Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:52

Hilde heeft helaas door een dubbele blessure(zowel aan hoef als spierbeschadiging, beide LA) van begin dec tot 1,5 week voor de foto's gemaakt zijn stilgestaan, maar ze is weer helemaal goed en we zijn weer fijn aan het rijden.

We zijn sinds kort begonnen met de wedstrijden, in de klasse B wat niet verkeerd gaat, wel moet er goed gewerkt worden aan de hoofd-halshouding, aan mijn houding en aan de galop, en Hilde is wat loperig en moet meer rust krijgen zonder activiteit te verliezen.


Helaas werkt mn nieuwe digi niet goed als de zon niet schijnt, dus helaas geen mooie scherpe foto's :\
Gelukkig is mn nieuwe eurostar setje wel zichtbaar ;) (heb alleen geen peesjes om ivm die dikke sokken, maar die heeft ze voor ook niet echt nodig)

Het eerste rondje is altijd álles interessant, ook al kent ze het clubterrein erg goed ;)
Afbeelding

Na wat draven laat ik haar altijd ff lekker galloperen, zodat ze daarna geconcentreerd aan het werk kan
Afbeelding

Daarna in draf aan de ontspanning werken en aan de lengte in de hals, dat vindt ze nog moeilijk maar gaat steeds weer meer de goede kant op
Afbeelding

Wat stuurwerk om haar lekker los te krijgen en krijg daardoor ook meer lengte in de hals en ze ontspant erg goed.
Ik zit bewust naar voren zolang ze niet meer opgericht en in de aanleuning loopt (vandaar ook de verlichte zit in de 1e galop)
Afbeelding

Daarna ga ik eerst in stap en daarna in draf wat aan de schoudervoor & schouderbuiten werken, met als doel LA sterker te maken(Hilde is rechtsgebogen, vandaar dat LA het zwakste achterbeen is wat ze dus moet leren er altijd goed onder te zetten)
en natuurlijk doe ik beide kanten evenveel om haar gelijkmatig te trainen en lekker los te houden.

Pasje schouderbuiten
Afbeelding

Pasje schoudervoor
Afbeelding

Wat schuiner gezet, dus meer richting schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

Op beide kanten rij ik dus zowel schoudervoor als schouderbuiten, in stap en draf.
Tot vlak voor haar blessure vond ze het nog érg moeilijk, inmiddels kan ik haar heel makkelijk omstellen van schouderbuiten naar schouderbinnen, ook in draf gaat dat nu allemaal steeds makkelijker.

Afbeelding

Afbeelding

Errug enthousiast in de galop ;) Durf haar nog niet maximaal aan het werk te zetten dus ze blijft erg overenthousiast, maar wil haar niet overbelasten zo na haar blessure!
Afbeelding

Pasje wegrijden in de galop, dat gaat altijd erg fanatiek, maar terugrijden begint ook steeds beter te gaan!
Afbeelding

Fijn drafje, alleen wil ze nog net wat teveel onder me uitlopen, en als je dan een ophouding maakt wordt ze nog wat kort in de hals, ze moet nog net wat beter op mn zit gaan reageren
Afbeelding

Pasje wegrijden in draf
Afbeelding

even belonen en uitstappen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNHS8JHU.jpg

En weer klaar :D

Afbeelding

Igorovic

Berichten: 33
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:18

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen! Pas op dat je haar niet overbelast heh. Maar dat gaf je zelf ook al aan. Gaat lekker, met die lengte in de hals. Heel veel succes met opbouwen!

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:20

Mooie foto's.
Ik vind dat je haar voor een Fries goed voor elkaar hebt.
Niet in ten nadele van het ras, maar vaak zie je toch anders in de praktijk (ruiterkunsten, dat friezen kunnen lopen hoeft niet bewezen te worden).
Dit is plezierig om naar te kijken!
Klasse!

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:22

volgens mij draait jou kogelbeschermer naar buiten; maar dat terzijde.
ik vind haar wat mager en slap in de bespiering maar dat kan door de blessure komen.
De laatste foto's vindt ik het fijnste beeld geven; hier begint ze meer te swingen!
bouw het rustig verder uit; komt helemaal goed!

is ze geschoren?ben toch meer fan van de zwarte fries hihi :D

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:24

Ik vind dit er echt super uitzien +:)+ Eindelijk een fries die niet opgekropt loopt, maar mooi met lengte in de hals!
Je mag nog wel wat meer blijven zitten in de galop, maar volgens mij weet je heel goed waar je aan moet werken :j
Idd nog wel een beetje slap in de bespiering, maar dat komt wel goed zo!

