Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 254 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Totale verrassing… shet X tinker

 
Profiel   

Nikass schreef
Ts: uiteraard kan het ook goed gaan. En sommige dingen die bijvoorbeeld op een foto blijken, komen (gelukkig) niet naar voren in de praktijk. En sommige dingen weet je nooit zeker waar het precies door komt.
Zo beviel een kennisje van mij van een zoontje met nierschade. Ze had tijdens de zwangerschap regelmatig een wijntje gedronken. Dat kán de oorzaak zijn, maar het hoeft niet.
En misschien hebben jouw paarden een top leven, alle omstandigheden optimaal. Dan is de kans dat alles goed gaat uiteraard groter.
Het is alleen jammer dat vaak wordt onderschat, zowel bij paarden als bij mensen, hoe ontzettend veel invloed de periode van dragen vóór de geboorte, heeft op het leven vanaf de geboorte.

Nogmaals, ik kon het niet laten om even te reageren op de stelling dat het onzin is om een dragende merrie bij te voeren. Ik wilde geen discussie starten, en je niet het plezier in je schattige verrassing bederven.


Ts ben je van mening dat ik je niet in je waarde laat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:51 



 
Profiel   

Neen hoor, omdat ik het niet persoonlijk op neem, maar als je het persoonlijk zou willen nemen, zou je het wel verwijtend kunnen opnemen….
Als jij het niet zo bedoelt en ik neem het niet zo op, helemaal ok toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:53 



 
Profiel   

Ja wat mij betreft ok, en ik zie niet hoe je mijn berichten verwijtend of negatief zou kunnen opvatten. Ik heb namelijk helemaal niets aangemerkt op jouw handelen, ook al zegt Wintu van wel.
Wintu haalt een aantal dingen aan die ik niet gezegd heb.


Laatst bijgewerkt door Nikass op 27-05-23 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:59 



 
Profiel   

Een totale verrassing kan je denk ik niet van spreken als je een merrie bij een hengst hebt lopen, je weet dan gewoon dat het risico er is :o


Fijn dat het goed is gegaan, zal zo te zien een aparte worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 21:10 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ja wat mij betreft ok, en ik zie niet hoe je mijn berichten verwijtend of negatief zou kunnen opvatten. Ik heb namelijk helemaal niets aangemerkt op jouw handelen, ook al zegt Wintu van wel.
Wintu haalt een aantal dingen aan die ik niet gezegd heb.

Ik heb in mijn bericht dingen gezet die jij zegt en die anderen zeggen, dat staat er ook bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 21:24 



 
Profiel   

Zullen we het weer een apart geboorte topic laten ajb.


Ik vind het apart dat deze combinatie mogelijk is en het veulen vind ik mooi. Net als het uitgegroeide paardje dat ook Tinker x Shet is en ik op de vorige blz via profiel gezien heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 21:31 



 
Profiel   

Wat een leuk "ongelukje"!! Ik ben enorm benieuwd hoe die gaat uitgroeien: een tank van een Shetlander of een mini Tinker?

Heb je inmiddels al een leuke naam gevonden voor hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 21:32 



 
Profiel   

Zijn naam is bekend: Big Mac

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:50 



 

Erg leuke naam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:57 



 
Profiel   

Leuke naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:11 



 
Profiel   

Wat een leuke verrassing !!
Ook ik ben zo benieuwd hoe hij uitgroeit! Post maar lekker veel foto’s !
En zijn naam is geniaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:28 



 
Profiel   

Die naam _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:29 



 
Profiel   

Wat een bonk veulen, en wat een leuk onverwachts cadeautje! Op de stal waar mijn paard(fleetwood) Mac (goeie naam ;) ) staat is er ook een shet-tinkerkruising. Superleuk dier, lekker veel energie en wil graag aan het werk maar wel chill in spannende situaties. Geniet van dit onverwachte cadeautje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:50 



 
Profiel   

Fantastische naam <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:01 



 
Profiel   

Ochh wat een dotje <3
Gefeliciteerd met BigMac!

.... Hoeft geen strikje om trouwens hoor. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:05 



 

Leuke naam en deze past helemaal <3
Ik ben heel benieuwd hoe Big Mac XXL er straks uit ziet :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:08 



 
Profiel   

Jezus. Je bent je vast rot geschrokken.
Gelukkig zijn moeder en kind oke.

Bijzondere kruising dan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:37 



 
Profiel   

Azmay schreef
Een totale verrassing kan je denk ik niet van spreken als je een merrie bij een hengst hebt lopen, je weet dan gewoon dat het risico er is :o


Fijn dat het goed is gegaan, zal zo te zien een aparte worden.

Opletten. Zo ben je negatief.

Als het andersom geweest was (de merrie de tinker) had het me een zorg geweest. Maar in dit geval vind ik het eerder zorgelijk dat iedereen er van uit gaat dat dit soort dingen wel goedkomen. Ga eens in het drachtige merries topic lezen hoeveel combinaties slecht af lopen die niet zoveel verschil hebben. Dan heb ik het niet over uit groeien maar het feit dat de merrie ‘m er uit gedrukt moet krijgen.

