De kudde is eindelijk compleet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

De kudde is eindelijk compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 17:16

Eindelijk. Na ruim een maand lang wachten was het afgelopen maandag zover. Thorin mocht de kudde in! Waar ik een hoop heisa tussen Thorin (hengst) en Asfaloth (mijn ruin) had verwacht bleef dat wonderbaarlijk genoeg uit. Er gebeurde gewoon niks...
Wel was er een akkefietje tussen Thorin en Arwen, maar dat was meer omdat Arwen zelf niet duidelijk genoeg was naar Thorin toe. Die twee hebben het gelukkig vrij snel op weten te lossen en toen het tussen hen opgelost was kon de rust al snel ontstaan.
Thorin heeft van 22 april t/m afgelopen maandag eerst apart gestaan. Toen Thorin kwam moest Gimli nog geboren worden (Gimli werd op 25 april geboren) en een hengst samen voegen bij een pasgeboren veulen is ook geen optie. We hebben dus gewacht tot Gimli minstens 5 weken was. Zodat hij moest het nodig zijn goed mee kon met de kudde.

Eerst de kudde maar even voorstellen:
Thorin - Zwart bonte hengst
Asfaloth - witte ruin
Eowyn - Valk (?) merrie. Moeder van Gimli
Gimli - Zwart bont veulen. Geboren in de kudde op 25 april. Zoon van Thorin en Eowyn.
Tilda - Zwart bonte merrie (ze heeft op haar flank/schouder 2 witte vlekjes)
Arwen - Bruine merrie

Eowyn, Tilda en Thorin komen allemaal van dezelfde eigenaar vandaan.

(Het thema van de namen mag duidelijk zijn :D )

Om jullie even een beeld te geven hoe het er aan toe ging op 22 april toen Thorin aan kwam en de reden ook dat ik ze echt even apart heb gehouden. Had ik Thorin 22 april in de kudde gezet was het letterlijk mis gegaan tussen hem en mijn ruin ivm mijn ruin onwijs beschermend is over de dames:


Vanaf die dag al gelijk begonnen met de rust en ontspanning bij Thorin. De eerste paar dagen kon die alleen maar steigerend naast mij staan. Logisch. Hij had een hoop te verwerken. Nieuwe omgeving, nieuw mens, nieuwe merries en dan ook nog eens een ruin naast zijn wei :knuffel: .
Maar op 23 april kreeg ik ondanks alles toch al dit beeld. Lange weg te gaan nog vanaf hier, maar de eerste rust momenten waren al voorzichtig aan te zien!:


1. Sprong in de tijd. 25 april werd dan eindelijk Gimli geboren! Gimli is een zoon van Thorin en Eowyn. Die zich heeft ontpopt tot een heel ondeugend en eigenzinnig hengstveulen. Zijn favoriete hobby is mij stalken en mij van het werk houden. Touw van de longeerzweep is natuurlijk ook erg leuk speelgoed (heel onhandig met het longeren van mijn ruin :') ).

Afbeelding

2. 26 april Thorin van weide verwisseld zodat het gras kon groeien in wei 1 (waar Thorin in stond) zodat we daar hooi van konden maken. Toch best bijzonder om te zien hoe snel hij al mee ging in de rust momenten van de kudde.

Afbeelding

3. 29 april besloot Thorin dat hij mij al genoeg vertrouwde en plofte zo bij mij in de buurt neer op de grond en mocht ik er al bij zitten terwijl hij lag. Heel bijzonder!

Afbeelding

4. En op 7 mei zag ik dat de mannen elkaar voor het eerst aan het knuffelen waren. Zo snel had ik dat echt niet verwacht!

Afbeelding

5. En afgelopen maandag was het dan eindelijk zover! Thorin mocht er in. Spannend natuurlijk. Je weet nooit hoe het gaat wanneer je een hengst in een kudde samen voegt, maar voor alle partijen was het beter. Vooral voor Thorin die toch wel gefrustreerd was door het apart staan en het niet mogen/kunnen doen wat die wilde en hoort te doen.
Afgezien van het ene akkefietje tussen hem en Arwen gaat het echt wonderbaarlijk genoeg goed.
Dit was afgelopen dinsdag namelijk al. Een dag na het samen voegen! Arwen staat hier buiten beeld:

Afbeelding

6. En de rust momenten bleven maar komen <3 . Dit was afgelopen woensdag. Thorin staat buiten beeld in de schaduw, maar de hele kudde voelde zich toch vertrouwd genoeg om de rust te pakken:

Afbeelding

7. En gisteren, wow... Gisteren kreeg ik het mooiste cadeau! Uiteraard zat er toen net geen kaartje in mijn camera (zul je altijd zien) en met mobiel een foto moeten maken, maar de hele kudde pakt al samen de rust en ze staan nog niet eens een week samen! Inclusief hengst en ruin:

Afbeelding

8. Ook vanmorgen gebeurde er weer mooie dingen. Wanneer je bedenkt waar we vandaan kwamen qua spanning en stress en waar we nu zijn in rust en ontspanning. Het verschil is zo mega groot. Zo bizar hoe snel het allemaal is gegaan dat ik alleen maar oprecht trots ben op hoe goed alle pony's het doen <3 En ik vol trots kan zeggen dat mijn ruin voor de 3de keer succesvol samen staat met een hengst:

Afbeelding

9. Na het rust moment was ik Asfaloth aan het trainen. Thorin kwam er aan gelopen en voor het eerst konden ze ook zonder poort er tussen met elkaar knuffelen. Echt. Ik geniet hoor <3 . 22 april had ik er een hard hoofd in of het goed zou komen tussen beide mannen, maar als ik het nu allemaal zie weet ik: Het komt goed! Dit gaan echt hele dikke vrienden worden!



