Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 14:57

Zsa Zsa is een 4.5 jarige merrie van Obelisk. Ze heeft een behoorlijke dip gehad juist voor de winter en wij zijn nu stilletjes alles weer aan het opbouwen. Ze heeft een behoorlijk moeilijk karakter, daarom zijn haar benen en hoofd niet geschoren (zelfs met verdoving een gevaarlijk ondernemen) en heeft zij een rood strikje in haar staart.
Wij trainen vooral op ontspanning, wat bij haar heel moeilijk is en zeker op wedstrijd.
Deze foto's zijn genomen tijdens een wedstrijd in Brussel op 25/01, door studio Gadget. Voor de technisch aangelegden onder jullie, met een EOS 50D.

De uitslag voor de proeven waren : E7 : 70% 1ste A6 : 62,85% 1ste

PS : scheren ga ik toch niet meer doen, ze is veel mooier volledig zwart..

1) Afbeelding
spannende eerste ronde, alles gezien en niet op haar gemak. Wel een mooi hoofdje

2) Afbeelding
het rode lintje

3) Afbeelding
Al iets rustiger

Vanaf hier geen commentaar van mij. De foto's zijn ook niet meer in volgorde

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

10) Afbeelding

11) Afbeelding

12) Afbeelding

13) Afbeelding

14) Afbeelding

15) Afbeelding


En het filmpje van de eerste proef :


WildThing

Berichten: 438
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:10

Mooie foto's zijn het geworden en ik vind ze ook mooier helemaal zwart dus mijn black beauty wordt daarom ook niet geschoren. Je hebt ze mooi aan het lopen en ziet de ontspanning in het tweede deel van de foto's meer en meer komen. Sommige foto's zak je een klein beetje in mekaar dus zet je lekker trots want op zo een beauty mag je gezien worden. En ja ze heeft een mooi hoofdje maar daarom moet je er niet de hele tijd naar kijken ;).

Sweetselina

Berichten: 696
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:14

Mooi paardje, maar vind je voeten erg onrustig en hakken uitdrukken. Helemaal omdat je sporen draagt zou ik je voeten wat rustiger houden.

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:16

Mooi paardje

wat houd E7 en A6 in??

Venna

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Sint-Niklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:21

WildThing schreef:
En ja ze heeft een mooi hoofdje maar daarom moet je er niet de hele tijd naar kijken ;).

:D dat viel me ook op, je hoofd hou je soms schuin.

het is echt een knap paard! Mooie proef met knappe punten.

Goodgirls
Berichten: 155
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:21

Prachtige combinatie!!! Ik kan alleen maar zeggen: doe zo voort! _/-\o_

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:58

Mooie foto's! Dat ziet er goed uit, alleen krijg ik vanaf de foto's te zien, de indruk dat je haar vooraan soms iets meer moet mee geven. Ze mag iets meer lengte in de hals hebben. Maar dat kan ook gewoon een momentopname zijn.

Zwart is mooi natuurlijk, maar soms toch wel handig om te scheren :D Maar als je haar kort in het haar kan houden is het geen probleem natuurlijk. Dat is vaker wel moeilijker eens een paard al eens geschoren is.

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:05

Let op je voeten, je hebt sporen zie ik, en op het filmpje 'por' je haar bij 'iedere' pas, heeft ze dat spoortje echt nodig?
Verder ziet het er leuk uit!
gefeliciteerd met je punten!

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:07

ziet er mooi uit hoor..;) maar moeten je peesbeschermers niet af??

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:20

E7 en A7 zijn federatieproeven (www.vlp.be) E-proeven zijn eigenlijk een beetje te vergelijken met de B-proeven in Nederland en de A-proeven zijn wat te vergelijken met de L-proeven in Nederland

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 18:27

Bedankt voor de reacties!!! Ja mijn groot probleem zijn mijn voeten en benen. Die hebben een eigen leventje... Ze durft wel in de proef wat ingehouden lopen (dat voel ik, op video niet echt te zien)
Ja, ik kijk bijna de hele tijd naar haar. Nog een fout.. :o

lrm, de peesbeschermers zijn af tijdens de proef hoor...

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:31

voeten stil houden, je bent nog helemaal niet toe aan sporen blijkt weer dus. Handen stil. Je paard kan nooit goed rechtgesteld zijn als het hoofd de hele tijd heen en weer gaat.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 18:42

saskiakefie schreef:
voeten stil houden, je bent nog helemaal niet toe aan sporen blijkt weer dus. Handen stil. Je paard kan nooit goed rechtgesteld zijn als het hoofd de hele tijd heen en weer gaat.


Hé, Nobody is perfect!!!!
Maar dat laatste heb ik toch nog niet gezien hoor.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:46

nee tuurlijk niemand is perfect, maar je moet niet iets gaan doen als je er nog niet aan toe bent ;) Of iets wat niet nodig is. Moet je maar in dat filmpje kijken, dat je naar de camera toe komt rijden. Daar ben je duidelijk aan het zagen, want dat hoofd gaat van links naar rechts. Je moet zowiezo niet bezig met het hoofd, diet valt er niet af hoor ;)

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:55

Zeker een leuk paard en combinatie! Al kun je je benen nog niet perfect stilhouden wees wel consequent en als je een keer been geeft omdat ze wat terughoudend aanvoelt eis dan wel reactie! Als je je daar aan houdt zul je zien dat je je benen stiller houdt. Verder mag je paard ook wat meer dalen vanuit de schoft nu ziet het er soms iets te opgekropt uit maar je was al bezig met meer ontspanning las ik blijf daar vooral mee aan het werk. veel succes verder met dit mooie paard!

Edit dat geslinger van links naar rechts was me ook al opgevallen. als je paard meer vooruit denkt wordt dat ook beter maar begin al wel met het rechtrichten in je training lang 1 lange zijde zie je ook dat ze met de schouders wat aan de wand "plakt".

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:58

Omdat omlaag kijken te verhelpen kan je wanneer je rijd je hoog omhoog doen en naar de tegengestelde richting kijken. Dus als je op de rechterhand rijd zoveel mogelijk naar links. En andersom.;)

lynne_berna

Berichten: 3127
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:00

Wat een schitterend dier zeg, let alleen op je voeten die zijn erg onrustig. En op je handen bij overgangen ben je redelijk streng in de hand. Verder ziet het er erg relaxt uit.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:07

Juangi schreef:
Omdat omlaag kijken te verhelpen kan je wanneer je rijd je hoog omhoog doen en naar de tegengestelde richting kijken. Dus als je op de rechterhand rijd zoveel mogelijk naar links. En andersom.;)


goed idee, zal wel proberen niet tegen de muur op te rijden... :+
Had ook de tip gekregen om een pet tot bijna over mijn ogen aan doen, zodat je extra je hoofd omhoog moet doen om te zien waar je rijdt.

Ja ik weet het, mijn benen zijn een ramp... wie wil ruilen, ik wil kortere benen????

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:38

Ik vrees dat kortere benen niet echt gaan helpen. Maar tegenwoordig verkopen ze ook van die hulpjes om je stijgbeugels aan je singel te bevestigen. Dit is met klitteband zodat het in noodsituaties wel los laat. En dit mag niet op wedstrijd maar kan je tijdens de training wel gebruiken. Zo leer je je benen stil te houden en na een tijdje heb je dat helemaal niet meer nodig. Ik heb dat vroeger nog met een simpel strotouwtje gedaan, gevaarlijk ja, maar ik heb er veel van geleerd :) (was toen ook niet met een jong paard natuurlijk) Rijden met supergevoelige paarden kan ook helpen, dan moet je je benen wel stil houden of je vliegt van de ene kant naar de andere in alle mogelijke zijgangen dat je je maar kan bedenken :=

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:45

Izzy19 schreef:
Ik vrees dat kortere benen niet echt gaan helpen. Maar tegenwoordig verkopen ze ook van die hulpjes om je stijgbeugels aan je singel te bevestigen. Dit is met klitteband zodat het in noodsituaties wel los laat. En dit mag niet op wedstrijd maar kan je tijdens de training wel gebruiken. Zo leer je je benen stil te houden en na een tijdje heb je dat helemaal niet meer nodig. Ik heb dat vroeger nog met een simpel strotouwtje gedaan, gevaarlijk ja, maar ik heb er veel van geleerd :) (was toen ook niet met een jong paard natuurlijk) Rijden met supergevoelige paarden kan ook helpen, dan moet je je benen wel stil houden of je vliegt van de ene kant naar de andere in alle mogelijke zijgangen dat je je maar kan bedenken :=


Had mijn oude spoorriempjes al klaar liggen, maar ja, het bewijs van vandaag.... beter niet met vaste riemen. Dat klitteband is wel een idee. Zal ik zeker doen. Ik ken niemand die een gevoelig paard heeft. Maar moet wel zeggen, wanneer mijn zus haar paard rij, heb ik er bijna geen last van. Dan raakt zelfs mijn enkel nog aan zijn buik...

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:52

webster543 schreef:
Bedankt voor de reacties!!! Ja mijn groot probleem zijn mijn voeten en benen. Die hebben een eigen leventje... Ze durft wel in de proef wat ingehouden lopen (dat voel ik, op video niet echt te zien)
Ja, ik kijk bijna de hele tijd naar haar. Nog een fout.. :o

lrm, de peesbeschermers zijn af tijdens de proef hoor...


had het filmpje niet gezien dacht dat die laatste foto's al de proef waren.. :o

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:31

Hoe werkt het dan precies met E en A proeven?
Mag je dus een B en een L proef op 1 dag rijden?

Fijn dat je weer uit je dipje bent gekomen. Is een erg mooi paard.
Ik zal niet over je benen beginnen... ik heb kortjes, en ook daar wil je niet meer ruilen hoor!

En ook ik scheer mijn zwartje niet :-)

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Zsa Zsa (Obelisk x Zeoliet) @ wedstrijd (fotoshoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:33

heel mooi beestje!!!!! kom je vast nog verder mee!

Jelsahh

Berichten: 79
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:09

Hey!
Super leuke foto's!
De volgende keerzal ik op concour een keertje hallo komen zegge;)
Heel veel succes voor je volgende concour!!

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:56

heey,

mooi paard ik heb zelf ook een obelisk ruin gehad maar die was snel weer de deur uit die had echt een rot karkter
hij kon alleen maar steigeren als ik maar iets van hem vroeg toen kwam mijn zus ik heb een nieuw paard gekocht ik zei ja vertel

had ze een obelisk merrie gekocht
ook die had een dezelvde karakter
wat jij dan zecht vandaar het rode lintje
dan moet het toch geen toeval zijn

ook van het spompen met de sporen ben ik ik het mee eens je hoeft je paard echt niet vooruit te duwen hoor doe anders het spoortje af te doen en je benen stil houden ;) dan ziet het er gelijk een stuk fijner uit

groetjes