Fjord, een jaar lang, verbetering?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:33

Zo door t jaar heen heb ik natuurlijk rijfoto's gemaakt.
Ik ben benieuwd of jullie verbetering zien?
Sinds begin december les ik namelijk weer!
Heb een les van Antoine de Bodt gehad en ik krijg les van een instructrise die de opleiding paard en recht succes vol heeft afgerond. Ook ben ik over gegaan op bitloos en boomloos rijden, dit ging zoveel beter!! Ze liep veel ontspannender! Er ging een wereld voor haar en mij open!~Nou de foot's

Afbeelding
richting zomer, over gestapt op bitloos

Afbeelding
idem dito als hier boven

Afbeelding
augustus 2008

Afbeelding
15-12-08

Afbeelding
15-12-08

Afbeelding
23-12-08

Afbeelding
23-12-08

Afbeelding
16-01-09

Afbeelding
16-01-08

Afbeelding
27-01-09

Afbeelding

We hebben natuurlijk z'n ups and downs gehad!
Sinds ik les heb komt ze veel losser en al wat nagevelijker! Ze zette zich altijd erg vast!
Ikzelf zie al verbetering ( en dat na een aantal lesjes vanaf december! ) en jullie?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-01-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:59

Ik zie zeker veel meer ontspanning ten opzichte van de eerste foto's. Wat me wel erg opvalt is dat je je hak op iedere foto optrekt. Leuk koppie heeft je fjord!

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:04

jaah die hak ik weet t...als ik er niet aan dnek gaat ie weer :P ben er wel mee bezig en mijn instructrise kaart ook steeds aan hahaha

maar wat leuk dat je idd ook meer ontspanning ziet!

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:22

Ik vind die laatste 2 foto's heel ontspannen eruit zien!
Inderdaad trek je op iedere foto je hak op, maar ik heb ook het idee dat je op sommige foto's vrij lange beugels hebt, maar dat kan ook aan mij liggen hoor! En je kijkt ook steeds naar beneden, geen centen zoeken! :P


Verder heb je een leuke fjord onder je kont hoor!
alleen die blokjesmanen, brr niet mijn ding O:)

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:41

ja ik rijd met vrij lange beugels, dat vind ik veel fijner! Waarom weet ik ook niet! Vooral op t boomloze zadel!
Maar ik moet daar echt gaan oefenen aan die hakken :)

Die laaste 2 foto's zijn van vandaag :) heb ook lekker getraind vandaag en dat wiep echt de vruchten af :)

Bedankt voor de reacties!

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:44

mooie foto's en je ziet wel verbetering...
veel meer ontspanning,, ihihi het lijkt alleen wel of je steeds meer je hakken bent gaan optrekken :o

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:05

hahah ja erg he die hakken :P

Sherlock1
Berichten: 732
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:13

Mag ik je verzoeken de foto's die ik heb gemaakt van het internet af te halen.!
Bedankt !

Sieppus

Berichten: 1622
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:18

Kellieeh schreef:
Mag ik je verzoeken de foto's die ik heb gemaakt van het internet af te halen.!
Bedankt !

Ben jij het die op dit paard zit?
Ik vind dat het er ontspannen uitziet, maar dresuurmatig kan ik er niet veel van maken.

Sherlock1
Berichten: 732
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:35

nee ik ben de fotograaf ervan. maar er is verder geen toestemming gevraagt om de foto's op internet te zetten. dus vandaar.

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:41

mja, de foto's zijn nu niet zo spectaculair hoor en er staat geen copyright op, dus wat is het probleem?

Voor TS, ziet er mooi en ontspannen uit, maar het is precies of je steeds leer je hakken bent gaan optrekken :P de eerste foto's zie je dit niet. Nu sorry dat ik het zeg, want is natuurlijk al paar keer vermeld en je weet het, maar vind het vreemd dat je het op de eerste foto's minder doet :+

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:42

Kellieeh schreef:
Mag ik je verzoeken de foto's die ik heb gemaakt van het internet af te halen.!
Bedankt !


Ehhm zijn deze foto's voor haar eigen prive doeleinde gemaakt? dus zoals ik zou vragen aan een vriendin foto's te maken??
Er staat geen copywright op en het ziet er nou niet zo uit alsof ze door een proffesionele fotograaf zijn gemaakt.. nergens staat jou naam die dus eventuele reputatie zou kunnen verwoesten, dus waar is het probleem???

