*Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

*Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:43

Hallo Bokkers,

Hier nog wat foto's van Djokke, een 7jarige friese ruin van 1.74m. hoog
en momenteel rijden we L/M niveau. KiWiKo was deze dag bij mij om te meeten
en sinds vandaag gaat KiWiKo op bokt Djokke 2 dagen per week verzorgen!
Daar ben ik reuze blij mee, dan heb ik ook weer wat tijd voor mijzelf.
De foto's zijn gemaakt door Muppetmayo, waarvoor mijn dank!! :D
Het was geen geweldig weer en het regende af en aan, maar goed, hier de foto's!!

Mijn eigen min- verbeterpunten weet ik, maar goede tips zijn altijd welkom, mits onderbouwd. ;)
Foto's staan niet op volgorde:


losrijdrafje
Afbeelding

drafje
Afbeelding

galop
Afbeelding

schouderbinnen
Afbeelding

wijken en je hoofd draaien, kreeg de foto niet rechtop, wel mooi beenwerk
Afbeelding


Afbeelding

drafje
Afbeelding

travers, lengtebuiging moet nog meer
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:53

Wat ziet ie er gaaf uit zo geschoren zeg!

Ligt het aan mij, of schuift jou zadel ook iets of wat naar achteren?

Het zou mij niets verbazen als dat bij Djokke ook door zijn buik komt hoor, heeft Robijn ook!

Maar wat zijn jullie ontzettend lekker bezig!

Ben benieuwd naar foto's van Kim erop :D

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:56

Topic van kiwiko staat er al op bij HAW :D [RT-HAW] Kim op Djokke van Klomp
Inderdaad schuift mijn zadel ook ineens, na het scheren is dat begonnen. De zadelmaker ga ik even "bestellen" om op te vullen en die tussentijd kijk ik uit naar een nieuw zadel.
Hij heeft na het scheren een bruinige gloed, maar zit helemaal vol met appeltjes :D Thanks voor je bericht!!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:57

Wat een geweldig paard!!! Hij ziet er super uit. Mooi zoals je die appeltjes door ziet komen in zijn geschoren velletje.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:06

Leuke pics weer. Ik zie toch dat de travers de goeie kant op gaat, is toch verbeterd met de laatste keer dat ik het gezien heb!
Opletten dat je niet inelkaar zakt en lichtjes voorover komt!!!!!!!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 15:14

@Bets; Fijn dat je vooruitgang ziet! :D Ja, ik zit er weer luilekker op hè? :o Bedankt voor je reactie!

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:53

Mooie fotos.
Verbeterpunten ik heb er een paar gezien, je rijdt best goed maar met verbetering zou het nog beter ogen en makkelijker gaan.
Allereerst blijf rechtop, heel veel fotos zit je mooi rechtop maar op sommigen komt je oude fout weer om de hoek kijken.
Schouderbinnenwaarts is een gedragen verzamelde beweging op drie sporen ipv vier.
De draf die mag veel meer gedragen van achteruit met een tik meer verzameling iets waar je op M niveau echt naar toe moet werken.
Dus een meer verzamelde draf is wenselijk en vooral ook de middendraf die is in principe verzameld die van jou duikt een beetje op de voorhand, meer de hand gesloten laten meer er tegen aan rijden, hij mag gerust kleiner. Super beweging hoor zo is het niet maar hij valt dan uit elkaar.
De travers achtige beweging moet id je zei het zelf al veel meer verzameld en veel meer gesteld en gebogen om je binnenbeen.
Maar wederom over het geheel ziet het er prima uit en zijn jullie nog steeds op de goede weg.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:05

Kafue, dat grote is zo moeilijk voor Fries om klein te krijgen. Althans Djokke heeft daar veel moeite mee gehad en nog hoor. Zeker omdat hij zelf ook enorm groot is van zichzelf maakt het daardoor nog moeilijker ook. Maar je commentaar klopt geheel.

Dautsen

Berichten: 419
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Roosendaal/Breda

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:33

Wauw! We hebben even moeten wachten, maar het was het waard ;-). Hij ziet er goed uit. Hij komt altijd heel krachtig over op zijn foto's. Hij is wel dunner geworden of niet?

Kladblokje

Berichten: 50
Geregistreerd: 26-01-09

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:34

Het ziet er echt super goed uit! Wel zou ik proberen zelf niet teveel naar voren te gaan zitten.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:21

Ik vind het er leuk uit zien. Je hoort toch altijd dat friezen lelijk worden als je ze scheert. Nou als ik naar deze foto's kijk dan vind ik dat hartstikke meevallen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:35

hihihi daar is de man :) :) :) Hij is fijn :)

Deze word inderdaad niet lelijk van scheren :)

Hij kan zo lekker sjouwen

Igorovic

Berichten: 33
Geregistreerd: 07-09-07

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:59

Ziet er leuk uit! Je straalt ook helemaal! Vind het super knap hoe je hem zo op lengte rijdt en dat hij lekker kan zakken. En dat hij daarin ook van achter zo lekker mee komt. Is erg fijn om te zien! Veel succes zo samen!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:14

rijtechnisch ziet het er goed uit, je ziet duidelijk dat je hem mooi op lenge rijd!
qua je houding mag je jezelf wat langer maken :P

maar zoals altijd mooie combi!! djok is knap!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:08

Wat een leuke reacties! :o

@Kafue: Je hebt helemaal gelijk, maar zoals Bets al aangaf, hij vind het heel moeilijk, maar het wordt
langzaamaan steeds een stukkie beter. :D Bedankt voor je fijne uitgebreide reactie!

@Dautsen: Voor jou speciaal dit keer met handen lager ;) :D
Naar mijn weten is hij ietsje afgevallen, maar niet veel, de berg haren is eraf, wellicht lijkt ie daarom een stuk smaller :+

@kladblokje: Helemaal eens, ik kan veel netter zitten, maar heb niet echt mijn best gedaan, we reden meer voor de fun dan voor het mooie :D

@splint: Haha, je hebt gelijk, maar ja zoals ik al zei tegen kladblokje, ik deed er niet bepaald moeite voor. :+ :D Thanks! ;)

De rest bedankt! :)

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:15

mooie zwarte parel heb je daar toch, ik heb maar een vraag....

hoe maak je die schitterende vlecht?
dat zou ook zo mooi staan bij mijn verzorgarabiertje, die heeft ook van de mega manen

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:32

Ik ken die grote paarden die moeilijk willen sluiten al heb ik nog nooit een fries gereden dus mischien is dat wel anders hoor.
Wat wel bij die reuzen van ons helpt en die zijn 1.74, 1.78 en 1.84 is kleine momenten dus echt pas of vier vijf werkelijk sluiten tegen de bijna gesloten hand aan en achter goed activeren en dan weer een pas of vier vijf eruit rijden maar de hand niet te ver openen of weggooien. Dus achter sterk maken.
Maar telkens kort om ze geen spierpijn of kramp te bezorgen.
Voor middendraf kun je ook een stukje verzameld schouderbinnenwaarts rijden dan de diagonaal opgaan en stukje vertrekken. Je kunt dan mooi de verzameling van het schouderbinnenwaarts gebruiken om een stukje van achteruit verzameld middendraf te gebruiken.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:38

Gaaf paard, mooi groot!

Probeer je fries soms wat meer op de achterhand de zetten, Djokke zou soms wat meer verzameling kunnen krijgen maar dat is niet eens het belangrijkste punt. Het ziet er wel ontspannen uit!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 09:03

@Kafue: de oefeningen die je noemt, gebruik ik zelf ook, maar het kost hem gewoon moeite, tis een echte fries die graag wil stuwen, dragen blijft lastig, maar dat komt vanzelf wel goed.
Stukken schouderbinnen en diagonaal opgaan doe ik ook :j :)

@Abeltje_xx: tja, gewoon strak vlechten eigenlijk, niks bijzonders :D

Bedankt allemaal! :)

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:52

Kafue schreef:
Ik ken die grote paarden die moeilijk willen sluiten al heb ik nog nooit een fries gereden dus mischien is dat wel anders hoor.
Wat wel bij die reuzen van ons helpt en die zijn 1.74, 1.78 en 1.84 is kleine momenten dus echt pas of vier vijf werkelijk sluiten tegen de bijna gesloten hand aan en achter goed activeren en dan weer een pas of vier vijf eruit rijden maar de hand niet te ver openen of weggooien. Dus achter sterk maken.
Maar telkens kort om ze geen spierpijn of kramp te bezorgen.
Voor middendraf kun je ook een stukje verzameld schouderbinnenwaarts rijden dan de diagonaal opgaan en stukje vertrekken. Je kunt dan mooi de verzameling van het schouderbinnenwaarts gebruiken om een stukje van achteruit verzameld middendraf te gebruiken.

Goh fijne uitleg, ook ik zelf heb hier wat aan. Ja het is soms wat met die reuzen. ;)

corinagirl
Berichten: 1850
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:45

Djokke ziet er, zoals altijd, super uit ;) . En het rijden ziet er ook goed uit zeg!
Eigenlijk heb ik niet veel toevoegingen, ben met Otello nog druk met de basis bezig ;) .

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:05

Fijn als je elkaar zo lekker kunt helpen met de geliefde sport.
Die tips van schouderbinnenwaarts en dan de diagonaal op komen van Isabell Werth. En ze werken bij mijn paard super.
Dat van sluiten vier vijf passen ietsie vertrekken vier vijf passen komen van de bondscoach van duitsland. Het fijne van de tips vond ik dat ze direct een klik gaven van oh ja inderdaad. En omdat ze een pietsie moeilijk zijn letten de paarden ook nog eens meer op en de ruiter trouwens ook.

O ja en stuwen mag best wel graag zelf motor lekker aan het werk, maar voor wel de hand meer sluiten dan wordt stuwen vanzelf dragen en een mooi voorbeen heeft Djokke toch al.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:15

Joyceeeeeeeeeeee wat ziet Djokke er stoer uit! :D Ow ik kan echt niet wachten om hem te meeten :):) Het ziet er echt goed uit hoor! :D Knap paard! :D

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:19

Supermooie vlecht! Zo is het mij (helaas) nog niet gelukt....

pria
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: belgie

Re: *Djokke weer lekker aan de arbeid* (FRIES L/M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:21

Dit vind ik er nou fijn uitzien!!
over de rug en ontspannen, ga zo door !