Ja. Dat is nu goed gegaan. Voor hetzelfde geld lag ze dood op weide met haar veulen half er uit. Zou men dan ook ‘ah wat een leuk oepsje! Zonde hoor.’ Geroepen hebben?

Het gaat me niet eens om kwaliteit fokken maar wel om het risico waar zo makkelijk over gedaan wordt. Dat zend imo een verkeerd signaal en ja, dan mag je mij negatief noemen en nog wat namen als je dat gelukkig maakt maar doen alsof stil staan bij de risico’s doemdenken is, is dwaasheid.

Ik vind het oprecht een klein wonder dat ze zo’n bonkje alleen ter wereld gekregen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:47 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Zullen we het weer een apart geboorte topic laten ajb.


Ik vind het apart dat deze combinatie mogelijk is en het veulen vind ik mooi. Net als het uitgegroeide paardje dat ook Tinker x Shet is en ik op de vorige blz via profiel gezien heb.


Ik volg Pien. Iedereen zijn mening en standpunt is duidelijk. Hier is het goed gegaan dus kunnen/mogen zij er ook gewoon van genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:57 



 
Profiel   

Ik vind dat er nogal op ts ingehakt wordt hoor.

Is het mss een beetje naif.. tuurlijk. Maar zijn we daar niet allemaal wel eens schuldig aan.
Als dit al jaren goed gaat. Ik zou er niet anders ingestaan hebben.

Als het nu een bewuste kruising was. Dan is het een ander verhaal. Maar dingen gebeuren.

Laten we blij zijn dat het goed verlopen is allemaal. En blij zijn voor de Ts en haar schattige veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:03 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
RoosDeG schreef
Ahh wat een dotje!
Ben benieuwd hoe hij uitgroeid!

Ik heb ook een tinker x Shetlander kruising *D
*foto in m'n profiel


Leuk dier ook! En groot geworden! Was de mama de tink of de shet? En hoe groot waren zijn ouder?


Moeders was een tinker, vader shet.
Hij komt uit Ierlanddus verder niet veel info helaas.
Hij is 1.38 nog geworden, niet heel groot, maar net groot genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:03 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Azmay schreef
Een totale verrassing kan je denk ik niet van spreken als je een merrie bij een hengst hebt lopen, je weet dan gewoon dat het risico er is :o


Fijn dat het goed is gegaan, zal zo te zien een aparte worden.

Opletten. Zo ben je negatief.

Als het andersom geweest was (de merrie de tinker) had het me een zorg geweest. Maar in dit geval vind ik het eerder zorgelijk dat iedereen er van uit gaat dat dit soort dingen wel goedkomen. Ga eens in het drachtige merries topic lezen hoeveel combinaties slecht af lopen die niet zoveel verschil hebben. Dan heb ik het niet over uit groeien maar het feit dat de merrie ‘m er uit gedrukt moet krijgen.

Ja. Dat is nu goed gegaan. Voor hetzelfde geld lag ze dood op weide met haar veulen half er uit. Zou men dan ook ‘ah wat een leuk oepsje! Zonde hoor.’ Geroepen hebben?

Het gaat me niet eens om kwaliteit fokken maar wel om het risico waar zo makkelijk over gedaan wordt. Dat zend imo een verkeerd signaal en ja, dan mag je mij negatief noemen en nog wat namen als je dat gelukkig maakt maar doen alsof stil staan bij de risico’s doemdenken is, is dwaasheid.

Ik vind het oprecht een klein wonder dat ze zo’n bonkje alleen ter wereld gekregen heeft.


1) mooie sneer, volwassen ook
2) TS heeft dr portie inmiddels wel gehad en ik geloof niet dat weldenkende mensen dit bewust op zouden zoeken, zeker niet na het lezen van dit topic. Niet-weldenkende mensen zouden überhaupt niet moeten fokken.

Punt gemaakt, meid. Om nu met de wijze woorden van Disney te spreken: let it go.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:18 



 
Profiel   

@Ts, gefeliciteerd met je veulen, ik ben heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:20 



 
Profiel   

Ik lees dit topic al 7 pagina's mee maar zie dat ik alleen maar in mijn hoofd gereageerd heb op het veulen zelf! Nu dan even zwart op wit: geniet van je prachtige verrassing TS, blij dat het toevallig gelukkig goed is gegaan en dat hij maar mag uitgroeien tot een goede mini-tank! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:24 



 
Profiel   

Wat een knap veulentje! Ook een super knappe naam! Het past wel bij hem :-). Ik ben echt benieuwd hoe deze uit zal groeien. Gaan we hem kunnen blijven volgen, TS?

@ de zwartkijkers/zeurders: het is nu goed gegaan en TS heeft al laten weten dat ze deze shetlandermerrie niet meer bij de hengst zal zetten. Wat is het probleem? Een beetje naïef zijn is gezond. Daar is niets mis mee... Relax, take it easy en geniet toch gewoon van dit prachtdiertje!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 254 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen