plannen on met haar verder te gaan fokken?

Gefeliciteerd Charaz, leuk een Shire! Lijkt me dan wel weer moeilijk om te wachten tot ie komt

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:11

Hey wat een leuk topic! Ik had het ook al geprobeerd te zoeken, maar kon het niet vinden. :D

Ik heb sinds november 22 een shetlandermerrie van nu 1 jaar. Ik heb het geluk gehad dat ik haar vanaf een week of 2 al kon bezoeken en deed dat bijna wekelijks. Zo mooi om haar zo te zien groeien.

Ik heb aan Haley echt een fantastisch paardje. Ze vind het heerlijk om met mij op pad te gaan (1-2 keer per week wandelen we een stukje) en ze is super slim. Daarnaast is ze ook lekker expressief en eigenwijs wat ik ook echt zocht in een pony. Altijd braaf, nergens bang voor maar wel een pittig karakter. En vooral zo ontzettend knuffelig en lief. Ik lees graag mee, zo leuk om al die paarden te zien groeien.

Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:31

Hier heeeel erg druk gehad, dus ook weinig op bokt gezeten.
Wat groeien ze toch allemaal hard en welkom Isabel in het topic.
Enten doe ik hier pas later want ze staat nog gewoon in haar eigen kudde.

Gisteren wat foto's gemaakt van Quality, inmiddels is ze alweer 1 jaar oud geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:23

Knappe jaarlingen eigenlijk, zou denken dat ze nu in de lelijke fase zitten :D maar ze zijn allemaal gewoon knap :D

De mijne nog even ;) meet al 1,61m ;)
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 14:20

Mer1980 mee eens! Ze zijn allemaal erg mooi! De echte naarling periode was denk ik toch wel afgelopen winter := Oh wat vond ik haar lelijk :+
Wow die van jou is groot zeg! Zijn de ouders ook zo groot?
Wat wordt de eindmaat denk je? Ze is mooi in verhouding. Knapperd <3

Kyrkelover herkenbaar die drukte :=
Wauw wat een plaatje <3 Lekker in de groei ze te zien. Maar wat een chique paardje! Heel erg mooi

Isabel_k welkom! Wat enorm leuk dat je haar kon zien opgroeien. Dan kan je al echt een band samen opbouwen :j
Wat een enorme leukerd *D Erg leuk dat jullie al zo veel ondernemen samen

Libera wat leuk zeg dat hij het zo goed doet. Het klinkt als een slim dier. Wat een leuk parcour ook. Dat kent menig paard niet hoor := Goede leer!
Wat knap met die beenbescherming :D
Oh ja dat is niet heel erg groot. Mooi dat hij Scorpio niet meer mist. Vind bambi niet echt een mooie naam :+
Ja met minthe wil ik graag fokken! Haar eerste date staat ook al vast als 3 jarige :o Dan gaat ze naar Ieme BP60. Vind hem zo gaaf
Afbeelding

Caily nee gelukkig niet. Het land is weer mooi opgedroogd :)
Jammer dat je je hengst hebt moeten verkopen.
Wat mooi om te lezen hoe gek je op haar bent. Ik vind het ook echt een enorm mooi dier. Erg leuke bles ook :D Qua enten heb ik minthe volgens mij 1x geënt nu ik er overna denk. De 2e vergeten :Y) Nahja misschien aankomende winter even naar kijken dan. Volgens mij inderdaad na 6 weken weer een prik.

Minthe geniet nog lekker op de weide. Ik rij zo'n 1 a 2x per week langs de weide. Ik kijk alleen. Als ik naar haar weide wil moet ik bij een boer op het erf. Vind ik ook wel vervelend om zo te "controleren". Ik weet dat ze goed staat :j Ik zal aankomend weekend of volgende week wel even bij haar kijken.
Vandaag sliepen ze met zijn 3en. Je ziet 3 stipjes ergens :+ Ze wordt ook direct koe en schaap mak
Foto vanuit de auto
Afbeelding

Ik heb afgelopen week nog mooie black foto's ontvangen van Rianne van Wieren. Gemaakt net voor haar vertrek naar de weide
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook een mannelijke Minthe versie gevonden :+
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:30

Minthe is ook al zo knap <3

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:31

Oh wat leuk dit topic en alle veulens van vorig jaar te zien.
ik had deze even gemist.

