Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

een heuse shetlander veulentjes Boom!! (6 stuks)

 
Profiel   

Dit jaar verwachten we een heuse veulentjes boom bij de shetlanders. :):)

Nadat 5 februari en 6 april de grote kwpn merrie's waren bevallen van 2 kern gezonde merrie veulentjes.
Hebben we in smart zitten wachten tot het seizoen bij de shetlanders zou beginnen.
Eind april is de eerste geboren en inmiddels staat de teller op 6 shetlander veulentjes.
Helaas ook 2x slecht nieuws gehad en nu is het nog wachten op 2 merries, dat wachten duurt altijd het langste :') daar ben ik niet zo goed in als dat ik dacht.

Meet hier;
Simon v. Stal Buterie (v. Larsto v.d. Berkenhoeve) en zijn mama Zafanja v. stal groeneweide (vm. Jasper v 't heidepark)

[ img ]

[ img ]


Sjors v. stal Buterie (v. Halstock Lion King) en mijn oogappeltje Misja v.d. Bosrand (vm. Evian v.d. Vaarhorst)

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Soraya v. stal Buterie (v. Lord van de Zandhoven) uit de merrie Ode v. stal 't witsnoetje (vm. Excel v 't Wijbos) ze werd voor onze ogen geboren <3

[ img ]

[ img ]


Sara v. stal Buterie (v. Lars van Strikkenhof) de mama is Cranberry v.d. Beurshoeck (vm. Balmedie Fabian)het paradepaardje van mijn vriend :j

[ img ]

[ img ]


Sjimmie v. stal Buterie (v. Lord van de Zandhoven) werd goed onthaalt zowel door zijn mama Olivia fan é âlde Seedijk (vm. Eliandro v. Driel) als door zijn oma Granny :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Sofieke v stal Buterie (v. Lars van Strikkenhof) kwam als een verassing en haar mama is de prachtige Mayflower v.d. Beurshoeck (vm. Y-catcher v.d. Colorstable)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het is een prachtig gezicht om ze elke dag door de wei te zien rennen, spelen en slapen <3
Nu is het dus nog wachten op 2 kleine wondertjes, deze zal ik jullie dan ook niet onthouden.
maar kon niet langer wachten om ze ook aan jullie te showen. *\o/*

Als alle veulentjes er zijn zal ik misschien wel een vervolg topic maken, de meeste zijn dan al aardig opgedroogd en ontzettend knap _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 16:47 



 
Profiel   

Wat een dotjes allemaal! Dat moet als enorme rijkdom voelen als je de wei in kijkt. <3 Vooral de laatste foto van Sjors en de eerste van Soraya zijn heel erg schattig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:00 



 
Profiel   

Oooh wat een rijkdom :wow: <3 stuk voor stuk prachtig! En wat mooi dat ze in de kudde geboren worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:06 



 
Profiel   

Wat een rijkdom, en wat heb je gave pony's staan.

Ik heb grote maatse, maar voor Cranberry had ik graag een uitzondering gemaakt, ben sinds veulen af aan groot fan van die merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:12 



 
Profiel   

Oohh geweldig, wat een lieve snoetjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:26 



 
Profiel   

Wauw! Wat zijn ze gaaf <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:37 



 
Profiel   

Wat leuk om jullie pony's hier te zien!!
De laatste pony's van onze oude buurman wonen sinds kort ook bij jullie, waren daar nog drachtige bij ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:55 



 
Profiel   

Wat is dat toch prachtig spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 23:29 



 
Profiel   

Oh...!! Ik zou nooit meer uit de wei komen als ik jou was! Wat schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 23:30 



 
Profiel   

Dat baardje van dat bonte veulentje! Heerlijk. Ben gek op shetjes. Zeker als ze klein/mini zijn en veulentjes natuurlijk. Plaats je hier ook foto's van als ze alle 6 met elkaar spelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 10:29 



 
Profiel   

Wat een heeeerlijk stel. Mooie kleurtjes ook zeg. Je raakt nooit uitgekeken met zoveel leuks in de wei <3 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:10 



 
Profiel   

Wat een ontzettende lieve veulens met hun knappe moeders. Daar kan je de hele dag naar kijken. Wat mij betreft plaats je meeeeer foto’s *\o/*
Hopelijk volgen de andere 2 veulens snel en komen ze gezond ter wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 13:09 



 
Profiel   

Speirs schreef
Oooh wat een rijkdom :wow: <3 stuk voor stuk prachtig! En wat mooi dat ze in de kudde geboren worden!


Ja het zijn ook veel slapeloze nachten hoor :') als je denkt dat één kan bevallen waken we vaak. Maar het is het ook zeker waard.

Dennis schreef
Wat een rijkdom, en wat heb je gave pony's staan.

Ik heb grote maatse, maar voor Cranberry had ik graag een uitzondering gemaakt, ben sinds veulen af aan groot fan van die merrie!


Wat leuk om te horen, ja Cranberry is een geweldige pony <3


Monique1963 schreef
Dat baardje van dat bonte veulentje! Heerlijk. Ben gek op shetjes. Zeker als ze klein/mini zijn en veulentjes natuurlijk. Plaats je hier ook foto's van als ze alle 6 met elkaar spelen?


Ja op dit moment staan ze weer verdeeld bij onze dekhengsten, dat vond ik ook wel sneu maar we hebben het wel zo gecombineerd dat ze altijd een maatje hebben en over een paar weekjes lopen ze allemaal weer bij elkaar dan ga ik zeker met mijn camera weer in de weide zitten.

frensje schreef
Wat een ontzettende lieve veulens met hun knappe moeders. Daar kan je de hele dag naar kijken. Wat mij betreft plaats je meeeeer foto’s *\o/*
Hopelijk volgen de andere 2 veulens snel en komen ze gezond ter wereld.


Dat komt goed *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 16:55 



 
Profiel   

Wat een plezier om naar te kijken! Wat zijn ze mooi <3

Ik duim er voor dat alles heel vlotjes gaat bij de komende twee geboortes en dat er twee prachtige veulentjes bijkomen! Ik ben benieuwd :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:29 



 
Profiel   

Och, wat een prachtig grut <3 stuk voor stuk prachtige veulentjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:33 



 
Profiel   

Prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:38 



 
Profiel   

Riel schreef
Wat een plezier om naar te kijken! Wat zijn ze mooi <3

Ik duim er voor dat alles heel vlotjes gaat bij de komende twee geboortes en dat er twee prachtige veulentjes bijkomen! Ik ben benieuwd :-)



Dankjewel :D ja, Lavina en Bruintje laten ze nog lekker veilig in de buik zitten. Je zou ze er bijna uit willen knijpen :')


Tancreda4 schreef
Och, wat een prachtig grut <3 stuk voor stuk prachtige veulentjes <3

Dankjewel, We zijn er heel blij mee. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:06 



 
Profiel   

Wat lief <3 Heerlijk als ze zo in de kudde lopen.

Je zegt ook 2x slecht nieuws.. hebben die veulentjes het niet gehaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:13 



 
Profiel   

lissisanne schreef
Wat lief <3 Heerlijk als ze zo in de kudde lopen.

Je zegt ook 2x slecht nieuws.. hebben die veulentjes het niet gehaald?


De merries hebben inderdaad hun veulentje verworpen vroeg tijdig.
Maar dat kan ook gebeuren, helaas.
We zijn al ontzettend blij met wat we nu hebben en gelukkig zijn de merries veder gezond. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 22:35 



 
Profiel   

Wat een lieverds <3 .
Ben zelf een echte Shetlander liefhebber. Heb er zelf een en mijn ruin staat in een kudde met hengst, 3 merries en een veulen van een maand oud (de hengst staat er sinds vandaag bij en heeft eerst een maand apart gestaan om te wennen). En het is elke keer weer genieten om in de kudde te lopen.
Heel benieuwd naar de laatste 2 veulens! Wanneer verwacht je die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 23:01 



 
Profiel   

Is Sjimmie een perlino bonte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:07 



 
Profiel   

Het hele spul bij mekaar. Wat zijn ze toch ontzettend schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:20 



 
Profiel   

Ah gossie :D Shetveulens zijn altijd zo leuk. Mooi koppel heb je zo lopen. Wat ga je ermee doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:38 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Wat een lieverds <3 .
Ben zelf een echte Shetlander liefhebber. Heb er zelf een en mijn ruin staat in een kudde met hengst, 3 merries en een veulen van een maand oud (de hengst staat er sinds vandaag bij en heeft eerst een maand apart gestaan om te wennen). En het is elke keer weer genieten om in de kudde te lopen.
Heel benieuwd naar de laatste 2 veulens! Wanneer verwacht je die?


Binnen nu en 2 weken maar sommige dragen dit keer ook wel wat over dus deze misschien ook. Ze worden in de koppel bij de hengst gedekt en de dierenarts geeft altijd een schatting. Dus het is vaak een beetje schatten wanneer. :o


Rivendell schreef
Is Sjimmie een perlino bonte?

Daar zijn de geleerden het nog niet over uit. Hihi de ene zegt gewoon cremello en de andere zegt perlino. Wij laten het testen voor de zekerheid. Wij zijn nu ook wel heel nieuwsgierig. :j


Winged schreef
Ah gossie :D Shetveulens zijn altijd zo leuk. Mooi koppel heb je zo lopen. Wat ga je ermee doen?

Hopelijk kunnen ze allemaal mee naar de keuringen, zo niet, zullen er ook wat verkocht worden en sommige beleer ik in het tuig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:56 



 
Profiel   

Ik ben sjimmie fan :)
*gaat op handen zitten, mag geen extra ponies*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 00:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen