Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ode aan een top pony: Tobias

 
Profiel   

Dit, dít is Tobias.
Een voskleurige Shetlanderkruising ruin van 1 meter 10 en momenteel 18 lentes jong.
[ img ]

En dit is een ode aan hem, een kinderpony van GOUD:

[ img ]
Ergens rond 2015-2016: Tobias is een ervaren lespony en elke zaterdag, weer of geen weer, heeft Jinthe (dan 5-6 jaar oud) rijles op hem. Natuurlijk vindt dit Pennymeisje in de dop Tobias de állerliefste pony van de HELE wereld!

[ img ]
En dat is natuurlijk ook zo, want in de jaren dat zij rijles heeft met Toby leert ze zó veel en doet ervaring op met veel dingen: dressuur, 'springen', mennen, lange lijnen, zonder zadel, buitenritten, vrijheidsdressuur en Bixie's :j


Zo brengen ze wekelijks een aantal jaren door met elkaar, maar dan komt het moment - in 2019, dat haar lesjuf gaat stoppen...De paarden worden één voor één verkocht en óók Tobias staat op de nominatie -O- Hoe dat afloopt, zie je via de link hieronder:



Zo, iedereen de tranen weer afgedroogd? :P














[ img ]
En zo belanden we in de zomer van 2019: ons eerste seizoen met een EIGEN pony!
We staan gestald bij vrienden van ons op hun erf, waar de jongens (meervoud ja: want natuurlijk kreeg hij er een klein vriendje bij ;) ) een ruime paddock hebben, met een mooie inloopstal.

[ img ]
Er wordt in de jaren die komen gesprongen,
[ img ]
veel buiten gereden
[ img ]
én gemend!

[ img ]
We vierden verjaardagen,
[ img ]
kerst
[ img ]
en Koningsdag.
[ img ]
Toby gaat 2x mee op ponykamp :Y)
[ img ]
In oktober 2021 doet hij zelfs mee aan de Militairy van Boekelo!
Weliswaar als pony voor de kinderritjes, maar toch ;)
[ img ]
En als er in de winter van 2021 een dik pak sneeuw ligt, wordt er natuurlijk ook gesleed!


[ img ]
Maar zoals dat gaat: kleine meisjes worden groot en kleine ponies groeien niet mee -O- Rijden is dus geen optie meer ondertussen, maar mennen, wandelen, fietsen en longeren natuurlijk nog wel! En gelukkig is mama ook heel gek op hem en hopen we samen dat hij nog heel lang gelukkig en gezond mag blijven!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:40 



 
Profiel   

Wat een heerlijk verslag! Absoluut goud waard dit soort pony's <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:11 



 
Profiel   

Hé wat leuk om je ook op bokt tegen te komen met jullie knappe Tobias! :) Ik heb nog steeds een hoop plezier van de menkar.


Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 03-06-23 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:34 



 
Profiel   

Inderdaad een wereldpony, nog heel veel fijne jaren met hem :) !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:39 



 
Profiel   

Heerlijk verhaal en wat een gouden pony heb je daar, heerlijk genieten!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:49 



 
Profiel   

rocky_1995 schreef
Hé wat leuk om je ook op bokt tegen te komen met jullie knappe Tobias! :) Ik heb nog steeds een hoop plezier van de menkar.

Hey hai :D
We hebben ondertussen weer een ander vierwielertje (die sulky's zijn sch#tdingen :') ) en maken ook weer heel wat kilometertjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:51 



 
Profiel   

Wat een toffe pony :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:21 



 
Profiel   

Wat een toffe pony :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:21 



 
Profiel   

Aaahhh knappe poown en groooote Jinthe, echt stom dat pony's niet gewoon meegroeien :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:32 



 
Profiel   

Ik ben een Tobias fan! <3
Wat een vreselijk leuk en goudeerlijk paardje! <3
Zo wil elk paardenmeisje toch opgroeien? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:25 



 
Profiel   

Ik moet bekennen dat ik halverwege je topic omhoog ben gescrolld om te checken of het geen In Memoram topic was, want dan was ik in tranen uitgebarsten. :')

Wat een mooie ode en wat een prachtig Penny verhaal. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:30 



 
Profiel   

Heerlijk hoor zo +:)+

Het is ook echt wel een heel mooi overzichtelijk maatje zo'n pony van 1m10. Niet te groot voor de echte kleintjes en ze gaan nog best lang mee.... maarja het houdt een keer op natuurlijk :(:)

Gelukkig kunnen jullie ook lekker mennen enzo. Ik wens jullie nog vele fijne jaren met elkaar :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:37 



 
Profiel   

Ah wat een leukerd zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:39 



 
Profiel   

Nou dat was wel even slikken bij de filmpjes |( wat een heerlijk Penny verhaal en fijn dat hij bij jullie blijft <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:15 



 
Profiel   

Wat een heerlijk verhaal dit! <3

ps:
Citaat
In oktober 2021 doet hij zelfs mee aan de Militairy van Boekelo!
Weliswaar als pony voor de kinderritjes, maar toch ;)


:))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:18 



 
Profiel   

Nadia schreef
Aaahhh knappe poown en groooote Jinthe, echt stom dat pony's niet gewoon meegroeien :P

Ja he? Daar moesten ze toch iets voor uitvinden! :Y)

Captain schreef
Ik ben een Tobias fan! <3
Wat een vreselijk leuk en goudeerlijk paardje! <3
Zo wil elk paardenmeisje toch opgroeien? <3

Als je dan als mama dat niet gehad hebt, dan raad ik je het aan om het voor je kind te doen :D
Het was toen ook nét de zomer vóór Corona uitbrak en de ponies gaven ons mooi een reden om toch elke dag de deur uit te gaan!

Niwla schreef
Ik moet bekennen dat ik halverwege je topic omhoog ben gescrolld om te checken of het geen In Memoram topic was, want dan was ik in tranen uitgebarsten. :')

Wat een mooie ode en wat een prachtig Penny verhaal. <3

Och arme jij! Nee gelukkig niet en van ons mag hij nog heeeeeel oud worden graag <3

pmarena schreef
Heerlijk hoor zo +:)+

Het is ook echt wel een heel mooi overzichtelijk maatje zo'n pony van 1m10. Niet te groot voor de echte kleintjes en ze gaan nog best lang mee.... maarja het houdt een keer op natuurlijk :(:)

Gelukkig kunnen jullie ook lekker mennen enzo. Ik wens jullie nog vele fijne jaren met elkaar :+:

Ja het is nog een gelukje dat Jinthe niet zo groot is; ze is nu 13 en haalt de 1.55 amper :') Een stapritje KAN nog, maar het beeld is al niet zo mooi meer dan en een drafje en galopje zijn dan nu toch te zwaar voor hem. Maar al met al heeft ze ruim 3 jaar op hem gereden (de paardrijlessen niet meegerekend)

Wesseltje schreef
Nou dat was wel even slikken bij de filmpjes |( wat een heerlijk Penny verhaal en fijn dat hij bij jullie blijft <3

Ik kan nog iedere keer janken, als ik het filmpje bekijk :') Dat was/is echt wel een "core memory"
Hij mag lekker oud worden bij ons; als je je hele leventje al zo trouw bent geweest voor je baasjes en al die leskindjes, dan verdien je dat <3

Iedereen bedankt voor de lieve berichten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:19 



 
Profiel   

Wat een mooi eerbetoon aan een fantastische pony <3

En die filmpjes…ik werd weer even teruggenomen naar het moment dat ik mijn pony kreeg. Vrijwel hetzelfde verhaal :+: Ik hoop dat jullie net zoveel plezier van Tobias mogen hebben als ik al die jaren al heb gehad (en hopelijk nog heel wat jaren ook in de toekomst voor alle partijen :)) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:42 



 
Profiel   

Wat een leuk verhaal. Kreeg zelf ook tranen in m’n ogen. Dat ze nog veel lol samen mogen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:26 



 
Profiel   

Een terechte ode aan een prachtige pony! Zulke ponies....werkelijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:30 



 
Profiel   

Aaah zo leuk in ernoverzicht. Filmpje al vaker gezien maar toch. Zo lief. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 16:22 



 

Wat een heerlijk verslag!Nog veel mooie jaren met Toby <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen