Zorro's Zensation dressuurwork

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:31

ZZ is een 4 jarige ruin, we trainen nu op B niveau. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En filmpje proef 3
Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:47

Leuke combinatie!! :)
Probeer je paard met meer impuls te rijden en dan bedoel ik: Je paard beter aan een kleinere beenhulp voorwaarts houden. Ik vind het storend hoe je steeds bij bijna alke pas met je onderbeen moet kloppen. Je paard kan leren op een kleinere hulp zelf een basistempo en tact vast te houden, zodat je je been er gewoon stil aan kunt houden. Even consequent zijn.
Verder vind ik dat je je paard al goed voor elkaar hebt. Probeer de hoeken meer te benutten, dat zijn mooie momenten om je paard gehoorzaam te maken voor je binnenbeen, in de hoek kan je de achterhand mooi iets naar buiten zetten, waardoor je het achterbeen nog extra kan activeren. Ook zou ik in training vaak het bit uit laten kouwen, zodat je halsstrekken nòg beter uit de verf komt, je aanleunig nog mooier en stiller wordt (met name in draf op de linkerhand) en je paard fijner door de rug komt waardoor jij beter kunt zitten in draf (doorzitten). Je paard werd voor het aangalopren wat strak, met name op de linkerhand. Probeer goed op je eigen ademhaling te letten en diep vanuit je buik adem te halen in die volte voor het aanspringen. Spring dan aan op een zo klein mogelijke hulp terwijl je uitademt (dan ontspan je namelijk zelf automatisch). Zo moet je paard leren vloeiend en zonder spanning aan te galoperen.

Ik vind jullie een erg leuke combinatie om te zien, dus het komt vast helemaal goed! Heb je je paard zelf zover doorgereden? Ik zou wel een wat langere trui of bodywarmer aandoen of een donkere rijbroek; dat staat mooier voor het plaatje (tipje, daar moet ikzelf ook altijd om denken ;) ).

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:47

:') Telefooooon!!! hahaha

Ziet er goed uit hoor :)
knappe ZZ :D
alleen filmpje slaat bij mij beetje door in de laatse minuut ;)

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:51

Ziet er best goed uit! Maar zit je echt nog op B niveau kwa training? Ik vindt dat hij dan nog wel wat meer mag zakken en lengte in zijn hals moet hebben. Verder zie ik op 1 foto dat hij kantelt, weet niet wat je daar aan het doen was?
En op 1 foto buigt hij alleen zijn hals ipv zijn hele lichaam.
Maar ben al bij dat je er niet afvliegt :D

WildThing

Berichten: 438
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:53

Bij mij doet het filmpje op het einde ook wat raar maar ik vind jullie persoonlijk erg vooruit gegaan tegenover de laatste keer. Vooral op het drafwerk. Het galopperen op de linkerhand ziet er nog wat groot uit en het terugnemen lijkt me met wat veel hand maar ik zie allessinds verbetering dus je bent op de goede weg. Heeft hij nog van die gekke capriolen uitgehaald waardoor je ernaast bent beland?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:54

Mooi paard heb je onder je hol Mir. :j Ik heb maar tot het eerste galopje bekeken :o
Ik sluit me helemaal aan bij Lante.
Je zit zelf nog veel te veel te helpen. Nee, been eraan om hem voorwaarts te zetten en dan gewoon stil af laten hangen! Laat hem zelf doorlopen, hij heeft jou daar niet voor nodig, kan ie prima zelf :j ! Verder mag ie van mij ook een pak meer voorwaarts, je wil het te netjes, te afgewerkt doen. Dat gaat nog niet met zo'n jong beest, eerst voorwaarts, grond dekken, kwaliteit in de beweging en pas volgend jaar of het jaar erop, tegen het M, dan kan ie vanuit het voorwaartse terugsluiten op dat achterbeen en kun je naar dit tempo toe maar dan met behoud van de impuls. Geef hem die ruimte vooraan en rij lekker voorwaarts naar die hand toe, laat hem zijn bewegingen maar showen! Dan gaat ie ook stiller worden in de aanleuning straks, je houdt hem zelf nog te strak, hij komt achter de loodlijn, maar hij moet zelf naar jouw hand toe gaan lopen. Ik weet dat ZZ niet het simpelste paard is, maar vertrouw hem en richt die energie voorwaarts, dat gaat je een hoop rijtechnische problemen schelen, echt waar.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 23:00

Dank je wel allemaal voor de reacties :))

Dat die meer naar de hand moet lopen weet ik, dit is al heel veel verbeterd.
Mijn been klopt ook als ik niet aanspoor :o Wordt ook hard aan gewerkt :=

En in het filmpje klopt het dat ik hem linksom met de galop op de rem trok, deur stond open en voelde hem versnellen. Had geen zin om op de poetsplaats uit te komen. :+

Halsstrekken doen we ook steeds, doet die normaal heel netjes, maar hij was opeens heel gespannen en aan het hinneken etc. :?

Verder heeft die me er niet meer afgegooid, maar heeft die nog wel eens zijn buien. :P

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:07

Je gaat goed vooruit Mirjam :) qua rijtechnisch commentaar sluit ik me aan bij de rest, die hebben het al ruim uiteen gezet. Echt een prachtbeest hoor die ZZ!

Kleinuh_Sjam
Berichten: 2812
Geregistreerd: 04-01-06

Re: Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:10

Hoef er niks aan toe te voegen want sluit me aan me Rivka & Lante ;)

3timesmom

Berichten: 1329
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:18

Alle opmerkingen zijn al gezegd, maar wil wel even zeggen dat je een heel leuk paardje hebt.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:20

Hey Mirjam!

Leuk een topic van je te zien :D Wat een mooi beestje zeg (zwart = super, maar dat hoef ik jou niet te zeggen := )

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:23

Ziet er super uit, denk er idd aan dat je m af en toe wat meer uitschuift en wisselt in z'n hoofd-halshouding, wordt ie alleen maar nog beter van. (Plaatje is mooi, maar je hebt er niet zoveel aan als ie in z n eigen houdinkje blijft lopen). Gaaf paard!

neinie

Berichten: 887
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:39

Met veel meer impuls rijden. (en onderbenen stil ;) ) Verder veel oefenen met stukjes hals laten strekken, zodat dit constanter wordt. Hij mag nog wat meer buiging in de voltes hebben, rechtsom zwaait hij iets uit op de volte. Goed blijven begrenzen aan de buitenkant. Hij mag wat feller op de hulpen worden.
Verder een prachtig paard om te zien. Veel succes met hem!

Riena-Romy

Berichten: 37
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:53

mooi paardje.
allen de foto's zijn wat onduidelijk

lezziej
Berichten: 33
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:55

ziet er heel leuk uit!

gipsyke007
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Antwerpen

Re: Zorro's Zensation dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:54

Super mooie foto's !
alleen wat spijtig van de kwaliteit van de foto's :)

groetjes