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:24

Wildgirl schreef:
volgens mij draait jou kogelbeschermer naar buiten; maar dat terzijde.
ik vind haar wat mager en slap in de bespiering maar dat kan door de blessure komen.
De laatste foto's vindt ik het fijnste beeld geven; hier begint ze meer te swingen!
bouw het rustig verder uit; komt helemaal goed!

is ze geschoren?ben toch meer fan van de zwarte fries hihi :D


Vandaar dat ik de foto's leuk vond.
Hou wel van wat sjieker/slanker gebouwd.

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:27

@hannanas, ik juist niet :D

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:22

Rens jullie zijn echt super leuk samen :+:
Het dekje staat echt heel erg gaaf op d'r.

zoepahhpaula

Berichten: 386
Geregistreerd: 30-10-06
Woonplaats: Gastel

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:32

Wauw..ik vind haar geschoren echt wel knap!
Succes verder samen..ben blij dat alles weer goed met dr is!

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:33

Ik had al commetaar gegeven op het fpf! En dat is niet veranderd hoor :D

Naomi_Star

Berichten: 964
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:41

He Renske,
Ondanks dat jullie er tussen uit zijn geweest vind ik het er erg goed uit zien! Fijn ook dat het omstellen van schoudervoor/buiten beter gaat! Ik vind het echt een heerlijk dier om te zien!

Anoniem

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:59

Ziet er goed uit zeg, leuke fries om naar te kijken ook! Vind d'r lekker los lopen, zeker op de laatste foto's! +:)+

Offtopic: Volgens mij moet ik 7 Maart tegen jou dressuren in Reusel? :D

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:26

Bedankt voor alle leuke reacties! Ben weer helemaal trots! *D


Wildgirl schreef:
volgens mij draait jou kogelbeschermer naar buiten; maar dat terzijde.
ik vind haar wat mager en slap in de bespiering maar dat kan door de blessure komen.
De laatste foto's vindt ik het fijnste beeld geven; hier begint ze meer te swingen!
bouw het rustig verder uit; komt helemaal goed!

is ze geschoren?ben toch meer fan van de zwarte fries hihi :D


Thnx! En ze moet idd nog véél meer bespiering krijgen maar daar wordt aan gewerkt.

Ze is idd geschoren, had een hele dikke onderlaag in haar vacht, waardoor ze haar warmte niet kwijt kon en supernat was na een stukje buitenrijden, laat staan na het werk in de (binnen)bak, vandaar dat ze niet echt zwart is.

Mn kogelbeschermer is deze: http://www.ruitersportgierman.nl/websho ... uct=530281
die zit aan beide kanten om de kogel heen, omdat de gewone strijklap snel verdraaid na een paar keer aantikken, zeker met die sokken eronder. Deze die rondom zit blijft mooi op zn plek zitten :)

@ Melanie_ ik start idd in Reusel op 7 maart :D

Dee_Es

Berichten: 3678
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:35

Hey Renske, dat ziet er goed uit zeg. Ben benieuwd hoe Hilde eruit ziet met wat meer bespiering.
Succes met de wedstrijdjes in ieder geval.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:34

xSiep schreef:
Ik vind dit er echt super uitzien +:)+ Eindelijk een fries die niet opgekropt loopt, maar mooi met lengte in de hals!
Je mag nog wel wat meer blijven zitten in de galop, maar volgens mij weet je heel goed waar je aan moet werken :j
Idd nog wel een beetje slap in de bespiering, maar dat komt wel goed zo!


Ben het met je eens dat ze meestal opkroppen, maar gelukkig zijn er genoeg friezen die wel met lengte worden gereden :)

Ziet er leuk uit Renske, ondanks je "stop" tussendoor ziet het er toch heel fijn uit!
Die van jou is ook al een beetje bruinig na het scheren, die van mij precies eender :D

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:39

Super! Ik heb zelf o.a. ook een fries. Ik zie graag hoe iemand het neusje eruit rijdt, zoals jij dat doet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:13

@ Klomp & polly2, thnx!
En ze is idd wat bruin na het scheren, met op haar hals een grijze glans in de zon, alleen de benen zijn nogecht zwart haha!

Ik ben nu 2x op een friezenwedstrijd gestart en zie daar gelukkig ook meer friezen met lengte in de hals, maar wat je soms weleens voorbij ziet komen is gewoon kin op de borst zonder dat de achterhand mee komt of de rug wordt gebruikt, en Hilde had daar ook een handje van maar dat gaat er steeds meer uit gelukkig!
Die iig goed mn best, en Hilde ook :D

@ Darkshines, dank je! Ik ga binnenkort tussen de wpn'ers starten dus ben heel benieuwd hoe het daar zal gaan!
En de spieren komen wel als ze tenminste niet opnieuw gebleseerd raakt, maar ik ga niet meer naar het bos als het ook maar een beetje glad kan zijn! (achterhand is weggeschoven en zodoende een blessure aan de spieren bij heup/lies, terwijl we in een sukkeldrafje door het bos gingen, en nu staat ze 4kant op ijzers ivm gevoelige zolen en zoolkneuzingen dus ben ik nog sneller bang voor uitglijden!)