Mijn jaarling is nog even afwachten hoe groot ze wordt, ik hoop wel minimaal 1.65m.
Nadeel is alleen dat ze wat kort in de rug blijft, dat zal ook wel niet meer veranderen..Afbeelding
Afbeelding
Dit is een livius merrie van april 22

Chibi2
Berichten: 159
Geregistreerd: 12-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:21

Mer1980 schreef:
Knappe jaarlingen eigenlijk, zou denken dat ze nu in de lelijke fase zitten :D maar ze zijn allemaal gewoon knap :D

De mijne nog even ;) meet al 1,61m ;)
[ [url=m/xC22mT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat een joekel

Ze zien er allemaal inderdaad erg mooi uit. Ik zal binnenkort ook weer eens een foto van Syd nemen/delen

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:50

Afbeelding
Misty is bijna door haar wintervacht heen. Heb haar samen met haar 2jarig vriendje sinds vandaag apart staan. Ze drinkt namelijk nog steeds bij haar moeder en wordt nogal baldadig daardoor..

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 20:22

Wpaard misty is wel laat met haar vacht wisselen of niet? Heeft ze een vermindere weerstand (gehad)? Ze heeft echt een heel mooi hoofdje <3 Begrijpelijk dat je ze nu scheid :j

Chibi ben benieuwd hoe Syd nu is!

Shadow33 welkom! Ze lijkt inderdaad wat kort in de rug. Wel erg aansprekend hoofd :D

Mer1980 dankje <3

Vandaag bij Minthe geweest. Even borsteltje er over gehaald. Ze is zo braaf. Zo gek met haar :D Ze staat tussen de pinken in dus wordt direct koe mak :')
Gezellig dat je even mee was Gitana!
Hollandser wordt het niet :+
Afbeelding
Meisje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze ziet er goed uit
Afbeelding
Afbeelding
Knuffels horen erbij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 07:56

Welkom @charaz! Mooie :j
@caily ik heb ze wel op tijd geënt, maar wel echt NET op tijd. Volgens mij moet ze binnenkort weer. 3x is niks aan inderdaad, en waarom? Geld vangen? :=
Wat braaf @Libera met die peesbeschermers!
@isabel_k dat klinkt inderdaad als een superleuke pony. Fijn ook dat je haar kon zien opgroeien! En welkom! Wat zijn je plannen met haar?
Ziet er mooi uit @kyrkelover, erg herkenbaar ja die drukte.. Hier ook last van %)
@mer1980 lekker aan de maat haha!
@kabayo was leuk om weer eens bij Minthe te kijken! Ze heeft een heerlijk plekje daar :D hoelang blijft ze er eigenlijk?

Roos heeft sinds een paar dagen een bult, ik dacht eerst dat het misschien door een steek kon zijn van een insect, maar denk nu aan een hematoom door een trap. Moet vanzelf overgaan, maar even in de gaten houden de komende tijd!
Helaas staan ze veel te veel binnen op de huidige stal. Overdag wel buiten, maar naar mijn idee veel te snel alweer binnen. Hopelijk kan ik ze (samen met moeders) verhuizen naar een mooi plekje binnenkort. Ik ga volgende week bij een stalling (pp) kijken, fingers crossed :=

Afbeelding
Afbeelding

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 08:51

Wooh Minthe is echt al groot Kabayo! Dan is die van mij nog maar klein :+ Wel echt een hele mooie merrie is ze! :j

Wat is jouw jaarling braaf zo met die beenbeschermers Libera.

Die van jou heeft ook al een mooi formaat Mer1980!

Mooie merrie heb je Shadow!

Super leuk kleurtje heeft jouw jaarling Kyrkelover <3

Hopelijk neemt de bult snel al Gitana! Gaan ze bij jouw stal ook lekker het land op? Hoop dat het plekje waar je gaat kijken bevalt! :)

Mijn hengstje, Splendid, staat nu lekker 24/7 in de wei met zijn vrienden. Ging vrijdagavond even langs en riep hem, maar het gras had uiteraard prioriteit :+ Y)(^) Echt fijn om ze zo blij te zien!


Afbeelding

Afbeelding

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 08:53

O, wat een leuk topic. Ik zal waarschijnlijk niet heel actief zijn omdat ik het met mijn eigen pensionstal nogal druk heb soms, maar lijkt me leuk om zo nu en dan te kunnen bijlezen hier.

Ik zal mijn jaarling ook even voorstellen:

Neo Nareya
Kruising Paint X Warmbloed (v. Negro)
Merrie

Met mams
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Even bewegen. :D
Afbeelding

Afbeelding

En die manen... <3
Afbeelding


Mijn 'veulen' is overigens nog niet afgespeend, loopt nog lekker in de kudde en bij mams en ik heb er geen last van.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:12

Bedankt voor het welkom haha Wat zien jullie jaarlingen er mooi uit. Die van mij is momenteel intens lelijk. :+

Haar vacht gaat er nog niet hard af maar ik moest haar helaas verhuizen nadat ze 3 maanden bij mij stond. De stal waar we stonden had een batch hooi met lollitrem waardoor een paar paarden flinke klachten hadden. 3 snelle ruwvoer wisselingen en een hoop stress (vooral van mij) later moesten we alsnog verhuizen. Dat met een operatie in september heeft haar op dat gebied wel een klap gegeven.

