Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:28

Lisaa,

Jij met je mooie pony en je mooie dekje.. :9
Ik ben zoo jaloers op deze en die kobalt. :o
Nouja, een Anky ligt toch niet goed onder het zadel van Silvo, dusja. : ;(

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 08:09

Bedankt voor alle reacties!

Volgens mij van die 2e appuyement foto, maak ik haar net recht. Ik weethet niet meer _O-

Bedankt voor alle reacties :D

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:18

Hoi Lisa :D
mooie foto's :+:
vind je ook helemaal niet te groot :o

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:22

wat lijkt me dat moeilijk, als ze ook nog manegelessen moet lopen.. Ik kan er niet tegen iemand ander erop te zien :)
mooie pony, je rijdt haar echt netjes! ik vind jullie ook een leuke combi!

maar wat ik me afvraag: je hele profiel staat vol over hoeveel je van haar houdt, dat je ze je 'alles' is, dat je voor haar opstaat in de ochtend en meer van dat soort mooie teksten.
Maar als dat écht zo is, waarom koop je haar niet en rij je verder met haar?
Blijkbaar gaat de liefde voor presteren in de sport toch verder dan de liefde voor die pony dan?

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:13

@ Milo, een paar berichten terug staat dat ze over wilt gaan op een paard.



Jester_ schreef:
Idd omdat ik te groot ben, en mijn wedstrijdambities verder gaan dan Jester zelf ;)
Ik vind het niet eerlijk tegenover Jester, om én op M niveau te presteren en manegelessen te lopen. Ook zit ze nu een beetje op haar top, ze is gewoon niet geschikt om veel hoger mee te gaan.

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:32

zonde hoor dat je met haar stopt, leuke zijn een leuke combinatie.
en zoals al eerder gezegd, ik vind je ook echt niet te groot!

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:40

Shauni schreef:
@ Milo, een paar berichten terug staat dat ze over wilt gaan op een paard.



Jester_ schreef:
Idd omdat ik te groot ben, en mijn wedstrijdambities verder gaan dan Jester zelf ;)
Ik vind het niet eerlijk tegenover Jester, om én op M niveau te presteren en manegelessen te lopen. Ook zit ze nu een beetje op haar top, ze is gewoon niet geschikt om veel hoger mee te gaan.


ja, ik begrijp dat ze over wilt gaan op een paard, om verder te komen in de wedstrijdsport.
mijn vraag was dus: dan gaat blijkbaar je allesomvattende liefde, zoals beschreven het het profiel, toch niet zo diep?...
anders had de ts gewoon lekker die pony kunnen kopen, of blijven huren, en samen alle plezier kunnen beleven, zonder de wedstrijden. Begrijp me niet verkeerd, want ik begrijp dat de ts verder wil komen, heeft ze alle recht toe. Maar ik vind het zo krom als ik het profiel zie, waarin een hele liefdesverklaring staat t.o.v die pony, maar ze die pony wel aan de kant schuift voor de sport.

ik rij een 33 jarige, die z2 heeft gelopen in het verleden. pony is oud, krakkemikkig, maar mijn grootste liefde ooit. wij zijn één en zullen dat blijven. natuurlijk baalde ik ervan toen hij begon af te takelen. Oplossing: ik rij er een ander bij, zo kom ik aan mijn trekken en is iedereen blij. maar als ik moest kiezen, zou die ouwe mooi voor gaan. echte liefde overtreft alles.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:43

Milo; Ik zou willend dat ik haar mocht kopen! Jammer genoeg verkoopt de manege haar niet ;). Als dat wel zo is, was ze nu allang van mij geweest. Ze is idd me alles, denk je dat ik het leuk vind om van haar af toe moeten? Ik vind het vreselijk, ik heb echt alles voor haar over ja. Maargoed, ik kán haar niet kopen, dus helaas ;(. Gelukkig kan ik haar altijd blijven opzoeken :)

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:14

echt super zonde dat je stopt met haar! ik zou als ik jou was echt nog eens goed met de manege praten.... :)
en wat ik vind: je moet niet met haar stoppen omdat ze zeggen dat je té groot voor haar ben want dat ben je helemaal niet :) ik zou alleen met haar stoppen als ze het hogere dressuur echt niet leuk vind :) maar zo ziet ze er niet uit :)

suc6 met het vinden van een paardje!

Eva1993

Berichten: 1465
Geregistreerd: 26-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:39

Jesteeeeeerrr :+:
Ziet dr goed uit Lisa !
Dubbelvla staat haar echt goed :~

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:53

Neeeee Lisa jullie mogen niet stoppen hoor!
Jij en Jester zijn mooi. :+:

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:58

milo schreef:
Shauni schreef:
@ Milo, een paar berichten terug staat dat ze over wilt gaan op een paard.

ja, ik begrijp dat ze over wilt gaan op een paard, om verder te komen in de wedstrijdsport.
mijn vraag was dus: dan gaat blijkbaar je allesomvattende liefde, zoals beschreven het het profiel, toch niet zo diep?...
anders had de ts gewoon lekker die pony kunnen kopen, of blijven huren, en samen alle plezier kunnen beleven, zonder de wedstrijden. Begrijp me niet verkeerd, want ik begrijp dat de ts verder wil komen, heeft ze alle recht toe. Maar ik vind het zo krom als ik het profiel zie, waarin een hele liefdesverklaring staat t.o.v die pony, maar ze die pony wel aan de kant schuift voor de sport.

ik rij een 33 jarige, die z2 heeft gelopen in het verleden. pony is oud, krakkemikkig, maar mijn grootste liefde ooit. wij zijn één en zullen dat blijven. natuurlijk baalde ik ervan toen hij begon af te takelen. Oplossing: ik rij er een ander bij, zo kom ik aan mijn trekken en is iedereen blij. maar als ik moest kiezen, zou die ouwe mooi voor gaan. echte liefde overtreft alles.


Ben ik niet niet helemaal mee eens.

Ik heb in het schuitje gezeten dat mijn grote liefde Wimbledon afgekeurd werd voor de sport vanwege Wobbler,hij is 5 en ik had hem net een jaartje.
Ik had grote plannen en wilde de sport in met hem,wat gewoon mijn ambitie is.
Kan hem hier niks bieden in de Randstad qua weidegang,en recreatieve dingen.

Wat is dan liefde voor je dier..hem houden,omdat het echte liefde is,maar hem ondertussen weg zien kwijnen op stal,of kiezen voor het dier (waarvan je houd) en hem naar iemand doen aan de andere kant van Nederland waar hij alles kan doen wat hij graag wilt en wat hij nog kan?

Hij is nog steeds van mij,maar hij staat ergens anders.
Heb een ander paard,waarmee ik de sport in ga...en waar ik uiteraard ook zielsveel van hou ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:14

milo schreef:
wat lijkt me dat moeilijk, als ze ook nog manegelessen moet lopen.. Ik kan er niet tegen iemand ander erop te zien :)
mooie pony, je rijdt haar echt netjes! ik vind jullie ook een leuke combi!

maar wat ik me afvraag: je hele profiel staat vol over hoeveel je van haar houdt, dat je ze je 'alles' is, dat je voor haar opstaat in de ochtend en meer van dat soort mooie teksten.
Maar als dat écht zo is, waarom koop je haar niet en rij je verder met haar?
Blijkbaar gaat de liefde voor presteren in de sport toch verder dan de liefde voor die pony dan?

Sorry?
Denk je dat het haar geen pijn doet om met haar te stoppen??!!!
Sommige mensen hebben gewoon ambities, daar kan jij echt niet over oordelen blijkbaar....
Je ziet toch wel dat ze groot BEGINT te worden, en ja, een manegepony is nou eenmaal niet álles.

Grr.

Eva1993

Berichten: 1465
Geregistreerd: 26-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:36

milo schreef:
...dan gaat blijkbaar je allesomvattende liefde, zoals beschreven het het profiel, toch niet zo diep?...


Mag ik vragen wie jij bent om zoiets te zeggen :n ?

Niet elk meisje van 15 is in staat om financieel en met school etc. 2 ponys te kunnen houden, dan moet je keuzes maken. Lisa heeft de goede keuze gemaakt, omdat ze straks misschien niet meer op Jester past, en haar ambities verder gaan. Dit is het eerlijkst voor Lisa en Jester ;).

Sowieso is niemand een verklaring aan jou schuldig, en jij heb ook helemaal het recht niet om dit soort dingen te zeggen. ;)

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:45

haha, ik wíst dat mensen hierover gingen vallen!!!

het financiële plaatje: je hoeft niet meteen een paard te kopen, waarom niet een bijrijdpaard voor de wedstrijdsport? genoeg mensen die graag hun paard uit willen brengen en waar je veel vrijheid krijgt als bijrijder.

dan het over móeten gaan op een paard: waarom? Ik vind de ts en de pony zoals nu een erg leuke combi, ik kan wel ergere combi's bedenken, ook al zal ze nog groeien. perfect is het misschien niet, maar het is ook niet meteen dierenmishandeling ;)

het niet eerlijk voor de pony: grootste dingen verwachten die de pony niet aankan is niet fair. de ts is echt heel eerlijk over haar ambities en wat de pony aankan en dat is heel knap van haar. niet eerlijk is inderdaad de pony opzij schuiven en laten wegkwijnen. voorbeeld dat mariska 89 aandraagt vind ik een hele mooie, zwaar ook. maar wat is er mis het recreatief verder rijden? dat is hetzelfde dat mensen mij vragen waarom Rambo nog niet naar de slager gaat, omdat het zielig is dat hij soms zo stijf is. slager, dat is zielig. wij rijden lekker verder. soms komen we niet verder dan een bosritje stappen, maar soms schudt hij wissels nog uit de mouw!

en laten we even ophouden over dat ik veroordeel, ik vraag alleen maar. ik vraag me af hoe het zit, en daar heb ik naar mijn mening alle recht toe. als de ts niet wil verklaren is dat haar recht evengoed.
ik begrijp het heel goed dat de ts verder wil en ambities heeft. ik kan het voor mezelf alleen niet voorstellen dat ik daarom een pony aan de kant zou zetten.
en waarom is het beter voor die pony? daar snap ik niks van! het plaatje gaat om de ts haar ambities, dat ze niet verder kan komen met die pony. verder komen, dit gaat niet over op het niveau blijven rijden dat ze nu zijn of recreatief.
als de ts voor haar ambities kiest heeft ze alle recht en wens ik haar heel veel succes toe, ik vind haar heel netjes rijden. ze maakt dat een moeilijke en weloverwogen keuze.
maar ga mij niet vertellen dat die pony haar hele leven is, want dat is het blijkbaar niet.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 08:05

Milo; Haar laten wegkwijnen? No way. Ik heb gewoon liever, dat als ik er straks af ben, er iemand anders haar kan rijden. Die nét zoveel plezier heeft als ik van haar heb. Die ook lekker wedstrijden met haar kan rijden.

Ik accepteer je mening best, maar hij komt nogal gemeen over naar mij. Alsof ik alles doe voor wedstrijden, en zomaar me pony aan de kant schuif :=

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:06

Milo ; Het punt is dat we hier weinig recreatief kunnen rijden..
Een rondje over de dijk,langs huizen,en dan door een drukke straat...dat hou je niet iedere dag vol,en het paard ook niet.

Ik gun hem natuur...en dat heeft hij gekregen ;)

Ik heb zoveel overwogen,maar dit was en blijft het beste wat we konden doen.

Vind het ook heel goed van je dat je Rambo aanhoud,wij hebben precies hetzelfde gedaan met onze merrie Shandy.

Mijn moeder heeft haar gehad toen ze zelf 16 was,en Shandy 3 jaar.
Ze is op haar 20e geopereerd aan koliek,20% kans op overleven en herstel.
Maar ze heeft het overleefd en heeft 8 jaar lang nog op het land gestaan.

Ze was dampig en kreeg iedere week een nieuwe pot Ventipulmin van €60,-
Ze is uiteindelijk 28 jaar geworden..

We hebben gewoon het beste voor voor onze paarden,en proberen gewoon steeds de juiste keuzes te maken.
En de juiste zijn niet altijd de makkelijkste.

De mensen van het ''stamtopic'' waar ik in zitten weten precies hoeveel ik om mijn paarden geef en hoeveel ik er voorover heb...ik wil gewoon dat ze gelukkig zijn..

Hartverscheurend hoor...om je paardje in een andere stal te moeten zetten...
Maar wel met het idee dat hij nog een lang gelukkig leven mag lijden..

Ik hoor vaak van hem,en mag ook altijd langskomen...ik zie op foto's dat hij het perfect naar zijn zin heeft met een nieuwe vriendin,die hij hij hier helaas niet had.. *dominant paard*

Dan heb ik er vrede mee :j

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:24

Leuke foto's Lisa, Jester loopt erg lekker weer met je :D

Ik snap Milo's punt, tegenwoordig zijn er veel mensen die hun paard wegdoen omdat hun ambities verder rijken (wat 99% nog niet eens kan rijden en ooit gaat kunnen rijden). Maar als zij Jester blijft doen, word ze toch echt groot voor haar.

Iedereen moet rijden op een paard waar diegene op past en niet egoïstisch moet doorhobbelen omdat ze de pony zo nodig wilt blijven houden.

Soms betekend houden van durven loslaten, en ik vind het knap van Lisa dat ze die keuze weet te maken. :)

Dunesjka

Berichten: 3061
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:26

Milo ik vind dat je nogal ver gaat kijk Lisa heeft inderdaad wedstrijdambities jij misschien niet maar je moet niet iedereen met jezelf vergelijken. En sowieso jester is een manege pony nu beslist Lisa ik stop ermee ivm dat ik te groot ben hele goede keuze want anders zegt bij wijze van over een half jaar de manege eigenaar je bent te groot ik wil dat je ermee stopt.. Nou lijkt me logisch dat je dat wilt vermijden want manege is de eigenaar en Lisa niet dus die bepaalt dan ook alles.. Tuurlijk zou ze een 2e erbij kunnen rijden maar als je een eigen pony/paard mag van je ouders wie of wat houdt je dan tegen? Nou dan zou ik kiezen voor eigen paard want dan kan je zelf alles bepalen en niet zoals nu over alles toestemming vragen. En ze zit ook gewoon nog op school hoor ik weet niet dat jij 2 paarden kan rijden leuk voor jou maar misschien heeft zij het wel hartstikke druk met school en dan nog 2 paarden rijden lukt niet iedereen en net zoals ik nu net zij misschien zegt de manege over half jaartje wel ik wil dat je stopt met Jester want je wordt te groot nou uit ervaring ik weet hoe dat voelt en dat is echt niet leuk dus ik ben het helemaal eens met Lisa :)

Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:48

Lisa; Het ziet er prachtig uit hoor!!! Jij en Jester zijn altijd een leuk stel geweest samen! En totdat je met haar stopt zal dat ook echt zo blijven!! :)


Ik ben het met Dunesjka eens.
Een pony van een manege rijden is ook niet altijd een lolletje.
Lisa is niet de baas over Jester, dus wanneer de manege iets zegt heeft ze zich daar maar aan te houden.
Voor zover ik weet, is de keuze van Lisa; stoppen met Jester en een paard kopen nog niet zo lang.
Maar waarom zou ze op een 14 jarige manege pony'tje nog de rest van haar leven verder gaan, als iedereen al heeft gezien hoe ver jester is gekomen met Lisa, en als er nu kleine kindjes op kunnen leren rijden, en als ze eindelijk,
alles rond heeft om een eigen paardje te kopen, dan doe je dat toch veeeeeel liever?!
Een eigen jong paardje, waar je de rest van je leven je liefde aan kan geven!
En zoals anderen al zeiden, Lisa kan Jester altijd nog op blijven zoeken!
En wie weet vraagt de manege tegen die tijd dat ze stopt wel, of Lisa Jester nog 2 keer in de week wilt trainen, of iets anders.
En dat de liefde van Lisa niet diep genoeg zat voor Jester, kijk ff wat ze allemaal voor Jester heeft gekocht!!!!! :=
Niet eens voor een eigen pony!!En dingen waar ze met een eigen paardje waarschijnlijk niks meer aan heeft!
Ik bedoel, Lisa heeft het er al moeilijk mee om met Jester te stoppen, maar het is wel een betere keuze!
Dus Lisa; ik begrijp je keuze!! En doe vooral dingen waar je volgens jou goed aan doet!! :)

Anoniem

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:14

Niet iedereen heeft het geld om 2 paarden te houden.
Daarbuiten is Jester een goede manegepony zo te zien, die verkopen ze niet zo maar...

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:21

ik vind het ook een logische keuze van de ts en natuurlijk heb ik daar verder niets over te zeggen, ik ben het zelfs wel met haar eens. een eigen paard kunnen uitbrengen in de sport is natuurlijk fantastisch.

maar waar ik over val, is het feit dat er zovaak mensen schrijven hoe hun pony alles betekent voor hun maar de pony wel wordt weggedaan op het moment dat de overstap naar het paard handig is.

natuurlijk zal het niet makkelijk zijn voor de ts, dat begrijp ik.
maar ik blijf mij mijn punt dat de ambitie nog dieper zit bij de ts dan die pony, dat is toch zo? dat is niet erg, maar dat is blijkbaar wel zo.

dat wil niet zeggen dat ik zeg dat die pony niks betekent voor haar, dat is niet waar. ik geloof rustig dat de ts gek van die pony is.
ach, misschien zeur ik ook wat te ver door, het profiel is gewoon 1 ode aan die pony, en dan schiet bij mij te binnen: maar toch niet zó diep als wordt beschreven?

Dunesjka

Berichten: 3061
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Jester danst vrolijk verder in Morninglight/hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:26

Nou als je echt van een paard of pony houd kies je het beste voor beide nou Jester krijgt dan een nieuwe rijdster en is gelukkig en Lisa een nieuw paard en is gelukkig.. En het gaat heus niet alleen om ambitie maar net zoals ik net al zei de manege kiest ook deels mee want als ze over half jaar nog steeds erop rijd full time en dan zegt de manege ineens stop maar met Jester je word te groot nou en dan onverwachts leuk is dat zeg..

R_emkee

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:26

idd Sharon en emmaa__
Lisa heeft echt heel veel over voor jester.
Maar het is 1 maal een manege pony en een goeie ook.
En verder ga ik helemaal mee in het laatste stukje tekst van sharon.!

Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:38

milo schreef:
ik vind het ook een logische keuze van de ts en natuurlijk heb ik daar verder niets over te zeggen, ik ben het zelfs wel met haar eens. een eigen paard kunnen uitbrengen in de sport is natuurlijk fantastisch.

maar waar ik over val, is het feit dat er zovaak mensen schrijven hoe hun pony alles betekent voor hun maar de pony wel wordt weggedaan op het moment dat de overstap naar het paard handig is.

natuurlijk zal het niet makkelijk zijn voor de ts, dat begrijp ik.
maar ik blijf mij mijn punt dat de ambitie nog dieper zit bij de ts dan die pony, dat is toch zo? dat is niet erg, maar dat is blijkbaar wel zo.

dat wil niet zeggen dat ik zeg dat die pony niks betekent voor haar, dat is niet waar. ik geloof rustig dat de ts gek van die pony is.
ach, misschien zeur ik ook wat te ver door, het profiel is gewoon 1 ode aan die pony, en dan schiet bij mij te binnen: maar toch niet zó diep als wordt beschreven?


Ik begrijp jou ook wel,
Alleen, lisa had zelf (volgens mij) nooit gedacht dat ze een eigen paardje zou krijgen, en daarom zoveel woorden in haar profiel over Jester.
Volgens mij heeft ze zelf ook altijd gedacht Jester te rijden tot ze niet meer kan. Maar nu heeft ze het geluk om zelf een paard te krijgen/kopen.
En zoals Dunesjka al zegt, nu kan ze zelf nog de keuze maken, en straks niet meer als de manege tegen Lisa zegt, nu is het genoeg geweest.