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:20

Renske_ schreef:
@ Klomp & polly2, thnx!
En ze is idd wat bruin na het scheren, met op haar hals een grijze glans in de zon, alleen de benen zijn nogecht zwart haha!

Ik ben nu 2x op een friezenwedstrijd gestart en zie daar gelukkig ook meer friezen met lengte in de hals, maar wat je soms weleens voorbij ziet komen is gewoon kin op de borst zonder dat de achterhand mee komt of de rug wordt gebruikt, en Hilde had daar ook een handje van maar dat gaat er steeds meer uit gelukkig!
Die iig goed mn best, en Hilde ook :D


Djok zit echt helemaal onder de appeltjes :D

Ik was zondag in Utrecht, ook een friezenwedstrijd, ook bijna allemaal achter de teugel, geen ruggebruik enz, zonde toch he?
Maar jullie doen inderdaad heel goed je best! :D

Dee_Es

Berichten: 3678
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:15

Zonde zeg, wist eigenlijk ook helemaal niet dat ze een blessure had hoor. Maar met ijzers zou ik dan inderdaad helemaal voorzichtig zijn. Ik ben zondag eindelijk weereens naar het bos geweest maar het was best verradelijk eigenlijk. Op de ene plek kon je heerlijk rijden en een paar meter verder was de bodem kei hard en glad. Nou ja tijd voor de zomer ;) En met die wedstrijden gaat het denk ik wel goed komen hoor!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:58

Leuke Fries. Knap dat je hem in die hals kunt uitschuiven, en dat ie niet zoals de meeste friezen doen heel erg opgekropt loopt!

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:14

wat een gaaf paard! en wat een gangen :o
Ik vind jullie een mooie combinatie, het ziet er lekker ontspannen uit!

even offtopic, ken ik jou niet van het werken bij PSV? haha

WildChild

Berichten: 2520
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:16

Woesj, wat een leuke Fries. Lekker luxe type, en wordt inderdaad fijn gereden. (Dit schroeft trouwens mijn beeld van de AdB methode weer op, want wat hier af en toe op Bokt langskomt dat rijdt volgens die methode, is soms om te huilen..)

Op sommige foto's lijkt het alsof je er qua aanleuning er bijna bent, maar nog net niet helemaal zijn hals durft te laten vallen. Voor de rest ziet het er erg fijn uit, ziet er uit als een bewerkbaar paard.

Vind je paard overigens wel heel mooi, zo geschoren. Mijn Fries is ook geschoren. Er zijn veel mensen die het niet mooi vinden, ik vind het wel erg mooi en ook super functioneel. Ik vind jouw paard trouwens veel op die van mij lijken, wat is haar afstamming? Dit is de mijne:
Van de zomer:
http://i191.photobucket.com/albums/z250 ... G_5980.jpg
En geschoren:
http://i191.photobucket.com/albums/z250 ... G_9028.jpg

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:29

Hey dat is toevallig! Ik dacht van de week nog hoe zou het gaan met jouw fries. (Sja friese vallen altijd wel op op Bokt :D )

Maar ziet er netjes uit hoor! Strijkt jouw fries ook?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 10:08

haha dat is idd toevallig :D
Hilde strijkt idd een beetje, is al heel veel minder geworden maar ze heeft al zolang we haar hebben een oud klein littekentje zitten aan de binnenkant van linksachter door het strijken en wil niet dat ze die per ongeluk weer beschadigd,

@Wildchild, hele mooie fries heb je!
Hij lijkt inderdaad veel op Hilde, alleen heeft die van jou een iets dikkere hals en meer voorpluk.
Vooral die foto waar hij geschoiren is vind ik hem er erg op lijken, al vind ik dat met de zomer foto ook!
Hilde is een Heinse x Obe, wat is e afstamming van die van jou?

En Steef_ ik werk idd bij PSV ik heb je volgens mij een keer boven op West gezien?

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:35

Het ziet er echt super uit!! Probeer der een stapje terug te rijden, zodat ze niet constant over der tempo loopt.. DIt is minimaal, maar wel zonde omdat ze daardoor moeilijker te schakelen zal zijn..

Succes!