Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:30

Het einde van het jaar nadert, dus tijd voor een mooi jaaroverzicht van mijn beste vriend.

December 2007
Ik had mijn topper net een maand toen ik groen licht kreeg van mijn eigen stal: er kwam een box vrij, dus de Boelie kon van zijn tijdelijke stalling naar de stal waar ik kind aan huis was: Manege ten Eysden te Geleen. Hier konden de paarden wél lekker naar buiten, óók in de winter!

Afbeelding

De boelie ontpopte zich tot een waar buitenrijpaard. In de kerstvakantie gingen we gerust uren erop uit, met soms een stop in een nabijgelegen dorp om in de plaatselijke supermarkt iets lekkers te halen. Het paard werd dan gewoon buiten geparkeerd Party!!

Afbeelding

Januari 2008
Bokker Nicky_ kwam langs voor een fotoshoot. Paard in een mooi setje gestoken en gaan met die banaan!! Bovendien reden we onze eerste wedstrijd onderling, wat resulteerde in 198 punten en een tweede plaats. Wat was ik trots op mijn paard Lovers

Afbeelding

Februari 2008
Was de maand waarin in 20 werd. De mooie uitrijdeken die ik toen kreeg werd veelvuldig gebruikt! Want weer of geen weer - altijd uitrijweer!!

Afbeelding

Maart 2008
De maand waarin de ellende begon. Riddikulus liep onregelmatig onder het zadel... De dierenarts werd geconsulteerd en er waseen vermoeden van een spierscheuring in de rechterbil. 2 weken stappen zouden moeten volstaan om het te laten genezen. Het stappen was bij tijd en wijlen een drama:

Diekie: "Baahaaaas ik wil nog rennenvliegenspringenvallenopstaanenweerdoorgaan" Party!!
Sanne: "NEE"

Afbeelding

April 2008
Helaas bleek de spierscheuring toch niet de oorzaak van de kreupelheid. Riddikulus moest naar de kliniek om foto's te maken. Hier werd klinische HKO gediagnosticeerd. Het gewrichts werd ingespoten en ik kreeg het advies om het paard de wei op te zetten. Hier ging het helaas van kwaad naar erger. De onregelmatigheid werd zware kreupelheid en de tranen liepen me soms over de wangen om mijn lieverd zo te zien.

Afbeelding

Mei 2008
Om die reden heb ik een second opinion laten doen door 2 dierenartsen die hier in de zuiden een goede naam zouden hebben in het diagnosticeren en behandelen van beenproblematiek. Deze kwamen al snel tot de conclusie dat de diagnose HKO niet goed gesteld was, maar dat er vermoedelijk een botbreuk dan wel bandprobleem zou moeten zijn. Doordat beiden behoorlijk ernstig waren kreeg ik het devies mijn liefste baike 4 maanden lang op absolute boxrust te zetten. Het paard mocht er onder geen beding uit: niet voor de wei, niet voor te wandelen en zelfs niet voor het mesten. En zelfs dan was de kans aanwezig dat het nooit meer goed zou komen. Ik wist meteen dat ik dit laatste redmiddel nog wilde proberen, ook al had ik het paard nog geen halfjaar.

Afbeelding

mei 2008 t/m september 2008
De boelie moest de box in. Ik heb nog nooit een paard gezien dat zich zo schikte in zijn lot. Hij heeft werkelijk nooit een stap verkeerd gezet in dat kleine hok. Op het einde kreeg hij steeds meer last van complicaties zoals enorm dikke benen. Dit leidde uiteindelijk bijna tot bloedvergiftiging in september. Gelukkig kregen we hem er met een ultradosis antibiotica weer bovenop, maar mijn dierenarts gaf wel aan dat dit alleen maar erger zou worden: zijn weerstand was immers gedaald tot 0,0. Bovendien zouden de 4 maanden er binnen ruim een week opzitten. Ik heb toen besloten in overleg met de dierenarts dat ik weer zou gaan opbouwen.

Afbeelding

Oktober 2008
Stond samen met een deel van september en een deel van november in het teken van OPBOUWEN. Ondanks zware sederende middelen en een ijzersterke man aan de andere kant van het touw, was het iedere keer weer een hele kunst om Riddikulus te laten wandelen in plaats van vliegen. Zo ben ik op de night-care beland met vriendlief omdat paard dusdanig ontplofte dat de brandblaren in de handen stonden Bloos

November 2008
Toch voelde ik onder het rijden (wat uiteraard alleen uit een paar drafpasjes en veel stappen bestond) toch iets. Was het stijfheid? Was het dolligeheid van het paard zelf? Of was het toch.....???
Wederom werd de dierenarts geconsulteerd (daar had ik inmiddels een wekelijks abbonoment op). Deze kwam met het afschuwelijke nieuws dat de blessure niet was opgeknapt en dat mijn paard blijvend kreupel zou zijn. Diekie kon nooit meer normaal bereden worden....
Ik heb toen besloten dat hij weg zou gaan: Ik kon immers geen 2 paarden onderhouden van mijn studentenbaantje en wat had ik nou aan een kreupel paard? Viavia ben ik met mensen in contact gekomen waar hij in april naartoe zou gaan.

Maar, in december startte te winterwei op mijn eigen stal, waardoor de paarden maar 2 uur per dag buiten zouden komen. Dit zag ik niet zitten: Zo'n jong paard zoveel binnen laten staan, al was het maar voor een aantal maanden, nee dat ging er bij mij niet in... Als uit de hemel kwam daar bokker Charlotte, die haar paarden aan huis had staan en wel als tijdelijke opvang wilde fungeren.

Diekie mocht weer voor de eerste keer de wei op. Tot zijn oksels in de bescherming, maar genoten heeft hij!

Afbeelding

Bovendien kwam bokker Roos om foto's te maken van de merrie van Siena, en omdat de Boelie zo mega fotogeniek is, werd hij ook even op de gevoleige plaat vastgelegd. Deze foto's zijn heel speciaal voor me: Ik zag het echt als een afscheidsshoot...

Afbeelding

Afbeelding

December 2008
1 december is Riddikulus naar Charlotte verhuist. Hier heeft hij het geweldig naar zijn zin: een kudde voor zichzelf, mega boxen en dagelijks plenty weidegang. Helaas kreeg ik te horen dat de mensen die diekie over zouden nemen afhaakte. Maar er waren andere mensen die veel interesse in hem hadden, die snel wilde komen kijken en hem mee wilden nemen. Dit heeft me heel erg aan het denken gezet. Ik was zo verdrietig over het feit dat hij weg zou gaan dat mn moeder tegen me zei: "San, niemand heeft je gezegd dat hij weg moet, dat heb je jezelf opgelegd". Zodoende heb ik besloten om hem niet weg te doen. Diekie blijft lekker een paardenluizenleventje houden bij Lot en ik geniet iedere dag meer van hem!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


http://img89.imageshack.us/img89/8403/39567042ry0.jpg

http://img136.imageshack.us/img136/7443/56024461am2.jpg

Al met al een zeer bewogen jaar voor ons: een jaar van heel veel plezier maar ook heel veel verdriet. Ik heb er nu een goed gevoel bij, en dat is wat telt...

Doei, doei

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:37

Jullie zijn echt een leuk stel samen. Hopelijk kunnen jullie volgend jaar lekker samen genieten van elkaar, zonder dat de dierenarts er aan te pas moet komen.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:46

Wooh wat een verhaal.

4 maanden boxrust, dat is echt lang.
Wel fijn dat hij zo lekker op het land mag! Lachen
Hopen dat 2009 meer jou jaar gaat worden Haha!

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:57

wat is het toch een mooi paard,
Fijne dat jullie beide nu rust gevonden hebben!

Charlottte

Berichten: 2653
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Simpelveld

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:09

Sanne, ik krijg helemaal kippenvel als ik het lees, heel mooi gemaakt !! Jullie hebben zo'n band met elkaar, het zou zonde zijn als dit niet nog sterker kon worden !!
Jullie zijn altijd welkom hier, en ik hoop dat er nu alleen nog maar goede tijden komen, dat de slechte tijden achter de rug zijn !!

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:12

hij mag blij zijn met zo'n baasje als jou mooi overzicht en nog veel plezier met elkaar de komende jaren

qalipso24
Berichten: 138
Geregistreerd: 25-04-08

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:26

Verdrietig Oh, Sanne de tranen stromen over mijn wangen...

Ik heb het hele proces met je meegemaakt, alle Ups en Down, en vooral veel downs...

Nu zie ik alles achter elkaar staan, en kan mijn tranen niet binnenhouden er spreekt zoveel liefde uit je woorden voor je mooie Boellie en ik hoop dat jullie samen een mooi 2009 tegenmoet gaan...

Lovers Liefs Gesina

J92
Berichten: 1238
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:52

Wat heb jij een mooi verhaal geplaatst! Ik hoop dat jullie nog vele jaren van elkaar kunnen genieten Lovers
Ook hele leuke/mooie foto's..

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:14

Wauw wat heb je dat mooi gemaakt.
Wat super dat je hebt besloten hem te houden! Je weet maar nooit wat een ander ermee doet, nu kun je het mooi zelf bepalen..
Weet zeker dat hij heel erg blij is met zo'n superbaasje!

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:47

Ik krijg hier helemaal kippenvel van.. Wat erg! Maar wat boft jou prachtige paard met zo'n baasje!
Trouwens: die stipjes op zn neus zijn egt heeeeel schattig!

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 11:20

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal, dat doet goed Ja

_Joycke_

Berichten: 793
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Jabeek., Limburg

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:14

Mooie foto's, echt fijn dat je hem gewoon bij je kan houden, en hij nog lekker van leventje kan genieten.

Chessje

Berichten: 210
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:53

Ik heb de tranen in mijn ogen... Wat heb je jou jaar met Boelie mooi omschreven... Ook al bevat het veel pijnlijke momenten...

Geniet lekker van Boelie nu in 2009 en nog vele volgende jaren...

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:15

een mooi verhaal met een happy end. Heel veel sterkte en plezier met hem.

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 20:23

Bedankt voor de lieve complimenten Lachen Party!!

Charlottte

Berichten: 2653
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Simpelveld

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:25

Die je heel erg hebt verdiend Sanne !! Haha!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:04

ITP---> EJL-ITP

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:18

Petje af dat je voor je paard gekozen hebt in plaats van je eigen paardrijplezier! Helaas doen niet veel mensen dit meer voor hun paard, dit is echt liefde!

Jullie zijn een heel leuk stel om samen te zien Lachen Ik hoop dat jullie nog een hele leuke tijd samen tegemoet gaan!

Chaelle

Berichten: 1451
Geregistreerd: 06-02-05

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:41

Wat een jaar voor jullie. Veel downs zo te horen, maar petje af dat je hebt doorgezet! OK dan!
Jammer dat het met het paard niet zo'n happy end is (blijvend kreupel) maar erg veel respect voor het feit dat hij bij jou mag blijven Lachen

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:58

Dank jullie wel Bloos Ik ben echt apedol op dat stomme beest Lovers

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:12

Wat fijn dat je hem zelf kunt houden! Een betere plek had hij niet kunnen krijgen!!

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 21:10

frisiangirl schreef:
Wat fijn dat je hem zelf kunt houden! Een betere plek had hij niet kunnen krijgen!!


Dankjewel. Hopelijk heb jij inmiddels ook een leuk paard gevonden! Ja

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:22

Wat een ellende met dikkie zeg.
Wel super fijn dat hij toch van jou blijft!
En wie weet wat een aantal jaar rust met hem doet.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:34

tranen staan in mijn ogen...

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Jaaroverzicht Riddikulus 2008 <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 19:12

Ach gut
Ik kreeg in het begin van de ellende een kaartje van bokker chessje waarop stond:


wat je nooit vergeten moet,
alles
alles
alles komt goed



En zo is het Ja