Gelukkig is ze druk en vrolijk :D

Uiteindelijk hoop ik lekker met haar op pad te kunnen. Veel wandelen, uiteindelijk mennen. Vooral leuke dingen doen.

Van de week hadden we een flinke wandeling gedaan. Ze kan er zo van genieten en kijkt zo tevreden dan haha

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt dat we al heel veel doen en ondernemen maar dat valt best mee. Ze staat voornamelijk in de kudde te spelen. Allerlei soorten, types en leeftijden en af en toe mag ze mee op pad. Vooral omdat ze dat echt heel leuk vind. Had ze dat niet gevonden, had ik haar nog lekker laten staan. Maar dat is soms lastig want ik moet die grens goed voor haar bewaken.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:57

Ik kom hier ook gezellig mee kletsen. :D
Wij hebben zelf 1 veulentje aangehouden van afgelopen jaar. Een vos merrietje uit eigen hengst en merrie.
Vorige week is ze mee op show geweest, Conditioneel mag er nog gewicht bij op, maar tis geen gemotiveerde eter helaas.
Afbeelding

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 15:23

@Kimmsel, wow ik ben echt verliefd op jouw merrie! Veulen mag er ook wezen

Wij zijn gisteren weer op bezoek geweest bij het paardenkind en zijn schofthoogte is zo rond de 1.40 nu (amateuristisch gemeten), ik ben heel benieuwd hoe hij deze zomer gaat groeien gezien zn vader 1,85 is en zijn moeder rond de 1.70 denk ik?

Hoe groot zijn jullie jaarlingen en wat is de verwachtte stokmaat?

Chibi2
Berichten: 159
Geregistreerd: 12-07-13

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:25

Wat leuk Minthe tussen de koeien. Ze is wel echt al heel erg groot zeg.

Kimmsel wat een leuk ding en met aalstreep zo te zien

Isabel, wat balen dat je moest verhuizen enzo. Zal vast binnenkort in de zomervacht komen als alles nu gestabiliseerd is.

Met Syd gaat het goed. Foto’s maken is nogal lastig, want ze komt steeds naar mij toe lopen als ik een foto van de zijkant wil maken Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:42

Chibi2 schreef:
Kimmsel wat een leuk ding en met aalstreep zo te zien


Dat klopt ja. Komt door de dun-factor die ze heeft van haar moeder. Heel leuk. :D


Charaz schreef:
@Kimmsel, wow ik ben echt verliefd op jouw merrie! Veulen mag er ook wezen

Wij zijn gisteren weer op bezoek geweest bij het paardenkind en zijn schofthoogte is zo rond de 1.40 nu (amateuristisch gemeten), ik ben heel benieuwd hoe hij deze zomer gaat groeien gezien zn vader 1,85 is en zijn moeder rond de 1.70 denk ik?

Hoe groot zijn jullie jaarlingen en wat is de verwachtte stokmaat?


Bedankt! En een mooie maat al voor een jaarling, Charaz! Ben benieuwd wat voor groeispurt hij gaat krijgen.

Ik heb de mijne eigenlijk nog nooit gemeten, ik ga wel ff een meetstokje maken, is leuk om te weten.


Luna2006 schreef:
Ik kom hier ook gezellig mee kletsen. :D
Wij hebben zelf 1 veulentje aangehouden van afgelopen jaar. Een vos merrietje uit eigen hengst en merrie.
Vorige week is ze mee op show geweest, Conditioneel mag er nog gewicht bij op, maar tis geen gemotiveerde eter helaas.
[ [url=m/lTY3Yz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk dat je mee komt kletsen! Ik vind haar er nog oké uit zien hoor, ze zijn nu natuurlijk ook gewoon hard in de groei.

Mijn hond is ook geen gemotiveerde eter en moet ik ook altijd in de gaten houden qua gewicht. Maar ik heb het liever dan overgemotiveerde eters/paarden. :+



Isabel_K, die van jou gaat vast bijtrekken nu de stress en voerwisselingen voorbij zijn. En veel doen met een jaarling is prima hoor, gewoon grenzen in de gaten houden en het spelenderwijs doen. Alleen maar leuk, lijkt mij.

Mijn jaarling gaat ook van veulen af aan al mee op buitenritjes naast moeders en in Juli zelfs mee op trektocht. Ze loopt altijd voorop. :D

Afbeelding