diablo en dylano

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laura446
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-02-09

diablo en dylano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:27

diablo is friese merrie, we zijn sinds januari met haar bezig zadelmak te maken, we hebben enkel nog maar gestapt aan de longe.
het is de verzorgster die erop zit bij de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dylano is de ruin, fries x hannoveraan. hij heeft het nog wat moeilijk in galop, maar voor de rest doet hij het prima. hij springt ook enorm graag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nog even vrij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:32

Paard inrijden zonder cap, goed bezig zeg ik! :7

Denise_84
Berichten: 472
Geregistreerd: 08-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:41

Leuke paarden heb je daar. Ik begrijp alleen inderdaad ook niet dat je een paard in gaat rijden zonder cap maar goed, eigen keuze dit terzijde. Wat ik wel erg gevaarlijk vind zijn de gympen bij paard 2. Ik ga ervan uit dat dit een jong paard is, wat je dus doet is echt levensgevaarlijk. Je kunt zo heel gemakkelijk in de beugels blijven steken en meegesleurd worden. Kijk hier aub mee uit!

Verder vind ik je beugels op alle foto's erg kort en krijg ik geen fijn gevoel bij alle foto's. Waarom loopt het paard direct in de krul? Je zegt alleen te stappen; waarom? Waarom begin je niet eerst met je basisgangen, overgangen, stap, draf en galop? Het aan de teugel lopen komt later wel toch? Als je basis niet goed is, kun je je paard ook niet omlaag rijden. Zeker niet een jong paard en is nog geen eens een basis dus waarom zou je hiermee beginnen?

Bij het 2e paard zie ik ook een zweep, zonde als je dit bij zo'n jong paard al nodig hebt, dan kom je er nl nooit meer vanaf.

Tot slot lijkt het net of de longeerlijn heel vreemd vast zit, klopt dit of is het gewoon onduidelijk op de foto's.

Ow ja dan nog 1 vraagje! Waarom rijd je je fries zonder neusriem?

Succes nog verder!

laura446
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-02-09

Re: diablo en dylano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:51

even over de ruiter: dit ben ik niet , ik heb namelijk een knieblessure.
over in de krul lopen, dat doet ze eigenlijk al vanzelf, ook al zij je haar met volledige losse teugel.
neusriem was net stuk gegaan, dus was bij de ruiterwinkel

de longeerlijn zit vastgemaakt als volgt: hij gaat door het bitring, onder de kin en dan aan de andere bitring vastgeklikt.

neusriem

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:55

laura446 schreef:
even over de ruiter: dit ben ik niet , ik heb namelijk een knieblessure.
over in de krul lopen, dat doet ze eigenlijk al vanzelf, ook al zij je haar met volledige losse teugel.
neusriem was net stuk gegaan, dus was bij de ruiterwinkel

de longeerlijn zit vastgemaakt als volgt: hij gaat door het bitring, onder de kin en dan aan de andere bitring vastgeklikt.

neusriem


Ze zit toch op jouw paard? Jij bent ten alle tijden aansprakelijk voor je paard en als je paard haar eraf kwakt en ze verteld het niet meer na weet ik niet wat je verzekering gaat zeggen! Ik ben met een jong paard en al onderuit gegaan en als ik geen cap op had gehad was ik nu dood geweest! En daar ben ik wel van geschrokken, ook ik reed weleens zonder cap (paard is zoooo braaf) ik stap nu op geen enkel paard zonder cap! Dus ik zou dit never accepteren! Jij wil mijn paard inrijden, best maar je draagt wel een cap en fatsoenlijke rijkleren! Veiligheid voor alles!

Denise_84
Berichten: 472
Geregistreerd: 08-12-08

Re: diablo en dylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:00

Jeanine84; daar ben ik het volledig mee eens!

Wat betreft het 'krulletje', als je paard dit uit zichzelf doet is het alsnog geen goed teken. Je rijdt hem/haar dus niet voldoende van achteren naar voren.

Zoals ik al vroeg:
- Waarom stap je alleen?
- Waarom begin je niet met de basis: stap, draf, galop, aan het been en overgangen?
- Waarom rijd je op paard 2 met een zweep?

Mijn advies is om gewoon lekker te gaan rijden. Begin met overgangen en sturen. De rest komt vanzelf.

laura446
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-02-09

Re: diablo en dylano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:11

ik stap alleen omdat het de 3de keer is dat er iemand op haar zit en ik alles rustig aan wil doen, ik wil niet de 2de keer dat er iemand op haar zit draven en de 3de keer al galloperen, laar ze eerst maar wat stappen, daar heeft ze het op het moment al druk genoeg mee.

het 2de paard is al bijna een jaar zadelmak
hij wordt met zweep gereden omdat hij soms ineens stopt en niet meer voor of achteruit wil, het zweepje dient dan om langs het hiel te tikken, zodat hij naar de beenhulpen luistert

claudia_lady
Berichten: 358
Geregistreerd: 16-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:12

heey ,

Mooie paarden zeg !
Ik vind het er goed uitzien !probeer alleen wat meer de basis met het paard aan de longe te doen ....

Verder vind ik een zweep niet onverstandig ( ik heb bij jonge paarden JUIST een zweep mee ) .Met een zweep kun je in sommige gevallen gewoon beter duidelijk maken wat je wilt !

Gr claudia