10 & 11. En nog 2 chattige foto's van Arwen en Asfaloth een aantal weken geleden <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Geniet van de kudde zoals ik dat ook elke dag doe <3 .

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: De kudde is eindelijk compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:39

Wat een mooi overzicht. Leuk dat alles nu samen staat.

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 21:10

Mando schreef:
Wat een mooi overzicht. Leuk dat alles nu samen staat.

Dank je wel! Ja het is onwijs leuk en zo genieten. Zo mooi ook hoe Thorin echt voorzichtig aan zijn plek in de kudde weet te vinden en mee gaat in het ritme. Hij is ook zoveel happier! Voor mij des te meer bevestiging dat ook hengsten echt een sociaal leven nodig hebben. Hij was zo gefrustreerd van het apart staan en het niks mogen doen. Dan ben ik blij dat er hier de mogelijkheid is om de hengst een echt kudde leven te bieden met vriendinnen en een beste vriend waar die mee kan spelen en ravotten uiteindelijk <3 . Plus nakomelingen.

Nessie

Berichten: 8576
Geregistreerd: 29-03-05

Re: De kudde is eindelijk compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:19

Mooie kudde heb je daar!

gairylove123
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-05-23
Woonplaats: breda

Re: De kudde is eindelijk compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 08:57

ik vind het een heel leuk gezicht
maar waarom heeft die witte wel een halster en de gevlekte niet?

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 09:35

Nessie: Dank je wel <3 . Ontzettend trots op ze!

gairylove123: Asfaloth heeft een kaptoom om. Asfaloth en ik waren zoals ook omschreven staat bij het filmpje aan het trainen toen Thorin wilde knuffelen. Omdat het voor de heren zo belangrijk is een goede band op te bouwen om gedoe in de toekomst te voorkomen heb ik het longeertouw er af geklikt zodat dat dat niet in de weg zat terwijl ze elkaar aan het groomen waren.

En nog een update voor iedereen! Het gaat nog altijd erg goed in de kudde. Asfaloth is wel weer wat onzeker geworden en moet weer even opnieuw in zien dat Thorin het beste met hem voor heeft en alleen maar vriendjes wilt zijn. Het ligt niet aan Thorin. Zeer zeker niet. Asfaloth heeft jaren geleden een klein trauma opgelopen door Fabulous (de eerste hengst waar hij uiteindelijk succesvol mee samen heeft gestaan ondanks de onrustige start). Fabulous zat de eerste weken alleen maar te jagen achter Asfaloth aan en Asfaloth denkt nu dat elke hengst dat doet in het begin. Het is overigens helemaal goed gekomen met Asfaloth en Fabulous toen de tijd. Het zijn dikke vrienden geworden, maar bij Asfaloth dus wel een klein trauma dat er in zit wat in het begin wat extra aandacht nodig heeft bij een nieuwe hengst in de kudde
Thorin jaagt absoluut niet. In fact. Hij laat Asfaloth mooi met rust en komt voornamelijk naar hem toe wanneer hij contact wilt zoeken en wilt knuffelen.
Asfaloth vind juist dat contact zoeken zonder poort tussen hen in erg spannend. Helemaal wanneer Thorin hem vanachteren benaderd. Dan schiet Asfaloth gelijk in de verdedigings stand en dat moet juist niet. Daar werk ik nu aan met Asfaloth dat hij leert in zien dat het okay is en Thorin helpt zo onwijs goed mee <3 . Het is bizar! Thorin weet precies hoe hij Asfaloth moet helpen om in te laten zien dat het enige wat Thorin wilt is vriendjes worden met Asfaloth. Op de momenten dat Asfaloth het in ziet kan er ook geknuffelt worden <3 .
Ik ben zo ongelooflijk trots op beide mannen <3 .

Heel af en toe zelfs al wat pasjes duo training met de mannen gehad. Kijk er zo naar uit om straks echt met beide mannen tegelijk aan de slag te gaan <3 .

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:38

Ik vind de namen van de hobbit en de ban van de ring zo schattig! Je had toch ook een paar ponys verkocht een tijdje geleden? Maar wat fijn dat ze nu een mini kudde hebben. Wat schattig dat Thorin je probeert te helpen. Soms hebben ponys zoiets dat ze weten wat je nodig hebt <3

hannelot
Berichten: 963
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: De kudde is eindelijk compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:45

Wat super schattig!

gairylove123
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-05-23
Woonplaats: breda

Re: De kudde is eindelijk compleet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:53

oh ik had niet gelezen dat je aan het trainenen was sorry

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 18:38

Coco4life: Ja leuk he die namen! Groot fan van de serie en het begon ooit met Asfaloth en zo is het verder uitgebreid :D .
Ja! Frodo (de vorige hengst) is terug gegaan naar zijn eigenaar en Maria is ook mee gegaan. De eigenaar van Frodo en Thorin verkoopt haar dan voor de fokker van mijn pony Asfaloth.
En dat hebben ze zeker! Vanmiddag ook. Na het trainen met Asfaloth liep ik met Asfaloth naar Thorin toe en vervolgens kwam Thorin al heel enthousiast aangelopen om verder te werken aan hun band <3 . Gaat helemaal goed komen met die twee!

hannelot: Dank je wel <3 !

gairylove123: Is niet erg, kan gebeuren! Liever dat je het tien keer vraagt dan helemaal niet ;) .