Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Warlander veulen Tristan (Ultramar x Bartele 472)

 
Profiel   

ElCid schreef
Ja, hier staat er eentje van bijna 170 cm; dat vind ik al een reus van een paard. Op het dekstation waar wij met Ultramar springen staan ook een aantal van die joekels. Zo jammer van het ras.


Ja van mij hoeven ze ook niet zo groot, en dat zie ik in het huidige hengstenbestand ook steeds meer terug helaas dat 170 cm geen uitzondering meer is :-( Deze hengsthouder kwam bij ons te insemineren en zei idd al dat ‘de Lusitano’ (doelend op Ultramar) niet zo heel groot was. Nou zei ik, volgens mij gewoon net zoals die van mij rond 165 dus dat valt wel wat mee. Maar als je alleen maar hengsten van 170cm + hebt staan snap ik de opmerking ook wel weer :D

Zelf ben ik vrij lang maar ondanks dat zie ik 160- <170 als ideale maat; beetje compacter rijdt wel zo prettig en het middelpunt ligt lager bij de grond dus balans houden is voor het paard dan ook makkelijker. (Hoog paard+ lange ruiter is voor het oog misschien mooi maar technisch gesproken ligt het zwaartepunt veel hoger en is het voor het paard lastiger balans te houden)

Leuk dat Tristan er nu een half zusje bij heeft +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen