4jr Welsh A Amber @ work met mijn zus

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

4jr Welsh A Amber @ work met mijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:46

In januari is mijn zus een keer komen rijden op onze welsh A Amber. Amber is nu een paar maanden onder het zadel en wordt normaal gereden door een 9 jarige meisje. We doen het nog erg rustig aan en zijn nu bezig met galopperen. Op deze foto's rijd Amber voor de 3e keer los, het was dus  nog erg wennen en vooral ook aan het gewicht. (mijn zus is 23, maar kleiner als ik, vandaar dat zij erop ging).Commentaar hoeft niet echt, mijn zus zit niet op bokt en had ook al heel lang niet paardgereden (laat staan op zo'n kleintje).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Hier loopt ze erg mooi vind ik, alleen jammer dat er geen contact is. Maar opzich gaat ze wel steeds meer zo lopen (mét contact) dus ben daar zelf erg blij mee :)
Afbeelding en na een minuut of 20 doodop :P
Afbeelding Lekker kopje   :+:

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: 4jr Welsh A Amber @ work met mijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:49

Wat een schatje. Ziet er leuk uit. Veel succes met haar!

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: 4jr Welsh A Amber @ work met mijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:52

Ziet er leuk uit, maar zeer jammer dat ze geen cap op heeft,
slecht voorbeeld.
Ik vind haar overigens wel echt te zwaar voor zo'n jonge pony, gaat dat nog vaker voorkomen?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 21:00

Germatje schreef:
Ziet er leuk uit, maar zeer jammer dat ze geen cap op heeft,
slecht voorbeeld.
Ik vind haar overigens wel echt te zwaar voor zo'n jonge pony, gaat dat nog vaker voorkomen?

Ze zal er vast nog wel is opkruipen ja, maar mn zus is er 3 a 4x per jaar dus vaak zeker niet. Normaalgesproken wordt ze gereden door een klein meisje van 9. Maar omdat die natuurlijk niet alles zelf durft en mag doen (ik ga geen risico's nemen met zo'n klein kind) gaat er wel is een oudere iemand op zitten om iets uit te proberen of haar even ergens door te rijden als ze irritant doet. Die zijn vaak wel te groot en zwaar ja, maar zoals ik al zei, liever even 5 minuten een zwaar iemand erop als een klein meisje in het ziekenhuis..

Cap ben ik idd helemaal met je eens, is bij mij thuis ook echt voor iedereen die komt verplicht, maar ja, ik ben het jongere zusje dus over mn zus heb ik niks te zeggen, die moet en zal geen cap opzetten.. Zeg er dus maar niks meer van, bied hem wel elke keer weer aan... ;)

naomi109

Berichten: 320
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Haarlem

Re: 4jr Welsh A Amber @ work met mijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:02

Ik vond haar ook wel erg groot voor die pony, maar na je uitleg :o

Succes! Leuke pony hoor!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:17

Ik moest even grinniken bij de overvloed aan roze rond de pony. :D Je ziet duidelijk dat ze nog geen balans heeft, sterrenkijken en de rug lichtjes wegdrukken etc. Maargoed voor een paardje dat net onder het zadel is, is dit erg normaal. Goed dat ze op veel foto's ín de bak rijdt ipv over de hoefslag, hoe minder hoefslag hoe sneller balans. Zeg haar de volgende keer wel dat ze contact houdt, anders heeft het paardje helemaal geen steun. Dat is namelijk wat ze zoeken aan bv een bakrand. Dus netjes contact op twee teugels, niet boogjes als nu helpt een pony beter. Het achterbeen gebruik is al vrij netjes! Laat haar anders vaker aan de longe lopen met dat 9 jarig, desnoods losjes bijgezet met touwtjes voor het contact. Want het is best een onhandige situatie, omdat het meisje hem nog niet helemaal aankan etc. zetten jullie een groter iemand erop. Opzich een vrij goede keuze zodat ze bv geen verkeerde dingen aanleren zoals bokken. (paarden hebben namelijk al snel door wanneer ze onder het werk kunnen uitkomen) Maar het grootste negatieve punt wat nu het geval is, is nog niet meteen haar gewicht maar haar lengte. Een te groot iemand op een te klein dier zorgt al voor onbalans, bij een pony die nog niet veel balans heeft is het al helemaal niet goed. Maar ok jullie kunnen even niet anders dus het is begrijpelijk, maar ik zou de keren zo veel mogelijk beperken.
In ieder geval nog veel succes en plezier met dit leuke pony'tje! :) En laat je vooral goed begeleiden, beter voorkomen dan genezen!

AnnemiekvM

Berichten: 8251
Geregistreerd: 17-07-03

Re: 4jr Welsh A Amber @ work met mijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:01

Misschien kun je ook aan de lange lijnen of aan de longeerlijn aan het werk gaan? Op die manier kun je ook goed aan het werk gaan.
Want hoe schatig het misschien ook is, ik vind dat jouw zus echt te zwaar en te groot is.

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: 4jr Welsh A Amber @ work met mijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:10

Hahaha, wat een geweldige pony, en dat hoofdstel. O:)
Hele leuke combinatie. En voor een paar keer per jaar, vind ik dit wel kunnen.