@ Cinnepin: eigenlijk kan ik niet meer toevoegen dan wat er al gezegd is.. (hakken ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:51

Kellieeh schreef:
nee ik ben de fotograaf ervan. maar er is verder geen toestemming gevraagt om de foto's op internet te zetten. dus vandaar.



Kellie, toen wij nog geen ruzie hadden had je die toestemming allang gegeven ! En hebben eerder op internet gestaan! Nu we ruzie hebben heb ik ineens geen toestemming? Jammer, ze waren gemaakt om op bokt te zettenw eet je nog? Ik tem even;)

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:53

bedankt verder voor de reacties allemaal ;)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:58

vind het een leuke fjord,er is zeker ontspanning,gewoon door lessen,
en over de fotograaf erg kinderachtig dat je zo reageerd kun je ook via pb.

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:01

dank je wel,
Tis ook zeker een leuke fjord :)
Fotograaf van de 1e 3 foto's is ook erg kinderachtig, toestemming was namelijk aalang gegeven, en nu we ruzie hebben heb ik t ineens niet, zo werkt t niet :)
Ie toestemming was er toen, maar heb al getemt :)
Hoop niet dat mn topic verder wordt verziekt

PaardenLeven
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Haarlemermeer

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:02

Leuke fjord!
& Zie zeker duidelijke verbeteringen, :)

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:02

Er is zeker meer ontspanning ten opzichte van de 1e foto's. Wat mij dan weer opvalt is dat jij je bekken lijkt te kantelen. Je zit teveel op je 'doos' :Y) :+ Ga wat meer op je kont zitten.

Chrissy_

Berichten: 1853
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Voorburg (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:02

Haha inderdaad nogal kinderachtig, weet niet hoe oud de fotograaf is, maar goed..
Weer even ontopic :D
Ik vind inderdaad dat je paardje erg ontspannen is gaan lopen! En aan zijn hele houding te zien heeft hij er ook erg veel plezier in :) Dus je bent zeker goed bezig geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:03

cp112 schreef:
Er is zeker meer ontspanning ten opzichte van de 1e foto's. Wat mij dan weer opvalt is dat jij je bekken lijkt te kantelen. Je zit teveel op je 'doos' :Y) :+ Ga wat meer op je kont zitten.


haha jah lijkt idd zo jah ik zal eraan dneken dank je wel :P

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:57

Naja misschien ben ik dan de enige die geen verschil ziet en vind dat je fjord er in April vrolijker bij liep dan op de laatste foto's.
Vind je eigen houding en zit ook niet verbeterd nu je met boomloos rijdt. Een Cheyenne is eigenlijk ongeschikt voor dressuurwerk (heb er zelf ook dressuur mee gederen).
Maar ik zeg maar zo, als je er zelf maar happy mee bent :D

untouched
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-01-09
Woonplaats: heino

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:46

Leuke fjord! :D
en zeker verbetering!

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:42

@ vippie, waarom vorlijker? ik zie in april een blij koppie en oortjes naar voren maar die zie ik ook van de nieuwe foto's :)
Neej ik vind niet dat ze vrolijker kijkt :)
En een boomloos zadel is even wenne, door een zadel met boom word je in een houding gedrukt, boomloos niet en moet je t zelf gaan doen! Dus dat is gewoon een questy van tijd voor dat je mooi zit :)

Maar bedankt voor je reactie :)

Vadalma

Berichten: 902
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:53

Nou wat mij opvalt is dat ik Bonito op de recentere foto's veel vrolijker vind kijken dan op de oudere. Op de eerste foto's lijkt het er een beetje op dat ze er niet echt warm voor loopt om aan het werk te gaan, maar kan ook een momentopname zijn.

Op de laatste foto's vind ik haat veel vrolijker ogen en stapt ze veel vrolijker rond :D

Goed hè ik zei ZE ;)

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:56

dank je wel Valdama,

En jaa je zei ZE hahahaha omg
En idd Op de 1e foto's zette ik haar ook nog niet zo hard aan t werk, ik kreeg toen geen les dus bleef meer in hetzelfde hangen, en dat vond ze wel best,
Nu ik weer les heb heb ik weer nieuwe dingen om te trainen en te oefenen ( in het begin wat protest gehad, madame moest werken he :P maar dat kan niet :P ) maar nu gaat t goed en stapt ze ook veel lekkerder ( ook de draf en de gallop ) en heeft ze meer zin erin!
Ze zat ook best vast voor t lessen dus ja eigenlijk was t ook gewoon moeilijk voor haar en een last om te lopen met mij, nu is ze losser ( en ik ook ) en gaat t allemaal wat lekkerder :P

Bedankt voor je reactie :)