WiseGuy @ Dressuurles

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:26

WiseGuy M is een KWPN tp v. Roy M van 5 jaar. Hij is nu een klein jaar onder het zadel en loopt ook voor de kar. Ik rijd hem gemiddeld 2x in de week. Ons niveau? We zijn alleen nog met de basis bezig: ontspanning, rechtgerichtheid, voorwaarts, neerwaarts, aan de hulpen krijgen etc. Nog geen B te noemen.

Naar aanleiding van mijn vorige topic : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1045569& Ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe instructrice. Vandaag had ik een proeflesje bij een bokker, als ze dit wilt reageert ze zelf wel in dit topic.

We hebben vandaag gewerkt aan ontspanning & nageeflijkheid, wat naarmate het rijden steeds gemakkelijker ging.
Wel is hij nog erg onregelmatig in zijn hoofd/halshouding. Dit zie je ook terug op de foto's van giraffestijl tot veel te diep....

Advies is natuurlijk altijd welkom. De punten die mijzelf erg opvielen:
- Chagrijnig / boos paard
- Mijn handen (vooral binnenhand)
- Al beter als het vorige topic op de meeste foto's: maar weer hakken uitdrukken !!
- Sommige foto's zit ik wat voorover.


Op volgorde:

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding
Verkeerde lengtebuiging/stelling

4Afbeelding

5Afbeelding
Fijn beeld

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

10Afbeelding

11Afbeelding

12Afbeelding

13Afbeelding

14Afbeelding

15Afbeelding

Verder ben ik hartstikke trots op wise; al is het maar alleen omdat hij weer zijn best heeft gedaan voor mij.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:37

Het ziet er in ieder geval al een stúk beter uit dan je vorige topic!! Of de foto's zijn gewoon op slechte momenten genomen, maar wat ik er zo van zie lijkt het alsof hij z'n achterbeen heel slecht buigt.
Verder lekker met je nieuwe instructeur zo doorgaan!

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:40

Klopt, mijn vorige topic was in een vreemde bak voor Wise, waardoor hij heel erg gespannen was..

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:44

Nou mijn complimenten, het ziet er echt een heel stuk beter uit!
Let er wel op dat hij niet op de voorhand gaat duiken, lekker veel schakelen en overgangen rijden.
Verder geef je zelf ook al genoeg punten aan, daar heb je voorlopig wel even genoeg aan denk ik :)
Succes met je nieuwe instructrise, komt vast goed!

Anoniem

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:55

Zo, wat een verandering!
Zijn hoofd een stuk lager, jouw handen beter gedragen en je benen zijn ook al een stuk verplaatst vergeleken bij je vorige topic.
Alleen je tenen heb je soms nog naar buiten gedraaid, maar met je nieuwe instructrice moet dat allemaal goed komen!

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:32

Haha, mijn benen ja.. Ben hier zelf bewust op gaan letten omdat het op de vorige foto's toch wel erg uitzag... En dat lukt hele stukken wel, maar als ik echt geconcentreerd aan het rijden ben... floep hakken weer omhoog...
Je ziet het ook wel goed op de foto's ene keer wel redelijk andere keer, zijn ze weer echt omhoog...
Stap of draf scheelt natuurlijk ook wel sterk.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:12

wat een leuk paard, wel lekker slungelig nog met die lange stelten.
Ziet er lekker ontspannen uit!

Anoniem

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:07

Jaaa, daar zijn ze dan!

Ik vind foto 8 vooral een fijn plaatje, het meest van achteren uit, hij neemt mooi je hand mee naar voren (okey, maar daar wat lager in, maar kruipt er iig niet achter en dat lagere komt vanzelf) en heeft de juiste lengtebuiging!

je benen zijn idd een stuk beter geworden, toppie!

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 12:44

timokyana schreef:
wat een leuk paard, wel lekker slungelig nog met die lange stelten.
Ziet er lekker ontspannen uit!


Klopt inderdaad.. .. Blijft natuurlijk ook wel een tuigpaard maar zou hem liever ook net iets voller zien.. Dat de verhouding net iets minder slungelig over komen :+

Robijntjah schreef:
Jaaa, daar zijn ze dan!

Ik vind foto 8 vooral een fijn plaatje, het meest van achteren uit, hij neemt mooi je hand mee naar voren (okey, maar daar wat lager in, maar kruipt er iig niet achter en dat lagere komt vanzelf) en heeft de juiste lengtebuiging!

je benen zijn idd een stuk beter geworden, toppie!


Vind foto 8 inderdaad ook een fijn beeld geven. Zeker voor de draf, ook lekker zijn neusje eruit.

Houding is idd al verbetert, maar moet er wel aan blijven werken dat is duidelijk :+

LauwtjuhLevi

Berichten: 770
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:05

Wauw super vooruitgang zeg.. Gelukkig zie je nu zijn nek niet meer kaarsrechtop staan, of heb je die foto's achterwege gelaten :P
En hoeveel tijd zat er tussen? Of lag het echt aan de instructrice?

Ga zo door!

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 13:45

LauwtjuhLevi schreef:
Wauw super vooruitgang zeg.. Gelukkig zie je nu zijn nek niet meer kaarsrechtop staan, of heb je die foto's achterwege gelaten :P
En hoeveel tijd zat er tussen? Of lag het echt aan de instructrice?

Ga zo door!


Er zaten ook wel mindere foto's tussen..
Afbeelding
Een voorbeeldje...

Het grootste verschil met mijn vorige topic is de bak. Deze foto's zijn 'thuis' in de bak waar ik altijd rijd gemaakt, hier kan hij heerlijk ontspannen en is hij niet zoveel met zijn omgeving bezig, die kent hij daar wel. Hij kijkt wel nar een voetganger of fietser, maar hij blijft dan wel bij mij.
Wat hij dus in de binnenbak(vorige topic) absoluut niet doet, daar is hij echt met alles bezig behalve met mij. Tussen het vorige topic en dit topic zit 1,5 maand ongeveer. Maar geef dus al aan dat het verschil meer aan de plaats ligt....
Ik moet wel zeggen dat ik geen foto's heb van het losrijden, dan heeft hij altijd meer de neiging om giraffestijl door de bak te gaan, maar dit kan ik dus niet laten zien nu.

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:39

Zie dat je 'm nu al meer 'rond'rijdt, wat dieper & lager,
en ik zie veel meer ontspanning. :)
Misschien een idee om hem met instappen heel laag en rond los te stappen? Vanuit daar nemen jullie het misschien makkelijker mee in draf. :)
Leuke combinatie, jullie gaan volgens mij écht wel vooruit. :)

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:03

wake_up schreef:
Zie dat je 'm nu al meer 'rond'rijdt, wat dieper & lager,
en ik zie veel meer ontspanning. :)
Misschien een idee om hem met instappen heel laag en rond los te stappen? Vanuit daar nemen jullie het misschien makkelijker mee in draf. :)
Leuke combinatie, jullie gaan volgens mij écht wel vooruit. :)


Dit probeer ik inderdaad.. Eerst een paar rondjes lange teugel; zodra ik hem op pak, zo laag mogelijk. Stap hem meestal vrij lang los, hij is nu eenmaal wat vast/stijf van zichzelf al...
Ook in draf probeer ik dit, eerste 2 rondjes komt hij sterk omhoog, dan laat ik hem even lang.. En na ongeveer 2 rondje pak ik hem er wat bij en probeer ik hem weer zo laag mogelijk in te stellen..
Het duurt wel even voordat hij echt lekker laag komt. En dit is zeker nog niet constant, maar ik ben al blij als ik deze momenten steeds iets langer worden.

Ludo

Berichten: 148
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:27

Ziet er goed uit vergeleken met je andere topic's, jullie zijn al echt voor uit gegaan. met name in de ontspanning is het al een stuk beter geworden!

Verder vind ik jullie een erg leuke combinatie. Maar let er wel op dat je goed je hakken uit drukt en probeer over je paard heen te kijken, en niet zijn hoofd. Hij is nog jong dus er valt nog veel te leren heel erg veel succes :)

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:35

Ludo schreef:
Ziet er goed uit vergeleken met je andere topic's, jullie zijn al echt voor uit gegaan. met name in de ontspanning is het al een stuk beter geworden!

Verder vind ik jullie een erg leuke combinatie. Maar let er wel op dat je goed je hakken uit drukt en probeer over je paard heen te kijken, en niet zijn hoofd. Hij is nog jong dus er valt nog veel te leren heel erg veel succes :)


bedankt :)
Ja, over het paard heen kijken ook al zo een punt, waar heel mijn zit mee verbeterd, maar waar ik constant op gewezen moet worden.. paard is zo mooi he :+

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:00

Scheelds echt al dag en nacht renee, jullie gaan de goede kant op hoor!!!

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:56

Hey Renee leuk je hier tegen te komen! Was natuurlijk wel te verwachten dat je ook op bokt zat.... haha.

Het ziet er al veel beter uit.
Ik zie wel op foto 7 en 9 dat hij zijn hoofd kanteld. Ik begreep dat hij ook al naar de "kraker" was geweest, maar blijf wel opletten dat hij in zijn anatomie wel lekker in elkaar zit.

Het is in ieder geval al een heel stuk meer ontspanning en je houding is ook beter.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:58

Ziet er goed uit!
Probeer alleen niet je hakken op te trekken, maar dat probleem heb ik ook ;)

Taloma

Berichten: 16
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:01

je ziet wel een verschil, alleen is het paard niet te dun? en hij heeft helemaal geen bespiering in zijn kont? of komt dat door het ras?

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:16

Rosiewozie: Wat leuk dat je ook op bokt zit.. JA, kraker heeft hem echt weken gekost om van 'bij te komen'. Het leek wel alsof hij er spierpijn van had, hij begint nu pas weer lekker te lopen..

Taloma: Hij is wel wat aan de dunne kant ja. Van de zomer heeft hij wormen gehad, waardoor hij erg veel was afgevallen. Dit is al een heel eind bijgetrokken. Maar vraag me af of hij ooit echt heel vol word. Zeker op zijn kont, denk dat dit ook wel tuigereigen is dat spitse kontje...
Hij heeft wel bespiering op zijn kont, maar dit is nog minimaal ontwikkelt..

Ik heb ondertussen een nieuw topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1071486

Marliee

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-01-08

Re: WiseGuy @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:25

Jeetje ziet er echt veel beter uit dan in je vorige topic!
Commentaar is al gegeven, maar ga zo door!

Marliee

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:25

Jeetje ziet er echt veel beter uit dan in je vorige topic!
Commentaar is al gegeven, ;)