2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:38

Waar ik Baron meet heeft hij ook spanning, hij vind die maatstok ook eng. Da's eigenlijk het enige wat hij eng vind om/aan z'n lijf :+

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:30

Arthur moest een vriendin voor een schoolopdracht helpen :)) Opstellen en voorbrengen. Dus Arthur zet wel even zijn beste beentje voor
Afbeelding
Afbeelding

Los loopt hij leuker haha
Afbeelding
Afbeelding

Libera

Berichten: 3976
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 07:30

Zo wat is het stil hier!

Als Baron het spannend vind kan het zijn dat ‘ie wat inelkaar duikt als je gaat meten misschien? Dat ‘ie daardoor kleiner meet?

Mooie foto’s hierboven, Arthur lijkt altijd veel groter op de foto’s zonder mensen, zie pas hoe klein ‘ie is als er iemand bij staat :D

Raven gaat zaterdag al naar de stal waar ze er voor het eerst op gaan zitten! Heel spannend :)) ze blijft daar 2 weken, de 2e week zal ik zelf ook kunnen rijden. En daarna mag ze mee naar huis en komt de veearts om te beginnen met scannen/ dekken/etc <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:29

Amai libera hier zijn we nog niet zover. Wel al in het werk maar enkel longe al met longersingel en dan zien voor volgende stap. Hij word wel heel knap en groot. Al groter dan zijn beide ouders :+

Afbeelding
Afbeelding

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 14:28

Wat zien die van jullie er al volwassen uit joh! En wat worden het al stoere pony’s/paarden. Rusty is echt nog iel en lijkt nog echt een baby haha. Onze wordt pas in juni 3 jaar, we grondwerken wat maar verder speelt ie lekker de hele dag buiten met vriendjes. 5 juni komt de tandarts voor wolfskiesjes, en hopelijk als het straks wat droger is kunnen we beginnen met longeren :D we hebben wel al eens een zadeltje er op gelegd en even stukje gewandeld ermee (2 minuten ofzo haha).
En hij is dol op springen haha! Rent er zelf al heen.

Ik hoop dat ik volgende week de inlog krijg van mijn staleigenaresse, die heeft de jonge paarden cursus van dressuurnatuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:27

Hier ook alles goed.
Tandarts is geweest, alles goed, geen gekke dingen.
Vorige week is ze röntgen goed gekeurd, was geen aanleiding voor, behalve dat ik gewoon wilde weten of alles goed was en als dat niet zou zijn dan wist ik waar ik rekening mee moest houden.

Verder doet ze t super, is flink gegroeid de afgelopen 2 maanden, zowel fysiek als mentaal, ze is ineens paard geworden.

Zadelmak is ze, lijkt wel, geboren, ze geeft er totaal niet om, bit ook niet, beetje kauwen en dan is t goed.

Maar ik ga er nog niet op zitten ondanks dat alles zo makkelijk verloopt.


Afbeelding

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:37

Hier ook de dierenarts gebeld omdat ik ineens schrok van een bult op haar kaak. Bleek ze haar kiezen aan het wisselen zijn :+

Libera

Berichten: 3976
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 01:51

AnsoDM schreef:
Amai libera hier zijn we nog niet zover. Wel al in het werk maar enkel longe al met longersingel en dan zien voor volgende stap. Hij word wel heel knap en groot. Al groter dan zijn beide ouders :+

[ [url=m/Zn0aRR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SB9ONA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is inderdaad al mooi en groot!

We hebben niet heel vaak geoefend hoor, ze pakt alles gewoon heel snel op :)

Ach wat is Rusty braaf zo met dat zadeltje!

Rianne dat is wel fijn dat alles goedgekeurd is, een mooi begin :)

Haha Cat dat heb ik ook wel eens gehad, dat ze van die gigantische bulten hadden met wisselen…

Vandaag hebben we Raven weggebracht… ze deed het heel braaf in de trailer. In het begin een beetje rondjes draaien maar daarna stond ze mooi rustig.
Daar aangekomen vond ze alles super spannend, dus maar gewoon op stal gezet met wat hooi en voer en een vriendje ernaast, kan ze mooi even wennen <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:43

wat een leuke stal daar met die uitloop


eventjes een duidelijk verschil tussen 2021, ik denk dat hij daar een maand of 5 was en vandaag morgen is hij 3.

Afbeelding
Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:35

Ik ben hier vooral nog een stille meelezer, leuk om te zien hoe ze het allemaal doen.

Die van mij werd vorige week uitgenodigd voor de kampioenskeuring en werd premie hengst, hij is ook al een paar keer onder het zadel geweest wat hij echt fantastisch doet. Zo braaf en makkelijk.

Afbeelding
Afbeelding

Lalladidoo
Berichten: 80
Geregistreerd: 06-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:47

Dat is al gewoon een volwassen paardje :wow:

Libera

Berichten: 3976
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:56

Wow Quir echt al een pro zo onder zadel! Gefeliciteerd met premie hengst, wat een dream come true <3

Vandaag Raven opgezocht bij de pensionstal, zo raar om haar niet hier thuis te hebben! Even lekker gepoetst en daarna gelongeerd/gewandeld in de bak, ze was best nervous maar bleef toch wel braaf <3

In de gevangenis :')

Afbeelding

En bij hotel “Ponderosa” compleet met waslijn vol kleren :D

Afbeelding

En natuurlijk van alles te zien buiten

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:17

Zo vreselijk knap <3

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:42

Ik heb eindelijk mijn twee eens samen op de foto gekregen zonder dat er een ander paard tussen staat. Natuurlijk duurde dit maar 5seconden voor een van de twee weg ging.

Afbeelding

Met faion zijn we nu intensief bezig om zijn vrees voor voeten geven/hoefsmid weg te krijgen. Het is een hele lange weg geweest, maar we kunnen er nu eindelijk met de hoevenkrabber bij, al heeft hij het vaak nog heel moeilijk.
Tegelijkertijd leert hij om gelongeerd te worden. Hier is hij wel een pak sneller mee weg.


Afbeelding
Afbeelding

Libera

Berichten: 3976
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 05:45

Raven is nu 3 dagen achter elkaar onder het zadel geweest! En vandaag voor het eerst op buitenrit geweest! Wel met haar trainer, heb er zelf nog niet opgezeten. Ze hebben wat walletjes gedaan in het bos en een rengalopje over het veld en de baan

Morgen heeft ze lekker een dagje vrij en zaterdag gaat het dressuurzadel er voor de eerste keer op (heeft ze al vaker op gehad maar nog nooit mee gereden)

Dag 1:

Afbeelding

Dag 2:

Afbeelding

Dag 3:

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:42

Ze is zo vreselijk knap en bijzonder om te zien hoe ze door een echte cowboy wordt 'gebroken' ;) Fijn dat ze het ook zo goed oppakt.

Libera

Berichten: 3976
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 23:00

Haha ik vind dat ze best voor een westernpaard door kan gaan… tot ze begint te draven haha!

Inmiddels is mijn eerste ritje een feit! Ze hebben vandaag een groepsbuitenrit gedaan, en ik was blij dat er iemand anders opzat, want oei wat kan ze een sprongen maken als ze dat wil… na afloop heb ik haar in de bak nog heel even gereden :D
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:44

Jaaaaaa je hebt erop gezeten :D leuk leuk, maar inderdaad ze kunne idiote sprongen maken!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9332
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:22

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn Libera.

Hier is Dream inmiddels ook onder het zadel. En wat een fijn dier dan zeg.
Gewoon 2 weken niet rijden dan opladen naar het bos toe en met een 10 jarige op je rug netjes in de rondte gaan.
Afbeelding

Inmiddels is hij ook goedgekeurd als dekhengst en gaan we donderdag naar Utrecht om zijn zwemmertjes te controleren.

Afbeelding

Libera

Berichten: 3976
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 03:18

Ja is inderdaad heel erg leuk, tweede zelfgefokte paard wat ik mag gaan rijden en dat is toch altijd wel heel speciaal!

Wat is die van jou braaf dan KL! Gefeliciteerd met de goedkeuring, hoop dat de zwemmertjes ook geslaagd zijn vandaag?

Raven vandaag 7de keer onder zadel geweest, maandag mag ze weer mee naar huis dan heeft ze in totaal 10 keer gereden <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:26

Wauw wat doet ze het goed lekker naar buiten en een sprongetje op een dressuurzadel :D

Libera

Berichten: 3976
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:53

Vandaag precies 3 jaar geleden is Raven geboren <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu is ze officieel 3 jaar oud! Ze is ondertussen beleerd onder het zadel, ze is gedekt (en hopelijk drachtig?) en later dit jaar mag ze naar de keuring <3

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:18

Aawh gefeliciteerd! Onze is pas in juni jarig dus dat duurt nog even. Maar merk wel dat hij meer rust krijgt in zijn hoofdje en ruimte om te leren :D . We doen nu vooral veel grondwerk en bijv. Dekje + zadel oefenen. Ook een begin gemaakt met het bitje.

Ik heb van mijn staleigenaresse de inlog voor de cursus jonge paarden gekregen van dressuurnatuurlijk. Daar ga ik vanavond een begin mee maken.
Afbeelding

Vandaag voor het eerst gelongeerd! Gewoon met touwhalster en leadrope. Hij vond het lastig zonder steun van een rand hihi, hopelijk is onze longeercirkel snel droog. Weersverwachting is iets beter dan afgelopen weken gelukkig!
Afbeelding