Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110907
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:49

S_en_Z schreef:
Apart dat er geroepen word dat 3 echt te jong is... wat denken jullie van die 4-5 jarigen die op hengstenkeuringen de benen onder hun lijf vandaan moeten lopen..? Denken jullie echt dat die net een paar maandjes gereden worden....? Daar word toch echt wel wat meer van verwacht dan een beetje stappen draven en een galopje. En DAN hoor ik bokt alleen maar WOWWWWWWWW roepen.

TS doet rustig aan.
!


4-5 jarigen op de HK? :? Dat begint al op 2.5-jarige leeftijd of nog vroeger hoor :)
En dat vind ik idd ook niet kunnen.

Ik zeg trouwens ook niet dat TS fout bezig is hoor, voor we die discussie krijgen :D

3timesmom

Berichten: 1329
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:04

leve bokt }> :(

Ik ben nog steeds even verliefd op Cookie <3 en je rijden ziet er erg vriendelijk uit. Ik ben er zeker van dat je superzuinig bent op je goudmijntje.

Veel plezier ermee en geef dat mooie paard een dikke knuf van mij en fluister nog maar eens in dr oren hoe een geweldige uitsraling ze heeft. (Daar gaan vrouwen van groeien toch?). ;)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:29

Wauw wat doet ze het al goed zeg! Super :D
Echt een prachtig beestje en ik vind je aanpak ook erg netjes en heel eerlijk voor je paard.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:35

wat een knap paard ts je rijd netjes.succes verder.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:50

Marjoow schreef:
Met 2,5 beginnen, als het paard er klaar voor is, waarom niet? Het is zo godse makkelijk om te beoordelen van een computerscherm. Magootie staat er dagelijks bij, die kent haar paard en die weet wat het beste is voor het dier.

Paard is er niet klaar voor op 2,5, wij vinden hem er klaar voor, dat is heel wat anders!
De groei van een paard bepalen wij nog steeds niet.
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Neemt niet weg dat ik vind dat TS haar paard netjes rijdt. Ziet er verder fijn uit. :)

onbekend0207
Berichten: 1885
Geregistreerd: 26-04-11

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:01

Prachtig uitgegroeid! Ziet er top uit :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78617
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:04

Cookie is en blijft fantastisch en ik vind het er ook fijn uit zien voor zo'n jong paard wat maar net onder het zadel is.
Toch hoop ik van harte dat je haar ook inderdaad die rust geeft zoals je nu in het topic zegt. In november zei je namelijk nog dat je er zeker niet op ging voor ze 3 was en dat bij je op stal de methode was voor net het 3de jaar inrijden en dan in de zomer op de wei, maar dat dat niet je ding was en je haar zeker de tijd wilde geven.
Ik veroordeel niet dat ze nu al ingereden is, mijn eigen merrie is ook voor haar 3de al ingereden. Maar die heeft daarna wel echt rust gehad, en zelfs meer dan een zomerperiode.

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:25

Echt een super leuk, aansprekend dier. Met wat tijd en kracht wordt ze alleen nog maar knapper! Fijne rijstijl, lekker relaxed op eigen benen laten lopen. Heel veel succes samen!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:26

Ziet er goed uit Magootie! Vind het persoonlijk ook wat vroeg, maar in het inrijtopic heb ik gevolgd hoe rustig je dit hebt opgepakt :) En zou haar zeker de zomer op het land gooien, maar dat ben je ook van plan :)

Ben blij dat je niet in mijn regio woont, anders had Saga er flinke concurentie bij!

Lauura

Berichten: 3855
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Assendelft

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:34

Nou als ie nu al zo loopt gaat dat echt een leukerd worden!! Ziet er goed uit :)

Anoniem

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:36

Daar is ze weer! Het ziet er weer top uit! Kijk nu al uit naar het volgende topic :D

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:45

magootie schreef:
Ze is nu 1.62 en gaat als het goed is nog wat groeien ;) Hoop op 1.65/1.67m ;)


Denk niet dat ze zo groot word als er nu al op gereden word!..

Bij ons groeien ze vaak na hun 3de max 3 cm..Maar dat zijn friezen weet niet hoe dat gaat bij andere rassen.

Vind het er goed en ontspannen uit zien, maar wel veel lang en laag.
Dit is goed, maar kan ook tegen je werken.
Vooral zo'n jonkie, gooit nu alles op zn voorhand.
Inrijden en uitrijden lang en laag, maar probeer hem daarna toch echt wat hoger te laten lopen.


Veel plezier

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:30

Doordat er op gereden wordt blijft ze echt niet kleiner hoor heb ik nog nooi meegemaakt.

Marjo

Berichten: 37338
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:34

kyrkelover schreef:
Doordat er op gereden wordt blijft ze echt niet kleiner hoor heb ik nog nooi meegemaakt.


Lijkt mij inderdaad ook een broodje aap verhaal. Groei is iets genetisch, dat kun je niet tegenhouden door erop te rijden ofzo. Dat is net als het fabeltje over borsten die niet doorgroeien als je met BH slaapt.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:36

Wat een heerlijk knap dier. Zo te horen weet je heel goed wat je doet, dus ga lekker zo door.
Ben zeer benieuwd hoe alles gaat verlopen.

Heel veel plezier en succes met je knappe merrie!

Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:38

Wat een geweldig beestje is het toch ook!
Mik zal vast ook wel verliefd op d'r worden haha! <3

Ik vind het er goed uitzien hoor! Je doet idd gewoon lekker rustig aan! Dus dat zal allemaal wel loslopen!
Lekker zo doorgaan!

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:19

Ben echt verliefd op Koekje, heb er al weer zin in om haar volgende week weer komen te bewonderen! Vind de foto's er zo mooi uit zien en je ziet dat ze echt goed haar best doet voor je. Wat een top paard is het ook!

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:22

Geweldig dier meet een pak uitstraling!
Maar ja, ik zou haar toch zeker een zomer terug op de weide gooien. Maar ik zag dat je dit al van plan was

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:12

Marjoow schreef:
MirandaFuego schreef:
Echt een mooi beestje maar als je wil dat ze straks ook nog plezier heeft in het rijden, zeker een stuk rustiger aan, met deze kou en dunne vacht zo laten zweten is al echt veel te veel! (das echt niet rustig aan)
Juist als ze zo braaf zijn is het jouw taak om het binnen de perken te houden. :j


Wat een gezeur zeg. Kou en dunne vacht? Volgens mij is deze nog volop in verharing, en ja dan raken ze bezweet. Mijn verzorgpaard was ook bezweet vandaag, zonder dat hij heel veel had gedaan.
Ik geloof dat magootie het beste voor heeft met haar paard, zeker als ik haar op facebook ook volg en alle updates zie. Het ene paard is uitgegroeid met 3 jaar, het andere niet, deze ziet er aardig "af" uit.

_O-
Jij hebt zeker röntgen ogen! :D
Het is een feit dat een paard met drie jaar nog lang niet is uitgegroeid, dat kun je aan de buitenkant niet zien.
De meeste mensen hebben het vast goed voor met hun paard, dit betekend niet dat het ook goed ís..
Jij vind het gezeur, ik vind het de feiten onder ogen zien. :)

Marjo

Berichten: 37338
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:16

En dan nog, magootie kent haar paard, jij ziet het van fotos. Nee ik heb geen rontgenogen, wel kennis van paarden. Welke feiten moet je onder ogen zien? Dat dit een paard is en met 3 jaar al zadelmak is? hooguit 2x per week gereden word met soms 2 weken daartussen?

Het is zó makkelijk om mensen af te rekenen van achter je computer...

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:25

Snap nu waarom mensen niet zoveel plaatsen op bokt..
Iedereen weet het beter, laat ts lekker genieten van haar paardje!
Er zijn wel ergere dingen, waar jullie je druk om kunnen maken hoor dan dit!
Hier zit niks kwaads in mensen!

P.s: als je het echt zo erg vind, ga dan met een spandoek bij de hengstenkeuring staan ;)

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:27

Marjoow schreef:
En dan nog, magootie kent haar paard, jij ziet het van fotos. Nee ik heb geen rontgenogen, wel kennis van paarden. Welke feiten moet je onder ogen zien? Dat dit een paard is en met 3 jaar al zadelmak is? hooguit 2x per week gereden word met soms 2 weken daartussen?

Het is zó makkelijk om mensen af te rekenen van achter je computer...

Als je echt kennis hebt van paarden weet je dat een paard nooit is uitgegroeid op z'n 3e, dat zijn de feiten waar ik het over heb die je onder ogen moet zien.
Jij beweerd dit:
Marjoow schreef:
Het ene paard is uitgegroeid met 3 jaar, het andere niet, deze ziet er aardig "af" uit.

Dat klopt dus helemaal niet. :D

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:28

Ach, ik heb een merrie die zo meteen vijf wordt en ik ben ook te vroeg :') Veel verschillende meningen op bokt...

Erg knap dier! Je hebt ze mooi aan het lopen :)

Marjo

Berichten: 37338
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:29

Ja want met aardig af bedoel ik inderdaad dat ie helemaal uitgegroeit is.
Je kan toch zelf ook wel even nagaan dat dat niet is wat ik bedoel? Of moet ik alles in teletubbietaal gaan beschrijven?
Er is geen enkel probleem mee om tussen 2,5 en 3 jaar te beginnen met zadelmak maken en inrijden. Zolang dat met de nodige rust en geduld gaat kan dat prima. Die paarden zijn niet van suiker hoor ;)
Daarbij, magootie geeft al aan dat Cookie ruim 2,5 was toen die uit de opfok kwam. En als ik alles zo volg op facebook, is dat zadelmak maken echt goed gedaan, met rust en respect voor het paard.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:58

Wauwie, Cookje! Leuk om haar nu onder het zadel te zien. Echt een super paardje