Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 13:49

Thnx romy :D
En daar zit idd het probleem, het terugrijden zonder dat ze of activiteit verliest of te kort wordt in de hals, en dan wegrijden zonder dat ze van het achterbeen af gaat en dus niet harder gaat maar juist ruimer.
We schakelen ons suf met rijden, maar ze is nu zó loperig na die weken stilstaan en ik ben dan nog veel te voorzichtig omdat ik bang ben voor een terugval van de blessure, maar dit is inderdaad het punt wat nog het meest verbeterd moet worden. Merk dat ook heel erg op wedstrijd als ze wat kijkerig is, dan begint ze onder je uit te lopen en kom je niet meer door met je hulp, en dat is toch lastig in een proefje ;)

moppie16
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-09

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:51

Moooibeeesieee,:D

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:03

Renske_ schreef:
Thnx romy :D
En daar zit idd het probleem, het terugrijden zonder dat ze of activiteit verliest of te kort wordt in de hals, en dan wegrijden zonder dat ze van het achterbeen af gaat en dus niet harder gaat maar juist ruimer.
We schakelen ons suf met rijden, maar ze is nu zó loperig na die weken stilstaan en ik ben dan nog veel te voorzichtig omdat ik bang ben voor een terugval van de blessure, maar dit is inderdaad het punt wat nog het meest verbeterd moet worden. Merk dat ook heel erg op wedstrijd als ze wat kijkerig is, dan begint ze onder je uit te lopen en kom je niet meer door met je hulp, en dat is toch lastig in een proefje ;)



ahhh het is alsof je over mijn Romy praat, echt waar!!! Die is zoo heet dat ik soms een uurlang alleen schouder voor rij omdat ze echt onder mn kont vandaan rent wanneer ik der rechtstel hahaha ik ken het probleem, heb de oplossing ook nog niet gevonden, dus als je de goude tip heb moet je me het laten weten!!! ;)

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:06

zeg niet vaak over een fries dat ik em mooi vind, maar deze is erg leuk!! Ga je hem ook uitbrengen in de sport? Of deed je dat al voor de blessure? Is wel een blikvangertje hoor!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 16:55

thnx Wendy!
Ik start sinds kort(2 wedstrijden gestart) met Hilde in de B, vanaf 1 april ga ik naar de L1 (heb Z gereden dus mocht de B zelfs overslaan, maar vond dat wat veel voor Hilde die nog nooit op wedstrijd was geweest, nu kan ze mooi even wennen aan alles en dan de selecties komend buitenseizoen in de L1, probeer zowel de friezenselectie als de rayonwedstrijden allemaal mee te pakken)

@Romy, haha ik ken het, zodra ze rechtuit mag dan ineens vertrekken haha!
Hilde heeft nog iets leuks, als je in een bak zonder bakrand rijdt en je zet schouderbuiten in en ze wil niet, dan gaat ze heel hard de ring uit hahaha dan weet je dus echt niet waar je blijft :P
Ze zal nooit bokken ofzo, maar dat is haar manier van onder het werk uit komen!
Als ik voel dat ze wil gaan moet ik meteen iets doen, dan is een halve ophouding zelfs al genoeg, maar als ik dan vastpak of te laat ben dan zet ze die nek erop en dan is het gáán haha!
Mn eigen fout op dat moment maar wel erg grappig(vooral als je aan het einde van het terrein nog niet weet of ze links of rechts zal draaien :') )
tis echt een leuk en eerlijk paard met humor :D

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:00

heerlijk dat soort dingen idd.. Bij Romy kan ik er eigelij kniet meer om lachen.. Gister stapte er een meisje met een arabiertje voor me, dan breekt romy echt de boel af! Het is levensgevaarlijk af en toe ;) maar vaak zat kan ik er idd ook om lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:39

ziet er super uit! Wat loopt ie mooi zeg!!!
Eigk heb ik verder geen commentaar :)

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:31

Ziet er altijd wel heel makkelijk uit bij jou :) wat houdt de AdB Methode in??

miekevGool

Berichten: 110
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: bladel

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:58

hahaha ik ga volledig mee met Miss_Blimm! Bij jou lijkt het altijd zo makkelijk ;)
Maarja, miss wordt ik ook nog ooit zo goed (whaha jaah ooit!)
Maar het ziet er super uit renske! Ook op wedstrijd krijg je het nog voor elkaar om haar lekker los en lang in de hals te rijden, egt super!!
Ik moet nog even op het werk regelen maar miss doe ik 7 maart ook mee (als het nog kan!)

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:43

Het ziet er onzettend netjes uit. Complimenten :)
Mooie nette verbinding tussen mond en hand.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 15:17

thnx Ezmee!


enne mieke&missblimm, het gaat bepaald niet als vanzelf hoor haha :D maar wel leuk dat het er zo uit ziet, dat is ook de bedoeling! :D

en voor de Antoinde de Bodt methode, zie http://www.hoefkatrol.be en dit topic: [RT-D] [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Ben met Wis bij een leerling van hem terecht gekomen ivm die onverklaarbare kreupelheid, en dat beviel zo goed dat ik met Hilde ook op die manier ben gaan rijden.
Je werkt heel erg aan de basis, correcte beenzetting, paard helemaal recht en op eigen benen, en vanuit daar ga je pas naar de aanleuning enz.
Dus hetzelfde doel als wat ik altijd al had met rijden, maar op een iets andere manier, rijdt erg prettig! :)

Amaretto27

Berichten: 2283
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:17

Afbeelding

Wauw, mooie foto zeg! Actief van achteren en lekker over de rug! Super zeg, zulke foto's zie ik niet zo vaak :D Mooie fries heb je!

Judie

Berichten: 720
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:20

Wouw wat een ontzettend gave fries!
Normaal hou ik niet zo van friezen maar die van jou is echt gaaf!
Ziet er netjes uit hoor, ga zo door :)

ardith
Berichten: 39
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Haren

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:23

wat een mooi paard!
het ziet er netjes uit en wat een grappig dekje :D

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:49

Amaretto27 schreef:
Afbeelding

Wauw, mooie foto zeg! Actief van achteren en lekker over de rug! Super zeg, zulke foto's zie ik niet zo vaak :D Mooie fries heb je!


Ja deze foto is echt top! Nou ja, misschien moet je maar eens priveles geven ofzo in die methode, meld ik me wel aan :)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 21:24

Wat een complimentjes allemaal, thnx!!
Was al trots op Hilde maar dat wordt nu alleen maar nog meer haha *D

@MissBlimm, als ik de methode écht onder de knie heb wil ik idd wel de opleiding bij Antoine gaan doen om daarna officieel volgens de methode les te mogen geven, maar voor nu moet ik nog héél veel leren.
Gewone instructeursdiploma heb ik al wel, maar er komt hier nog heel veel theorie bij kijken.
Al gaat het zeker met Hilde echt iedere les zo veel vooruit! Merk ook dat ik het steeds meer "als vanzelf" ga doen.
Heb jij het trouwens naar je zin bij je nieuwe paardje?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:29

Haha ja kan beter trots zijn op jezelf ook :)

Ja heb het zeker wel naar mijn zin :D alleen heb nog niet echt fanatiek gereden ivm harde grond/sneeuw. Hopelijk a.s. zondag maar vooralsnog aardig wat gemest/gepoetst. Maar das ook goed bezig, en maar een beetje spierpijn gehad.

Nou ja, als het allemaal goed mag blijven gaan kan ik altijd bij je aankloppen om te lessen bij je :P

moppie16
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-09

Re: Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:35

het is echt een mooi paardjee ,