Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een jaar vol pech

 

2017 was een jaar vol pech. Jaren er voor waren voor mij privé heftig, vorig jaar was geen leuk paardenjaar. In januari heb ik haar verhuisd zodat ik haar dichterbij huis had en nu op de fiets naar haar toe kon gaan.

Om te beginnen kreeg mijn paard in maart een ongeluk waarbij ze een rib brak en o.a. een longbloeding op liep. Tijdens die herstelperiode had ze opeens een gigantisch zak tussen haar voorbenen in hangen waardoor ze amper nog kon lopen en gigantisch veel pijn had. Onverklaarbaar wat dat geweest kan, we kunnen er niet achter komen. Daarna stond wederom met een enorme zwelling opeens in de wei, maar nu haar achterbeen.. Dat bleek een fikse piephak.

Anyway, ik ben heel dankbaar en gelukkig dat ze er nog gewoon is. Vanmiddag stond ik haar in het zonnetje te poetsen en toen bedacht ik me dat ze eigenlijk wel weer eens in het zonnetje gezet mag worden. Want ondanks dat het een lastig, eigenwijs stuk vreten is, is het wel mijn allerliefste vriendin.

Hopelijk wordt 2018 een beter jaar waarin we allebei heel blijven.

Het spook waar het om gaat, net verhuist.
[ img ]

Aan het buiten spelen met nieuwe vrienden.
[ img ]

[ img ]

En toen kreeg ze een ongeluk.. [MD] Gebroken rib
Gebroken rib, direct boven de wond was de rib gebroken.
Foto wond - Foto wond - Foto wond - Foto wond

Omdat het op stal écht niet ging mocht ze al snel in een weiland'stal', direct naast de rest. Hier is goed te zien aan de deken hoe naar de wond open bleef en hoe veel troep er uit bleef komen. Waarschijnlijk is dit het proces geweest waarin het lichaam ook botsplinters naar buiten gewerkt heeft, want die zijn op foto's niet meer te zien. De deken mocht af en toe af, maar moest ze eigenlijk altijd om zodat er geen vliegen bij konden komen.
[ img ]

Een blij ei is het altijd :D
[ img ]

Fast forward naar de zomer waarop ze weer bij haar vrienden in de wei mocht en weer aan de longe moest om sterker te worden op laste van de dierenarts. Eerst zonder singel en sjabrak, later met. De wond was nog steeds niet gesloten. Niet ontstoken maar genas gewoon niet. Bleef een klein gat van een centimeter wat niet zorgelijk was volgens dierenarts.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Slijmen bij opa
[ img ]

En knuffelen met mijn vader
[ img ]

[ img ]

Ons eerste rondje rijden in oktober *\o/*
[ img ]

[ img ]

Haar mooie hoofd <3
[ img ]

En vanochtend gezellig samen kussen :') <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 22:42 



 
Profiel   

Mooi om de rijfoto's weer te zien na de ellende :j Ik wens jullie een fijn 2018!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 00:00 



 
Profiel   

Wat een leuk dier, en idd dat dit jaar maar een fijn jaar mag worden voor jullie, veel plezier!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 08:59 



 
Profiel   

Och jeetje wat een pechjaar! Gelukkig wel goed afgesloten.
Prachtig paard heb je, erg aansprekend hoofdje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:28 



 
Profiel   

Gadver wat een pech jaar voor jullie. Gelukkig zit je er weer op en kunnen jullie vooruit kijken naar de toekomst. Leuk paard heb je met een aansprekend hoofd. Hopelijk gaan jullie lekker genieten in 2018.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:16 



 
Profiel   

Jeetje, wat hebben jullie pech gehad zeg! Gelukkig is ze er weer helemaal bovenop en kunnen jullie samen weer aan de slag, op naar een gezond jaar zonder tegenslagen met je knappe merrie! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:29 



 
Profiel   

Wat een prachtig dier! Veel succes samen in de toekomst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:46 



 
Profiel   

Wat een ellende, dat 2018 maar veel beter mag gaan!!
Leuk setje zijn jullie *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen