Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:28

Vandaag hebben we weer eens wedstrijd gehad. Het was een selectiewedstrijd voor de zuid-hollandse kampioenschappen. Het losrijden ging echt super fijn! Mijn proef vond ik ook best lekker gaan alleen hij werd een tikkeltje heet waardoor ik hem soms niet meer helemaal onder controle heb en dan gaat hij zelf wel leuke dingen verzinnen Clown Er zaten 3 hele grote fouten in, met achterwaarts kreeg ik hem niet stil gezet, maar was het vanuit voorwaarts bijna meteen in zijn achteruit, op de diagonaal uitgestrekte galop gingen we eerst 4x om de pas en op het eind in draf kon ik hem bijna niet meer houden richting het groeten dus ik probeerde hem tegen te houden en toen deed hij iets wat ik echt niet had verwacht, 3 meter voor de X staat hij ineens stil Clown
Ik was uiteindelijk 3e met 211 punten, best netjes dus. Voor de selectie sta ik 2e omdat nummer 1 niet van onze kring is en dus niet voor de selectie mee rijdt.

De foto's zijn niet van super kwaliteit maar ik laat ze toch zien Lachen

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

Berichtje zou leuk zijn!

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:30

Ziet er netjes uit! soms trek je alleen je hak iets op, misschien punt om te verbeteren Lachen
Jullie zijn een leuke combi Pling

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:32

Hoi Cleo,

Blij dat het rijden weer gewoon lekker gaat met Maiko. Gewoon op een trensje, nou geen probleem toch? Ben blij voor jullie.

Ik vind de foto's waarbij hij met zn neusje eruit loopt toch het mooiste. Oke, soms mag ie daar iets meer opgericht zijn, maar het ziet er wel fijn uit.

Enne, niet te ver achterover zitten he? Tong uitsteken
Maar dat heb je volgens mij al wel vaker gehoord.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:32

Gefeliciteerd. Lachen

Je houding is al stukken beter als voor heen, maar op de laaste 2 foto's gaat je lichaam nog een beetje z'n eigenweg. Lachen
Op foto 1 mag het neusje er nog wat meer uit.
Fijn dat het de goede kant op gaat met Maiko. Lachen
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 22-11-08 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:34

Ik vind het er netjes uit zien , geeft een fijn beeld alleen over de oefeningen kan ik niet veel zegge (ivm met de hoek waarvan je kijkt). Maar let er wel op dat je niet te veel achter over gaat zitten. Voor de rest zou ik zegge ga zo door!! (ps. Zonde van de fouten, kun je nagaan hoe hoge punten je had gehad als die fouten niet had gemaakt)

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:36

Iris82 schreef:
Hoi Cleo,

Blij dat het rijden weer gewoon lekker gaat met Maiko. Gewoon op een trensje, nou geen probleem toch? Ben blij voor jullie.

Ik vind de foto's waarbij hij met zn neusje eruit loopt toch het mooiste. Oke, soms mag ie daar iets meer opgericht zijn, maar het ziet er wel fijn uit.

Enne, niet te ver achterover zitten he? Tong uitsteken
Maar dat heb je volgens mij al wel vaker gehoord.


Ik rijd hem inderdaad het liefst op trens, hij doet het super, maar voor de junioren moet ik wel stang en trens gebruiken dat is helaas verplicht. Maar dat gaat ons hopelijk ook wel lukken.

Acherover zitten blijft een irritante tik van mij ja Bloos Al schijnt het in het echt al een stuk verbeterd te zijn want ik krijg er steeds minder over te horen. Maar ik moet er wel aan blijven werken. Lachen

Bedankt voor je leuke reactie

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:37

Kir_Ples schreef:
Gefeliciteerd. Lachen

Je houding is al stukken beter als voor heen, maar op de laaste 2 foto's gaat je lichaam nog een beetje z'n eigenweg. Lachen
Op foto 1 mag het neusje er nog wat meer uit.
Fijn dat het de goede kant op gaat met Maiko. Lachen


De laatste twee foto's waren richting het afgroeten, haha daar ging hij dus nogal hard en ineens stondie stil Clown

Dankje Lachen

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:38

Shiirley schreef:
Ik vind het er netjes uit zien , geeft een fijn beeld alleen over de oefeningen kan ik niet veel zegge (ivm met de hoek waarvan je kijkt). Maar let er wel op dat je niet te veel achter over gaat zitten. Voor de rest zou ik zegge ga zo door!! (ps. Zonde van de fouten, kun je nagaan hoe hoge punten je had gehad als die fouten niet had gemaakt)


Ach ik kan (meestal) wel lachen om die trucjes van hem. Ik dacht dat ik ze allemaal wel voor kon zijn, maar deze had ik nog niet meegemaakt bij hem haha Tong uitsteken

Draflinger

Berichten: 2425
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Malden

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:14

fijn dat het weer zo goed gaat Haha! en gefeli met je 2e plaats kwa selectie.
Je zit alleen wel gigantisch naar achteren

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:22

Draflinger schreef:
fijn dat het weer zo goed gaat Haha! en gefeli met je 2e plaats kwa selectie.
Je zit alleen wel gigantisch naar achteren


Dankje wel Lachen

Dat gigantisch vind ik wel een beetje overdreven. Als het echt zo ontzettend overdreven was geweest had ik daar echt wel commentaar over gehad, want daar kom je in het Z2 niet zomaar mee weg, en ja daar heb ik ervaring mee.

Natuurlijk blijft het een punt dat moet verbeteren maar zo overdreven was het ook weer niet.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:53

Nette punten voor een proef met zulke fouten! Jammer inderdaad dat je nog steeds wat in elkaar gezakt zit.. Probeer eens je schouders naar achter te doen, volgens mij is dan het hele probleem weg.
Wanneer start je weer Junioren?

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:55

Zit er vriendelijk uit. Wellicht als je hem wat meer opgericht krijgt en wat meer op het achterbeen, dat het rechtop zitten je wat makkelijker afgaat. Leuk dat het weer zo goed met hem gaat.

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:58

sjaantje schreef:
Nette punten voor een proef met zulke fouten! Jammer inderdaad dat je nog steeds wat in elkaar gezakt zit.. Probeer eens je schouders naar achter te doen, volgens mij is dan het hele probleem weg.
Wanneer start je weer Junioren?


14 december heb ik weer junioren! Lachen

Bedankt voor je reactie.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:08

Weert dus? Probeer het eens met je schouders Knipoog

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:10

excuse me............WAT EEN PRACHTIG DIER ZEG!!!!!!!!!!!!

erg mooi beengebruik!!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:51

Ja het is wat he als ze zo druk zijn met dingen verzinnen dat ze niet meer opletten Ach gut en dan ineens komt die hulp door en staan ze stil... Paard zijn is niet eenvoudig *LOL*

Ziet er heel fijn uit. Ondanks dat hij heet is vind ik dit een van de betere fototopics van jullie. Hij is ondanks zijn heetheid ontspannen, fijne teugelvoering, jij zit misschien niet volgens het perfecte plaatje maar je zit is functioneel en je zit hem niet in de weg. Dat is imo het voornaamste. Je houding stoort me ook absoluut niet, komt heel natuurlijk over... Niet zo strak en gespannen zoals "het perfecte plaatje". Nee, hele leuke foto's Ja

Maiko ziet er overigens goed uit! Lachen

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:29

sjaantje schreef:
Weert dus? Probeer het eens met je schouders Knipoog


Ja inderdaad weert Lachen

Ik zal het van de week zeker gaan proberen Lachen

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:31

pharagirlke schreef:
Ja het is wat he als ze zo druk zijn met dingen verzinnen dat ze niet meer opletten Ach gut en dan ineens komt die hulp door en staan ze stil... Paard zijn is niet eenvoudig *LOL*

Ziet er heel fijn uit. Ondanks dat hij heet is vind ik dit een van de betere fototopics van jullie. Hij is ondanks zijn heetheid ontspannen, fijne teugelvoering, jij zit misschien niet volgens het perfecte plaatje maar je zit is functioneel en je zit hem niet in de weg. Dat is imo het voornaamste. Je houding stoort me ook absoluut niet, komt heel natuurlijk over... Niet zo strak en gespannen zoals "het perfecte plaatje". Nee, hele leuke foto's Ja

Maiko ziet er overigens goed uit! Lachen


Bedankt voor je leuke reactie.

Met losrijden werd hij ook alw el een tikje heet, maar ik controleer hem daar steeds in door stukjes laag te rijden etc. Lachen

Ik vind Maik er nu ook wel erg mooi uit zien, hij is best wel wat aangekomen, maar ik vind het hem niet misstaan! Haha!

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:32

sabine1985 schreef:
excuse me............WAT EEN PRACHTIG DIER ZEG!!!!!!!!!!!!

erg mooi beengebruik!!!!


Dankje! Haha!

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:56

Wat een prachtig mooi paard! Kijk ik erover heen of mag ik de afstamming nog vragen?

Rijtechnisch weinig commentaar, op de eerste foto lijkt hij alleen iets achter de loodlijn, maar dat corrigeer je snel zo te zien. Mooi plaatje jullie samen Lachen

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 22:20

MLoeser schreef:
Wat een prachtig mooi paard! Kijk ik erover heen of mag ik de afstamming nog vragen?

Rijtechnisch weinig commentaar, op de eerste foto lijkt hij alleen iets achter de loodlijn, maar dat corrigeer je snel zo te zien. Mooi plaatje jullie samen Lachen


Je mag de afstamming nog vragen hoor:D Maiko is een Investment X Burggraaf, totaal geen dressuur dus, maar hij heeft toch al aardig wat gepresteerd hihi Lachen

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:53

waauw cleo wat ziet maaikie er goed uit zeg Lovers
ziet er super fijn uit!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:13

Is dit in losrijbak van Groot Ammers? Tenminste daar lijkt het op. Inderdaad niet te ver achterover zitten, zie ook graag iets meer lengte in de hals naar voren en dat neusje wat meer eruit komt, dan kan het achterbeen nog net wat meer naar voren treden en eronder treden tijdens oefeningen. succes

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:54

knabbelgirl schreef:
waauw cleo wat ziet maaikie er goed uit zeg Lovers
ziet er super fijn uit!


Dankje!! Haha! Haha!

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Cleo en Maiko @ selectiewedstrijd Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:55

Bets schreef:
Is dit in losrijbak van Groot Ammers? Tenminste daar lijkt het op. Inderdaad niet te ver achterover zitten, zie ook graag iets meer lengte in de hals naar voren en dat neusje wat meer eruit komt, dan kan het achterbeen nog net wat meer naar voren treden en eronder treden tijdens oefeningen. succes


Op foto 1 ben ik het met je eens. Verder is er niks mis met de lengte in zijn hals.

Was inderdaad in groot-ammers.